Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer videre ? Jeg tipper at Gjert blir trener for utalandske løpere og bringer de frem til suksess i stedet for.

• Nyttig 2
Skrevet
TomKrus skrev (6 minutter siden):

Så å kunne dømmes på bare påstander er et rettssamfunn verdig ? Norge har vært ute å kjøre med flere grove justismord de siste 50 årene, fordi de gjorde slik du ønsker. Og har det slått deg at om du en gang hadde blitt rammet av noen som bare kom med påstander eller ikke hadde beviser kunne fått deg dømt, og du faktisk var uskyldig ? Sett dere inn i hva et rettssamfunn er for noe, og at man er uskyldig ti det motsatte er bevist.  Gjert fikk her en ripe i lakken, og det har hele familien fått spør du meg.

En sak som aldri skulle vært åpent ute i media, og som har ødelagt store deler av familien med slik offentlig skittentøyvask.

De eneste som har tjent på dette er advokatene og avisene som har solgt som hakka møkk.

Minner om at vitneforklaringer regnes som bevis, inkludert fornærmedes forklaringer. I dette tilfellet virker det som om dommerne ikke har sett på de fornærmede som troverdige nok til dom (dvs. det er fortsatt rom for tvil). Men, han ble dømt for vold, og som jeg har fortstått det ble han dømt for mer enn han innrømte selv (han innrømmet kun at han slo henne på fingrene, hun sa hun ble slått i ansiktet). 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror fortsatt 100 % på barnas opplevelser.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Magnifique skrev (5 minutter siden):

Det gjør jeg også.  

Dessverre ble utfallet omtrent som jeg forventet.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lillemor_Meg skrev (3 minutter siden):

Det gjør jeg også.  

Dessverre ble utfallet omtrent som jeg forventet.

Jepp. Jeg håper de anker, om de kan orke enda en rettssak. Nå er han også faktisk dømt for vold mot sin egen datter. Det er langt fra nok, men noe. 

Endret av Magnifique
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Magnifique skrev (9 minutter siden):

Jeg også, og mange med oss.  De kan bare ikke bevise det, og de har hatt en mor som motarbeider dem.
Barnas historier har hjulpet mange til å forstå at det ikke er normalt å ha det sånn hjemme. At saken har fått så mye oppmerksomhet er veldig bra. Utfallet er som forventet. Slik fungerer dessverre rettssystemet. 
GI er avslørt som en voldelig bølle. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Magnifique skrev (11 minutter siden):

Jepp. Jeg håper de anker, om de kan orke enda en rettssak. Nå er han også faktisk dømt for vold mot sin egen datter. Det er langt fra nok, men noe. 

Nå er det påtalemyndigheten som må anke, i og med at dette er deres sak, og ikke de to fornærmede.

Påtalemyndighetene sa at de måtte gå grundig igjennom dommen først, før de tok stilling til en eventuell anke.

Når det er sagt, jeg håper også at påtalemyndighetene finner at det er grunnlag for anke.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er sikkert svart på tidligere i tråden, men hvorfor blir søsteren anonymisert i media? Hun har jo blitt eksponert i både TV-serien og mange andre steder før denne saken kom opp

• Nyttig 2
Skrevet

Og nå har Narve Gilje Nordås bekreftet at han IKKE bryter samarbeidet med Gjert.

https://www.vg.no/sport/i/B0Lmz7/gjert-ingebrigtsen-dommen-jakob-ingebrigtsens-advokat-ber-narve-gilje-nordaas-bryte-med-treneren

Sitat

– Hvis han vil fortsette, så vil jeg fortsette. I den grad han er frifunnet for alle anklagene foruten den enkelthendelsen han erkjente og beklaget til meg for tre år siden, sier Nordås til NRK.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

jeg er oppriktig sjokkert! Håper virkelig det blir anket. Sykt hvis dette skal få sette presedens for hvordan det er greit å behandle barna sine  💔

Det er vel ingenting og være sjokkert over.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
GizmoDuck skrev (10 minutter siden):

Dette er sikkert svart på tidligere i tråden, men hvorfor blir søsteren anonymisert i media? Hun har jo blitt eksponert i både TV-serien og mange andre steder før denne saken kom opp

Hun er ikke en offentlig person, men privat person i forhold til far og brødrene. I tillegg ønsker hun det selv.

• Liker 2
Skrevet

Narve mener tydeligvis at vold mot barna sine er greit. Vil vel bruke som unnskyldning at han ikke ble dømt til fengsel. Kvalmt og provoserende 🤬

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Magnifique skrev (31 minutter siden):

Jeg velger heller å tro på retten. Retten tror ikke på deres opplevelser, siden de ikke kan bevise det.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Båtsjåfør skrev (1 minutt siden):

Hun er ikke en offentlig person, men privat person i forhold til far og brødrene. I tillegg ønsker hun det selv.

Forståelig det, men da er det rart at hun godtok å bli eksponert i media tidligere? Det tar ca 10 sekunder å google seg frem til navnet hennes om man ønsker det...

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lillemor_Meg skrev (15 minutter siden):

Nå er det påtalemyndigheten som må anke, i og med at dette er deres sak, og ikke de to fornærmede.

Påtalemyndighetene sa at de måtte gå grundig igjennom dommen først, før de tok stilling til en eventuell anke.

Når det er sagt, jeg håper også at påtalemyndighetene finner at det er grunnlag for anke.

Ja siktet også til påtalemyndighetene, men ser det ble litt utydelig :) 

Endret av Magnifique
  • Liker 1
Annonse
Skrevet
GizmoDuck skrev (1 minutt siden):

Forståelig det, men da er det rart at hun godtok å bli eksponert i media tidligere? Det tar ca 10 sekunder å google seg frem til navnet hennes om man ønsker det...

Det er sant.

• Liker 1
Skrevet
Båtsjåfør skrev (3 minutter siden):

Jeg velger heller å tro på retten. Retten tror ikke på deres opplevelser, siden de ikke kan bevise det.

Retten har dømt Gjert for vold, så da regner jeg med du også tror på det. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Magnifique skrev (1 minutt siden):

Retten har dømt Gjert for vold, så da regner jeg med du også tror på det. 

Han må ikke i fengsel, så ta det med ro. Han er frikjent for mishandling med Jakob.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (9 minutter siden):

Og nå har Narve Gilje Nordås bekreftet at han IKKE bryter samarbeidet med Gjert.

https://www.vg.no/sport/i/B0Lmz7/gjert-ingebrigtsen-dommen-jakob-ingebrigtsens-advokat-ber-narve-gilje-nordaas-bryte-med-treneren

Vet ikke om han har løpt på seg en hjerneskade eller om han bare alltid har vært mindre intelligent, men bare det at han tror at en rettsavgjørelse handler om å komme frem til hva som er ‘sant’ og ‘usant’ er jo en veldig umoden misforståelse. Selv rettsapparatet er jo tydelig på at selv om man ikke får medhold så er ikke det ensbetydende med  at retten sier at det ikke har skjedd. Virker som Narve tror at jurister og dommere er synske eller har en hemmelig spåkule på bakrommet som vi lekfolk ikke har tilgang på, og at man nettopp derfor må høre med retten om noe er sant/usant. Tåpelig type uten integritet eller moralsk kompass

• Liker 13
  • Nyttig 11
Skrevet
GizmoDuck skrev (10 minutter siden):

Hun valgte ikke å bli eksponert i en tv-serie som barn. Barna har beskrevet en fryktkultur i familien som kan ha bidratt til at hun har fortsatt å delta i tv-serien også når hun ble eldre, og det er uansett noen år siden den siste sesongen ble spilt inn nå

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...