Trude.lutt.lutt Skrevet 19. oktober 2023 #1041 Del Skrevet 19. oktober 2023 StinkySocks skrev (19 minutter siden): Hvorfor har Gjerts kone (og mor til hans barn) samt datteren deres fremdeles valgt å bo hjemme i to år da, hvis denne historien din faktisk er sann? Og sønnene hans kunne vel ha gått offentlig ut med denne informasjonen, i stedet for å bare "gå rundt grøten" og sutre sånn som sønnen har valgt å holde på nå. I så fall ville de jo faktisk bevisst hvorfor de har valgt å holde seg lengst mulig unna faren deres, i stedet for å bare fremstå som noen sutrekopper. I følge forskning tar det 7 forsøk på å forlate en voldelig partner før den voldsutsatte klarer å komme seg ut av forholdet. 37 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 19. oktober 2023 #1042 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg får vondt i magen av dette. Stakkars søsken. Har selv en far som er ganske lik og vet hvor forferdelig vanskelig de må ha det nå, spesielt når Gjert ikke innrømmer sine feiltråkk. Skjønner virkelig ikke de som ikke tror på dette, hvorfor skulle alle tre løyet om dette? Føler med dem og håper de får fred nå. 37 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 19. oktober 2023 #1043 Del Skrevet 19. oktober 2023 Viki6 skrev (1 time siden): Håper virkelig at hun ikke har visst om volden, og lukket øynene for den. Selvfølgelig har hun det. Det er mange mødre som ser en annen vei og godtar mye drittbehandling av ungene sine. 22 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 19. oktober 2023 #1044 Del Skrevet 19. oktober 2023 Undrende123 skrev (8 minutter siden): Ja, det er slett ikke uvanlig for barn å være lojale mot sine voldelige foreldre i lang, lang tid, før det typisk kommer til et punkt (ikke uvanlig at det kommer så sent som i voksenalderen) at man får nok. Igjen: les deg opp før du kommer med anklagelser mot ofrene. Da er jammen godt du er så opplysende da, men særlig god til å lese innlegg er du ikke; jeg kom ikke med noen anklagelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 19. oktober 2023 #1045 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) 25 minutter siden, StinkySocks said: Hvorfor har Gjerts kone (og mor til hans barn) samt datteren deres fremdeles valgt å bo hjemme i to år da, hvis denne historien din faktisk er sann? Og sønnene hans kunne vel ha gått offentlig ut med denne informasjonen, i stedet for å bare "gå rundt grøten" og sutre sånn som sønnen har valgt å holde på nå. I så fall ville de jo faktisk bevisst hvorfor de har valgt å holde seg lengst mulig unna faren deres, i stedet for å bare fremstå som noen sutrekopper. Jeg er sjokket over at Gjert sin kone har holdt ut i dette dersom historien er sann. Jeg vil vel tro at hun ville flyttet ut om Gjert drev vold mot sønnene. Uansett dette er trist for hele familien. Endret 19. oktober 2023 av Eloise12345 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 19. oktober 2023 #1046 Del Skrevet 19. oktober 2023 DelvisPresley skrev (5 minutter siden): Det skurrer veldig. Tvert i mot, ting falt på plass i dag. 42 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Undrende123 Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #1047 Del Skrevet 19. oktober 2023 DelvisPresley skrev (3 minutter siden): Det skurrer veldig. Nei, det skurrer ikke i det hele tatt. Det som derimot skurrer er å betvile at det de forteller er sant. Hvorfor i all verden skulle de lyve om noe slikt? Det krever ikke mange hjernecellene å forstå at de har forsøkt å beskytte familie og øvrig slekt, men Gjerts stadige utspill i pressen, og den stadig mer dominerende "kravstore og utakknemlige sønner"-holdningen som var begynt å spre seg, tvang dem til å blottlegge opplevelsene sine. 54 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tossitinthetrash Skrevet 19. oktober 2023 #1048 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (1 time siden): Har svart en annen på akkurat dette, finner det usannsynlig at Jakob ønsker så sterkt at kjæresten så kulle komme å bo der om det var preget av frykt og vold. Jeg tror rett og slett ikke på dem, noe med deres personlighet og Gjert sin personlighet også. Jeg pleier ellers å være den første til å tro noen som forteller om.noe sånt, men dette sliter jeg med å se for meg at stemmer. Også måten de er mot Narve på, får ikke dette til å gå i hop. Forstår ikke helt hvordan du kjenner til Gjerts personlighet. Her nede er han ikke akkurat kjent for å være en likanes type mot andre. 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 19. oktober 2023 #1049 Del Skrevet 19. oktober 2023 DelvisPresley skrev (5 minutter siden): Det skurrer veldig. Hvorfor tror du de tre brødre står fram og sier dette? Hvorfor tror du de brøt med han, der han først ble sykemeldt, for deretter å bli kjøpt ut. Det var vel samme dato som Gjert ble sykemeldt at datter Ingrid meldte at hun ikke ville fortsette sin idrettskarriere. Tror du de står fram og lyver om sin far? Hva skulle motivet være? 35 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #1050 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Ungene har valgt å bosette seg i områder rundt faren- med unntak av Fillip. Til og med Henrik som har egne barn bor jo der med barna. Ikke var de redde for å kjefte på faren sin foran kamera heller. Jeg ser de nevner vold, men de har ikke sagt slag. Hva er vold? Det kan tolkes som så mangt. Det kan være alt fra ubehagelig klapp på skulderen som politikere ofte gir hverandre til slag. Jeg kommer fra et område der vi på den ene siden av veien hadde penger og de på den andre siden stort sett var fattige (til å ikke være i ghettoen). Blant de som var fattige er det få som reiser hjem. Jeg ble utsatt for dytt av to av foreldrene til folk i klassen min da jeg var barn. Jeg har tenkt lite på det i ettertid, men jeg tipper halvparten av barna der ble utsatt for vold (mange minoriterer). Ingen av de bor i nærheten av det stedet i dag. Man vil som regel lengst mulig vekk og slutte med det foreldrene presser en til å gjøre- ofte skolearbeid. Rart brødrene orker å holde på med løping fremdeles🤔 Samtidig har jeg bittelitt mer sympati med brødrene nå enn før saken kom frem. Men de må fremdeles tåle at Narve gjør som Narve vil. Overgrepsofre går ikke rundt i Oslo og er slemme mot narkomane selv om de narkomane finansierer overgrep ved å kjøpe narkotika. Her har det ikke vært en rettssak engang. Vi kan ikke være sikre- hverken fra eller til. Kanskje brødrene ble utsatt for vold, og kanskje de overdriver for å hevne seg på papps. Vi vet ikke. Endret 19. oktober 2023 av Majer 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 19. oktober 2023 #1051 Del Skrevet 19. oktober 2023 StinkySocks skrev (31 minutter siden): Hvorfor har Gjerts kone (og mor til hans barn) samt datteren deres fremdeles valgt å bo hjemme i to år da, hvis denne historien din faktisk er sann? Og sønnene hans kunne vel ha gått offentlig ut med denne informasjonen, i stedet for å bare "gå rundt grøten" og sutre sånn som sønnen har valgt å holde på nå. I så fall ville de jo faktisk bevisst hvorfor de har valgt å holde seg lengst mulig unna faren deres, i stedet for å bare fremstå som noen sutrekopper. Datteren flyttet ut samtidig som brødrene brøt med Gjert. 31 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 19. oktober 2023 #1052 Del Skrevet 19. oktober 2023 Tossitinthetrash skrev (5 minutter siden): Forstår ikke helt hvordan du kjenner til Gjerts personlighet. Her nede er han ikke akkurat kjent for å være en likanes type mot andre. Fortell? 😊 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. oktober 2023 #1053 Del Skrevet 19. oktober 2023 Tossitinthetrash skrev (1 minutt siden): Forstår ikke helt hvordan du kjenner til Gjerts personlighet. Her nede er han ikke akkurat kjent for å være en likanes type mot andre. Jeg snakker ikke om å nødvendigvis være likandes, men inneha personlighetstrekk som erfaringsmessig ikke harmonerer med er n bestemt type adferd. Noen av sønnene fremstår jo ikke direkte sjarmerende, mulig ting går i arv. Synes også det er rart at Henrik velger å bo med småbarn under fars tak i en lang byggeperiode om han føler på frykt og angst for ham. I såfall må han jo prioritere egen økonomi og tilgjengelig barnevakt fremfor sine egne barns psykiske/fysiske velvære. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 19. oktober 2023 #1054 Del Skrevet 19. oktober 2023 Viki6 skrev (1 minutt siden): Datteren flyttet ut samtidig som brødrene brøt med Gjert. Hvor har du det fra? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 19. oktober 2023 #1055 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Ungene har valgt å bosette seg i områder rundt faren- med unntak av Fillip. Til og med Henrik som har eget barn bor jo der med barna. Jeg ser de nevner vold, men de har ikke sagt slag. Hva er vold? Det kan tolkes som så mangt. Det kan være alt fra ubehagelig klapp på skulderen som politikere ofte gir hverandre til slag. Jeg kommer fra et område der vi på den ene siden av veien hadde penger og de på den andre siden stort sett var fattige (til å ikke være i ghettoen). Blant de som var fattige er det få som reiser hjem. Jeg ble utsatt for dytt av to av foreldrene til folk i klassen min da jeg var barn. Jeg har tenkt lite på det i ettertid, men jeg tipper halvparten av barna der ble utsatt for vold (mange minoriterer). Ingen av de bor i nærheten av det stedet i dag. Man vil som regel lengst mulig vekk og slutte med det foreldrene presser en til å gjøre- ofte skolearbeid. Rart brødrene orker å holde på med løping fremdeles🤔 Samtidig har jeg bittelitt mer sympati med brødrene nå enn før saken kom frem. Kanskje de har bosatt seg nær for å passe på søsken? Virker som søskenflokken passer godt på hverandre❤️ 34 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 19. oktober 2023 #1056 Del Skrevet 19. oktober 2023 DelvisPresley skrev (Akkurat nå): Hvor har du det fra? Det har jo lenge vært kjent blant folk i Sandnes, men folk har ikke sagt det av hensyn til brødrenes ønske om å ikke gå inn på familiekonflikten. Men minnes «ryktet» var ute her for 2 år siden også 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 19. oktober 2023 #1057 Del Skrevet 19. oktober 2023 Mrs Kaizer skrev (36 minutter siden): Men hvis det er hold i dette, hvorfor bor minstegutten sammen med far? Burde ikke barnevernet vært involvert? Barnevernet går i utgangspunktet inn i spesifikke saker. Ikke for noe som har skjedd for mange år siden. For alt vi vet har de allerede vært inne i bildet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Carabilla Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #1058 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Som barn av voldelige omsorgspersoner ønsker jeg bare å si en ting, man er utrolig lojal mot sine foreldre uansett og det at de først brøt kontakt som voksne er absolutt ikke uvanlig. Man bare godtar at situasjonen er sånn, ofte får man et annet perspektiv når man får barn selv og traumene kommer opp igjen. Min mor sto også å bare godtok slag og vold , så det er ikke uvanlig. Husk at Tone flytter hjemmefra som 15 åring og ble sammen med Gjert da hun var 16 år og ble mor som 17 åring og han 21 år. Han har nok hatt makta og overtaket i alle år. Endret 19. oktober 2023 av Carabilla 41 7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 19. oktober 2023 #1059 Del Skrevet 19. oktober 2023 Carabilla skrev (Akkurat nå): Som barn av voldelige omsorgspersoner ønsker jeg bare å si en ting, man er utrolig lojal mot sine foreldre uansett og det at de først brøt kontakt som voksne er absolutt ikke uvanlig. Man bare godtar at situasjonen er sånn, ofte får man et annet perspektiv når man får barn selv og traumene kommer opp igjen. Skal mye til før noen bryter med sine foreldre. 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresskaret Skrevet 19. oktober 2023 #1060 Del Skrevet 19. oktober 2023 Det at de sier han har vært voldelig, betyr jo ikke at den fysiske volden har foregått så ofte. Dette kan jo være med på å gjøre det vanskeligere å forlate en partner. Høres jo ut som de skriver det var mer når de var yngre, at de trodde de hadde lagt det bak seg. Men så sprakk det igjen.... Det å vokse opp med en forelder der du er redd for at den skal sprekke, er psykisk vold. Man er jo uansett (stort sett) glad i sine foreldre uansett, og Gjert har jo kvaliteter som ikke bare er negative. 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå