Majer Skrevet 14. september 2025 #8481 Skrevet 14. september 2025 Sveits35 skrev (21 timer siden): Kødder du? Henrik ga klar beskjed om at Narve brøt en avtale som var gjort! Takler ikke Narve klare meldinger? Er han en pudding? Nei, Henrik skal ha virket truende. Gjert er ikke dømt for vold mot Jakob så derfor sidestilles egentlig Gjert oh Henrik. Da må de behandles likt 1 3
Capri Skrevet 14. september 2025 #8482 Skrevet 14. september 2025 Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Du oppummerer så godt og egentlig akkurat det jeg også tenker. Takk. Å se hvordan godt voksne mennesker nå koser seg med at Jakob ikke kvalifiserte seg i natt er bare så deprimerende, hva er det med voksne mennesker, tom under fullt navn? Eier jo ikke skam som forbilder for yngre generasjoner. Enig. Pinlig oppførsel og dårlige forbilder. Desto større forbilde er Jakob, som deltar med sitt dårligste utgangspunkt ever og åpenbart ikke er redd for å tape ansikt. Instagrammen hans flommer over av støtteerklæringer og positivitet. Vel fortjent. Tipper det er provoserende for endel mennesker å se hvor populær Jakob er, selv når han ikke er suveren og vinner alt. Kanskje enda mer populær til og med, når han ikke er panserutgaven av seg selv. 17 4 7
Jokke89 Skrevet 14. september 2025 #8483 Skrevet 14. september 2025 Jakob er nok påvirket av alt som har skjedd, stakkar. Er nok ikke bare foten som er problemet. Blir vel cocky nå Narve, tenker jeg. 8 2
Istapp Skrevet 14. september 2025 #8484 Skrevet 14. september 2025 Sveits35 skrev (20 timer siden): Situasjonen rett etter bruddet med faren, lenge før alt smalt i media, så var det vanskelig for brødrene at Narve brøt med dem og valgte Gjert enda han visste hva som hadde skjedd med søsteren. Det ble lagt til rette for at alle kunne være på samme treningsfasiliteter selv om situasjonen var vanskelig. En av tilretteleggingene som ble gjort var rundt måltidene. Narve gikk inn for å provosere og gjorde akkurat som han ville. Dette reagerte Henrik på og ba Narve følge avtalen som var blitt gjort før oppholdet. Og vi kan vel alle se den situasjonen for oss? Henrik passelig oppfyrt og det lille kvalme smilet til Narve da han klarte å røre i gryta. Gammelt nytt dette her. Tror du må inn å lese domspapirene og oppdatere deg om hva friidrettspersonvitnene formidlet om Henrik og bekymringen som var rundt Henriks oppførsel mot Narve. 5 3
Wiews Skrevet 14. september 2025 #8485 Skrevet 14. september 2025 (endret) Majer skrev (4 timer siden): Nei, Henrik skal ha virket truende. Gjert er ikke dømt for vold mot Jakob så derfor sidestilles egentlig Gjert oh Henrik. Da må de behandles likt At Gjert Ingebrigtsen ikke ble dømt for vold mot Jacob betyr ikke at han er uskyldig, han ble dømt for vold mot datteren. Når det gjelder episoden med Henrik og Narve, så er det kun de som var tilstede som vet nøyaktig hva som skjedde. I motsetning til Gjert har Henrik aldri vært anmeldt for vold, så de kan ikke likestilles. Hver gang Gjert Ingebrigtsen lager bråk og går til media bekrefter han at han er den narsissisten som mange mener han er. Og jeg tror at så lenge Narve Gilje Nordås forsetter å samarbeide med Gjert vil bråket forsette. Det var veldig synd at ikke Jakob klarte å kvalifisere seg men forhåpentligvis kommer han sterkere tilbake Endret 14. september 2025 av Wiews skrivefeil 18 8
Sveits35 Skrevet 14. september 2025 #8486 Skrevet 14. september 2025 Majer skrev (4 timer siden): Nei, Henrik skal ha virket truende. Gjert er ikke dømt for vold mot Jakob så derfor sidestilles egentlig Gjert oh Henrik. Da må de behandles likt Aha… ja du har nok rett. Sånn er det. 1
Sveits35 Skrevet 14. september 2025 #8487 Skrevet 14. september 2025 Capri skrev (1 time siden): Enig. Pinlig oppførsel og dårlige forbilder. Desto større forbilde er Jakob, som deltar med sitt dårligste utgangspunkt ever og åpenbart ikke er redd for å tape ansikt. Instagrammen hans flommer over av støtteerklæringer og positivitet. Vel fortjent. Tipper det er provoserende for endel mennesker å se hvor populær Jakob er, selv når han ikke er suveren og vinner alt. Kanskje enda mer populær til og med, når han ikke er panserutgaven av seg selv. Ja, Jakob blir bare mer sympatisk med alderen. Den ydmyke siden han viser nå vinner han enda flere hjerter. Sky is the limit. Han kommer tilbake, sterkere enn noen gang 12 2 7
Sveits35 Skrevet 14. september 2025 #8488 Skrevet 14. september 2025 Sol79 skrev (13 timer siden): Kom med dokumentasjon på det du skriver da. Burde ikke være så vanskelig om det stemmer? Det var da veldig så vanskelig du har for å lete opp dokumentasjon selv… En annen bruker har til og med gitt deg en lenke med de opplysningene du så sterkt ønsker. Trenger du den lenka av meg også? 10
Sveits35 Skrevet 14. september 2025 #8489 Skrevet 14. september 2025 Jobbermedbarn skrev (4 timer siden): Du oppummerer så godt og egentlig akkurat det jeg også tenker. Takk. Å se hvordan godt voksne mennesker nå koser seg med at Jakob ikke kvalifiserte seg i natt er bare så deprimerende, hva er det med voksne mennesker, tom under fullt navn? Eier jo ikke skam som forbilder for yngre generasjoner. Det er sprøtt at folk oppfører seg bedre på denne tråden etter nattens løp, enn under fullt navn på nettet ellers. 4 1
Majer Skrevet 14. september 2025 #8490 Skrevet 14. september 2025 Wiews skrev (31 minutter siden): At Gjert Ingebrigtsen ikke ble dømt for vold mot Jacob betyr ikke at han er uskyldig, han ble dømt for vold mot datteren. Når det gjelder episoden med Henrik og Narve, så er det kun de som var tilstede som vet nøyaktig hva som skjedde. I motsetning til Gjert har Henrik aldri vært anmeldt for vold, så de kan ikke likestilles. Hver gang Gjert Ingebrigtsen lager bråk og går til media bekrefter han at han er den narsissisten som mange mener han er. Og jeg tror at så lenge Narve Gilje Nordås forsetter å samarbeide med Gjert vil bråket forsette. Det var veldig synd at ikke Jakob klarte å kvalifisere seg men forhåpentligvis kommer han sterkere tilbake Narve må få de samme mulighetene som Jakob. Jakob hadde aldri blitt løper uten Gjert så da må Narve få den samme muligheten. Det handler om rettferdighet. Nå holder jakob på å få bøter fra kommunen fordi han har utført ulovlig utbygging av mur. Så blir rart å fremstille han som tidenes englebarn og Narve som slem. Hvem av dem har biler til flere titals millioner samtidig som to mennesker tar sitt liv i Norge hver dag og barn vokser opp i fattigdom? 1 1 3
keops Skrevet 14. september 2025 #8491 Skrevet 14. september 2025 Jokke89 skrev (1 time siden): Jakob er nok påvirket av alt som har skjedd, stakkar. Er nok ikke bare foten som er problemet. Blir vel cocky nå Narve, tenker jeg. Ser ut som Narve nyter godt av profesjonalitet i alle ledd. I tillegg er han vel ikke så aktiv på sosiale media som noen av konkurrentene, kan jo se ut som at feks Jakob har som hovedbeskjeftigelse å produsere innhold og gjøre familien sin synlig på diverse forum. Må jo nødvendigvis stjele mye energi. Så kommer jo den skadde foten i tillegg. Og så må det jo være lov å stille spørsmål om det hadde vært smart å se lenger enn til søskenflokken når det kommer til trenerteam og støttespillere. Virker ikke som at ting fungerer optimalt. Nå er jo far ute av bildet i treningshverdagen hans, men ser ut for at nissen er med videre på lasset. 4 1
Jokke89 Skrevet 14. september 2025 #8492 Skrevet 14. september 2025 Ja, han ligger der og lurer. Han er jo faren hans, samme hvor jævlig han har oppført seg. Ikke helt optimalt. 2
Wiews Skrevet 14. september 2025 #8493 Skrevet 14. september 2025 Majer skrev (30 minutter siden): Narve må få de samme mulighetene som Jakob. Jakob hadde aldri blitt løper uten Gjert så da må Narve få den samme muligheten. Det handler om rettferdighet. Nå holder jakob på å få bøter fra kommunen fordi han har utført ulovlig utbygging av mur. Så blir rart å fremstille han som tidenes englebarn og Narve som slem. Hvem av dem har biler til flere titals millioner samtidig som to mennesker tar sitt liv i Norge hver dag og barn vokser opp i fattigdom? Helt alvorlig, dette blir for useriøst 9 13
Gjest HSV50 Skrevet 14. september 2025 #8494 Skrevet 14. september 2025 Ninaen skrev (7 timer siden): Synes også Jakob kom bra ut av intervjuet. Og mest av alt det at han ikke skylder på andre. Han bare konstaterer fakta. Han har vært skada, han har ikke fått konkurrert, 1500 m krever en del teknisk som han nå ikke har i beina, han ville heller prøve enn å gi opp, det gikk ikke, det er dritt, men nå sikter han på 5000 m. Enkelt og greit. Veldig gøy at Narve gjør det så bra, og håper det fortsetter. Det må for øvrig gå an å ha minst to tanker i hodet samtidig. Gjert kan være en god trener, og samtidig en kranglefant. Narve kan være en god løper, men det kan like fullt være innenfor å nekte trener akkreditering når han er dømt for vold (ja Kroppskrenkelse i lovverket er definert som vold). Og det begynner jo å bli åpenbart at Friidrettsforbundet har sine egne grunner til å holde avstand til Gjert, som ikke handler om å «skjerme Jakob». Alle 3 brødrene har hatt en positiv utvikling i sjargong, kommunikasjon, intervjuer osv de siste 3 årene. Mens Gjert fortsetter i kjent stil, og tilsynelatende mer ufiltrert og skamløst etter rettssaken, ref beskyldningene om et styrevedtak mot ham ifb med NM, som det viser seg at ikke eksisterer. Enig i alt. Dumt at Jakob ikke gikk videre, kjekt at vi i alle fall har en nordmann, så gratulerer til Narve for et flott løp. Og skam til alle de som godter seg I kommentarfeltet over at Jakob ikke gikk videre. Det er bare skammelig. Her heier vi ikke på Norge, nei. Og jeg begriper ikke hvordan man tillegger Jakob så stor makt at man påstår at han styrer hele friidrettsforbundet, som igjen da altså har styrt de andre landene og sørget for at ingen av Gjert sine løpere får akkreditering. For alle land og det internasjonale forbundet ønsker alle Jakob skal få best mulig forhold på bekostning av alle andre løpere. Tror de på det selv når de påstår det er en slags verdensomspennende konspirasjon mot Gjert?? Jakob er blitt en reflekter fyr som smiler og svarer godt for seg. Det er jo ikke rart at han ikke gjør det strålende med den oppkjøringen han har hatt, og 1500 meter er jo ikke hans beste distanse. Så nå håper jeg han kommer sterkere tilbake på 5000 meter. Og at Narve kommer seg videre til finalen og gjerne vinner den. For selv om jeg synes Gjert ikke burde være trener og ikke begriper at Narve og co går videre med ham, så heier jeg like mye på Narve som på Jakob. Å ønske at en norsk løper skal mislykkes er bare lavmål.
Gjest HSV50 Skrevet 14. september 2025 #8495 Skrevet 14. september 2025 Majer skrev (2 timer siden): Narve må få de samme mulighetene som Jakob. Jakob hadde aldri blitt løper uten Gjert så da må Narve få den samme muligheten. Det handler om rettferdighet. Nå holder jakob på å få bøter fra kommunen fordi han har utført ulovlig utbygging av mur. Så blir rart å fremstille han som tidenes englebarn og Narve som slem. Hvem av dem har biler til flere titals millioner samtidig som to mennesker tar sitt liv i Norge hver dag og barn vokser opp i fattigdom? Ja der har vi det. Egentlig et det Jakob sin feil at folk tar livet av seg hver dag og at barn vokser opp i fattigdom. Tenk at han kan ha biler for mange millioner kroner, det er slemt! For øvrig har jeg en nabo med en helt normal inntekt som også tok seg til rette på naboens grunn og fikk varsel om dagbøter fra kommunen. Han er nok også egentlig et slemt menneske som bør ta litt ansvar for verdens elendighet. Kanskje vi skal holde oss for gode til å dra inn uvesentligheter i diskusjonene her? Hva Jakob bruker pengene han tjener på betyr lite, og for alt du vet kan han gjøre mye veldedig med pengene også. Skjerpings!
Gjest HSV50 Skrevet 14. september 2025 #8496 Skrevet 14. september 2025 keops skrev (2 timer siden): Ser ut som Narve nyter godt av profesjonalitet i alle ledd. I tillegg er han vel ikke så aktiv på sosiale media som noen av konkurrentene, kan jo se ut som at feks Jakob har som hovedbeskjeftigelse å produsere innhold og gjøre familien sin synlig på diverse forum. Må jo nødvendigvis stjele mye energi. Så kommer jo den skadde foten i tillegg. Og så må det jo være lov å stille spørsmål om det hadde vært smart å se lenger enn til søskenflokken når det kommer til trenerteam og støttespillere. Virker ikke som at ting fungerer optimalt. Nå er jo far ute av bildet i treningshverdagen hans, men ser ut for at nissen er med videre på lasset. Jeg følger Jakob på sosiale medier og synes det ser ut som om han har et godt liv med mye glede, der han ikke bare er en som trener 24/7, men også har andre ting som gir ham glede i livet sitt. Noe som jo faktisk var et problem for ham da faren var trener. Så mannen har rett og slett et fint liv med trening, kone, barn og hobbyer som ikke har noe med løping å gjøre. Han og brødrene har startet løpelag og sprer engasjement for løping og friidrett til andre. For meg virker det som om Jakob lever det livet han ønsker seg, og ikke lengre bare er en idrettsmaskin. At han styrer livet sitt selv. Og tenker at det er en veldig fin ting.
keops Skrevet 14. september 2025 #8497 Skrevet 14. september 2025 HSV50 skrev (1 time siden): Jeg følger Jakob på sosiale medier og synes det ser ut som om han har et godt liv med mye glede, der han ikke bare er en som trener 24/7, men også har andre ting som gir ham glede i livet sitt. Noe som jo faktisk var et problem for ham da faren var trener. Så mannen har rett og slett et fint liv med trening, kone, barn og hobbyer som ikke har noe med løping å gjøre. Han og brødrene har startet løpelag og sprer engasjement for løping og friidrett til andre. For meg virker det som om Jakob lever det livet han ønsker seg, og ikke lengre bare er en idrettsmaskin. At han styrer livet sitt selv. Og tenker at det er en veldig fin ting. Ja, det er jo supert at han har et fint liv med mange jern i ilden. Det virker bare veldig rart med de utallige bildene med barnet, som vel ikke har så mye annet valg enn å la seg eksponere, i en grad det ikke er så vanlig å se foreldre gjøre. Det er jo en selvfølge at han skal styre livet sitt selv. Like selvfølgelig er det at resultatene kommer til å utebli om han ikke setter strenge rammer for seg selv. 1
Gjest HSV50 Skrevet 14. september 2025 #8498 Skrevet 14. september 2025 keops skrev (1 time siden): Ja, det er jo supert at han har et fint liv med mange jern i ilden. Det virker bare veldig rart med de utallige bildene med barnet, som vel ikke har så mye annet valg enn å la seg eksponere, i en grad det ikke er så vanlig å se foreldre gjøre. Det er jo en selvfølge at han skal styre livet sitt selv. Like selvfølgelig er det at resultatene kommer til å utebli om han ikke setter strenge rammer for seg selv. Det kan jo muligens, kanskje hende at han har hatt litt mer tid til andre ting de siste seks månedene når han har vært skadet og ikke har kunnet trent like mye, og at det blir «strengere rammer» når han er skadefri. Han har faktisk ikke trent under faren siden januar 22, og de årene som har vært etterpå har han hatt fantastiske resultater. Basert på egen innsats, ikke på Gjert som trener. Så jeg tror ikke helt det er hans manglende evne til å fokusere som var årsaken til resultatet på 1500 meter, men snarere det at han omtrent helt til han stod på startstreken sa «jeg vet ikke om Jeg er i stand til å starte». Fyren har vært skada i 6 måneder og ikke sprunget et eneste løp i årets sesong. Jeg begriper ikke at noen egentlig er overrasket over at det ikke gikk kjempebra. Jakob selv var jo ikke overrasket.
keops Skrevet 14. september 2025 #8499 Skrevet 14. september 2025 HSV50 skrev (17 minutter siden): Det kan jo muligens, kanskje hende at han har hatt litt mer tid til andre ting de siste seks månedene når han har vært skadet og ikke har kunnet trent like mye, og at det blir «strengere rammer» når han er skadefri. Han har faktisk ikke trent under faren siden januar 22, og de årene som har vært etterpå har han hatt fantastiske resultater. Basert på egen innsats, ikke på Gjert som trener. Så jeg tror ikke helt det er hans manglende evne til å fokusere som var årsaken til resultatet på 1500 meter, men snarere det at han omtrent helt til han stod på startstreken sa «jeg vet ikke om Jeg er i stand til å starte». Fyren har vært skada i 6 måneder og ikke sprunget et eneste løp i årets sesong. Jeg begriper ikke at noen egentlig er overrasket over at det ikke gikk kjempebra. Jakob selv var jo ikke overrasket. Nei, jeg er ikke det spor overrasket over at det ikke gikk kjempebra. Jeg tror problemene er sammensatt, skaden er bare en liten del av det. Men det er jo andre ting i livet som betyr mer enn resultater på idrettsbanen. Jeg tror vi har sett det beste av team Ingebrigtsen på idrettsbanen dessverre . Men da er det jo supert at vi har så mange andre gode friidrettsutøvere å følge med på. Så kan vi som ikke er så veldig opptatt av utøvernes private liv, hobbyer , hvem som er populær i familien etc få lov til å følge med på dem under konkurransene i stedet. 2
Sveits35 Skrevet 15. september 2025 #8500 Skrevet 15. september 2025 keops skrev (11 timer siden): Nei, jeg er ikke det spor overrasket over at det ikke gikk kjempebra. Jeg tror problemene er sammensatt, skaden er bare en liten del av det. Men det er jo andre ting i livet som betyr mer enn resultater på idrettsbanen. Jeg tror vi har sett det beste av team Ingebrigtsen på idrettsbanen dessverre . Men da er det jo supert at vi har så mange andre gode friidrettsutøvere å følge med på. Så kan vi som ikke er så veldig opptatt av utøvernes private liv, hobbyer , hvem som er populær i familien etc få lov til å følge med på dem under konkurransene i stedet. At vi har? Sett det beste av Jakob? 😂😂😂😂 Han er 25 år! Vi har ikke sett hva han er i nærheten av enda! Brødrene hans vil være involvert i friidrettsmiljøet i uoverskuelig fremtid, så det er bare å bite tennene sammen ✌️ 5 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå