velociraptor Skrevet 15. september 2025 #8581 Skrevet 15. september 2025 Nowayback skrev (4 timer siden): Hvorfor skal ikke Gjert få kunne trene sine løpere i mesterskap? Sånn at en utrent Jakob kan ryke ut i forsøksheatet sitt i fred? Er ikke Jakob mentalt sterk nok til at faren er i nærheten? Nå fikk jo Narve ryke ut i fred også. Var han også utrent da? Den siste der er så stygg at jeg blir uvel 🤢 10 1 12
Capri Skrevet 17. september 2025 #8582 Skrevet 17. september 2025 Nowayback skrev (På 15.9.2025 den 19.41): Hvorfor skal ikke Gjert få kunne trene sine løpere i mesterskap? Sånn at en utrent Jakob kan ryke ut i forsøksheatet sitt i fred? Er ikke Jakob mentalt sterk nok til at faren er i nærheten? Det store problemet for Gjert og hans team er Gjert selv, ikke Jakob. Å true med å ødelegge for "andre utøvere" hvis man ikke får akkreditering til å oppholde seg nærheten av denne utøveren viser jo bare at han må holdes unna. I tillegg er det jo mer, inkludert at mannen nylig er voldsdømt og dessuten like i forkant av mesterskapet har kontaktet sønnene med krav og på den måten vist at konflikten ikke er over såfremt de ikke adlyder Gjert. Legg til at i han også har latt seg intervjue flere ganger i august, der han har vært ganske opptatt av å formidle at sønnene ikke har makt til å bestemme. Denne oppførselen like i forkant av VM holder bare ikke, og den skaper sikkert også uro og energilekkasje for Narves del. Jeg synes også at det er avslørende at Gjert ikke ber løperne sine om å holde kjeft. Narve har lagt om stilen og prøver å konse kun på løpingen. Nå er det Pinto som helt i Gjerts ånd har inntatt offerrollen. Det Pinto sier, lyser jo av at "noen har snakket sammen", så her skal konflikten holdes varm, virker det som. Her er forøvrig utdrag fra Norges friidrettsforbunds vedtak om fortsatt nei til akkreditering. https://www.sportsidioten.no/lop/nytt-styrevedtak-gjert-ingebrigtsen-far-ikke-trener-akkreditering/ 7 15
Gjest HSV50 Skrevet 19. september 2025 #8583 Skrevet 19. september 2025 Jakob til finalen 🥳 Synd med Narve, det hadde vært kjekt med to norske i finalen, og den 9. plassen var sur. Men nå blir det spennende med finalen! Jakob er jo ærlig om at han er en skygge av seg selv, så noe gull blir det neppe. «Hvor langt er du fra å være verdens beste?» «Kjempelangt.» 🤣 Gratulerer med dagen uansett, Jacob.
Jentainord Skrevet 19. september 2025 #8584 Skrevet 19. september 2025 Når vi nå ser at de skadefrie elevene til Gjert ikke holder godt nok nivå, så er det kanskje på tide at Gjert pensjonerer seg som trener? I fotballen ville det vært nådeløst for treneren med disse resultatene. 10 2
Jentainord Skrevet 19. september 2025 #8585 Skrevet 19. september 2025 HSV50 skrev (11 minutter siden): Jakob til finalen 🥳 Synd med Narve, det hadde vært kjekt med to norske i finalen, og den 9. plassen var sur. Men nå blir det spennende med finalen! Jakob er jo ærlig om at han er en skygge av seg selv, så noe gull blir det neppe. «Hvor langt er du fra å være verdens beste?» «Kjempelangt.» 🤣 Gratulerer med dagen uansett, Jacob. Kjempesynd med Narve, tror han kunne gjort det mye bedre om han hadde hatt en støyfri trener som kun har fokus på løping. Håpe dette er hans signal om å endre litt i rekkene på teamet sitt nå. 8
Gjest HSV50 Skrevet 19. september 2025 #8586 Skrevet 19. september 2025 Jentainord skrev (23 minutter siden): Kjempesynd med Narve, tror han kunne gjort det mye bedre om han hadde hatt en støyfri trener som kun har fokus på løping. Håpe dette er hans signal om å endre litt i rekkene på teamet sitt nå. Narve svarer fint for seg her synes jeg. Han sier han har slått av presse og sosiale medier og har fått god oppfølging av folk rundt seg. «Jeg har ingenting å klage på» sier han. Så får vi håpe at kommentarfeltet tar det til seg - Narve skylder ikke på friidrettsforbundet eller noen rundt seg. https://www.vg.no/sport/i/B0oVmw/vm-i-friidrett-narve-gilje-nordaas-paa-5000-meter Men Warholm da! 🤯
Jentainord Skrevet 19. september 2025 #8587 Skrevet 19. september 2025 (endret) HSV50 skrev (32 minutter siden): Narve svarer fint for seg her synes jeg. Han sier han har slått av presse og sosiale medier og har fått god oppfølging av folk rundt seg. «Jeg har ingenting å klage på» sier han. Så får vi håpe at kommentarfeltet tar det til seg - Narve skylder ikke på friidrettsforbundet eller noen rundt seg. https://www.vg.no/sport/i/B0oVmw/vm-i-friidrett-narve-gilje-nordaas-paa-5000-meter Men Warholm da! 🤯 Ja han svarer fint for seg ☺️ Jeg mener egentlig bare at det kanskje finnes bedre trenere der ute enn Gjert. Gjert har så mye tull å tøys som han bruker tid på, at med en annen trener med bedre fokus hadde kanskje Narve klart å toppe formen til VM. og Warholm 🙈 Han viser oss alle at alle kan bomme. Utrolig synd, men han kommer nok sterkere tilbake 😎 Endret 19. september 2025 av Jentainord 6
Gjest HSV50 Skrevet 19. september 2025 #8588 Skrevet 19. september 2025 Jentainord skrev (6 minutter siden): Ja han svarer fint for seg ☺️ Jeg mener egentlig bare at det kanskje finnes bedre trenere der ute enn Gjert. Gjert har så mye tull å tøys som han bruker tid på, at med en annen trener med bedre fokus hadde kanskje Narve klart å toppe formen til VM. og Warholm 🙈 Han viser oss alle at alle kan bomme. Utrolig synd, men han kommer nok sterkere tilbake 😎 Jeg er 100% enig i at det nok hadde vært bedre om han hadde hatt en annen trener. Gjert lager jo drama der han kan og det at han dro til Japan for å så dra hjem og annonsere med kronikk hvor urettferdig det var, vise jo at han feeder på drama, og har null forståelse for at det ikke er bra for de han trener. Det er jo faktisk flere enn Narve som ikke har trener med akkreditering, men han fremstiller det som om han blir spesielt behandlet. Deg er jo godt å se at Narve selv sier han klarer å stenge bråket ute, og at han får god oppfølging. Da har idrettsforbundet lykkes med å ta vare på ham. Selv om kommentarfeltet ikke har fått det med seg da, de mener han mislykkes fordi Gjert ikke er der. 🙄 Og så var dessverre ikke Narve god nok denne gangen. Han sier selv det har vært en lang sesong, og kanskje har det vært for mange løp for ham. Akkurat som det har vært for få for Jakob.
Jentainord Skrevet 19. september 2025 #8589 Skrevet 19. september 2025 HSV50 skrev (4 minutter siden): Jeg er 100% enig i at det nok hadde vært bedre om han hadde hatt en annen trener. Gjert lager jo drama der han kan og det at han dro til Japan for å så dra hjem og annonsere med kronikk hvor urettferdig det var, vise jo at han feeder på drama, og har null forståelse for at det ikke er bra for de han trener. Det er jo faktisk flere enn Narve som ikke har trener med akkreditering, men han fremstiller det som om han blir spesielt behandlet. Deg er jo godt å se at Narve selv sier han klarer å stenge bråket ute, og at han får god oppfølging. Da har idrettsforbundet lykkes med å ta vare på ham. Selv om kommentarfeltet ikke har fått det med seg da, de mener han mislykkes fordi Gjert ikke er der. 🙄 Og så var dessverre ikke Narve god nok denne gangen. Han sier selv det har vært en lang sesong, og kanskje har det vært for mange løp for ham. Akkurat som det har vært for få for Jakob. Ja det er nok en god metode både Gjert og brødrene bruker. Og ingen tvil om at det fungerer. Kan hende det ikke tas høyde for å infividualisere nok, alle responderer forskjellig, og Narve og Jakob er ikke like. For noe er helt klart feil i det som er gjort i Narves opptrapping til VM - eller så er han rett å slett ikke bedre. Både Henrik og Filip har hatt like gode og bedre resultater enn Narve totalt sett. Og de kunne heller ikke nådd opp til Jakobs resultater. Spennende sport er det iallfall 🤩 4
Gjest HSV50 Skrevet 19. september 2025 #8590 Skrevet 19. september 2025 Kjempespennende! Så får vi krysse fingrene for finalen, selv om jeg ikke har så store forhåpninger basert på hva han selv sa etter løpet i dag. Men man vet aldri hva som kan skje. I dag gikk jo Warholm, som var favoritten, på en gigantsmell. Jeg krysser fingrene for Jakob og synes i alle fall det er godt å se han virker skadefri. Så får vi bare håpe at 2026-sesongen blir bedre. Og jeg blir kvalm av kommentarfeltet. Både de som ikke unner Jakob å gå videre, men også de som gjør narr av Narve.
Ninaen Skrevet 19. september 2025 #8591 Skrevet 19. september 2025 Det er faktisk imponerende av Jakob å ta seg til finalen i dag, med 0 løp utendørs i sesongen, og etter forsøket på 1500 meter. Synes også han viser hvordan han har utviklet seg som person i måten han svarer på og håndterer resultatene. Det sier også MYE om det mentale, hvor hard han er i hodet, at han greier å mobilisere og gjøre det løpet i dag etter nederlaget på 1500 meter, og all støyen som igjen er blitt rundt faren osv. Så får vi se i finalen. Er nok lite håp om noen topplassering, kommer han i øverste halvdel bør man være meget fornøyd mtp utgangspunktet. 7 3
Wolfmoon Skrevet 19. september 2025 #8592 Skrevet 19. september 2025 Jeg hørte kommentatoren sa at Jakob spurtet med alt han hadde, men jeg syns ikke det så sånn ut For meg så det ut som om han løp så kontrollert han kunne, og var fullt klar over hvilken plassering han var på, og at han overhodet ikke tok ut mer enn han måtte. 6
Ninaen Skrevet 19. september 2025 #8593 Skrevet 19. september 2025 Wolfmoon skrev (16 minutter siden): Jeg hørte kommentatoren sa at Jakob spurtet med alt han hadde, men jeg syns ikke det så sånn ut For meg så det ut som om han løp så kontrollert han kunne, og var fullt klar over hvilken plassering han var på, og at han overhodet ikke tok ut mer enn han måtte. Tror ikke han sløste unødvendig nei. Komme seg til finalen med minst mulig forbruk. Så det blir spennende. 5
Jentainord Skrevet 19. september 2025 #8594 Skrevet 19. september 2025 Siste nytt om Gjert og hans tydelig bevisste forsøk på å forfølge sine egne sønner. Den mannen tar seg aldri fri, altså. Så slitsomt det må være å holde på konstant. https://www.aftenposten.no/sport/i/Oownqw/raser-mot-gjert-ingebrigtsen-en-type-oppfoersel-jeg-ikke-har-sett-maken-til?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHuni-Kq6w7rNkfdhQ0ew-PThCX5SwazxQ3n_XCAe1I71GfnAtn--zDNchDk-_aem_2ux-NzQcWKoEST4oTy-XEA 6 1
tonebelinda Skrevet 19. september 2025 #8595 Skrevet 19. september 2025 Jentainord skrev (1 time siden): Siste nytt om Gjert og hans tydelig bevisste forsøk på å forfølge sine egne sønner. Den mannen tar seg aldri fri, altså. Så slitsomt det må være å holde på konstant. https://www.aftenposten.no/sport/i/Oownqw/raser-mot-gjert-ingebrigtsen-en-type-oppfoersel-jeg-ikke-har-sett-maken-til?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHuni-Kq6w7rNkfdhQ0ew-PThCX5SwazxQ3n_XCAe1I71GfnAtn--zDNchDk-_aem_2ux-NzQcWKoEST4oTy-XEA En meget stor drittsekk i to sko. Hans mål er å ødelegge for Jacob. Tenk å ha 7 barn, og kun 2 av de ønsker kontakt. Sier sitt det 3 4
Andrea59 Skrevet 20. september 2025 #8596 Skrevet 20. september 2025 Jentainord skrev (9 timer siden): Siste nytt om Gjert og hans tydelig bevisste forsøk på å forfølge sine egne sønner. Den mannen tar seg aldri fri, altså. Så slitsomt det må være å holde på konstant. https://www.aftenposten.no/sport/i/Oownqw/raser-mot-gjert-ingebrigtsen-en-type-oppfoersel-jeg-ikke-har-sett-maken-til?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHuni-Kq6w7rNkfdhQ0ew-PThCX5SwazxQ3n_XCAe1I71GfnAtn--zDNchDk-_aem_2ux-NzQcWKoEST4oTy-XEA Kom gjerne med essensen i artikkelen - bak betalingsmur 😛 2 1
Sol79 Skrevet 20. september 2025 #8597 Skrevet 20. september 2025 Andrea59 skrev (36 minutter siden): Kom gjerne med essensen i artikkelen - bak betalingsmur 😛 "Aftenbladet vet likevel at klubben har søkt om tilgang til treningssenteret C.A.R i Sierra Nevada i Spania i november på vegne av Gjert Ingebrigtsen, Narve Gilje Nordås, Per Svela, Kieran Lumb og Jose Carlos Pinto. Det er i samme periode som Jakob Ingebrigtsen og hans team også skal være på høydesamling. Og det er dette Skoland reagerer på." 2 5
Jentainord Skrevet 20. september 2025 #8598 Skrevet 20. september 2025 Sol79 skrev (1 time siden): "Aftenbladet vet likevel at klubben har søkt om tilgang til treningssenteret C.A.R i Sierra Nevada i Spania i november på vegne av Gjert Ingebrigtsen, Narve Gilje Nordås, Per Svela, Kieran Lumb og Jose Carlos Pinto. Det er i samme periode som Jakob Ingebrigtsen og hans team også skal være på høydesamling. Og det er dette Skoland reagerer på." Gjert har meldt inn de to utenlandske løperne han trener i Sandnes IL, de skal bo på Sandnes i høst. Og fått klubben å søke om opphold, når det er vanlig prosedyre at Friidrettsforbundet ordner dette. Sniker seg dit Jakob skal, og der han har fått beskjed om å ikke være de siste årene. 7
Sveits35 Skrevet 20. september 2025 #8599 Skrevet 20. september 2025 Jentainord skrev (50 minutter siden): Gjert har meldt inn de to utenlandske løperne han trener i Sandnes IL, de skal bo på Sandnes i høst. Og fått klubben å søke om opphold, når det er vanlig prosedyre at Friidrettsforbundet ordner dette. Sniker seg dit Jakob skal, og der han har fått beskjed om å ikke være de siste årene. Sandnes IL har nå tatt et aktivt valg om å skyve brødrene bort fra seg. Tenker hvilken som helst klubb står med åpne armer og kjempeanlegg- og opplegg for dem hvis de bare snur ryggen til Sandnes. Det ville faktisk jeg ha gjort om jeg var dem. Gjert er jo en drittsekk, men at Sandnes IL svikter på denne måten er jo oppsiktsvekkende. 13
Gjest HSV50 Skrevet 20. september 2025 #8600 Skrevet 20. september 2025 Jentainord skrev (1 time siden): Gjert har meldt inn de to utenlandske løperne han trener i Sandnes IL, de skal bo på Sandnes i høst. Og fått klubben å søke om opphold, når det er vanlig prosedyre at Friidrettsforbundet ordner dette. Sniker seg dit Jakob skal, og der han har fått beskjed om å ikke være de siste årene. De sier vel forøvrig at de ikke reagerer så mye på at løperne hans skal være der, men at Gjert selv skal, om jeg ikke husker feil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå