Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
HSV50 skrev (12 timer siden):Og Jakob har jo kjøpt seg gård og skal flytte fra nabolaget. Så det er jo tydelig at han ikke ønsker å bo nær foreldrene lengre, selv om de nettopp bygde hus der. 

Har Jakob og/eller Elisabeth bekreftet at de skal flytte til denne gården han har kjøpt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Jeg har fått nok av denne familien, men klarte ikke å dy meg for å kommentere da tråden dukket opp på fronten…) Synes det er så usmakelig at de lager en ny serie samtidig som de protesterte på at Team Ingebrigtsen lå ute. (NRK kunne eventuelt fjernet scenene med søsteren.)

Har tidligere reagert på mye Gjert, Henrik og Jakob har uttalt/gjort, men tenkt at Filip virker å være en mer reflektert og fornuftig fyr. Ble derimot veldig skuffet da han kalte Tone sin «tidligere mor». Det er så totalt unødvendig. Uansett hva som har skjedd, hvor lite kontakt de har og kommer til å ha, vil hun alltid være moren hans. Uttalelsen får mest av alt ham selv til å framstå i et dårlig lys. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer nok an på øyet som ser. Jeg synes den uttalelsen til Filip rommer utrolig mye av det sviket moren utsatte dem for da hun vitnet. 

• Liker 26
  • Nyttig 18
Skrevet
Kålrota skrev (37 minutter siden):

Det kommer nok an på øyet som ser. Jeg synes den uttalelsen til Filip rommer utrolig mye av det sviket moren utsatte dem for da hun vitnet. 

Enig med deg. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
FruRosa skrev (1 time siden):

Har Jakob og/eller Elisabeth bekreftet at de skal flytte til denne gården han har kjøpt?

Jakob Ingebrigtsen ble intervjuet på Nrk sist uke. Han omtalte da kjøpet av gården som et påfunn. En mulighet for en fin gård, ikke langt fra der han bor og har vokst opp. Han sa videre at han alltid har drømt om å bo på et småbruk, men det var ikke lett å få kona med på det. Hun er veldig glad i bylivet.

Så nei, han har på ingen måte bekreftet at de skal flytte på gården.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Miomino skrev (1 time siden):

Jakob Ingebrigtsen ble intervjuet på Nrk sist uke. Han omtalte da kjøpet av gården som et påfunn. En mulighet for en fin gård, ikke langt fra der han bor og har vokst opp. Han sa videre at han alltid har drømt om å bo på et småbruk, men det var ikke lett å få kona med på det. Hun er veldig glad i bylivet.

Så nei, han har på ingen måte bekreftet at de skal flytte på gården.

Joda, det har han. Gården har boplikt og han må ha konsesjon for å bo på den, og han har i konsesjonssøknaden oppgitt at han skal pusse opp gården og flytte dit innen et år. Det var en forutsetning for å få kjøpe gården. 

Skrevet
HSV50 skrev (2 timer siden):

Joda, det har han. Gården har boplikt og han må ha konsesjon for å bo på den, og han har i konsesjonssøknaden oppgitt at han skal pusse opp gården og flytte dit innen et år. Det var en forutsetning for å få kjøpe gården. 

Jeg foreslår du hører intervjuet han ga til nrk. Det står i kontrast til dine bastante påstander, for å si det forsiktig.

Det er fullt mulig å søke om fritak fra boplikt. Uten at jeg skal påstå han har gjort det. Boplikt ble i sin tid innført for å hindre at gårdsbruk og jord ligger brakk, eller at de endte opp som feriebolig. Jorden på gårdsbruket til Ingebrigtsen er leid ut. Noe som igjen betyr at det er i drift.

Ingebrigtsen ble i det omtalte intervjuet spurte om han så for seg å bli bonde. Hans svar var at det er vanskelig å se for seg så mye, men det som er så fint med gårdsbruk er at det er mange muligheter. Det er bare fantasien som setter grenser for hva en kan gjøre. Jeg skal jo ikke være idrettsutøver hele livet, så det handler om å sikre muligheter for fremtiden. Det er kjekt.

Så igjen, nei han bekreftet ikke at han skulle ta med kone og datter å flytte på gården innen et år.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (6 timer siden):

Helt enig. 

• Liker 6
Skrevet
Miomino skrev (1 time siden):

Jeg foreslår du hører intervjuet han ga til nrk. Det står i kontrast til dine bastante påstander, for å si det forsiktig.

Det er fullt mulig å søke om fritak fra boplikt. Uten at jeg skal påstå han har gjort det. Boplikt ble i sin tid innført for å hindre at gårdsbruk og jord ligger brakk, eller at de endte opp som feriebolig. Jorden på gårdsbruket til Ingebrigtsen er leid ut. Noe som igjen betyr at det er i drift.

Ingebrigtsen ble i det omtalte intervjuet spurte om han så for seg å bli bonde. Hans svar var at det er vanskelig å se for seg så mye, men det som er så fint med gårdsbruk er at det er mange muligheter. Det er bare fantasien som setter grenser for hva en kan gjøre. Jeg skal jo ikke være idrettsutøver hele livet, så det handler om å sikre muligheter for fremtiden. Det er kjekt.

Så igjen, nei han bekreftet ikke at han skulle ta med kone og datter å flytte på gården innen et år.

Det var da voldsomt så påståelig du var da. 

Sitat

Aftenbladet har sett den godkjente konsesjonen fra Sandnes kommune i forbindelse med gårdskjøpet. 

Der kommer det fram at Ingebrigtsen har krysset av på at han vil bosette seg på eiendommen innen ett år og selv bo der i minst fem år sammenhengende. 

Det står også at han vil renovere bostedet og driftsbygningen.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/lw7day/jakob-ingebrigtsen-kjoepte-gaard-paa-soma-i-sandnes

Aftenbladet har sett konsesjonssøknaden hvor han har sagt han skal bosette seg der innen et år og bo der minst 5 år sammenhengende. 

Skrevet (endret)
HSV50 skrev (15 timer siden):

Det var da voldsomt så påståelig du var da.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/lw7day/jakob-ingebrigtsen-kjoepte-gaard-paa-soma-i-sandnesDe

Aftenbladet har sett konsesjonssøknaden hvor han har sagt han skal bosette seg der innen et år og bo der minst 5 år sammenhengende. 

Like påståelig som deg kanskje?

Det du her lister opp, fem års sammenhengende botid og å bosette seg på gården innen et år, er standard krav i konsesjonssøknader. Så det er ikke et skup av en avsløring fra journalisten eller et bevis på at flyttekasser pakkes i Sandnes.Som tidligere nevnt, det er fullt mulig og veldig vanlig å søke om fritak fra boplikt.

Forøvrig forholder jeg meg til hva Jakob Ingebrigtsen sa om dette selv i intervjuet med nrk. Han bekreftet på ingen måte at han og familien var på flyttefot. Han omtalte gårdslivet som noe som lå i fremtiden. Når karrieren er over.

Endret av Miomino
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Er jeg den eneste som er litt lei hele gjengen?

Både Gjert, som tydeligvis har problemer med sin oppførsel til omtrent alle rundt seg, og barna som ærlig talt kanskje burde tone ned både det ene og det andre litt? Det kan bli litt vel mye fra både den ene og den andre kanten her. Resultatene uteblir fra både sønnene og de folkene Gjert trener, antageligvis pga. all støyen som kommer fra begge leire nær konstant.

Energitapet må være enormt, og det begynner jo å gå utover andre i Norges tropp også. 

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

https://www.dagbladet.no/sport/tiltales-ikke/83821527

Skulle jo tenkt at det kunne settes punktum, men

https://www.vg.no/sport/i/25MqpR/jakob-ingebrigtsen-raadgiver-freser-etter-gjert-avgjoerelse-ganske-haaploest-aa-forholde-seg-til

Rådgiveren til brødrene og brødrene selv greier jo ikke å innse at "det er nok nå"! Nei, det foreligger ikke dom som gjør at NFIF kan utestenge, trakassere og dure frem på vegne av brødrenes subjektive offerholdninger.

Nå må en trener få trene brødrenes konkurrenter og de løperne som vil ha denne treneren, uten at brødrene skal få blande seg inn og legge føringer i andres jobbutøvelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Til å begynne med hadde jeg mye sympati med "barna" i denne saken. Det er jo ganske enkelt å få det, når man velger å gå tårevåt til mediene med en erklæring om familievold gjennom flere år. Selvfølgelig tror man jo på det! Og det har helt sikkert skjedd diverse ting vi aldri får vite alt om. 

Men en ting er sikkert, og det er at all min sympati for disse voksne «barna» er fullstendig forsvunnet. De virker alle som en gjeng med bortskjemte drittunger (unnskyld meg). Jeg er helt enig i at moren burde stått med ungene i rettssaken, men nå har vel denne historien mange flere sider til seg, enn det lille vi sitter på.. 

Det er jo faktisk kun løpeguttene + jentungen som har uttalt seg offentlig og melket denne saken relativt lenge. Verken mor, far eller han ene storebroren har melket dette. Syntes det virker utrolig spesielt å holde på slik. De ønsker ro, men går til stadighet ut offentlig - Gjert gjør jo ikke det? Tenker det sier litt, men som sagt, ikke vet jeg… Det hele virker suspekt.

• Nyttig 4
Skrevet
kraftwerk skrev (1 time siden):

Til å begynne med hadde jeg mye sympati med "barna" i denne saken. Det er jo ganske enkelt å få det, når man velger å gå tårevåt til mediene med en erklæring om familievold gjennom flere år. Selvfølgelig tror man jo på det! Og det har helt sikkert skjedd diverse ting vi aldri får vite alt om. 

Men en ting er sikkert, og det er at all min sympati for disse voksne «barna» er fullstendig forsvunnet. De virker alle som en gjeng med bortskjemte drittunger (unnskyld meg). Jeg er helt enig i at moren burde stått med ungene i rettssaken, men nå har vel denne historien mange flere sider til seg, enn det lille vi sitter på.. 

Det er jo faktisk kun løpeguttene + jentungen som har uttalt seg offentlig og melket denne saken relativt lenge. Verken mor, far eller han ene storebroren har melket dette. Syntes det virker utrolig spesielt å holde på slik. De ønsker ro, men går til stadighet ut offentlig - Gjert gjør jo ikke det? Tenker det sier litt, men som sagt, ikke vet jeg… Det hele virker suspekt.

Gjert gjør ikke det? Han poster jo støtt og stadig de mest spesielle ting på Instagram. Senest i dag er innlegg om «dead horse theory» som man ikke skal bruke veldig mye fantasi på for å forstå at det er sønnene an omtaler som dead horses. Mannen er virkelig ikke årets far. Jeg kan godt forstå at ungene ikke ser håp i det forholdet. 

https://www.instagram.com/p/DQwV2IRiOMh/?igsh=MXZ0azNpZW1ienA2eQ==

så får vi se hvor lenge det ligger ute før noen forteller han at han bør slette det. 

Skrevet
kraftwerk skrev (3 timer siden):

Gjert har hatt flere uttalelser jo, inkludert en egen kronikk i VG ifb med VM, da hadde ingen av guttene uttalt seg siden rettssaken. 
Og eldste Kristoffer var det jo stort intervju med i Aftenposten lenge før rettssaken. 
Den eneste som ikke har uttalt seg og «melket» (ditt ord) er Tone og lillesøster. Lillesøster har ikke uttalt seg i media eller melket noe som helst, hvor har du det fra at hun har det? Det var jo også hun som ville ha serien fjernet fra NRK. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
kraftwerk skrev (3 timer siden):

I hvilke medier har det kommet tårevåte erklæringer om familievold? Og hvordan har lillesøster "melket" saken lenge, som du påstår? 

Gjert har til de grader uttalt seg offentlig om saken, som flere har gitt eksempel på over her. I New York Times utropte han seg selv til vinner av rettsaken, på tross av at han er dømt for vold mot sin datter. Et intervju som han forøvrig selv tok kontakt med NYT for å få, fremgår det. 

https://www.nytimes.com/athletic/6527502/2025/08/04/gjert-ingebrigtsen-interview-jakob-trial/

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
kraftwerk skrev (4 timer siden):

Gjert har i aller høyeste grad uttalt seg i media.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
kraftwerk skrev (6 timer siden):

Far har ikke melket saken??? Ja jøss han har jo virkelig lykkes med å holde lav profil. 😶

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Miomino skrev (På 6.11.2025 den 10.41):

Like påståelig som deg kanskje?

Det du her lister opp, fem års sammenhengende botid og å bosette seg på gården innen et år, er standard krav i konsesjonssøknader. Så det er ikke et skup av en avsløring fra journalisten eller et bevis på at flyttekasser pakkes i Sandnes.Som tidligere nevnt, det er fullt mulig og veldig vanlig å søke om fritak fra boplikt.

Forøvrig forholder jeg meg til hva Jakob Ingebrigtsen sa om dette selv i intervjuet med nrk. Han bekreftet på ingen måte at han og familien var på flyttefot. Han omtalte gårdslivet som noe som lå i fremtiden. Når karrieren er over.

Ok, han går ut i NRK og bekrefter at han kommer til å bryte vilkårene for konsesjon. Da håper jeg kommunen her har gode rutiner for oppfølging av bopliktsaker.

Man kan søke utsetting på boplikt om huset er ubeboelig, men evt. ektefelle og barn må også være folkeregistrert på adressen for å oppfylle boplikten.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...