Glrmn Skrevet 18. juni #8221 Skrevet 18. juni (endret) Jentainord skrev (1 time siden): Poenget var ganske verdiløst uten å nevne dattera. Nå er dette en profilert familie, kongefamilien er omtalt som den eneste mer profilerte i Norge. Det at barn blir avbildet har aldri vært en sak før influenserne kom. Og det er vel ikke influenser Jakob har som tittel. Ser null problem med at han vil vise fram barnet sitt på bilder som omhandler farsrollen. Bevissthet rundt Sharenting gjelder oss alle, men deling er verre når f.eks. bilder av barn blir lagt ut i SoMe-kanaler med mange følgere. Tenk over hvorfor vi på KG ikke kan skrive navnet til barnet her inne.... At enkelte ikke bryr seg om barns rettigheter, så lenge det gagner foreldra, er trist. -------- Fra https://www.barnevakten.no/trakker-du-over-barnas-rett-til-privatliv/ "– Det er viktig å huske at barnets beste faktisk betyr barnets beste, og ikke blir snudd på hodet som et «ikke til skade»-prinsipp. Det er faktisk slik at deling av barnebilder skal være direkte til barnets beste. Dette er oppfylt noen ganger, men slett ikke alltid, sier Grønvold." Endret 18. juni av Glrmn 5 2
HSV50 Skrevet 18. juni #8222 Skrevet 18. juni Callisto83 skrev (31 minutter siden): Jeg påpekte bare at det fremsto litt tonedøvt å nevne noen sko fra Nike, som han tydeligvis har en sponsoravtale med. Hadde Gjert takket for støtten på IG, og i samme slengen latt seg avbilde og nevne "kjøkkenredskaper i tre fra Skogshjerte" så hadde jeg tenkt mitt da også. Der er jo ikke tonedøvt. Det er vel strengt tatt noe han får betalt for å gjøre. Siden han har en sponsoravtale med dem. Så det er en del av jobben hans. Og jeg kan forstå at man diskuterer bruk av bilde av datter, for det om barn skal brukes i sosiale medier eller ei er noe man godt kan ha sterke meninger om. Men at man klarer å himle eller tenke sitt eller irritere seg over at man som idrettsutøver fronter merker man sponses av forstår jeg lite og ingenting av. Og så spekulerte avisene i om Gjert får seg akkreditering til VM om portugiseren kvalifiserer seg. Via det portugisiske forbundet. Jeg tenker mitt om Gjert og motivene hans. Som jeg tror er nøyaktig det han skrek i sinne til Henrik, å ødelegge for Jakob og disse «utakknemlige, bortskjemte ungene» han beskrev i retten. Jeg forstår veldig godt at brødrene ikke ønsker ham i nærheten. Jeg fikk selv telefon fra et barn i dag som var skikkelig stressa fordi faren hadde kommet uventet på døren. Jeg tror man må ha erfart psykisk og fysisk mishandling selv for å forstå hva det trigger av reaksjoner og følelser. Selv i mennesker som tilsynelatende er velfungerende mennesker i etablerte forhold og full jobb. 15 3
HSV50 Skrevet 18. juni #8223 Skrevet 18. juni Glrmn skrev (14 minutter siden): Bevissthet rundt Sharenting gjelder oss alle, men deling er verre når f.eks. bilder av barn blir lagt ut i SoMe-kanaler med mange følgere. Tenk over hvorfor vi på KG ikke kan skrive navnet til barnet her inne.... At enkelte ikke bryr seg om barns rettigheter, så lenge det gagner foreldra, er trist. -------- Fra https://www.barnevakten.no/trakker-du-over-barnas-rett-til-privatliv/ "– Det er viktig å huske at barnets beste faktisk betyr barnets beste, og ikke blir snudd på hodet som et «ikke til skade»-prinsipp. Det er faktisk slik at deling av barnebilder skal være direkte til barnets beste. Dette er oppfylt noen ganger, men slett ikke alltid, sier Grønvold." Jeg støtter Jakob helhjertet. Jeg synes innlegget han hadde var fint og rørende og ganske vondt, gitt konteksten. Jeg er fremdeles enig i at det sikkert hadde vært best å ikke ha bilde av henne eller nevne navn i innlegget på insta. Og så kan jeg likevel forstå at en fortvilet 23-åring eller hva han er nå in the heat of the moment kan poste noe sånn. 20 3 2
Jentainord Skrevet 18. juni #8224 Skrevet 18. juni (endret) Callisto83 skrev (1 time siden): Jeg påpekte bare at det fremsto litt tonedøvt å nevne noen sko fra Nike, som han tydeligvis har en sponsoravtale med. Hadde Gjert takket for støtten på IG, og i samme slengen latt seg avbilde og nevne "kjøkkenredskaper i tre fra Skogshjerte" så hadde jeg tenkt mitt da også. Når det handler om at han vil kjøpe henne løpesko og følge henne på løpebanen, om det er det hun vil, så falt det seg nok veldig naturlig å skrive navnet på skomerket som sponser han. Ville vært et grovt brudd på reglene i en sponsoravtale om han skrev han ville kjøpe henne Hoka. Men når man leiter finner man alltid noe å plukke på. Endret 18. juni av Jentainord 11 3
Capri Skrevet 18. juni #8225 Skrevet 18. juni HSV50 skrev (2 timer siden): Der er jo ikke tonedøvt. Det er vel strengt tatt noe han får betalt for å gjøre. Siden han har en sponsoravtale med dem. Så det er en del av jobben hans. Og jeg kan forstå at man diskuterer bruk av bilde av datter, for det om barn skal brukes i sosiale medier eller ei er noe man godt kan ha sterke meninger om. Men at man klarer å himle eller tenke sitt eller irritere seg over at man som idrettsutøver fronter merker man sponses av forstår jeg lite og ingenting av. Og så spekulerte avisene i om Gjert får seg akkreditering til VM om portugiseren kvalifiserer seg. Via det portugisiske forbundet. Jeg tenker mitt om Gjert og motivene hans. Som jeg tror er nøyaktig det han skrek i sinne til Henrik, å ødelegge for Jakob og disse «utakknemlige, bortskjemte ungene» han beskrev i retten. Jeg forstår veldig godt at brødrene ikke ønsker ham i nærheten. Jeg fikk selv telefon fra et barn i dag som var skikkelig stressa fordi faren hadde kommet uventet på døren. Jeg tror man må ha erfart psykisk og fysisk mishandling selv for å forstå hva det trigger av reaksjoner og følelser. Selv i mennesker som tilsynelatende er velfungerende mennesker i etablerte forhold og full jobb. Bra skrevet. Veldig mange tar ikke innover seg at denne saken er mellom far og sønn, ikke mellom utøver og trener. Det handler ikke om å nekte sin gamle trener å beholde jobben sin, men en sønn som ikke orker å bli indvadert og forfulgt av faren sin - som offentlig har uttalt at han er ute etter hevn. 15 5
anonym 4545 Skrevet 19. juni #8226 Skrevet 19. juni Capri skrev (3 timer siden): som offentlig har uttalt at han er ute etter hevn. Når og til hvilket medium har uttalelsen funnet sted? 2
Krimskrans Skrevet 19. juni #8227 Skrevet 19. juni Capri skrev (5 timer siden): Bra skrevet. som offentlig har uttalt at han er ute etter hevn. Interessant!! Kan du lenke til disse uttalene? 1
Gjest Måne69 Skrevet 19. juni #8228 Skrevet 19. juni Dere kværner rundt alt og ingenting ! Les hva dere selv skriver!
Jentainord Skrevet 19. juni #8229 Skrevet 19. juni Krimskrans skrev (1 time siden): Interessant!! Kan du lenke til disse uttalene? Disse utalelelsene var ikke gitt offentlig, men er sitert i alle aviser og kom fram i lydopptakene som ble spilt av i rettssaken. Han sier han sannsynligvis vil ha hevntanker resten av livet og at han går i krig mot barna. 11
Krimskrans Skrevet 19. juni #8230 Skrevet 19. juni (endret) Jentainord skrev (54 minutter siden): Disse utalelelsene var ikke gitt offentlig, men er sitert i alle aviser og kom fram i lydopptakene som ble spilt av i rettssaken. Han sier han sannsynligvis vil ha hevntanker resten av livet og at han går i krig mot barna. Ok, takk for oppklaringen 😊 Endret 19. juni av Krimskrans
Embla82 Skrevet 19. juni #8231 Skrevet 19. juni TomKrus skrev (På 17.6.2025 den 21.41): Om mine barn begår kriminalitet og jeg blir stevnet for retten som vitne ? Jeg ville da ha sagt sannheten, og bare sannheten. Fordi det er dette som er rettssamfunnet ! Så må de stå for det de har gjort og gjøre opp for seg. Jeg kommer aldri til å lyge til deres fordel for å la de slippe konsekvenser av egne handlinger. Og igjen jeg formoder at det er dette mor har gjort. Lyger hun til fordel for mannen sin ? Da er dette ekstremt galt gjort ovenfor barna. Noe jeg formoder at hun ikke har gjort. Det ville jeg også. Men jeg og du har ikke vært gift med en narsissist siden vi ble gravid som 15-åring. Jeg har vært i et manipulativt forhold en gang. Jeg var eldre enn Tone, og det var kortere, så det er ikke det samme. Men for et helvete det var å komme ut av. Det er ikke mulig å forstå før man har vært der. 3 5
Wiews Skrevet 19. juni #8232 Skrevet 19. juni Jentainord skrev (6 timer siden): Disse utalelelsene var ikke gitt offentlig, men er sitert i alle aviser og kom fram i lydopptakene som ble spilt av i rettssaken. Han sier han sannsynligvis vil ha hevntanker resten av livet og at han går i krig mot barna. Jeg tror mange har glemt hva Gjert Ingebrigtsen har sagt og gjort. På TV2 ble referert fra rettssaken og der står det bl.annet - Han ville ødelegge for gutta Erlend Slokvik sa at Gjert uttalte at det var hans fortjeneste at sønnene hans var blitt så god til å løpe. Han skulle trene Narve til å bli like god som dem for å bevise det. Han sa også at han ville ødelegge for sønnene sine, men sa ikke mer om hva. Med sånne utsagn er det ikke rart at brødrene ikke vil ha han i nærheten når det er løp. (Jeg får dessverre ikke lagt inn link) 17 1
Istapp Skrevet 19. juni #8233 Skrevet 19. juni Embla82 skrev (3 timer siden): Det ville jeg også. Men jeg og du har ikke vært gift med en narsissist siden vi ble gravid som 15-åring. Jeg har vært i et manipulativt forhold en gang. Jeg var eldre enn Tone, og det var kortere, så det er ikke det samme. Men for et helvete det var å komme ut av. Det er ikke mulig å forstå før man har vært der. Hva initierer du her egentlig? Gnåler du fortsatt om at Tone er manipulert, tvunget og underkastet Gjert? Skjerpings! Din kompetanse på familien I er vel ikke bedre enn domstolen eller? 1 6
Wiews Skrevet 19. juni #8234 Skrevet 19. juni (endret) Callisto83 skrev (På 18.6.2025 den 19.25): Jeg påpekte bare at det fremsto litt tonedøvt å nevne noen sko fra Nike, som han tydeligvis har en sponsoravtale med. Hadde Gjert takket for støtten på IG, og i samme slengen latt seg avbilde og nevne "kjøkkenredskaper i tre fra Skogshjerte" så hadde jeg tenkt mitt da også. Det er ingen som forbinder Gjert Ingebrigtsen med kjøkkenredskaper så det ville vært rart ja. At Jakob nevner løpesko i innlegget til datteren sin er mer naturlig. Jeg syns det er mer tonedøvt av Gjert å legge ut bilde av hele gjengen som støtter han og Tone, slik han gjorde på 17 mai. Alle smiler og er happy og det er ingen som kan se at de nettopp har vært igjennom en vanskelig rettssak som ble avsluttet et par dager før. Det bildet var nok kun for å vise frem en fin fasade. Endret 20. juni av Wiews endret tekst 12
Capri Skrevet 19. juni #8235 Skrevet 19. juni Wiews skrev (1 time siden): Jeg tror mange har glemt hva Gjert Ingebrigtsen har sagt og gjort. På TV2 ble referert fra rettssaken og der står det bl.annet - Han ville ødelegge for gutta Erlend Slokvik sa at Gjert uttalte at det var hans fortjeneste at sønnene hans var blitt så god til å løpe. Han skulle trene Narve til å bli like god som dem for å bevise det. Han sa også at han ville ødelegge for sønnene sine, men sa ikke mer om hva. Med sånne utsagn er det ikke rart at brødrene ikke vil ha han i nærheten når det er løp. (Jeg får dessverre ikke lagt inn link) Det er veldig forståelig at de ikke ønsker Gjert i nærheten da, ja. Dersom en annen trener etter et brutt samarbeid hadde sagt til friidrettsforbundets sportssjef at han ville ødelegge for sin tidligere utøver, får jeg da håpe at forbundet hadde beskyttet utøveren og ikke latt treneren komme i nærheten engang. Stress øker skaderisiko. Forbundet har opptrådt for feigt. Det samme har støtteapparat som har sett Gjert herje, uten å ta grep. Det kom frem i retten oppførsel fra Gjert som var langt utenfor akseptabelt, men fordi det dreide seg om familien I ble det ikke grepet inn. 8 8
Lucille Skrevet 20. juni #8236 Skrevet 20. juni Interessante kommentarer fra voldsforsker Eva Lundgren + Isdal, som begge problematiserer at dommen fokuserer på enkelthendelser med fysisk vold, heller enn den psykiske volden og det systematiske: https://www.aftenposten.no/norge/i/vgBy1B/voldsforsker-psykisk-vold-oversett-i-ingebrigtsen-dommen 14 6
Ninaen Skrevet 20. juni #8237 Skrevet 20. juni Lucille skrev (17 minutter siden): Interessante kommentarer fra voldsforsker Eva Lundgren + Isdal, som begge problematiserer at dommen fokuserer på enkelthendelser med fysisk vold, heller enn den psykiske volden og det systematiske: https://www.aftenposten.no/norge/i/vgBy1B/voldsforsker-psykisk-vold-oversett-i-ingebrigtsen-dommen Jeg reagerte også på enkelte argument fra retten de mener taler mot frykt/regime, som ikke henger sammen med det man vet om traumepsykologi. Det blir spennende å se mtp anke her. 7
Jentainord Skrevet 20. juni #8238 Skrevet 20. juni Istapp skrev (20 timer siden): Hva initierer du her egentlig? Gnåler du fortsatt om at Tone er manipulert, tvunget og underkastet Gjert? Skjerpings! Din kompetanse på familien I er vel ikke bedre enn domstolen eller? Er det så vanskelig å snakke respektfullt til andre her inne? Selv om man er uenig? Jeg synes å se at veldig mange av de som støtter Gjert er den typen mennesker som snakker stygt til andre. Egentlig en interessant observasjon. 19 10
Istapp Skrevet 24. juni #8239 Skrevet 24. juni Og der kom atter en kronikk fra brødrene via sin kommunikasjonsrådgiver; https://www.vg.no/sport/i/XjkmkW/ingebrigtsen-saken-raadgiver-espen-skoland-mener-forsoning-er-krevende Var ikke siste ordet sagt - eller som det ble sagt fra J, at han ikke skulle kommentere noe rundt dette mer da dommen forelå. Jammen greit at adv. Elden sier det som trenges å sies og svarer umiddelbart på kronikken; https://www.vg.no/sport/i/73alEo/john-christian-elden-hvorfor-oensker-ikke-espen-skoland-forsoning Når skal brødrene forstå, at de ikke kan dirigere hva faren skal gjøre eller hvem konkurrenter ønsker å ha som trener? Greier de mest ihuga tilhengerne av brødrene å se hva som var den egentlige agendaen i det som har foregått? De mener de vil ha G som far (han som har vært så forferdelig mot dem), men de kan ikke møte han på stadioner, men bor i umiddelbar nærhet (der var det viktig å bygge hus)... 4 5
HSV50 Skrevet 24. juni #8240 Skrevet 24. juni Istapp skrev (1 time siden): Og der kom atter en kronikk fra brødrene via sin kommunikasjonsrådgiver; https://www.vg.no/sport/i/XjkmkW/ingebrigtsen-saken-raadgiver-espen-skoland-mener-forsoning-er-krevende Var ikke siste ordet sagt - eller som det ble sagt fra J, at han ikke skulle kommentere noe rundt dette mer da dommen forelå. Jammen greit at adv. Elden sier det som trenges å sies og svarer umiddelbart på kronikken; https://www.vg.no/sport/i/73alEo/john-christian-elden-hvorfor-oensker-ikke-espen-skoland-forsoning Når skal brødrene forstå, at de ikke kan dirigere hva faren skal gjøre eller hvem konkurrenter ønsker å ha som trener? Greier de mest ihuga tilhengerne av brødrene å se hva som var den egentlige agendaen i det som har foregått? De mener de vil ha G som far (han som har vært så forferdelig mot dem), men de kan ikke møte han på stadioner, men bor i umiddelbar nærhet (der var det viktig å bygge hus)... Du forstår særdeles lite av dynamikken her. Jeg har et barn med PTSD (diagnostisert og begrunnet) etter hva far har utsatt hen for. Hen håper fremdeles på en hjertefølt unnskyldning og muligheten til å få en far som virker igjen. En far som velger hen fremfor sin nye familie. Og det er ufattelig vondt for hen å oppleve at det ikke skjer. Samtidig som det ligger en forventning fra far og resten av familien at hen skal «komme over det som skjedde da» og bli venner med faren igjen. Og Elden glemmer betimelig at den første kronikken var svar på masse intervjuer med Gjert om akkreditering og podkasten han deltok i, og at denne kronikken er svaret på Narve sitt «jeg vil legge dette dødt og bli venner igjen». 🙄 19 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå