Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (2 timer siden):

Ikke så mye å le av egentlig, at en 25 år gammel utøver som har trent voldsomt mye siden femårs-akderen, nå sliter med det som ser ut som en kronisk svekket akilles. Jeg vil si det er lav sannsynlighet for at han noen gang vil komme tilbake på samme nivå.

Jeg oppholder meg ikke i friidrettsmiljøet, så hvor brødrene befinner seg får ikke noen konsekvens for mitt liv akkurat.

Men dette har du greie på? Herregud.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
HSV50 skrev (49 minutter siden):

Jeg skulle bare ønske at noen kunne bygge opp selvtilliten til Narve litt, slik at han ikke går i kjelleren hver gang han ikke vinner. Jeg får vondt av ham når han sier han omtrent er deprimert nå da han ikke gikk videre. 

Jeg synes Narve først og fremst virker litt… «kort». Han kommer med ganske rare uttalelser. Nesten deprimert? Hallo..? Han hadde nok hatt godt av litt mer medietrening  

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Elisabeth med et langt innlegg på IG om Gjert og ståa. Tøff dame som står opp for familien sin, når hun sikkert vet hvor mye latter-gråte-emojis og reaksjoner som vil komme fra «Gjert-gjengen» i de ulike kommentarfelt og sikkert utenfor SoMe også. 

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Skaden i fjor og i år var i hver sin fot, så dette er sånn sett ingen tilbakevendende akillesskade. Når det er sagt, er langvarig akillessskade pr definisjon kronisk, og et signal om at det er gjort noen feilvurderinger i type belastning.

Ellers kan jo Jakob og brødrene mye om skadeforebygging og gjenoppbygging etter skade. Almgren gir jo f.eks Jakob kred for å hjelpe ham fra skademareritt til suksess, så det er ikke så helsvart og alt håp om suksess ute, som noen påstår i denne tråden.

https://www.nrk.no/sport/takker-ingebrigtsen-etter-eventyrlig-suksess_-_-reddet-karrieren-min-1.16850373

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
BuffaloDuck skrev (16 minutter siden):

Elisabeth med et langt innlegg på IG om Gjert og ståa. Tøff dame som står opp for familien sin, når hun sikkert vet hvor mye latter-gråte-emojis og reaksjoner som vil komme fra «Gjert-gjengen» i de ulike kommentarfelt og sikkert utenfor SoMe også. 

Men nå var det jo rimelig rolig! Til og med Narve har holdt munn de siste dagene. Litt unødvendig dette, eller? Jeg digger Elisabeth, jobben hun gjør og paret i sin helhet. Men hvorfor dette på IG nå? Noe jeg har gått glipp av?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (23 minutter siden):

Men nå var det jo rimelig rolig! Til og med Narve har holdt munn de siste dagene. Litt unødvendig dette, eller? Jeg digger Elisabeth, jobben hun gjør og paret i sin helhet. Men hvorfor dette på IG nå? Noe jeg har gått glipp av?

Det virker som om hun reagerer kraftig på at Pinto har begynt å røre opp med beskyldninger om diskriminering pga at Gjert ikke fikk akkreditering, samt har behov for å fortelle at det er mange gode grunner til å holde Gjert unna Jakob. Selv om denne tråden er ganske sivilisert, er det også fortsatt samme dritten i kommentarfelt og medier som fortsetter å gnage på beinet. 

For Elisabeth, Jakob, søsken og andre nære skal det nok ikke mye til for å trigge angst og posttraumatisk stress. Lett for oss andre å tenke at livet går videre, men for dem er det ikke så enkelt. Spesielt ikke med en bølle som Gjert, og en mor som forsvarer mannen. 

Endret av Capri
Skrivefeil
  • Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
BuffaloDuck skrev (40 minutter siden):

Det er iallfall en dame som er glad i oppmerksomhet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

Kilde på at Jakob har kronisk betennelse i akillesen, har du det? 

Kilde på kronisk svekket akilles?

Jeg synes vi blir pepret med både gammelt og nytt om denne akillesen fra den svært lite private familien Asserson Ingebrigtsen. Må nesten spørre om du vet hva "kronisk" betyr?

Hva er det som er uklart eller opprørende med at jeg kommenterer på det som må være tidenes mest omtalte akilles?

• Nyttig 1
Skrevet
Capri skrev (8 minutter siden):

Det virker som om hun reagerer kraftig på at Pinto har begynt å røre opp med beskyldninger om diskriminering pga at Gjert ikke fikk akkreditering, samt har behov for å fortelle at det er mange gode grunner til å holde Gjert unna Jakob. Selv om denne tråden er ganske sivilisert, er det også fortsatt samme dritten i kommentarfelt og medier som fortsetter å gnage på beinet. 

For Elisabeth, Jakob, søsken og andre nære skal det nok ikke mye til for å trigge angst og posttraumatisk stress. Lett for oss andre å tenke at livet går videre, men for dem er det ikke så enkelt. Spesielt ikke med en bølle som Gjert, og en mor som forsvarer mannen. 

Ja, denne gangen var det intervju med Pinto som forårsaket lange utredninger i offentligheten om ståa i denne gjennomkommersialiserte familien. 

Må minne om at de nå er foreldre selv, kanskje vært en ide å tenke seg om to ganger før man buser ut med alt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sveits35 skrev (29 minutter siden):

Det var Pinto sin konspirering om at det internasjonale idrettsforbundet står bak at Gjert ikke fikk akkreditering som hun reagerer på. Det var jo en dårlig skjult beskyldning om at Jakob og det norske idrettsforbundet har så mye makt at de rett og slett klarer å få det internasjonale forbundet til å sabotere for Gjert sine løpere og at det ikke skyldes at alle forbundene, inkludert det norske, har regelverk som krever rent rulleblad for å få akkreditering. Det var jo lett å påstå at det er Jakob og Norge som ødelegger for Gjert og hans elever når det bare var Norge som ikke ga akkreditering. Ikke fullt så lett når også Canada som sa nei. Så da skaper man bråk med å si at det er det internasjonale friidrettsforbundet som ikke vil gi Gjert akkreditering. 

Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

Jeg synes vi blir pepret med både gammelt og nytt om denne akillesen fra den svært lite private familien Asserson Ingebrigtsen. Må nesten spørre om du vet hva "kronisk" betyr?

Hva er det som er uklart eller opprørende med at jeg kommenterer på det som må være tidenes mest omtalte akilles?

Du synes du blir pepret med det ja. Vel, din påstand var at det var kronisk betennelse, siden det har vært to år på rad. Når det vitterlig har vært skade i to ulike føtter, som jo har hver sin separate akilles.  Så jeg om jo nesten spørre det om det samme - vet du hva «kronisk» betyr? Tips: Google kronisk betennelse i menisken. 🤗 

Men da kan vi konkludere med at din diagnose på skaden til Jakob rett og slett bare er din tolkning av hva du mener at Jakob har overøst media med, og at du aldri faktisk har lest at noen, inkludert Jakob eller noen av hans nærmeste, faktisk har sagt at Jakob sliter med en kronisk akillesskade. 

Skrevet
Sveits35 skrev (38 minutter siden):

Gjert skrev kronikk i VG: https://www.vg.no/sport/i/lw6a49/gjert-ingebrigtsen-i-kronikk-idrett-handler-om-mer-enn-medaljer

Og friidrettspresidenten hevder Gjert har truet med «bråk»: https://www.vg.no/sport/i/XjK32g/friidrettspresidenten-runar-baalsrud-gjert-ingebrigtsen-truet-med-braak

Pluss dette med Pinto som konspirerer om manglede akkreditering. 

• Liker 13
Skrevet
Sveits35 skrev (40 minutter siden):

Må si meg enig med deg. Svippet såvidt innom kommentarfeltet til det jeg tror var Nettavisen sin artikkel og det var ille. Jeg er forsåvidt enig i at slike som Gjert ikke bør få holde på uten at noen sier ifra om oppførselen, men hun vekket virkelig alle trollene med det innlegget. Er helt skremmende å se hva voksne folk kan lire ut av seg, vet ikke om det står på fornuften, intelligensen eller bare folkeskikken lenger. 

• Liker 7
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Ja, denne gangen var det intervju med Pinto som forårsaket lange utredninger i offentligheten om ståa i denne gjennomkommersialiserte familien. 

Må minne om at de nå er foreldre selv, kanskje vært en ide å tenke seg om to ganger før man buser ut med alt.

Du mener at de bør holde kjeft, i motsetning til Gjert som har sutret i norske media, skjelt ut idrettsforbundet i norsk media, bedt om å bli intervjuet i NYT og på absolutt ingen måte lar være å buse ut med absolutt alt han mener sterkt om?  Han er jo tross alt far han også, selv om han har valgt bort 5 av 7 unger. 

Skrevet
HSV50 skrev (1 minutt siden):

Du synes du blir pepret med det ja. Vel, din påstand var at det var kronisk betennelse, siden det har vært to år på rad. Når det vitterlig har vært skade i to ulike føtter, som jo har hver sin separate akilles.  Så jeg om jo nesten spørre det om det samme - vet du hva «kronisk» betyr? Tips: Google kronisk betennelse i menisken. 🤗 

Men da kan vi konkludere med at din diagnose på skaden til Jakob rett og slett bare er din tolkning av hva du mener at Jakob har overøst media med, og at du aldri faktisk har lest at noen, inkludert Jakob eller noen av hans nærmeste, faktisk har sagt at Jakob sliter med en kronisk akillesskade. 

Du tenker at det ikke kan være kronisk fordi det er i to bein?

???

???

Nei, jeg SYNES ikke at vi blir pepret med info om disse. Det er også fakta.

Det siste handler om fru Jakobs vanskelige vei videre etter et intervju med Pinto som åpenbart har skaket opp familien. Read all about it.

• Liker 1
Skrevet
HSV50 skrev (2 minutter siden):

Du mener at de bør holde kjeft, i motsetning til Gjert som har sutret i norske media, skjelt ut idrettsforbundet i norsk media, bedt om å bli intervjuet i NYT og på absolutt ingen måte lar være å buse ut med absolutt alt han mener sterkt om?  Han er jo tross alt far han også, selv om han har valgt bort 5 av 7 unger. 

Jeg synes småbarnsforeldre med fordel kan tenke seg om hvordan de opptrer offentlig ja.

• Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

???

???

Det siste handler om fru Jakobs vanskelige vei videre etter et intervju med Pinto som åpenbart har skaket opp familien. Read all about it.

Jeg tenker at det kanskje må ha pågått pittelitt mer enn i 6 måneder for å kalles kronisk. Litt i tråd med hvordan store norske leksikon definerer kronisk. https://sml.snl.no/kronisk Akutte sykdommer varer ofte 3-12 måneder, mens kroniske varer lengre enn 12 måneder. Og at om man har vondt i den ene foten et år og i den andre foten er annet år, så betyr ikke det at noe er kronisk, for det er to ting som ikke henger sammen. Og alle kroniske sykdommer er heller ikke uhelbredelige. Så hadde du googlet kronisk akillesbetennelse så hadde du også sett  kronisk betennelse i akilles kan bli helt bra igjen, med riktig trening. Sånn at selv om man skulle hatt kronisk betennelse i akilles så er ikke det det samme som f.eks. leddgikt eller Chrons. Ergo er det ingen grunn til at man skal være ferdig som idrettsutøver, selv om man skulle ha «kronisk betennelse i skikkelsen». 

Skrevet

Nå må du nesten bestemme deg, blir vi, eller blir vi ikke pepret om informasjon om akillesen til Jakob?

keops skrev (26 minutter siden):

keops skrev (10 minutter siden):

???

???

Skrevet
keops skrev (8 minutter siden):

Jeg synes småbarnsforeldre med fordel kan tenke seg om hvordan de opptrer offentlig ja.

Mens foreldre med store barn kan gi faen? I hvilke alder synes du at foreldre bare kan gi faen i hvordan de opptrer i offentlighet? 

Skrevet
HSV50 skrev (1 minutt siden):

Nå må du nesten bestemme deg, blir vi, eller blir vi ikke pepret om informasjon om akillesen til Jakob?

Du forsto ikke hva jeg mente?

Denne tror jeg du får gruble litt videre på, så finner du nok ut av det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...