Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dommen viser skuffende lavt forståelsesnivå på dommerne om alt det Per Isdal vitnet om som en av Norges fremste voldsforskere. Men de er kanskje gamle, disse dommerne? 50-60 år? Tipper dommere som er 10-25 år yngre ville dømt annerledes 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Båtsjåfør skrev (5 minutter siden):

Han må ikke i fengsel, så ta det med ro. Han er frikjent for mishandling med Jakob.

Du svarer ikke på det jeg skriver. Han er fortsatt dømt for vold mot sin egen datter og har nå det på rullebladet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

En helt riktig dom da det ikke er bevist at anklagene stemmer. Jeg er meget glad for at rettsvesenet fortsatt har de samme strenge kravene til bevis i denne saken som i andre saker. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Magnifique skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på det jeg skriver. Han er fortsatt dømt for vold mot sin egen datter og har nå det på rullebladet. 

"Det er fortsatt bare bagateller i forhold til hva han ble tiltalt for" sa kommentatorene.

• Nyttig 2
Skrevet
Magnifique skrev (49 minutter siden):

Jeg tror fortsatt 100 % på barnas opplevelser.

Jeg anser dem å være overoppblåste egoer (Jacob og Henrik spesielt), jeg har lav troverdighet til dem og ser motivet de kan ha hatt for å presse ut faren.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Jada! skrev (Akkurat nå):

En helt riktig dom da det ikke er bevist at anklagene stemmer. Jeg er meget glad for at rettsvesenet fortsatt har de samme strenge kravene til bevis i denne saken som i andre saker. 

Helt enig med deg. Det er ikke vits å komme med masse svada og anklage noen for noe uten at man har bevis for det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
tvertimot skrev (3 minutter siden):

Jeg anser dem å være overoppblåste egoer (Jacob og Henrik spesielt), jeg har lav troverdighet til dem og ser motivet de kan ha hatt for å presse ut faren.

Presse hva ut av faren sin? De er jo styrtrike alle sammen, eller....?

Jeg har ikke fulgt familien godt nok til å vite om Gjert burde vært kjent skyldig eller ikke. Men det er vel opplagt at T og G  er følelsesmessig umodne foreldre og det er nok av voksne barn med sånne foreldre som føler seg sviktet av foreldrene sine. At de ikke engang vurderer barnas side av saken sier jo sitt.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Gjest Lawyam
Skrevet
TomKrus skrev (1 time siden):

Hva skjer videre ? Jeg tipper at Gjert blir trener for utalandske løpere og bringer de frem til suksess i stedet for.

Håper det. 

Skrevet
Båtsjåfør skrev (13 minutter siden):

"Det er fortsatt bare bagateller i forhold til hva han ble tiltalt for" sa kommentatorene.

Jeg sikter til deg og ikke andre. 

Skrevet

Skulle helst sett at pressa og advokatar ikkje blanda NGN

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Håper det. 

Han fortsett som trener for Nordås. Synest det er trist at advokaten og pressa fokuserer på det. Burde heller fokusert på skadeverknadane av å vekse opp under slike forhold. Og ang oppblåst ego til gutane. Der har dei jo gått i god skule ,og blitt oppdratt slik. De kan innimellom sjå ut som småkopiar av sin far. Blir spennande å sjå kva denne dommen har for pressidens.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (5 minutter siden):

Blir spennande å sjå kva denne dommen har for pressidens.

Tingrettsdommer har generelt liten/ingen presedens.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Skulle helst sett at pressa og advokatar ikkje blanda NGN

Han fortsett som trener for Nordås. Synest det er trist at advokaten og pressa fokuserer på det. Burde heller fokusert på skadeverknadane av å vekse opp under slike forhold. Og ang oppblåst ego til gutane. Der har dei jo gått i god skule ,og blitt oppdratt slik. De kan innimellom sjå ut som småkopiar av sin far. Blir spennande å sjå kva denne dommen har for pressidens.

Ikke så lett å vise skadevirkninger når de er såpass vellykka på flere områder i livet. Sier ikke de ikke er det, men det blir veldig diffust  når de sett utenfra faktisk ikke er preget.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (41 minutter siden):

Og nå har Narve Gilje Nordås bekreftet at han IKKE bryter samarbeidet med Gjert.

https://www.vg.no/sport/i/B0Lmz7/gjert-ingebrigtsen-dommen-jakob-ingebrigtsens-advokat-ber-narve-gilje-nordaas-bryte-med-treneren

Gjert er dømt for det NGN så elegant kaller «en hendelse».. Tenker at noen bør gi enkelte opplæring i rettssystemet og om vold i nære relasjoner. Gjert er funnet skyldig med påfølgende 15 dagers betinget fengsel. Han er ikke renvasket som voldsutøver, slik enkelte ser ut til å ha forståelsen av. Å bli dømt for kroppskrenkelse  er ingen frifinnelse. 

Skrevet
GizmoDuck skrev (54 minutter siden):

Dette er sikkert svart på tidligere i tråden, men hvorfor blir søsteren anonymisert i media? Hun har jo blitt eksponert i både TV-serien og mange andre steder før denne saken kom opp

GizmoDuck skrev (41 minutter siden):

Forståelig det, men da er det rart at hun godtok å bli eksponert i media tidligere? Det tar ca 10 sekunder å google seg frem til navnet hennes om man ønsker det...

Som nevnt i tråden vil hun selv ikke bli eksponert. Hun var mindreårig da hun var med i serien og har vel selv nevnt at hun var ukomfortabel med eksponeringen. Det er selvsagt å skjerme henne da. 

• Liker 13
Skrevet

Dommen overrasket ikke. Skulle bare mangle egentlig. Det syke er 7 uker i retten og ressursbruken.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
Nettrollet skrev (12 minutter siden):

Ikke så lett å vise skadevirkninger når de er såpass vellykka på flere områder i livet. Sier ikke de ikke er det, men det blir veldig diffust  når de sett utenfra faktisk ikke er preget.  

Tru meg ,  det er ikkje gull allt som glitrar. Skadevirkningane er store for personar som veks opp med ego alfahundar med dritsekkfaktor. Kanskje ikkje på sammfuns nivå so iallefall på personligt plan. Hadde ein grava i mange muskelsmerter og migrene passientar osb så finn ein mangt, ting ein sjølv ikkje er klar over.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (2 minutter siden):

Tru meg ,  det er ikkje gull allt som glitrar. Skadevirkningane er store for personar som veks opp med ego alfahundar med dritsekkfaktor. Kanskje ikkje på sammfuns nivå so iallefall på personligt plan. Hadde ein grava i mange muskelsmerter og migrene passientar osb så finn ein mangt, ting ein sjølv ikkje er klar over.

Jeg tviler ikke på det i det hele tatt, men snakker generelt,  for flest, for dommerne o.lign. så ble det kanskje for diffust. Jeg skjønner gutta og hun ene jenta godt, jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Nordås sin avgjørelse om å fortsette samarbeidet er usympatisk.  Men det er par for the course for eliteutøvere. De blir ikke det ved å ta all verdens hensyn til andre enn seg selv.  Minner om da Warholm valgte å stille på et stevne i Dubai el lign sted fordi "han hadde trent så hardt" for å komme til et sånt nivå el lign argumentasjon for å slippe å tenke på det etiske ved å delta på et "uetisk" stevne.

• Liker 1
Skrevet
tvertimot skrev (58 minutter siden):

Hva pokker har de å hente fra han? Hva så med datteren? Ego hun også? Eller er alt en konspirasjon fra brødrene? Er det på det nivået du ligger?

Har full troverdighet til alle fem, og har stor respekt for at de sto frem, det har nok kostet mer enn det har smakt!

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...