Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Majer skrev (1 minutt siden):

Seriøst? De brødrene gjør alt for å bli best. Hvorfor skal ikke Narve få gjøre det samme? Er han mindre verdt som menneske? 

Tja, det er Narve sitt valg. Men om han er informert om hva som har skjedd og aksepterer dette og fortsetter med Gjert må han stå i de naturlige konsekvensene som følger med. Og et naturlig valg er vel at ofrene til overgriperen vil ta anstand fra han. At han ikke forstår dette får meg til å lure på om Narve har lav sosial kompetanse/ manglende empati. Dersom Narve ikke tror på at Gjert er overgriper mener han indirekte at guttene lyver...... og resultatet er alikevel det samme, de vil ta avstand fra han. Helt naturlig i mitt enkle sinn

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søtnosen95 skrev (Akkurat nå):

Ja det er ingen av oss som har vært der, inkludert deg. Men skal man rope «spekulasjon» til alt, da kan ingen diskutere noen sak noensinne som kommer ut i media slik som dette, så vennligst spar meg. 

Det er forskjell på å skrive at man tror Gjert er skyldig og at han er skyldig. Det er to helt forskjellige ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 minutter siden):

Seriøst? De brødrene gjør alt for å bli best. Hvorfor skal ikke Narve få gjøre det samme? Er han mindre verdt som menneske? 

Hvorfor har han Narve sitt menneskeverd med denne saken å gjøre. Den kan selvfølgelig ikke være koblet til hans valg av trener. Hvis han velger å ha en trener som lagkamerater sier har mishandlet dem gjennom oppveksten, da må han selvfølgelig selv ta konsekvensene av det, som er at denne treneren ikke kan være med i situasjoner der lagkamaretene blir plaget av det. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (15 minutter siden):

Jeg vet ikke. Ingen av oss vet hva som stemmer.

Nettopp, så hvorfor gidder du skrive at det ikke er opprettet sak på han? Lite vits i å sette ut påstander om det, ettersom de som evnt har sak på han har taushetsplikt. Så det der kortet får du slutte å trekke… For alt vi vet er han anmeldt hos politiet også, men det betyr ikke at vi får vite om det allikevel. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har han Narve sitt menneskeverd med denne saken å gjøre. Den kan selvfølgelig ikke være koblet til hans valg av trener. Hvis han velger å ha en trener som lagkamerater sier har mishandlet dem gjennom oppveksten, da må han selvfølgelig selv ta konsekvensene av det, som er at denne treneren ikke kan være med i situasjoner der lagkamaretene blir plaget av det. 

Så de skal få en massiv fordel og ikke han? Det er ikke greit. Idrett skal være rettferdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (12 minutter siden):

De hadde aldri gjort det så bra uten Gjert, og nå ser vi at Narve gjør det mye bedre nå som brødrene ikke er prioritert. Det handler om rettferdighet. Enten må brødrene akseptere Narve eller sørge for at han opplever rettferdighet. Hvordan de velger å gjøre det er opp til dem. 

Hvis det handler om rettferdighet så skulle Gjert selv ha fjernet seg fra idrett for lenge siden og gått til psykolog med problemene sine. Og ikke slått og psykisk mishandlet barna sine. Jeg driter så langt i Narve i denne suppa her, han kan velge seg en hvilken som helst annen trener som ikke er voldsutøver. 

Det er ikke rettferdig at guttene skal måtte konkurrere med skyggen av voldsutøveren sin hengende over dem.

Hva de hadde oppnådd uten Gjert er irrelevant, han har gjort noe helt uakseptabelt, hva nå enn han har oppnådd som trener er helt nullet ut av oppførselen hans. 

• Liker 24
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Ludvig skrev (Akkurat nå):

Nettopp, så hvorfor gidder du skrive at det ikke er opprettet sak på han? Lite vits i å sette ut påstander om det, ettersom de som evnt har sak på han har taushetsplikt. Så det der kortet får du slutte å trekke… For alt vi vet er han anmeldt hos politiet også, men det betyr ikke at vi får vite om det allikevel. 

Sjefen for friidrettsforbundet sa det jo...!!!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren la opp for to år siden. Hvorfor?

Brødrene har kuttet all kontakt med faren og han ble ikke engang invitert i bryllupet. Hvorfor?

Spørsmålene var retoriske i tilfelle noen ikke forstod det.

For all del - ingenting er bevist i denne saken og trenger heller ikke bli det, men all fornuft tilsier at brødrene snakker sant. 

Tror det var bra de gikk ut med det. Håper sirkuset blåser over raskt og at de får fokusert på idretten fremover. 

PS: En ting jeg la merke til i serien var at jeg ikke synes han taklet Ingrid på rett måte. Virket aldri være noe ros. Kun fokus på det som var dårlig og at hun måtte bli bedre. Kan virke som den innfallsvinkelen fungerte på brødrene, men på henne virket det bare nedbrytende. Fikk ikke inntrykk av at hun trivdes med det hun holdt på med. Og dette var kun det vi så på kamera. 

• Liker 31
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selbu skrev (1 minutt siden):

Hvis det handler om rettferdighet så skulle Gjert selv ha fjernet seg fra idrett for lenge siden og gått til psykolog med problemene sine. Og ikke slått og psykisk mishandlet barna sine. Jeg driter så langt i Narve i denne suppa her, han kan velge seg en hvilken som helst annen trener som ikke er voldsutøver. 

Det er ikke rettferdig at guttene skal måtte konkurrere med skyggen av voldsutøveren sin hengende over dem.

Hva de hadde oppnådd uten Gjert er irrelevant, han har gjort noe helt uakseptabelt, hva nå enn han har oppnådd som trener er helt nullet ut av oppførselen hans. 

Hva da med Narve? Hvorfor skal de få alle fordelene og ikke han? De har allerede hatt masse fordeler i løping.

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg skummelt mye om Israel-Palesrinakonflikten. Noen er skråsikre på at en side er the good guys mens resten vil ha fred og rettferdighet. Jaja. Skulle ønske flere her klarte å sette seg litt inn i Narve sin situasjon. Han fortjener å få ut potensialet sitt like mye som Ingebrigtsenbrødrene. Det er det rettferdige. De har hatt muligheten i mange år. La nå han få muligheten i et par år han og.

Endret av Majer
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Så de skal få en massiv fordel og ikke han? Det er ikke greit. Idrett skal være rettferdig.

Skjønner ikke hva du tenker på. La oss si at A har voldtatt B. Er ferdig sonet og jobber som trener til C. Du mener på fult alvor at C skal prøve å tvinge B og ha A rundt seg fordi at idrett skal være rettferdig.

Herre min hat. Selvfølgelig vet friidrettsforbundet utrolig mye mer enn hva du og jeg gjør. Dem har et ansvar som dem etter beste skjønn prøver  ta. 

• Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på å skrive at man tror Gjert er skyldig og at han er skyldig. Det er to helt forskjellige ting. 

Har ikke skrevet at Gjert ER skyldig. Har skrevet at JEG ikke er i tvil om at han er det. Personlig har jeg ingen vanskeligheter med å tro på brødrene, å det må være lov☺️ jeg har ikke gått så langt som å si at DETTE HAR GJERT GJORT OG HER ER BEVISENE, for det har jeg ingen bevis for.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Skjønner ikke hva du tenker på. La oss si at A har voldtatt B. Er ferdig sonet og jobber som trener til C. Du mener på fult alvor at C skal prøve å tvinge B og ha A rundt seg fordi at idrett skal være rettferdig.

Herre min hat. Selvfølgelig vet friidrettsforbundet utrolig mye mer enn hva du og jeg gjør. Dem har et ansvar som dem etter beste skjønn prøver  ta. 

Idretten skal være rettferdig! De har hatt år på å få ut potensialet sitt. Det har ikke han. Narve har ikke slått noen eller forgrepet seg på noen. Dere bruker samme retorikk som israelere som rettferdiggjør handlingene sine mot uskyldige palestinere med Holocaust (som ikke hadde noe med palestinerne å gjøre). Greit å ha flere tanker i hodet på en gang.

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (3 minutter siden):

Hva da med Narve? Hvorfor skal de få alle fordelene og ikke han? De har allerede hatt masse fordeler i løping.

Herregud, ofrene her er barna til Gjert. De som har blitt utsatt for vold. I følge din syke logikk må jo Gjert slå og mishandle Narve òg da, for det må jo være rettferdig, han må få sjansen og få samme opplegg som brødrene fikk. Litt deng og stygge ord, så blir nok Narve bra. 🙄

• Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar Danneskjöld skrev (3 minutter siden):

Fascinerende at folk fortsatt gir Gjert tvilen til gode. Ser mange forsøk på bortforklaringer her med enkle forklaringer som virker komme fra personer med lite innsikt i kompleksiteten i familiære forhold. 

Det er jo en kjent sak at kvinner i voldelige forhold kan bruke år på å bryte ut av det og kanskje aldri kommer seg ut av det. Verden er ikke sort-hvitt. 

Jeg har vært utrolig nysgjerrig på denne saken og fascinert over kommentarfelt på Facebook hvor fremmede snakker som om de har intim kjennskap til saken når de åpenbart ikke har det og går til angrep på brødrene. For min del gav det hele mening når jeg leste dette innlegget. Om Gjert skulle være uskyldig må jo alle tre brødrene være totalt sosiopater. Og det tror ikke jeg de er.

Tenker at mange ikke er istand til å gjenkjenne dynamikken i en familie med vold bakt inn «oppdragelse»  .  Folk nekter å tro ting de ikke selv har opplevd  . Hvis Gjert ønsker å opptre  som en far som vil guttenes beste , backer han ut nå. Det er nesten litt «mobbing « at han fortsatt henger seg på  . Guttene bør få fokusere fullt og helt på idretten , å  slippe å bli mer retraumatisert av å ha han på sidelinjen . 

• Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Idretten skal være rettferdig! De har hatt år på å få ut potensialet sitt. Det har ikke han. Narve har ikke slått noen eller forgrepet seg på noen. 

Ok, du byrde demonstrere mot behandlingen av russiske idrettsutøvere. Er med din logikk en etisk katastrofe at dem blir straffet på grunn av landets angrepskrig. 

En helt klin kokos ide om at Narve sitt ønske om å ha med Gert, er lex Superior, som trumfer alle andre hensyn. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Selbu skrev (2 minutter siden):

Herregud, ofrene her er barna til Gjert. De som har blitt utsatt for vold. I følge din syke logikk må jo Gjert slå og mishandle Narve òg da, for det må jo være rettferdig, han må få sjansen og få samme opplegg som brødrene fikk. Litt deng og stygge ord, så blir nok Narve bra. 🙄

Ofrene for evt vold er ungene til Gjert, men det her er idrett. Idrett handler om rettferdighet! Narve har ikke utøvd vold! Om jeg holder på med idrett og får leukemi så får jeg ikke lov til å ta epo av den grunn. Årsaken  bak har nada å si!

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 minutter siden):

Sjefen for friidrettsforbundet sa det jo...!!!

Vel sak hos politi og barnevern er iallefall to forskjellige ting. Så om det kun er politi som avgjør om noen er skyldig eller ikke i barnemishandling så du om det… Kjenner flere som har bli mishandlet, og nei, ingen av dem anmeldte sin mishandler heller dessverre. Barnevernet var derimot inne  flere av sakene… Sier ikke at det er tilfelle her, men forstår ikke hvorfor du skal være så bombastisk på at det ikke er noen saker på Gjert, det kommer vi sannsynligvis aldri til å få vite.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en unge sier han blir slått av en medelev blir ikke medeleven tvunget til å bytte skole av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (1 minutt siden):

Vel sak hos politi og barnevern er iallefall to forskjellige ting. Så om det kun er politi som avgjør om noen er skyldig eller ikke i barnemishandling så du om det… Kjenner flere som har bli mishandlet, og nei, ingen av dem anmeldte sin mishandler heller dessverre. Barnevernet var derimot inne  flere av sakene… Sier ikke at det er tilfelle her, men forstår ikke hvorfor du skal være så bombastisk på at det ikke er noen saker på Gjert, det kommer vi sannsynligvis aldri til å få vite.

Brødrene har kontakt med han sjefen. Han hadde ikke sagt nei til media om han var i tvil. Mener du at sjefen for friidrettsforbundet som utestenges Gjert ikke snakker sant? 

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...