anonym 4545 Skrevet 16. juni #8101 Skrevet 16. juni Anonym_2024 skrev (36 minutter siden): Å bli dømt for vold er alvorlig. Når det gjelder straffeutmålingen så er det så og si temmelig latterlig hva de endte opp med. Håper jenten søker om voldsoffererstatning, maksbeløpet er på ca.60 G. Såpass må samfunnet kunne bidra med, når retten gjorde en såpass dårlig vurdering. Hva mener du burde være riktig straff for ett slag med et håndkle i ansiktet, formentlig gjort i affekt? 1 3
Joni123 Skrevet 16. juni #8102 Skrevet 16. juni Anonym_2024 skrev (41 minutter siden): Å bli dømt for vold er alvorlig. Når det gjelder straffeutmålingen så er det så og si temmelig latterlig hva de endte opp med. Håper jenten søker om voldsoffererstatning, maksbeløpet er på ca.60 G. Såpass må samfunnet kunne bidra med, når retten gjorde en såpass dårlig vurdering. Herlighet. Tror de er utsatt for en del verre ting de søker det. 3 1
Nekinn@ Skrevet 16. juni #8103 Skrevet 16. juni (endret) Catch22 skrev (2 timer siden): Nå har ikke jeg fulgt denne saken nøye men hva enn Gert har gjort synes jeg belastningen med at dette går både i retten og i media er straff nok. I tillegg er familien ødelagt. Jeg synes derfor det er drøyt med 15 dager betinget fengsel og 10.000 i bot for å ha slått med et håndkle. Litt må man tåle fra en autoritær far i oppveksten og det er nok mange som har hatt det mye værre enn disse barna. Både mora og en sønn støtter faren så det kan vel neppe ha vært så grusomt ille? Men det er lett for meg og andre å ha en mening uten å ha vært der, men jeg hadde selv en autoritær far jeg hadde problemer med, så litt erfaring har jeg. Jeg hadde en vanskelig oppvekst men kunne aldri ha anmeldt min far. Jeg prøvde heller å forstå han, og sammenlignet jeg med andre barn i nabolaget hadde jeg det ikke så verst. Det var jo ikke slik at han ønsket å gjøre meg vondt. Tvert i mot ønsket han meg godt, men hadde metoder som ikke var bra. Ser man på Ingebrigtsen familien så er de særdeles vellykket. Da bør terskelen for å anmelde sin egen far være svært høy. Spesielt når man vet at det blir et mediesirkus og den belastningen det vil medføre i tlllegg. Å ikke følge en sak nøye er helt greit. Men å påpeke at man ikke har fulgt saken nøye og samtidig ha en klar formening om årsak og konsekvens, er spesielt. DIN persepsjon sier ingenting om belastningen for de involverte. Og hva man skal tåle eller ikke handler ikke om DEG. Og at DU syntes straffen er drøy sier bare noe om DIN forståelse. Uavhengig av om man er enig eller uenig i resultatet så er det på ingen måter et kvalitetsstempel å hevde at andre har det verre. Og å hevde at familiens suksess bør spille en rolle i vurderingen for å anmelde, er ikke annet enn trist! Og at eventuell suksess er en målestokk for utfordringene som følger, sier mye og vitner om total mangel på forståelse! Endret 16. juni av Nekinn@ 16 6
Anonym_2024 Skrevet 16. juni #8104 Skrevet 16. juni Istapp skrev (23 minutter siden): Mener du alvor? Voldsoffererstatning? Det ble krevd 200 000,- i erstatning i tingretten, det ble tilkjent 10 000,- Da har ikke dette noe i en voldsofferstatning å gjøre. Sjekk opp nivået av voldsutøvelse som er foretatt i de sakene som er tilkjent voldsoffererstatning, nivået ligger langt over den såkalte "håndkleepisoden". Joni123 skrev (9 minutter siden): Herlighet. Tror de er utsatt for en del verre ting de søker det. Det er en ordning for alle som har blitt utsatt for en straffbar handling. Alle som har vært utsatt for dette står fritt til å søke. Jeg har ingen planer om å diskutere hvordan en eventuell søknad burde blitt behandlet. 2 1
Momma Skrevet 16. juni #8105 Skrevet 16. juni (endret) timbar skrev (1 time siden): Du får heller melde deg på FB gruppene som jubler av en eller annen merkelig grunn, for det finnes ingen vinnere i denne saken. Kun tapere. Hvorfor i all verden skal jeg det? Jeg synes bare ikke det var grunn til å stenge tråden, og spurte om hvorfor. Jeg synes tvert imot diskusjonen er interessant. Men du synes tydeligvis også at tråden burde stenges, ja? Endret 16. juni av Momma 2
Anonym_2024 Skrevet 16. juni #8106 Skrevet 16. juni anonym 4545 skrev (17 minutter siden): Hva mener du burde være riktig straff for ett slag med et håndkle i ansiktet, formentlig gjort i affekt? Det ville ikke vært 15 dagers betinget fengsel.
Vardo21 Skrevet 16. juni #8107 Skrevet 16. juni anonym 4545 skrev (1 time siden): 15 dagers betinget fengsel er ikke en alvorlig dom når det gjelder vold. Derimot bortimot den laveste straff man kan få for voldsutøvelse. Det er allikevel en dom for voldsutøvelse, noe han får på rullebladet når dommen er rettskraftig. 6 1
anonym 4545 Skrevet 16. juni #8108 Skrevet 16. juni Vardo21 skrev (13 minutter siden): Det er allikevel en dom for voldsutøvelse, noe han får på rullebladet når dommen er rettskraftig. Selvfølgelig. Det vil også fremkomme hvilke straff han er idømt.
anonym 4545 Skrevet 16. juni #8109 Skrevet 16. juni Anonym_2024 skrev (21 minutter siden): Det ville ikke vært 15 dagers betinget fengsel. Merker meg svaret. Trodde kanskje du hadde gjort deg en vurdering, jf ditt innlegg. 1
Kjetil E Skrevet 16. juni #8110 Skrevet 16. juni nuskjerdet skrev (2 timer siden): Nja, til en viss grad. Han prøvde vel å skylde på at hun fikk rødt kinn på grunn av hudsykdom Det er mulig han gjorde det først, men han innrømmet det i retten. Og Narve sier og at Gjert har vært åpen om den episoden. 1 1
timbar Skrevet 16. juni #8111 Skrevet 16. juni anonym 4545 skrev (6 minutter siden): Merker meg svaret. Trodde kanskje du hadde gjort deg en vurdering, jf ditt innlegg. Jeg har aldri sett en eneste episode av team Ingebrigtsen og har heller ikke noe ønske om å se det? Men mange har fortalt meg at GI fremstår usympatisk, kontrollerende og slem i serien? Jeg vet ikke, bare lurer på hvorfor han er så opptatt av å fortsette å trene Narve og han andre friidrettstypen, når han sier at barna presset han til å trene de? Er det ikke ganske innlysende at GI driver en vendetta mot sine egne barn ved å fortsette å trene Narve, han har jo en annen jobb han kan gjøre. Synes også denne delen av dette er patetisk, hvis han virkelig ønsket å skjære opp med sine egne barn burde han vel trukket seg fra denne trenerjobben. Som sagt har jeg aldri sett GI I aksjon, men hvilke foreldre driver vendetta mot sine egne barn på denne måten Er dette normalt? Som forelder til barn i ulike situasjoner her i livet har jeg aldri følt på å måtte hevne meg mot noen av de uansett hva de har gjort. I mine øyne virker dette så unormalt for en forelder 8 4
Perine Skrevet 16. juni #8112 Skrevet 16. juni De snakker om det på Dagsnytt 18 også, og der frykter man at det kommer til å bli et dilemma for friidrettsforbundet. 1
timbar Skrevet 16. juni #8113 Skrevet 16. juni Perine skrev (Akkurat nå): De snakker om det på Dagsnytt 18 også, og der frykter man at det kommer til å bli et dilemma for friidrettsforbundet. Ja det blir det sikkert, det ekle i dette er vel GI sin vendetta mot egne barn. Ifølge han selv var det barna som presset han til å bli trener, og nå når det ikke er hans eget barn engang er det plutselig så viktig å være trener for Narve og han andre. 11
Hulderen Skrevet 16. juni #8114 Skrevet 16. juni Den som kom dårligst ut av rettssaken er etter min mening Tone. At Gjert er en drittsekk er ikke noe nytt. Det kom bare frem hvor stor drittsekk han er. Men Tone hadde jeg tidligere et godt syn på. Jeg trodde at hun var en god mor. Men så viser det seg at hun har sviktet, og svikter barna. Spesielt den hendelsen der hun kastet ut de eldste barna når hun skulle vitne. Slik at Datteren og Jakob ikke skulle snakke med sine søsken om hva som ble sagt. Det er så hjerteskjærende. Jeg fatter ikke at det er mulig å sette sin mann foran barna sine. 26 9
Anonym_2024 Skrevet 16. juni #8115 Skrevet 16. juni Perine skrev (8 minutter siden): De snakker om det på Dagsnytt 18 også, og der frykter man at det kommer til å bli et dilemma for friidrettsforbundet. Det er klart det blir et dilemma. Å ha en trener med en slik dom på rullebladet strider mot idrettens krav om vandel hos trenere? Plettfri vandel kreves for at man skal ha et trygt idrettsmiljø. Og som forventet går Narve tilbake på hva han tidligere har uttalt om videre samarbeid hvis Gjert skulle bli dømt. En kroppskrenkelse går definitivt under begrepet vold. https://sol.no/nyheter/narve-er-ikke-til-a-stole-pa/83225914 5
HSV50 Skrevet 16. juni #8116 Skrevet 16. juni https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/bm1jA3/rimelig-tvil Handler ikke om hvem som er trodd, men om hva som kan bevises. Rimelig tvil. Det er derfor vanskelig å bevise vold i nære relasjoner så lenge det ikke er håndfaste beviser. 8
nuskjerdet Skrevet 16. juni #8117 Skrevet 16. juni (endret) Kjetil E skrev (54 minutter siden): Det er mulig han gjorde det først, men han innrømmet det i retten. Og Narve sier og at Gjert har vært åpen om den episoden. Han innrømmet at episoden skjedde og påsto at han traff fingeren ja. Men han nektet vel at han traff kinnet og det røde kinnet skyldes hudsykdom Her er hva han sa om episoden i retten; -Jeg drar håndkle mot fingeren hennes to ganger raskt etter hverandre. Hun sier da «hva faen er det du gjør, slår du meg?». – Hvor jeg svarer «jeg slo deg ikke». Gjert Ingebrigtsen er altså ikke enig i at han slo datteren i ansiktet. Men han kom med en erkjennelse i rettssal 1 i Sandnes mandag: – Det går relativt raskt opp for meg at min reaksjon var overdrevet. Dommer Arild Dommersnes griper inn: – Traff du henne med håndkle? – Jeg har et bevisst inntrykk av at jeg traff fingeren, svarte Ingebrigtsen. – Som et slag, la han til. – Det er kun fingeren som ble truffet? – Ja, gitt avstanden vi sto i, og størrelsen på håndkleet, vil ikke noe annet være mulig https://www.vg.no/sport/i/RzwwWA/gjert-ingebrigtsen-om-haandkle-hendelsen-min-reaksjon-var-overdrevet Endret 16. juni av nuskjerdet 2
Ninaen Skrevet 16. juni #8118 Skrevet 16. juni FruRosa skrev (3 timer siden): Han er ikke dømt for vold, men for kroppskrenkelse. Vet ikke om det medfører samme reaksjoner mot ham… Kroppskrenkelse i straffeloven = vold per def. (Ref Marius-saken der hans advokat bagatelliserte som «mildeste form for vold») 7 2
Vardo21 Skrevet 16. juni #8119 Skrevet 16. juni (endret) Jeg merker meg uttalelsen til Nordås: "Hvis han vil fortsette, så vil jeg fortsette. I den grad han er frifunnet for alle anklagene foruten den enkelthendelsen han erkjente og beklaget til meg for tre år siden, sier Nordås til NRK." Så...Gjert har både erkjent hendelsen til Nordås og beklaget for 3 år siden? Mens han i retten skyldte på hudsykdom hos I? ikke rart GI er lettet over dommen.... https://www.vg.no/sport/i/B0Lmz7/gjert-ingebrigtsen-dommen-jakob-ingebrigtsens-advokat-ber-narve-gilje-nordaas-bryte-med-treneren Endret 16. juni av Vardo21 20 7
velociraptor Skrevet 16. juni #8120 Skrevet 16. juni TomKrus skrev (5 timer siden): Igjen bare synsing, hva om hun bare har fortalt det hun mente var sannheten ? Har det slått deg at det kan være et alternativ ? Skulle hun da løyet da for å støtte barna mot far ? Skal du tekkes barna dine som er voksne bare for å bevare et forhold ? Å la være å uttale seg er jo et alternativ. anonym 4545 skrev (5 timer siden): Morens vitnemål har i følge dommen blitt tillagt stor vekt. Noe som er helt sykt da hun er ekstremt partisk og helt tydelig mye mer knyttet til mannen enn til barna sine. Magnifique skrev (4 timer siden): For min del forstår jeg ikke hvordan Tones vitnemål i seg selv har blitt lagt så stor vekt på. Hun er gift med tiltalte, også etter at han ble siktet. Det sier seg selv at hun vil støtte sin ektemann. I tillegg er det lydopptaket hvor hun skal si at hun “Gjør ikke noe annet enn å beskytte barna mot Gjert”.. Det er alvorlige ord. Dette!!! Helt sykt at vitnemålet tillegges noen som helst vekt. 10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå