Gjest NordreSving Skrevet 18. oktober 2023 #881 Del Skrevet 18. oktober 2023 velociraptor skrev (4 timer siden): Veldig godt innlegg. Hvis han bare var treneren deres hadde jeg vært helt enig. Men han er faren deres, og det endrer alt. Man forventer noe mer lojalitet fra en far enn fra en tilfeldig trener som får sparken. Eller i hvert fall gjør vi med sunne normale familierelasjoner det. Normalt oppegående foreldre prøver ikke å ødelegge livet til barna sine som hevn for at de ikke ønsker kontakt en periode. Ja, han er faren deres. Og de er sønnene hans. Sønner som nekter enhver kontakt både privat og profesjonelt. Lojalitet går faktisk begge veier. Glemt er alle år hvor Gjert har stått på dag og natt for å trene dem til medaljer. Hvorfor i alle dager skal han danse etter deres pipe, når de ikke ønsker relasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. oktober 2023 #882 Del Skrevet 18. oktober 2023 NordreSving skrev (19 minutter siden): Det er jo urettferdig. Urettferdighet er jo ikke et ord som utelukkende hører barndom til. I alle år som Ingebrigtsen-brødrene trente der så var jo Gjert med. Da ville det rettferdige vært at Narve også får med seg Gjert når han skal på samling. Rettferdighet kjennetegnes av lik behandling Jeg ser ikke at det er urettferdig. Utestengelsen er en konsekvens av Gjerts adferd - nå sist handlingen å pusse advokat på idrettsforbundet. Narves situasjon er på grunn av oppførselen til treneren han har valgt seg. Gjert er sikkert en veldig dyktig trener, men baksiden ved å velge ham et tydeligvis at Narve da må klare seg uten Gjert når de er på arrangementer med idrettsforbundet. NordreSving skrev (6 minutter siden): Ja, han er faren deres. Og de er sønnene hans. Sønner som nekter enhver kontakt både privat og profesjonelt. Lojalitet går faktisk begge veier. Glemt er alle år hvor Gjert har stått på dag og natt for å trene dem til medaljer. Hvorfor i alle dager skal han danse etter deres pipe, når de ikke ønsker relasjon? Fordi foreldre har mer ansvar enn barn for relasjonen, selv om alle er voksne. Foreldre vil alltid ha et psykologisk overtak. Akkurat som at en lærer har et psykologisk overtak over eleven, eller legen over pasienten. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 18. oktober 2023 #883 Del Skrevet 18. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (På 17.10.2023 den 13.51): Han prioriterer jo fremdeles jobben over familien da… Uanset hvor flink han er til det. Tenker at han etterstreber å gjøre sitt beste på begge fronter, men i Gjert sitt tilfelle så vil jeg si at han er flinkere på jobb enn på hjemmebane. En trenertype/personlighet som involverer seg så mye som det Gjert gjør og har fokus på så små detaljer som han har, han skulle nok ideelt sett vært trener for andre enn noen i nær familie tenker jeg. Jeg forstår hans prioriteringer godt, så lenge han er dedikert trenerrollen han har så vil familielivet bære preg av det, jeg ville valgt det samme om jeg var i hans situasjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. oktober 2023 #884 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Pippi Lotta skrev (På 17.10.2023 den 16.16): Nei det ser ikke ut som om Gjert tenker på noen andre en seg selv, han prioriterer karrieren over barna, konen og familien. Det er derfor det høres litt hult ut når han beklager til kona. Hadde han faktisk vært lei seg, hadde han vel prøvd å sette kons først nå. Narve skylder de kanskje ingen ting, men Gjert skylder heller ikke Narve noe. Han kunne med god samvittighet sakt at han måtte prioritere kona en periode fremover. Men hvordan skal Gjert få greie inntekter dersom han nedprioriterer trenerjobben med Narve? Fint å sette kona først men å ha en trenerjobb er ikke uforenlig med å sette kona ganske høyt (ikke først, som foran jobben, men langt fram i privatlivet). Det er ikke alltid lurest å sette kona foran alt når man er lei seg. Man må ikke glemme seg selv og sitt yrke heller. Det ser ut som Gjert har mistet veldig mye, men han har fortsatt trenerkunnskaper som er verdifulle og som verdsettes av Narve. Han trenger å vise framgang, og når han er stengt ute fra familielaget sitt så bør han jobbe med andre utøvere, og skal han prioritere familien så passer det best å jobbe med utøvere som bor i Norge. Gjert trenger at noen setter pris på det han driver med. Jeg synes forøvrig det er Henrik som er den største trusselen mot familiens inntekter. Under hans ledelse synes jeg det ser ut som sponsorverdien på Jacob har falt. Kudos til Henrik for hans unnskyldning til Narve. Det var voksent og bra gjort, og veldig viktig. Endret 19. oktober 2023 av I Grosny 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. oktober 2023 #885 Del Skrevet 18. oktober 2023 velociraptor skrev (3 timer siden): Mer sutring fra Narve: https://www.vg.no/sport/friidrett/i/VPvn2V/ny-gjert-nekt-faar-ikke-bli-med-paa-samling-i-sierra-nevada «Uuuuurettferdig!» hilsen Narve, 4 år. Er det virkelig rart at Gjert er enda mer uønsket nå etter at han i tillegg til sin vanlige ufyselige oppførsel, har pusset advokat Elden på Norges Friidrettsforbund. Å ha ham luskende rundt der nå vil jo påvirke stemningen og virke negativt inn på alle. Det kan være et lurt trekk å bruke advokat når ting går ei kule varmt. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 18. oktober 2023 #886 Del Skrevet 18. oktober 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 18. oktober 2023 #887 Del Skrevet 18. oktober 2023 Capri skrev (7 timer siden): Kilden til Narves uttalelse (Narves perspektiv om du vil) om at ordningen under VM det fungerte bra, er intervjuet jeg lenker til i innlegget mitt. Det fungerte jo bra, Narve tok medalje i VM og det er meget sterkt på 1500 meter når man er en Norsk løper. Men altså, Narve hadde ikke kjempet for å ha Gjert med seg i mesterskap om det ikke var fordi han syntes at det ville fungert bedre, klart enhver utøver i hans sko ville hatt med seg treneren sin under et mesterskap (og Narve har kjempet for det). Så det optimale er jo helt klart at han får det, at han uttaler at det fungerte bra uten er ingen godt argument i så måte. Hadde det vært så bra som du skal ha det til å være, da hadde naturlig nok Narve ikke hatt det ønske han har. Men altså, han vil ha med seg Gjert naturlig nok, og såpass må du kunne ta til deg også... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. oktober 2023 #888 Del Skrevet 18. oktober 2023 tvertimot skrev (2 timer siden): Tenker at han etterstreber å gjøre sitt beste på begge fronter, men i Gjert sitt tilfelle så vil jeg si at han er flinkere på jobb enn på hjemmebane. En trenertype/personlighet som involverer seg så mye som det Gjert gjør og har fokus på så små detaljer som han har, han skulle nok ideelt sett vært trener for andre enn noen i nær familie tenker jeg. Jeg forstår hans prioriteringer godt, så lenge han er dedikert trenerrollen han har så vil familielivet bære preg av det, jeg ville valgt det samme om jeg var i hans situasjon. da håper jeg virkelig at du ikke har barn 💔 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 18. oktober 2023 #889 Del Skrevet 18. oktober 2023 velociraptor skrev (3 timer siden): Jeg ser ikke at det er urettferdig. Utestengelsen er en konsekvens av Gjerts adferd - nå sist handlingen å pusse advokat på idrettsforbundet. Narves situasjon er på grunn av oppførselen til treneren han har valgt seg. Gjert er sikkert en veldig dyktig trener, men baksiden ved å velge ham et tydeligvis at Narve da må klare seg uten Gjert når de er på arrangementer med idrettsforbundet. Fordi foreldre har mer ansvar enn barn for relasjonen, selv om alle er voksne. Foreldre vil alltid ha et psykologisk overtak. Akkurat som at en lærer har et psykologisk overtak over eleven, eller legen over pasienten. Jeg antar setningsbygningen din er feil, for du kan ikke mene at utestengelsen er en konsekvens av at han har tatt kontakt med advokat? I så fall ville det vært brudd på rettighetene hans. Klart han har lovfestet rett til å kontakte advokat når han mener seg utsatt for ærekrenkelser. Vi lever tross alt i et samfunn der vi har rettssikkerhet. Jeg deler ikke din oppfattelse av at voksne barn skal kunne behandle sine foreldre dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 18. oktober 2023 #890 Del Skrevet 18. oktober 2023 velociraptor skrev (14 minutter siden): da håper jeg virkelig at du ikke har barn 💔 Det står du fritt til å tenke og håpe. Men altså, nå er jeg ikke i hans situasjon hvor jeg er en av de beste i verden i et fagfelt, med den prestisjen han kan oppnå. I min situasjon så ville jeg nok prioritert annerledes. Jeg formulerte det også som hva jeg hadde prioritert i hans situasjon, og i det ligger det jo også at jeg er i en annen situasjon selv, altså at det ikke gir den samme prestisje om jeg skulle jobbet meg i hjel og jobben gikk på bekostning av dem som står meg nær. Som sagt, han er en av verdens absolutt beste mellomdistansetrenere, hans resultater har vært unike og oppsiktsvekkende. Få mennesker er så gode på det de driver med at de er i førersetet på verdensbasis, så klart han da trekkes mot det han er god til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. oktober 2023 #891 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) NordreSving skrev (26 minutter siden): Jeg antar setningsbygningen din er feil, for du kan ikke mene at utestengelsen er en konsekvens av at han har tatt kontakt med advokat? I så fall ville det vært brudd på rettighetene hans. Klart han har lovfestet rett til å kontakte advokat når han mener seg utsatt for ærekrenkelser. Vi lever tross alt i et samfunn der vi har rettssikkerhet. Jeg deler ikke din oppfattelse av at voksne barn skal kunne behandle sine foreldre dårlig. Jo, det er det jeg mener. Det er ikke en menneskerett å få bli med på treningscamp, og akkurat som at jeg ikke hadde invitert naboen min på hagefest hvis vedkommende hadde pusset advokat på meg, anser jeg det som veldig forståelig at Gjert er uønsket når han ligger i rettslig konflikt med forbundet. Gjert er ikke utøver, det hadde blitt litt annerledes, han er bare treneren til en enkelt utøver. Ikke alle utøvere har med sin personlige trener overalt, og når Gjert i tillegg har en fremferd som er stressende for andre selv før han valgte å gå rettens vei for å få fortsette å egle seg innpå sønnene som ønsker ro og avstand, så er det fullstendig logisk at han er uønsket. Jeg ser ikke at å be om avstand fra en aggressiv og kontrollerende forelder er å behandle foreldrene sine dårlig. Endret 18. oktober 2023 av velociraptor 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. oktober 2023 #892 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg finner ikke igjen link, men en ny nyhetssak om at Henrik har tatt seg til rette ift. Narve og fått en akkreditering han ikke skulle hatt. Det er ufint av Henrik, som ikke gjør den gode sak noen tjeneste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 18. oktober 2023 #893 Del Skrevet 18. oktober 2023 velociraptor skrev (26 minutter siden): Jo, det er det jeg mener. Det er ikke en menneskerett å få bli med på treningscamp, og akkurat som at jeg ikke hadde invitert naboen min på hagefest hvis vedkommende hadde pusset advokat på meg, anser jeg det som veldig forståelig at Gjert er uønsket når han ligger i rettslig konflikt med forbundet. Gjert er ikke utøver, det hadde blitt litt annerledes, han er bare treneren til en enkelt utøver. Ikke alle utøvere har med sin personlige trener overalt, og når Gjert i tillegg har en fremferd som er stressende for andre selv før han valgte å gå rettens vei for å få fortsette å egle seg innpå sønnene som ønsker ro og avstand, så er det fullstendig logisk at han er uønsket. Jeg ser ikke at å be om avstand fra en aggressiv og kontrollerende forelder er å behandle foreldrene sine dårlig. Nå er jo det en viss forskjell på et naboforhold og et arbeidsforhold. Et arbeidsforhold er regulert gjennom lov. Det er jo poenget da, å skille mellom det som skjer privat innad i en familie og det som skjer profesjonelt. Hva brødrene velger å gjøre privat er deres rett, men å dra dette inn i idretten og ramme tredjeperson er ikke greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 18. oktober 2023 #894 Del Skrevet 18. oktober 2023 totti_1 skrev (24 minutter siden): Jeg finner ikke igjen link, men en ny nyhetssak om at Henrik har tatt seg til rette ift. Narve og fått en akkreditering han ikke skulle hatt. Det er ufint av Henrik, som ikke gjør den gode sak noen tjeneste. Dette du tenker på? https://www.nettavisen.no/sport/ukjent-vm-hendelse-med-ingebrigtsen-skapte-sterke-reaksjoner-fra-nordas-leiren/s/5-95-1397756 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. oktober 2023 #895 Del Skrevet 18. oktober 2023 Ja.. Henrik 💩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. oktober 2023 #896 Del Skrevet 18. oktober 2023 NordreSving skrev (10 minutter siden): Nå er jo det en viss forskjell på et naboforhold og et arbeidsforhold. Et arbeidsforhold er regulert gjennom lov. Det er jo poenget da, å skille mellom det som skjer privat innad i en familie og det som skjer profesjonelt. Hva brødrene velger å gjøre privat er deres rett, men å dra dette inn i idretten og ramme tredjeperson er ikke greit. Gjert har da vel ikke et arbeidsforhold med idrettsforbundet? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 18. oktober 2023 #897 Del Skrevet 18. oktober 2023 totti_1 skrev (1 time siden): Jeg finner ikke igjen link, men en ny nyhetssak om at Henrik har tatt seg til rette ift. Narve og fått en akkreditering han ikke skulle hatt. Det er ufint av Henrik, som ikke gjør den gode sak noen tjeneste. Snakker om å tolke nyhetssaker. Henrik hadde akkreditering som utøver, han deltok selv på 5000m. Så hvordan du får det til at han ikke skulle ha akkreditering er diktning! Deretter var avtalen at Henrik ikke skulle være tilstede før 5000m kvalifiseringen og det var han heller ikke 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. oktober 2023 #898 Del Skrevet 18. oktober 2023 Thalis skrev (38 minutter siden): Snakker om å tolke nyhetssaker. Henrik hadde akkreditering som utøver, han deltok selv på 5000m. Så hvordan du får det til at han ikke skulle ha akkreditering er diktning! Hvorfor skriker du. Jeg ser at Slotvik sier Henrik brøt avtalen. Vet du bedre enn ham så er det konge. Men jeg er ferdig med saken. Dette tør ikke Elden dra for retten og det dør fort ut da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 18. oktober 2023 #899 Del Skrevet 18. oktober 2023 velociraptor skrev (2 timer siden): Jo, det er det jeg mener. Det er ikke en menneskerett å få bli med på treningscamp, og akkurat som at jeg ikke hadde invitert naboen min på hagefest hvis vedkommende hadde pusset advokat på meg, anser jeg det som veldig forståelig at Gjert er uønsket når han ligger i rettslig konflikt med forbundet. Gjert er ikke utøver, det hadde blitt litt annerledes, han er bare treneren tik en enkelt utøver. Ikke alle utøvere har med sin personlige trener overalt, og når Gjert i tillegg har en fremferd som er stressende for andre selv før han valgte å gå rettens vei for å få fortsette å egle seg innpå sønnene som ønsker ro og avstand, så er det fullstendig logisk at han er uønsket. Jeg ser ikke at å be om avstand fra en aggressiv og kontrollerende forelder er å behandle foreldrene sine dårlig. Feil, Gjert Ingebrigtsen er også trener for Per Svela. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. oktober 2023 #900 Del Skrevet 18. oktober 2023 totti_1 skrev (58 minutter siden): Hvorfor skriker du. Jeg ser at Slotvik sier Henrik brøt avtalen. Vet du bedre enn ham så er det konge. Men jeg er ferdig med saken. Dette tør ikke Elden dra for retten og det dør fort ut da... Tvert i mot sier Slotvik at Henrik overholdt avtalen. Sitat: Det var en avtale om at han ikke skulle være der fram til han skulle løpe selv. Den overholdt han, sier Slokvik. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå