Caniggia Skrevet 26. august #8441 Skrevet 26. august (endret) Zenhouse skrev (På 24.8.2025 den 21.08): Leste intervjuet i NYT nå, kan ikke si han kom så veldig godt ut av det. Dette sitatet av Gjert avsluttet intervjuet, jeg leser det- men forstår det ikke helt. “As a coach, I will have it my way. That’s the only way I know how to coach. If I cannot have it my way, there’s no point being in it, because I’m not in it for me, I’m in it for the athletes. I expect the athletes to follow my guidance.” En alvorlig forstyrret fyr med et selvbilde uten forankring i virkeligheten. Heldigvis ble det ingen akkreditering fra Portugal heller. https://www.aftenbladet.no/sport/i/pPz1yW/gjert-ingebrigtsen-faar-ikke-vm-akkreditering-fra-portugal?utm_source=iosapp&utm_medium=share Endret 26. august av Caniggia 12 6
Sveits35 Skrevet 26. august #8442 Skrevet 26. august Portugal har samme retningslinjer som Norge og Canada. I dag vil nok ikke Gjert svare på henvendelser fra media. En gledens dag 🙂 9
Gjest HSV50 Skrevet 26. august #8443 Skrevet 26. august Caniggia skrev (1 time siden): En alvorlig forstyrret fyr med et selvbilde uten forankring i virkeligheten. Heldigvis ble det ingen akkreditering fra Portugal heller. https://www.aftenbladet.no/sport/i/pPz1yW/gjert-ingebrigtsen-faar-ikke-vm-akkreditering-fra-portugal?utm_source=iosapp&utm_medium=share Det er vel derfor han er i NYT kanskje, for å reklamere for seg selv som trener i håp om å rekruttere en amerikaner i håp om at USA vil gi akkreditering. Det er uansett tydelig at Mr. «Jeg liker egentlig ikke-profesjonelle være trener, jeg var bare trener fordi ungene mine maste sånn og fordi jeg hadde lovet Narve å trene ham», har er stort behov for å være trener likevel….
Ninaen Skrevet 26. august #8444 Skrevet 26. august HSV50 skrev (5 timer siden): Det er vel derfor han er i NYT kanskje, for å reklamere for seg selv som trener i håp om å rekruttere en amerikaner i håp om at USA vil gi akkreditering. Det er uansett tydelig at Mr. «Jeg liker egentlig ikke-profesjonelle være trener, jeg var bare trener fordi ungene mine maste sånn og fordi jeg hadde lovet Narve å trene ham», har er stort behov for å være trener likevel…. Han er nok litt gira på å ødelegge for Jacob likevel… 14 2
Majer Skrevet 12. september #8445 Skrevet 12. september Gjert får ikke akkreditering tii å være med stakkars Narve under konkurransene i helga mens Jakob får ha med begge brødrene sine- den ene som var ufin not Narve på treningsleir. Det her er ekstrem forskjellsbehandling. Hadde man tenkt på Narve sin psykiske helse i like stor grad som Jakob sin så hadde man nektet Henrik å få være med. Det er ikke engang sikkert at Jakob skal løpe noe som helst.... 4 2 6
Vardo21 Skrevet 12. september #8446 Skrevet 12. september (endret) Majer skrev (1 time siden): Gjert får ikke akkreditering tii å være med stakkars Narve under konkurransene i helga mens Jakob får ha med begge brødrene sine- den ene som var ufin not Narve på treningsleir. Det her er ekstrem forskjellsbehandling. Hadde man tenkt på Narve sin psykiske helse i like stor grad som Jakob sin så hadde man nektet Henrik å få være med. Det er ikke engang sikkert at Jakob skal løpe noe som helst.... https://www.vg.no/sport/i/XjK32g/friidrettspresidenten-runar-baalsrud-gjert-ingebrigtsen-truet-med-braak Eller er det en bitter, hevngjerrig Gjert som klarer å ødelegge for egne utøvere? "Det er dette som er Gjerts metode, sier Espen Skoland til VG" Endret 12. september av Vardo21 15 15
Jobbermedbarn Skrevet 12. september #8447 Skrevet 12. september Majer skrev (1 time siden): Gjert får ikke akkreditering tii å være med stakkars Narve under konkurransene i helga mens Jakob får ha med begge brødrene sine- den ene som var ufin not Narve på treningsleir. Det her er ekstrem forskjellsbehandling. Hadde man tenkt på Narve sin psykiske helse i like stor grad som Jakob sin så hadde man nektet Henrik å få være med. Det er ikke engang sikkert at Jakob skal løpe noe som helst.... Og nå skriver VG om trusler fra Gjert om å ødelegge VM for deltagere hvis han ikke fikk akkreditering. I tillegg er han altså dømt for vold. Greit å få med seg alle sider av denne saken. 20 11
Jobbermedbarn Skrevet 12. september #8448 Skrevet 12. september Vardo21 skrev (3 minutter siden): https://www.vg.no/sport/i/XjK32g/friidrettspresidenten-runar-baalsrud-gjert-ingebrigtsen-truet-med-braak Eller er det en bitter, hevngjerrig Gjert som klarer å ødelegge for egne utøvere? Det tror jeg… 12 2
Majer Skrevet 12. september #8449 Skrevet 12. september Jobbermedbarn skrev (35 minutter siden): Og nå skriver VG om trusler fra Gjert om å ødelegge VM for deltagere hvis han ikke fikk akkreditering. I tillegg er han altså dømt for vold. Greit å få med seg alle sider av denne saken. Og Henrik truet Narve... Det må i det minste være rettferdig 3 3
Jobbermedbarn Skrevet 12. september #8450 Skrevet 12. september Majer skrev (15 minutter siden): Og Henrik truet Narve... Det må i det minste være rettferdig Du sammenligner virkelig den ene episoden med alt det andre som har skjedd? Narve har tatt et valg og fortsette med en trener som er voldsdømt, da må man nesten ta konsekvensene av egen avgjørelse. 18 10
Majer Skrevet 12. september #8451 Skrevet 12. september Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden): Du sammenligner virkelig den ene episoden med alt det andre som har skjedd? Narve har tatt et valg og fortsette med en trener som er voldsdømt, da må man nesten ta konsekvensene av egen avgjørelse. Det har vært flere episoder med drittslenging mot Narve. Altså... folk har trenere som stemmer høyre og frp og dermed er for å legalisere sexkjøp. Skal de miste trenerne sine og da? Hvor går grensen din? 1 1 3
Jobbermedbarn Skrevet 12. september #8452 Skrevet 12. september Majer skrev (17 minutter siden): Det har vært flere episoder med drittslenging mot Narve. Altså... folk har trenere som stemmer høyre og frp og dermed er for å legalisere sexkjøp. Skal de miste trenerne sine og da? Hvor går grensen din? Hvordan får du dette til å handle om mine grenser? Dette handler om rettsapparatet og idrettens grenser. 10 10
Diamant20 Skrevet 12. september #8453 Skrevet 12. september Tror ikke man gjør det lettere for seg selv ved å la være å stille på ting man er bundet av gjennom kontrakt. Narve stilte ikke på pressetreff, som egentlig er obligatorisk. I tillegg til at noen i forbundet har opplevd kommunikasjonen med han som vanskelig. Da øker han ikke sjansene sine for å få egne ønsker oppfylt. Gjert har blitt dømt for vold, i tillegg til en ansatt i forbundet har opplevd han som truende i kommunikasjonen. Da er det ikke rart at han ikke får akkreditering. 9 13
Kardemommete Skrevet 12. september #8454 Skrevet 12. september Gjert er dømt for vold. Offeret var en idrettsutøver han trente. Sin egen datter. Som en følge av dette får han ikke akkreditering fra Portugal og Canada. Jeg kjenner ikke regelverket i Norge men antar dette er mer enn nok til å bli nektet akkreditering. 11 8
Kardemommete Skrevet 12. september #8455 Skrevet 12. september Gjert er dømt for vold. Offeret var en idrettsutøver han trente. Sin egen datter. Som en følge av dette får han ikke akkreditering fra Portugal og Canada. Jeg kjenner ikke regelverket i Norge men antar dette er mer enn nok til å bli nektet akkreditering. 6 2
Gjest HSV50 Skrevet 12. september #8456 Skrevet 12. september (endret) Majer skrev (4 timer siden): Gjert får ikke akkreditering tii å være med stakkars Narve under konkurransene i helga mens Jakob får ha med begge brødrene sine- den ene som var ufin not Narve på treningsleir. Det her er ekstrem forskjellsbehandling. Hadde man tenkt på Narve sin psykiske helse i like stor grad som Jakob sin så hadde man nektet Henrik å få være med. Det er ikke engang sikkert at Jakob skal løpe noe som helst.... Men altså. Det har jo ingenting med Jakob som utøver å gjøre at ikke Gjert fikk akkreditering fra Norge. Eller tenker du at også Canada og Portugal har tatt hensyn til Jakob når de nekter Gjert akkreditering som trener til sine utøvere? Eller tenker du at Norge bør være mindre stenge enn Portugal og Canada mht regelverk om rulleblad for trenere. Og for øvrig er Gjert lik seg selv og truer med å lage bråk. Som er han har truet med siden han fikk sparken som trener. Eller er det fremdeles sånn at absolutt alle lyver og at vi ikke skal tro på det Gjert vitterlig har sagt på lydbånd - at han skal gjøre det han kan for å ødelegge for sønnene sine? Endret 12. september av HSV50
Jobbermedbarn Skrevet 12. september #8457 Skrevet 12. september HSV50 skrev (1 time siden): Men altså. Det har jo ingenting med Jakob som utøver å gjøre at ikke Gjert fikk akkreditering fra Norge. Eller tenker du at også Canada og Portugal har tatt hensyn til Jakob når de nekter Gjert akkreditering som trener til sine utøvere? Eller tenker du at Norge bør være mindre stenge enn Portugal og Canada mht regelverk om rulleblad for trenere. Og for øvrig er Gjert lik seg selv og truer med å lage bråk. Som er han har truet med siden han fikk sparken som trener. Eller er det fremdeles sånn at absolutt alle lyver og at vi ikke skal tro på det Gjert vitterlig har sagt på lydbånd - at han skal gjøre det han kan for å ødelegge for sønnene sine? Det er helt ufattelig for meg at folk fortsetter å forsvare Gjert og skylde på andre, det er jo så åpenlyst hva som skjer her og hvem som er problemet. 18 12
Capri Skrevet 13. september #8458 Skrevet 13. september (endret) HSV50 skrev (På 26.8.2025 den 16.44): Det er vel derfor han er i NYT kanskje, for å reklamere for seg selv som trener i håp om å rekruttere en amerikaner i håp om at USA vil gi akkreditering. Det er uansett tydelig at Mr. «Jeg liker egentlig ikke-profesjonelle være trener, jeg var bare trener fordi ungene mine maste sånn og fordi jeg hadde lovet Narve å trene ham», har er stort behov for å være trener likevel…. Enig. Jeg synes at Gjert I fremstår som om han har veldig dårlig selvinnsikt. NYT har dekket saken og tidligere hatt overskrift nettopp om at G er dømt for mishandling av datteren (kroppskrenkelse på norsk). Det spørs om det var lurt av G å kontakte NYT for å fremstille det som en seier (!)? For ordens skyld lenke https://www.nytimes.com/athletic/6527502/2025/08/04/gjert-ingebrigtsen-interview-jakob-trial/ Det sier uansett mye om G, og er ikke mye ydmykt og respektfullt overfor datteren han slo. I NYT understreker de jo også at dette er det G selv som har tatt kontakt for å meddele, i tillegg til å skryte av seg selv som trener. Jeg leser mellom linjene at det hele oppleves som en litt merkelig seanse. Like før artikkelen i NYT, medio august, skal G også ha tatt kontakt med apparatet rundt sønnene og krevd at de ikke bruker navnet Team Ingebrigtsen kommersielt. Han forsøker jo nå også å få patent på "Ingebrigtsen metoden", så her er det snakk om å konkurrere mot de tre sønnene på alle nivå, og ikke minst snakk om penger og merkevare. Het er det mye som står på spill. https://www.tv2.no/sport/reagerer-pa-gjert-grep-for-tokyo-vm-han-har-varslet-brak/18086996/ G burde selv forstå at en dom ikke er åpen vei til akkreditering. Saken blir ikke bedre av at han rører opp uro og truer med å ødelegge for andre utøvere. At Elden også melder seg på, gjør heller ikke saken bedre. Det forventes jo at alle i troppen bidrar positivt til laget, og Gjert er jo helt åpenbart ingen bidragsyter til god stemning. Muligens aldri vært, men pga Jakob blitt godtatt. At noen heier på dette spetakkelet og ønsker Gjert inn i troppen på bekostning av andre er for meg nesten uforståelig. Hele den norske troppen er avhengig av ro og konsentrasjon. Dette handler ikke kun om Gjert, Narve og de tre sønnene. Og "stakkars Narve", som noen skriver, har tatt et valg, og selvsagt har han forstått at det kan blir utfordringer med Gjerts personlighet og historikk. Men vurdert at det er flere fordeler enn ulemper. Han er neppe veldig sjokkert over det som utspiller seg (igjen og igjen). Endret 13. september av Capri la til kroppskrenkelse på norsk 10 16
Sveits35 Skrevet 13. september #8459 Skrevet 13. september (endret) Majer skrev (18 timer siden): Og Henrik truet Narve... Det må i det minste være rettferdig Kødder du? Henrik ga klar beskjed om at Narve brøt en avtale som var gjort! Takler ikke Narve klare meldinger? Er han en pudding? Endret 13. september av Sveits35 9 5
Gjest HSV50 Skrevet 13. september #8460 Skrevet 13. september Capri skrev (19 minutter siden): Enig. Jeg synes at Gjert I fremstår som om han har veldig dårlig selvinnsikt. NYT har dekket saken og tidligere hatt overskrift nettopp om at G er dømt for mishandling av datteren. Det spørs om det var lurt av G å kontakte NYT for å fremstille det som en seier (!)? For ordens skyld lenke https://www.nytimes.com/athletic/6527502/2025/08/04/gjert-ingebrigtsen-interview-jakob-trial/ Det sier uansett mye om G, og er ikke mye ydmykt og respektfullt overfor datteren han slo. I NYT understreker de jo også at dette er det G selv som har tatt kontakt for å meddele, i tillegg til å skryte av seg selv som trener. Jeg leser mellom linjene at det hele oppleves som en litt merkelig seanse. Like før artikkelen i NYT, medio august, skal G også ha tatt kontakt med apparatet rundt sønnene og krevd at de ikke bruker navnet Team Ingebrigtsen kommersielt. Han forsøker jo nå også å få patent på "Ingebrigtsen metoden", så her er det snakk om å konkurrere mot de tre sønnene på alle nivå, og ikke minst snakk om penger og merkevare. Het er det mye som står på spill. https://www.tv2.no/sport/reagerer-pa-gjert-grep-for-tokyo-vm-han-har-varslet-brak/18086996/ G burde selv forstå at en dom ikke er åpen vei til akkreditering. Saken blir ikke bedre av at han rører opp uro og truer med å ødelegge for andre utøvere. At Elden også melder seg på, gjør heller ikke saken bedre. Det forventes jo at alle i troppen bidrar positivt til laget, og Gjert er jo helt åpenbart ingen bidragsyter til god stemning. Muligens aldri vært, men pga Jakob blitt godtatt. At noen heier på dette spetakkelet og ønsker Gjert inn i troppen på bekostning av andre er for meg nesten uforståelig. Hele den norske troppen er avhengig av ro og konsentrasjon. Dette handler ikke kun om Gjert, Narve og de tre sønnene. Og "stakkars Narve", som noen skriver, har tatt et valg, og selvsagt har han forstått at det kan blir utfordringer med Gjerts personlighet og historikk. Men vurdert at det er flere fordeler enn ulemper. Han er neppe veldig sjokkert over det som utspiller seg (igjen og igjen). Enig. Og timingen for å søke patent, rett før VM, er jo også spesiell. For meg virker det som om Gjert gjør det han kan for å skape bråk og uro og forstyrre mest mulig. Og jeg kan egentlig forstå at Narve på bakgrunn av dette ikke vil stille opp i intervjuet - han kommer jo til å bli konfrontert med alt det Gjert finner på. Å ønske å ta patent på en treningsmetode han er langt fra den eneste som har utviklet eller brukt er også rimelig spesielt. Jeg blir overrasket om det går gjennom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå