Majer Skrevet 15. september 2025 #8501 Skrevet 15. september 2025 HSV50 skrev (16 timer siden): Ja der har vi det. Egentlig et det Jakob sin feil at folk tar livet av seg hver dag og at barn vokser opp i fattigdom. Tenk at han kan ha biler for mange millioner kroner, det er slemt! For øvrig har jeg en nabo med en helt normal inntekt som også tok seg til rette på naboens grunn og fikk varsel om dagbøter fra kommunen. Han er nok også egentlig et slemt menneske som bør ta litt ansvar for verdens elendighet. Kanskje vi skal holde oss for gode til å dra inn uvesentligheter i diskusjonene her? Hva Jakob bruker pengene han tjener på betyr lite, og for alt du vet kan han gjøre mye veldedig med pengene også. Skjerpings! Nei, men penger kan forhindre det. Så hva man bruker penger på viser hvor snill man er som person. Hva bruker Narve penger på? 2
1600 Skrevet 15. september 2025 #8502 Skrevet 15. september 2025 (endret) Majer skrev (På 14.9.2025 den 11.01): Nei, Henrik skal ha virket truende. Gjert er ikke dømt for vold mot Jakob så derfor sidestilles egentlig Gjert oh Henrik. Da må de behandles likt Gjert er dømt for vold. Man får ikke attest for å trene noen med det på vandelen. Det gjelder alt fra grasrotnivå til internasjonal idrett i de fleste land. Jeg tror heiagjengen til Gjert bare må finne seg i at man ikke får trene noen i offisielle konkurranser som dømt voldsmann, ikke i Norge, ikke i Canada og ikke i Portugal. Kanskje prøve Russland? Jevgenij Trefilov og Gjert virker jo å ha samme temperament og voldshistorikk. Endret 15. september 2025 av 1600 10 10
Majer Skrevet 15. september 2025 #8503 Skrevet 15. september 2025 (endret) 1600 skrev (5 minutter siden): Gjert er dømt for vold. Man får ikke attest for å trene noen med det på vandelen. Det gjelder alt fra grasrotnivå til internasjonal idrett i de fleste land. Jeg tror heiagjengen til Gjert bare må finne seg i at man ikke får trene noen i offisielle konkurranser som dømt voldsmann, ikke i Norge, ikke i Canada og ikke i Portugal. Kanskje prøve Russland? Jevgenij Trefilov og Gjert virker jo å ha samme temperament og voldshistorikk. Det handler om rettferdighet. Det virker som folk her inne er følelsesmessig investert i enkelte personer og ikke andre. Det blir veldig svart-hvitt. Man må ta et steg tilbake, puste med magen og tenke på rettferdighet. Tror mange her inne hadde elsket jakob om det så viste seg at jan var dopet, og hatet på Narve om han så brukte alt han eide på å skape en jenteskole i Afghanistan Endret 15. september 2025 av Majer Skriveleif 2
1600 Skrevet 15. september 2025 #8504 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (Akkurat nå): Det handler om rettferdighet. Det virker som folk her inne er følelsesmessig investert i enkelte personer og ikke andre. Det blir veldig svart-hvitt. Man må ta et steg tilbake, puste med magen og tenke på rettferdighet Det blir veldig svart hvitt for meg. Jeg ville ikke likt å ha en voldsmann som trener for mine barn, og jeg ville heller ikke likt at dømte voldsmenn møtte opp på stevner med dem. Ville du? 6 14
Majer Skrevet 15. september 2025 #8505 Skrevet 15. september 2025 1600 skrev (8 minutter siden): Det blir veldig svart hvitt for meg. Jeg ville ikke likt å ha en voldsmann som trener for mine barn, og jeg ville heller ikke likt at dømte voldsmenn møtte opp på stevner med dem. Ville du? Hva med en som kommer med trusler (Henrik)? Eller hva med en utøver som kanskje er kriminell (Jakob og boligen)? 1
Jada! Skrevet 15. september 2025 #8506 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (18 minutter siden): Hva med en som kommer med trusler (Henrik)? Eller hva med en utøver som kanskje er kriminell (Jakob og boligen)? Det er ikke noe poeng å prøve å få pro Jakob folka til å forstå at Ingebrigtsen brødrene ikke er helgener. 2
Jobbermedbarn Skrevet 15. september 2025 #8507 Skrevet 15. september 2025 Jada! skrev (32 minutter siden): Det er ikke noe poeng å prøve å få pro Jakob folka til å forstå at Ingebrigtsen brødrene ikke er helgener. Hvis man ser på kommentarfelt rundt omkring virker det ikke som det er noe stort problem i det hele tatt. Å få mange til å skjønne at Gjert ikke er det derimot… 5 10
VitaSana Skrevet 15. september 2025 #8508 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (1 time siden): Det handler om rettferdighet. Det virker som folk her inne er følelsesmessig investert i enkelte personer og ikke andre. Det blir veldig svart-hvitt. Man må ta et steg tilbake, puste med magen og tenke på rettferdighet. Tror mange her inne hadde elsket jakob om det så viste seg at jan var dopet, og hatet på Narve om han så brukte alt han eide på å skape en jenteskole i Afghanistan Jeg følger ikke friidrett, men jeg har lest om en episode med Henrik (som han aldri ville blitt dømt for i norsk rett) og mange episoder med Gjert - med flere vitner. I tillegg til den episoden Gjert faktisk er dømt for. For meg virker det ikke rettferdig å sidestille dette. I tillegg til mønsteret jeg opplever at Gjert hadde (har?), så er det også en stor forskjell i det maktforholdet en far og trener har over egne mindreårige barn og den eventuelle?å maktfordelen Henrik hadde i forhold til Narve. Jeg hverken elsker eller hater noen av de. 11 4
Sol79 Skrevet 15. september 2025 #8509 Skrevet 15. september 2025 Sveits35 skrev (21 timer siden): Det var da veldig så vanskelig du har for å lete opp dokumentasjon selv… En annen bruker har til og med gitt deg en lenke med de opplysningene du så sterkt ønsker. Trenger du den lenka av meg også? Den lenken bekreftet det jeg skrev og ikke det du diktet opp. Er fremdeles interessert i dokumentasjon for påstandene dine, men da kan vi jo konstatere at det du skrev er løgn/fri fantasi da det ikke finnes dokumentasjon på at dette har skjedd i virkeligheten i noen medier. 1 1
Sveits35 Skrevet 15. september 2025 #8510 Skrevet 15. september 2025 Sol79 skrev (3 minutter siden): Den lenken bekreftet det jeg skrev og ikke det du diktet opp. Er fremdeles interessert i dokumentasjon for påstandene dine, men da kan vi jo konstatere at det du skrev er løgn/fri fantasi da det ikke finnes dokumentasjon på at dette har skjedd i virkeligheten i noen medier. Da mener du det. Tydelig at du ikke har fulgt med på saken, hverken i media eller under rettssaken. Det jeg beskriver skjedde. Lev med det. 4 1
Capri Skrevet 15. september 2025 #8511 Skrevet 15. september 2025 keops skrev (19 timer siden): Ser ut som Narve nyter godt av profesjonalitet i alle ledd. I tillegg er han vel ikke så aktiv på sosiale media som noen av konkurrentene, kan jo se ut som at feks Jakob har som hovedbeskjeftigelse å produsere innhold og gjøre familien sin synlig på diverse forum. Må jo nødvendigvis stjele mye energi. Så kommer jo den skadde foten i tillegg. Og så må det jo være lov å stille spørsmål om det hadde vært smart å se lenger enn til søskenflokken når det kommer til trenerteam og støttespillere. Virker ikke som at ting fungerer optimalt. Nå er jo far ute av bildet i treningshverdagen hans, men ser ut for at nissen er med videre på lasset. Jeg synes også at det virker som om Narve nyter godt av et veldig proft opplegg, og hverken er eller føler seg som "stakkars Narve". Jeg tror ikke at Narve er tjent med et sånt stempel eller fokus, ei heller er han tjent med at Gjert uttaler seg for mye om negative ting. Det blir det bare energilekkasjer av. Gjert er kanskje - bare kanskje - tjent med medieomtale om alt som er urettferdig og feil. Narve ikke så mye. 5
Sveits35 Skrevet 15. september 2025 #8512 Skrevet 15. september 2025 Jada! skrev (1 time siden): Det er ikke noe poeng å prøve å få pro Jakob folka til å forstå at Ingebrigtsen brødrene ikke er helgener. Hvem påstår at noen er helgener? Jeg påstår at Narve er en stor sutrekopp og bråkebøtte. Det vil aldri bli ro rundt den mannen så lenge han er aktiv. Han lider av munndiare og dessverre så blir jo intellektet hans avslørt i all den «jabbingen». Hadde han lært å tøyle seg, holdt munn og fulgt reglene, hadde jeg heiet vilt på ham også! Nå er han bare en støyende, irriterende idiot. At noen presterer å antyde at Jakob er kriminell pga en feil utbyggeren har gjort og må rette opp, viser bare hvor desperate «haterne» er. De har ikke mye å komme med når de «ekle brødrene» skal kritiseres. 9 9
Capri Skrevet 15. september 2025 #8513 Skrevet 15. september 2025 (endret) Majer skrev (2 timer siden): Hva med en som kommer med trusler (Henrik)? Eller hva med en utøver som kanskje er kriminell (Jakob og boligen)? Kriminell? Elisabeth og Jakob har fått pålegg av Plan- og bygningsetaten i kommunen om å endre en støttemur på eiendommen sin, og har fått en frist. Overholdes ikke den, har de fått varsel om at de får dagsbøter. Gjert har allerede fått bot og er dømt. For vold mot familiemedlem. Hvis du skal velge hva som er verst... ? Hva gjelder Narve virker det ikke som om han lider noen nød, tvert i mot gir han uttrykk for at han har det veldig bra, føler seg mentalt sterk og har god støtte i Pinto. Han uttaler også til VG at han har gode folk rundt seg i forbundet og er fornøyd. "Jeg har fysioterapeuter, leger og folk som vil følger meg opp og vil meg mitt beste. Jeg føler meg ivaretatt." https://www.vg.no/sport/i/3Mvd6v/narve-gilje-nordaas-lekte-seg-til-semifinale-ikke-den-klumpen-i-magen Edit: Basert på det Narve selv uttrykker om en positiv situasjon og til og med er Henrik og Jakob allerede ute av dansen på 1500-meter, oppfattter jeg som en konstruert problemstilling og helt merkelig å diskutere at Narve har et så forferdelig utgangspunkt og alt er urettferdig. Er man redd for at Narve ikke skal gjøre det bra og trenger en unnskylding, eller hva er problemet? Den faktiske situasjonen er at Jakob er i så dårlig slag som han aldri har vært før, både skadet hele utendørssesongen og gjennom en lang og opprivende rettssak som påtalemyndigheten og ikke han selv tok initiativ til. Og på toppen der egen mor utførte det som må ha føltes som tidenes svik. Jeg vil nok si at Henriks akkreditering neppe gir Jakob en mye større fordel her. Noen trenger en realitetssjekk. Endret 15. september 2025 av Capri 8 9
1600 Skrevet 15. september 2025 #8514 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (2 timer siden): Hva med en som kommer med trusler (Henrik)? Eller hva med en utøver som kanskje er kriminell (Jakob og boligen)? Ser du virkelig ikke forskjell på noen som er dømt for vold mot en mindreårig, og noen som har kommet med en dårlig kommentar mellom to voksne menn? Jeg trodde de som var støttende av Gjert mente at han ble forhåndsdømt, men her sitter du altså å likestiller en dømt voldsmann med noen som har ytret noen dumme kommentarer og ikke er dømt. Jaja. Ironien lenge leve. 4 10
Gjest HSV50 Skrevet 15. september 2025 #8515 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (2 timer siden): Det handler om rettferdighet. Det virker som folk her inne er følelsesmessig investert i enkelte personer og ikke andre. Det blir veldig svart-hvitt. Man må ta et steg tilbake, puste med magen og tenke på rettferdighet. Tror mange her inne hadde elsket jakob om det så viste seg at jan var dopet, og hatet på Narve om han så brukte alt han eide på å skape en jenteskole i Afghanistan Om Gjert får akkreditering i Norge, Canada og Portugal har ikke noe som helst å gjøre med rettferdighet å gjøre, men alt å gjøre med lov- og regelverk. Det nytter ikke om Gjert, Narve eller kommentarfeltet synes det er urettferdig så lenge regelverket til idretten sier man må ha plettfri vandel for å ha verv. Selv jeg som oppmann i lokalfotballen måtte levere vandelsattest til idrettslaget. Så nei, man må ikke puste med magen og tenke på rettferdighet. Sorry. Og det har altså både Norge, Canada og Portugal sagt sin mening om.
oss-to Skrevet 15. september 2025 #8516 Skrevet 15. september 2025 Både Jakob og Narve er sportsleg gode representantar for Norge . 4
Majer Skrevet 15. september 2025 #8517 Skrevet 15. september 2025 Jeg føler mange av de som støtter Jakob og er motstander Narve bruker de samme argumentene som folk som støtter Israel og demoniserer Palestina. Jeg er så lei av at man bruker offermentalitet for å rettferdiggjøre dårlige handlinger 1
EllerBelle Skrevet 15. september 2025 #8518 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (8 minutter siden): Jeg føler mange av de som støtter Jakob og er motstander Narve bruker de samme argumentene som folk som støtter Israel og demoniserer Palestina. Jeg er så lei av at man bruker offermentalitet for å rettferdiggjøre dårlige handlinger Og jeg føler noen her lever i en alternativ virkelighet full av misunnelse fordi andre har mer penger enn en selv 9 7
Gjest HSV50 Skrevet 15. september 2025 #8519 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (3 timer siden): Nei, men penger kan forhindre det. Så hva man bruker penger på viser hvor snill man er som person. Hva bruker Narve penger på? Men har du sett regnskapet til Jakob og vet du hva han bruker penger på? Burde han utlevere regnskap årlig sånn at du kan vurdere om han er en snill mann i dine øyne. Mener du at alle som bruker penger på annet enn veldedighet er mindre snille mennesker? Hvor stor andel av pengene man tjener skal man bruke på å redusere verdens fattigdom mener du? Skal det være krav til å dokumentere det? Er det per def lite snilt å bo i et dyrt hus og ha en feit bil? Hva går grensen for når man ikke er snill lengre? Kan man f.eks. i det hele tatt bo i enebolig eller kjøpe seg en ny bil så lenge det er fattigdom i Norge eller verden? Hva er grensen for når man bikker over fra å være en snill person til en som burde gi mer til veldedige formål? Jeg har hytte, antar at jeg er mindre snill da, siden jeg kunne brukt de pengene på folk som er fattigere enn meg? Og nei. Jeg vet verken hva Jakob eller Narve tjener eller bruker pengene sine på. Jeg antar at Narve bruker mindre siden han tjener mindre. Og jeg forventer ikke at Narve donerer premiepotten om han vinner løp til en god sak, jeg synes det er helt ok om han bruker den på å kjøpe seg en ny bil eller legger det i et hus til seg og samboeren. Jeg tror ikke noen av dem er «mindre snille mennesker» basert på økonomien deres. Jeg registrerer at brødrene gjør en del for å øke idrettsglede ved å starte løpegrupper og løp. Som jeg synes er en fin form for «pass it forward». Men jeg har virkelig ikke noen ide om de donerer penger til veldedige formål, om jeg synes heller ikke det skal være krav om å dokumentere «snillhet» i form av regnskap. Verken fra Jakob, andre fornyende mennesker eller Ola og Kari. Og jeg synes det er smålig å dømme folk som mindre snille basert på at de f.eks. kjøper dyre biler eller bor i et fint hus.
Gjest HSV50 Skrevet 15. september 2025 #8520 Skrevet 15. september 2025 Majer skrev (10 minutter siden): Jeg føler mange av de som støtter Jakob og er motstander Narve bruker de samme argumentene som folk som støtter Israel og demoniserer Palestina. Jeg er så lei av at man bruker offermentalitet for å rettferdiggjøre dårlige handlinger Det må jo være tidenes stråmann. Sammenlikne konflikten mellom Gjert og sønnene med konflikten mellom Israel. Om noe så er det jo Gjert som er Israel om man skal dra den sammenlikningen. Som jeg mener er hinsides å gjøre. Som jeg synes er skammelig og vemmelig og som gjør at jeg rett og slett ikke kan ta deg seriøs lengre. Jeg gidder virkelig ikke diskutere med noen som i det hele tatt forsøker å se en vag sammenheng med det Israel gjør mot palestinere i denne diskusjonen. Jeg mangler litt ord! og nå skal jeg heie på Narve. Siden jeg faktisk kan mislike Gjert helt uten å ønske vondt over Narve.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå