Anonym_2024 Skrevet 16. juni #8081 Skrevet 16. juni Hvordan enkelte her fremstiller en dom på å ha utført kroppskrenkelse som en frifinnelse, er merkelig. Det er en alvorlig dom, og han vil få dette på rullebladet sitt. Som trener innenfor idrett er det vel et krav om plettfritt rulleblad!? https://snl.no/kroppskrenkelse 18 1 3
Diverse Skrevet 16. juni #8082 Skrevet 16. juni VXL100 skrev (9 minutter siden): Du prater jo bare tull. Gjert har sagt at han ønsker forsoning med barna, men det er de som har en økonomisk agenda samt deres grufulle bistandsadvokat som må ta seg sammen. Når de kvitter seg med familiesplitteren Mette Larsen så kanskje de kan fortsette med livet. Men etter å sett hvordan de nå går etter Narve så er det nok Jakob som er psykopaten som vil ha krangel og splittelse. Slike folk har også en tendens til å juge. Ingenting ved Gjerts adferd indikerer at han vil forsones, han vil vinne. Det er han som har provosert frem hele situasjonen. 22 8
timbar Skrevet 16. juni #8083 Skrevet 16. juni (endret) VXL100 skrev (15 minutter siden): Du prater jo bare tull. Gjert har sagt at han ønsker forsoning med barna, men det er de som har en økonomisk agenda samt deres grufulle bistandsadvokat som må ta seg sammen. Når de kvitter seg med familiesplitteren Mette Larsen så kanskje de kan fortsette med livet. Men etter å sett hvordan de nå går etter Narve så er det nok Jakob som er psykopaten som vil ha krangel og splittelse. Slike folk har også en tendens til å juge. Unnskyld meg men høres nesten ut som det TI som er bak denne kommentaren. Familie splitteren advokaten som bare gjør jobben sin. Dette argumentet blir bare dumt og burde ikke brukes i denne debatten. Og hvilke økonomiske motiver har datteren i denne saken non tro? Endret 16. juni av timbar 16
timbar Skrevet 16. juni #8084 Skrevet 16. juni tonebelinda skrev (På 3.6.2025 den 7.00): Jeg klarer rett og slett ikke å lese kommentarer under nyheter om de på Facebook. Blir helt dårlig av det. Det er så lavmål. Enig virker som mange ikke forstår forskjellen mellom å bli frikjent og være uskyldig. De vet ikke hvor høye bevis krav som kreves for å bli dømt. Advokaten til søsknene sier barna ble trodd, men at beviskravet ikke holdt. Det er da ikke det samme som at han er uskyldig. 22 3
Nekinn@ Skrevet 16. juni #8085 Skrevet 16. juni Lawyam skrev (1 time siden): Vel, lettet over at ikke påstand om 2-3 års fengsel og stor bot på hundretusener var det de prøvde på å få til, samt å få Gert til å holde seg unna... Det kunne gått den veien, så å uttrykke lettelse over at man blir trodd det må være lov. Selfølgelig ikke noe moro, men han har innrømmet håndkleepisoden og regnet nok med noe straff der, så han har ingen grunn til å anke. Han innrømmet på ingen måte håndkle-episoden. Han hadde sin versjon og om den representerte virkeligheten så burde han på ingen måter være fornøyd. Fra mitt ståsted så blir man ikke lettet over en dom når man hevder seg uskyldig fra alle anklager. 8 1
timbar Skrevet 16. juni #8086 Skrevet 16. juni Momma skrev (19 minutter siden): Hvorfor det, det er jo ellers bare å la være å gå inn i tråden dersom det blir for tøft for deg? Du får heller melde deg på FB gruppene som jubler av en eller annen merkelig grunn, for det finnes ingen vinnere i denne saken. Kun tapere. 3
anonym 4545 Skrevet 16. juni #8087 Skrevet 16. juni Anonym_2024 skrev (10 minutter siden): Det er en alvorlig dom, og han vil få dette på rullebladet sitt. 15 dagers betinget fengsel er ikke en alvorlig dom når det gjelder vold. Derimot bortimot den laveste straff man kan få for voldsutøvelse. 3 4
timbar Skrevet 16. juni #8088 Skrevet 16. juni Callisto83 skrev (47 minutter siden): Det der stusset jeg også på. Kanskje litt avslørende for hva denne konflikten egentlig går ut på. Ja er ikke særlig hyggelig for Jakob å måtte treffe faren sin på alle arrangementer, så det er vel forståelig vil jeg tro. 7
HSV50 Skrevet 16. juni #8089 Skrevet 16. juni VXL100 skrev (29 minutter siden): Du prater jo bare tull. Gjert har sagt at han ønsker forsoning med barna, men det er de som har en økonomisk agenda samt deres grufulle bistandsadvokat som må ta seg sammen. Når de kvitter seg med familiesplitteren Mette Larsen så kanskje de kan fortsette med livet. Men etter å sett hvordan de nå går etter Narve så er det nok Jakob som er psykopaten som vil ha krangel og splittelse. Slike folk har også en tendens til å juge. Jeg prater tull?? Det er lydopptak av at Henrik sier at de ønsker seg at Gjert skal fokusere på å være far og ikke trener, og av Gjert som sier at han skal gå i krigen med alt han har. Og etter det har han fokusert på å være trener for Narve og Gilja, og nå også for en portugiser. Gjert har vist nøyaktig zero interesser for å være far for dem og fryktelig mye på å være trener. Han får ikke i pose og sekk, og velger den sekken egne unger ikke ligger i. Så det er veldig tydelig for meg at for han er det viktigere å være en vellykket trener enn å være en god far. 22 12
Gjest Lawyam Skrevet 16. juni #8090 Skrevet 16. juni timbar skrev (1 minutt siden): Ja er ikke særlig hyggelig for Jakob å måtte treffe faren sin på alle arrangementer, så det er vel forståelig vil jeg tro. jau, men la nå det ikke gå ut over de andre sportsutøverene vel? Startet ikke dette med et stykke i en avis hvor de mente Henrik eller flere av dem oppførte seg stygt mot de Gert trente for 2-3 år siden. Så kom det plutselig 'forklaring' på det; at faren var 'slik' og at det var 'derfor'. Nå er faren omtrent frifunnet, men er det kommet lengre; nei, fortsatt er de ikke ferdig med å angripe sine 'konkurrenter'.
Magnifique Skrevet 16. juni #8091 Skrevet 16. juni Catch22 skrev (38 minutter siden): Nå har ikke jeg fulgt denne saken nøye men hva enn Gert har gjort synes jeg belastningen med at dette går både i retten og i media er straff nok. I tillegg er familien ødelagt. Jeg synes derfor det er drøyt med 15 dager betinget fengsel og 10.000 i bot for å ha slått med et håndkle. Litt må man tåle fra en autoritær far i oppveksten og det er nok mange som har hatt det mye værre enn disse barna. Både mora og en sønn støtter faren så det kan vel neppe ha vært så grusomt ille? Men det er lett for meg og andre å ha en mening uten å ha vært der, men jeg hadde selv en autoritær far jeg hadde problemer med, så litt erfaring har jeg. Jeg hadde en vanskelig oppvekst men kunne aldri ha anmeldt min far. Jeg prøvde heller å forstå han, og sammenlignet jeg med andre barn i nabolaget hadde jeg det ikke så verst. Det var jo ikke slik at han ønsket å gjøre meg vondt. Tvert i mot ønsket han meg godt, men hadde metoder som ikke var bra. Ser man på Ingebrigtsen familien så er de særdeles vellykket. Da bør terskelen for å anmelde sin egen far være svært høy. Spesielt når man vet at det blir et mediesirkus og den belastningen det vil medføre i tlllegg. Det uthevede er problemet med hvordan store deler av samfunnet tenker i dag. "Litt må man tåle." Jeg er fullstendig uenig. Det skal aldri gå så langt, en gang holder. Ikke glem at en far har 100 % makt over yngre barn, og hvis han så slår en gang, hvordan tror du det blir for barnet å leve i det huset hvor far først har slått? Barnet blir hyper-årvåkent, må gå på eggeskall og går rundt med en konstant redsel for at personen man bor sammen med skal kunne gjøre noe lignende igjen. Og husk at alt starter et sted. Har man først slått er veien mye kortere til å slå igjen. Det gjelder også å kunne ta ting før det eskalerer, som man vet at det alltid gjør. Og det finnes alltid noen som har opplevd verre ting - det betyr IKKE at det man opplever ikke er ille nok. Dette er ingen konkurranse. Og intensjon har ingenting å si - konsekvensene blir det samme uansett. Og hva da, fordi man har penger og er såkalt overfladisk norsk "vellykket" så skal man tåle mishandling i barndommen - bare fordi, HVA da? Ufyselig tankegang. 11 2 16
Gjest Lawyam Skrevet 16. juni #8092 Skrevet 16. juni HSV50 skrev (3 minutter siden): Jeg prater tull?? Det er lydopptak av at Henrik sier at de ønsker seg at Gjert skal fokusere på å være far og ikke trener, og av Gjert som sier at han skal gå i krigen med alt han har. Og etter det har han fokusert på å være trener for Narve og Gilja, og nå også for en portugiser. Gjert har vist nøyaktig zero interesser for å være far for dem og fryktelig mye på å være trener. Han får ikke i pose og sekk, og velger den sekken egne unger ikke ligger i. Så det er veldig tydelig for meg at for han er det viktigere å være en vellykket trener enn å være en god far. Eller heller være far enn å trene Narve og Gilja...
HSV50 Skrevet 16. juni #8093 Skrevet 16. juni timbar skrev (12 minutter siden): Enig virker som mange ikke forstår forskjellen mellom å bli frikjent og være uskyldig. De vet ikke hvor høye bevis krav som kreves for å bli dømt. Advokaten til søsknene sier barna ble trodd, men at beviskravet ikke holdt. Det er da ikke det samme som at han er uskyldig. Nemlig. Og viktig. Og hvorfor kan ikke pressen stenge kommentarfeltene (som enkelte medier gjør). De må vel rapportere dommen, men trenger de å slippe til alle idiotene som slenger dritt av typen «dommen viser at bortskjemte drittunger burde fått enda strengere oppdragelse»? Jeg blir uvel av å lese hva enkelte mener at man som barn bør tåle av «oppdragelse». 20 1
HSV50 Skrevet 16. juni #8094 Skrevet 16. juni Lawyam skrev (2 minutter siden): Eller heller være far enn å trene Narve og Gilja... Jeg begriper det bare ikke. At man kan ta de valgene som Gjert har gjort. Han har jo selv i Team Ingebrigtsen-dokumentaren reflektert over at fars- og trenerrollen er vanskelig å kombinere. Så får han høre i tydelig ordlag fra ungene at han ikke kan være trener lengre. Og så blir han så sinna over det at han dumper farsrollen og bryter med 5 av 7 unger. Det rimer så JÆVLIG dårlig med «jeg trente ikke ungene for egen del. Men fordi ungene ville det». Nei. Hvis det stemte så hadde du blitt lettet og glad over å slippe å være trener og konsentrert deg om å være far og forsøke å reparere forholdet til ungene dine. Hadde han villet det hadde det ikke blitt noen stor sak utav det. Det hadde aldri kommet fram i media og det hadde sannsynligvis ikke blitt rettssak. Men Gjert gjorde som han sa - gikk i krigen. Stilte opp i podkast og klager sin nød og «forstod ikke» hvorfor han var blitt dumpet. Mer fokusert på å ødelegge for sønnene enn å reparere. 23 8
Anonym_2024 Skrevet 16. juni #8095 Skrevet 16. juni anonym 4545 skrev (21 minutter siden): 15 dagers betinget fengsel er ikke en alvorlig dom når det gjelder vold. Derimot bortimot den laveste straff man kan få for voldsutøvelse. Å bli dømt for vold er alvorlig. Når det gjelder straffeutmålingen så er det så og si temmelig latterlig hva de endte opp med. Håper jenten søker om voldsoffererstatning, maksbeløpet er på ca.60 G. Såpass må samfunnet kunne bidra med, når retten gjorde en såpass dårlig vurdering. 8 3
AntiBullshit Skrevet 16. juni #8096 Skrevet 16. juni TomKrus skrev (2 timer siden): Han forholder seg nøytralt og synser ikke, så blir det opp til han hva han vil gjøre når Gjert stort sett er frikjent på alle punkter utenom et med datteren. Det har han innrømmet for lenge siden. Hjerne skadet fordi han ikke synser slik som deg ? Nei, poenget er nettopp at det å “ikke synse” ikke er en nøytral posisjon når man står overfor etiske spørsmål. Å velge å fortsette samarbeidet med en person som er dømt for vold og si “jeg forholder meg til retten” er et aktivt moralsk valg, ikke en nøytral refleks. Og nei, det handler ikke om å være hjerneskadet fordi man ikke roper høyest, det handler om ansvarlig dømmekraft. Når du outsourcer hele din etiske vurderingsevne til rettssystemet, har du i praksis valgt å ikke ville ta stilling. Det er ikke nøytralt. Det er moralsk unnvikende. 6 3
BerntHulken Skrevet 16. juni #8097 Skrevet 16. juni Blir Team Ingebrigtsen lagt ut igjen på NRK nett-tv igjen? 1
Gjest Lawyam Skrevet 16. juni #8098 Skrevet 16. juni HSV50 skrev (3 minutter siden): Jeg begriper det bare ikke. At man kan ta de valgene som Gjert har gjort. Han har jo selv i Team Ingebrigtsen-dokumentaren reflektert over at fars- og trenerrollen er vanskelig å kombinere. Så får han høre i tydelig ordlag fra ungene at han ikke kan være trener lengre. Og så blir han så sinna over det at han dumper farsrollen og bryter med 5 av 7 unger. Det rimer så JÆVLIG dårlig med «jeg trente ikke ungene for egen del. Men fordi ungene ville det». Nei. Hvis det stemte så hadde du blitt lettet og glad over å slippe å være trener og konsentrert deg om å være far og forsøke å reparere forholdet til ungene dine. Hadde han villet det hadde det ikke blitt noen stor sak utav det. Det hadde aldri kommet fram i media og det hadde sannsynligvis ikke blitt rettssak. Fordi ungene ikke vil at far skal jobbe med noe annet enn det de vil... Si det til din mor eller far, ikke jobb med det, vær min far heller... Nei, har samme inntrykk som deg, dette hadde ikke skjedd hvis Gert hadde barna fått bestemme....vi oppfatter det bare motsatt. HSV50 skrev (3 minutter siden): Men Gjert gjorde som han sa - gikk i krigen. Stilte opp i podkast og klager sin nød og «forstod ikke» hvorfor han var blitt dumpet. Mer fokusert på å ødelegge for sønnene enn å reparere.
Istapp Skrevet 16. juni #8099 Skrevet 16. juni Anonym_2024 skrev (25 minutter siden): Å bli dømt for vold er alvorlig. Når det gjelder straffeutmålingen så er det så og si temmelig latterlig hva de endte opp med. Håper jenten søker om voldsoffererstatning, maksbeløpet er på ca.60 G. Såpass må samfunnet kunne bidra med, når retten gjorde en såpass dårlig vurdering. Mener du alvor? Voldsoffererstatning? Det ble krevd 200 000,- i erstatning i tingretten, det ble tilkjent 10 000,- Da har ikke dette noe i en voldsofferstatning å gjøre. Sjekk opp nivået av voldsutøvelse som er foretatt i de sakene som er tilkjent voldsoffererstatning, nivået ligger langt over den såkalte "håndkleepisoden". 8 4
HSV50 Skrevet 16. juni #8100 Skrevet 16. juni Lawyam skrev (17 minutter siden): Fordi ungene ikke vil at far skal jobbe med noe annet enn det de vil... Si det til din mor eller far, ikke jobb med det, vær min far heller... Nei, har samme inntrykk som deg, dette hadde ikke skjedd hvis Gert hadde barna fått bestemme....vi oppfatter det bare motsatt. Really? Mitt poeng er at Gjert har sagt at han IKKE ønsker å være trener. Han har sagt at han kun har vært trener fordi ungene har mast på ham. Idrett interesserer ham ikke. Så han burde jo være glad for at han slapp. Han ville jo egentlig ikke være trener i det hele tatt. Om han har snakket sant da. Om at det kun er fordi ungene har mast og presset han har vært trener. Så det du sier stemmer jo ikke. Ungene ga ham omsider lov til å ikke være trener (om man skal følge din logikk om at de styrer alt og Gjert sin logikk om at han ikke ville være det) etter å ha presset ham til det i årevis. Hvordan kan det plutselig være sånn at de nå presset ham til å ikke være noe han har gitt uttrykke for at han uansett ikke ville være. 14 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå