Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym_2024 skrev (På 2.6.2025 den 14.31):

Når kommer dommen?

Den er ventet 16. juni.

Skrevet (endret)

Jeg fikk litt hakeslepp da jeg gikk inn på startsiden.no, og fikk se denne;

image.png.195b86771dcb55f7e6be44a2e9e7607d.png

Da jeg gikk inn på saken var gladnyheten at Gjert I hadde fått trenerakkreditering til et stevne i Bergen på lik linje som alle andre trenere.

Hvorfor er dette en gladnyhet?  :klo:

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 15
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tiden går jammen fort på denne tiden av året, i morgen faller dommen. Er det noen som har sett noe tidspunkt?

Skrevet
lurker skrev (1 time siden):

Tiden går jammen fort på denne tiden av året, i morgen faller dommen. Er det noen som har sett noe tidspunkt?

Usikker på tidspunkt, men uansett utfall vil jo saken ankes fra den andre siden, så det tyder ikke på at det blir rettskraftig dom og ytterligere bruk av skattepenger og opptakelse av rettsapparatet skal brukes på denne saken. Håpløst!

• Liker 1
Skrevet
lurker skrev (2 timer siden):

Kl.10.30. Står på nettavisen.

• Nyttig 1
Skrevet
EllaSays skrev (Akkurat nå):

Kl.10.30. Står på nettavisen.

Supert, takk! 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå kunne NRKs kommentator fortette at det blir ingen opplesning av dommen i retten, slik man er vant til. 

Men alle parter får den tilsendt per e-post klokka 10:30.

Den blir offentlig omlag et kvarter senere.

Endret av lurker
Skrevet (endret)

Da er det klart, han ble dømt for håndkleepisoden, som han har erkjent, og frifunnet for resten.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Latterlig dom! Håper påtalemyndigheten anker!

• Liker 8
  • Nyttig 15
Skrevet

jeg er oppriktig sjokkert! Håper virkelig det blir anket. Sykt hvis dette skal få sette presedens for hvordan det er greit å behandle barna sine  💔

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Dette var som forventet! Beviskrav i retten bør og skal være høye! 🙏

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå kommer enda færre til å stå fram og be om hjelp når de blir psykisk mishandlet av sine foreldre. Så lenge de ikke kommer med blåmerker og piskeslag så kommer man ingen vei. Ganske tragisk egentlig for den psykiske mishandlingen er som regel verre enn den fysiske. Meget spesielt når så mange søsken har hatt samme opplevelse med faren.

• Liker 14
  • Nyttig 20
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

jeg er oppriktig sjokkert! Håper virkelig det blir anket. Sykt hvis dette skal få sette presedens for hvordan det er greit å behandle barna sine  💔

👆

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Det samme tenker jeg. Det sender et sterkt signal om at barns historier kan være troverdige nok, men dersom det ikke er bevis så spiller det ingen rolle. 

Jeg er så skuffet på vegne av barna der og på barn i Norge som opplever omsorgsavikt og vold fra sine foreldre.

• Liker 23
Skrevet

Hva innebærer 15 dager betinget fengsel, egentlig? Betyr det at han må sone i 15 dager, eller betyr at det at han må i fengsel hvis han gjør noe ulovlig de neste 15 dagene? Er vel forskjell på betinget og ubetinget.

• Liker 1
Skrevet
Avispapir skrev (3 minutter siden):

Det samme tenker jeg. Det sender et sterkt signal om at barns historier kan være troverdige nok, men dersom det ikke er bevis så spiller det ingen rolle. 

Jeg er så skuffet på vegne av barna der og på barn i Norge som opplever omsorgsavikt og vold fra sine foreldre.

Sånn er det, det er aldri vits å ta slike saker til retten så lenge man ikke er blitt mishandlet på åpen gate, dessverre.

Men nå er det uansett ikke noe å skryte av at man har fått betinget fengsel for hvordan man behandler datteren sin. Og et så stort tap som han har hatt av 5 barn og tilhørende barnebarn, så har han ikke sluppet unna likevel. 

Tipper den ikke blir anket av noen av partene, faktisk. Men aldri i mitt liv ville jeg ha gjenopptatt noen kontakt med disse foreldrene.

• Liker 10
Skrevet

Uff. Stakkars barn. Dette er et hån. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Bella90 skrev (5 minutter siden):

Hva innebærer 15 dager betinget fengsel, egentlig? Betyr det at han må sone i 15 dager, eller betyr at det at han må i fengsel hvis han gjør noe ulovlig de neste 15 dagene? Er vel forskjell på betinget og ubetinget.

Den som dømmes til betinget fengsel slipper å sone i fengsel, forutsatt at hen oppfyller visse betingelser.

• Nyttig 3
Skrevet
Bella90 skrev (5 minutter siden):

Det betyr at han slipper å sone. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjertet mitt gråter for alle barn som opplever vold i hjemmet nå. Når selv ikke store «kjente» barn når frem i rettsapparatet, så kan enhver miste troen. 

• Liker 7
  • Hjerte 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...