Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Orly skrev (2 minutter siden):

Eh jo han har gjort noe galt !

Jeg tror han har gjort mye galt, men det har ikke vært opprettet noen sak mot han engang. Forskjell på å tro og vite. I Norge lever vi etter demokrati. Foretrekker man Sharia er det nok av steder å besøke.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (7 minutter siden):

Da er spørsmålet om de selv har tilbudt seg å trene Narve og la han være en del av deres gruppe eller om de mener han skal ha en dårligere trener og få dårligere resultater enn dem. Det er ikke greit om en person mobber bare fordi han selv har vært et mobbeoffer.

De ønsket at Narve skulle være en del av teamet deres, men Narve droppet det og ville heller bli trent av Gjert. Dette stod det om i media forleden.

Ser det alt er nevnt.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om brødrene virkelig mener det de sier synes jeg de skal slutte med idretten. De har tross alt blitt tvunget til å holde på. Tenk så terapeutisk det må være å bytte miljø. Så kan Narve samtidig få lov til å oppleve rettferdighet.

PS. Vil de ta ekstra hevn kan de jo si fra seg alle medaljer sånn at faren ikke har trent en eneste medaljør fra egen familie.

Endret av Majer
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (21 minutter siden):

Nemlig . Gjert har ved å dra «offerkortet « tvunget frem denne sannheten . 

Gjert har ikke dratt noe offerkort: ungene har valgt han vekk som trener, Narve har valgt han, og han krever å få sin plass til å trene Narve.

Dette er ikke vanskelig.

Og det er heller ikke vanskelig sportslig: Narve har strekt seg opp i ryggen av Jacob under Gjert : Gjert kan være en djevel av en far, men han ER en dyktig trener.

Brødrene trenger uansett skjerming fra sin far, men det kan ikke gå på trener akkreditering; det var og er useriøst, og det er uproft forvaltet av NFF.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Om brødrene virkelig mener det de sier synes jeg de skal slutte med idretten. De har tross alt blitt tvunget til å holde på. Tenk så terapeutisk det må være å bytte miljø. Så kan Narve samtidig få lov til å oppleve rettferdighet.

Narve kan jo gjøre det helt åpenlyse, slutte å assosiere seg selv med en voldsutøver! Problem solved. Bare å fortsette å konkurrere da. Og hvorfor i alle dager skal guttene slutte med det de mestrer så godt?? Nå gjør de det på egne vilkår og de gjør det sabla bra! 

Den som burde bytte miljø er Gjert, han har ingenting å gjøre innen idrett lenger med det der på samvittigheten.

• Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 time siden):

De har tydeligvis ventet til de hadde melket det de kunne av Gjerts kunnskaper om trening, i alle fall. Dette kunne de tatt avstand fra for lenge siden hvis dette var noe som har skjedd siden de var små.

Wow,bare wow😒

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (8 minutter siden):

Jeg tror han har gjort mye galt, men det har ikke vært opprettet noen sak mot han engang. Forskjell på å tro og vite. I Norge lever vi etter demokrati. Foretrekker man Sharia er det nok av steder å besøke.

Hvordan vet du det? Kan veldig godt være det er en barnevernssak uten at det står noe om det i media. Barnevernet har som kjent taushetsplikt.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selbu skrev (2 minutter siden):

Narve kan jo gjøre det helt åpenlyse, slutte å assosiere seg selv med en voldsutøver! Problem solved. Bare å fortsette å konkurrere da. Og hvorfor i alle dager skal guttene slutte med det de mestrer så godt?? Nå gjør de det på egne vilkår og de gjør det sabla bra! 

Den som burde bytte miljø er Gjert, han har ingenting å gjøre innen idrett lenger med det der på samvittigheten.

De hadde aldri gjort det så bra uten Gjert, og nå ser vi at Narve gjør det mye bedre nå som brødrene ikke er prioritert. Det handler om rettferdighet. Enten må brødrene akseptere Narve eller sørge for at han opplever rettferdighet. Hvordan de velger å gjøre det er opp til dem. 

Endret av Majer
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? Kan veldig godt være det er en barnevernssak uten at det står noe om det i media. Barnevernet har som kjent taushetsplikt.

Jeg vet ikke. Ingen av oss vet hva som stemmer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selbu skrev (1 minutt siden):

Enig . Gjert har nok gjort noe rett , men og mange feil . Vold kan aldri forsvares . Han burde være en såpass klok og forstandig pappa at han lot guttene få fred nå. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde aldri gjort det så bra uten Gjert, og nå ser vi at Narve gjør det mye bedre nå som brødrene ikke er prioritert. Det handler om rettferdighet. Enten må brødrene akseptere Narve eller sørge for at han opplever rettferdighet. Hvordan de velger å gjøre det er opp til dem. 

De aksepterer Narve. Men de vil naturligvis ikke ha faren sin i nærheten. Og det må de få slippe.

Om Narve fortsetter med Gjert som trener, sier det MYE om han

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonebelinda skrev (1 minutt siden):

De aksepterer Narve. Men de vil naturligvis ikke ha faren sin i nærheten. Og det må de få slippe.

Det sier faktisk mest om Gjert . Det er han som tvinger seg på til tross for at han er uønsket  . Hvis han tenkte på sønnenes beste  ( som burde vært hans hovedpri ) , hadde han backet ut nå. 

• Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (Akkurat nå):

Til dere som sier at Gjert ikke er dømt, og lurer på hvorfor barna ikke har anmeldt ham. Tror dere virkelig at det er mange voldsutsatte barn som anmelder forelderen? Nei, det er et fåtall.

Nemlig . De færreste anmelder . Men det betyr ikke at det ikke er sant . 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (57 minutter siden):

Ungene har valgt å bosette seg i områder rundt faren- med unntak av Fillip. Til og med Henrik som har egne barn bor jo der med barna. Ikke var de redde for å kjefte på faren sin foran kamera heller. Jeg ser de nevner vold, men de har ikke sagt slag. Hva er vold? Det kan tolkes som så mangt. Det kan være alt fra ubehagelig klapp på skulderen som politikere ofte gir hverandre til slag. 

Jeg kommer fra et område der vi på den ene siden av veien hadde penger og de på den andre siden stort sett var fattige (til å ikke være i ghettoen). Blant de som var fattige er det få som reiser hjem. Jeg ble utsatt for dytt av to av foreldrene til folk i klassen min da jeg var barn. Jeg har tenkt lite på det i ettertid, men jeg tipper halvparten av barna der ble utsatt for vold (mange minoriterer). Ingen av de bor i nærheten av det stedet i dag. Man vil som regel lengst mulig vekk og slutte med det foreldrene presser en til å gjøre- ofte skolearbeid. Rart brødrene orker å holde på med løping fremdeles🤔

Samtidig har jeg bittelitt mer sympati med brødrene nå enn før saken kom frem. Men de må fremdeles tåle at Narve gjør som Narve vil. Overgrepsofre går ikke rundt i Oslo og er slemme mot narkomane selv om de narkomane finansierer overgrep ved å kjøpe narkotika.

Her har det ikke vært en rettssak engang. Vi kan ikke være sikre- hverken fra eller til. Kanskje brødrene ble utsatt for vold, og kanskje de overdriver for å hevne seg på papps. Vi vet ikke.

Når man står i det blir det «normalen», å man kjemper videre. Det at de kjefter tilbake sier ingenting om de har blitt utsatt for vold eller ei. Mange ofre forstår ikke selv hvor ille det faktisk er, før de er kommet ut av det, å da kommer gjerne senvirkningene. Uvelhet av å se vedkommende, flashbacks og lignende. 

Jeg ble tatt kvelertak på for noen år tilbake. Redsel var ikke en følelse jeg hadde på det tidspunktet. Trodde ikke at han kom til å ta så hardt eller så lenge at jeg kom til å omkomme, var derfor ikke redd. Etterpå kjeftet jeg på han og sa han var syk i hodet. Betyr det at jeg ikke ble utsatt for vold? Jeg var ikke redd nok og attpåtil sa fra etterpå?

Kvelertaket var ikke hardt nok til å gi meg blåmerker, men det førte til svelgeproblemer over en periode på 2 år. På det værste drakk jeg kun næringsdrikker fra apotek og hadde en BMI på 18.

Man bør ikke anta at vold ikke skjer på bakgrunn av slike ting. Ofre kan oppføre seg på mange forskjellige måter og i mange tilfeller gjør de handlinger som andre ikke kan forstå (for eksempel det ved å flytte hjem) ☺️

Jeg er ikke i tvil om at disse guttene har blitt utsatt for vold. Har sett alle episodene og allerede før dette ble kjent reagerte jeg på oppførselen til Gjert. I noen tilfeller kan man også se at guttene er redde. 

Da Tone ble gravid med William tok mange av brødrene dette tungt, spesielt Kristoffer. Hvorfor tror du det? Kanskje fordi han vet hva han har i vente? 

• Liker 19
  • Hjerte 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tonebelinda skrev (8 minutter siden):

Seriøst? De brødrene gjør alt for å bli best. Hvorfor skal ikke Narve få gjøre det samme? Er han mindre verdt som menneske? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtnosen95 skrev (2 minutter siden):

Når man står i det blir det «normalen», å man kjemper videre. Det at de kjefter tilbake sier ingenting om de har blitt utsatt for vold eller ei. Mange ofre forstår ikke selv hvor ille det faktisk er, før de er kommet ut av det, å da kommer gjerne senvirkningene. Uvelhet av å se vedkommende, flashbacks og lignende. 

Jeg ble tatt kvelertak på for noen år tilbake. Redsel var ikke en følelse jeg hadde på det tidspunktet. Trodde ikke at han kom til å ta så hardt eller så lenge at jeg kom til å omkomme, var derfor ikke redd. Etterpå kjeftet jeg på han og sa han var syk i hodet. Betyr det at jeg ikke ble utsatt for vold? Jeg var ikke redd nok og attpåtil sa fra etterpå?

Kvelertaket var ikke hardt nok til å gi meg blåmerker, men det førte til svelgeproblemer over en periode på 2 år. På det værste drakk jeg kun næringsdrikker fra apotek og hadde en BMI på 18.

Man bør ikke anta at vold ikke skjer på bakgrunn av slike ting. Ofre kan oppføre seg på mange forskjellige måter og i mange tilfeller gjør de handlinger som andre ikke kan forstå (for eksempel det ved å flytte hjem) ☺️

Jeg er ikke i tvil om at disse guttene har blitt utsatt for vold. Har sett alle episodene og allerede før dette ble kjent reagerte jeg på oppførselen til Gjert. I noen tilfeller kan man også se at guttene er redde. 

Da Tone ble gravid med William tok mange av brødrene dette tungt, spesielt Kristoffer. Hvorfor tror du det? Kanskje fordi han vet hva han har i vente? 

Det blir fremdeles spekulasjoner. Du kan gjerne tro han har vært voldelig. Jeg hadde ikke blitt overrasket om han er det, men vi vet ikke. Vi lever som sagt i et demokrati. En rettsstat er en forutsetning for det.

Endret av Majer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fremdeles spekulasjoner.

Ja det er ingen av oss som har vært der, inkludert deg. Men skal man rope «spekulasjon» til alt, da kan ingen diskutere noen sak noensinne som kommer ut i media slik som dette, så vennligst spar meg. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...