Caniggia Skrevet onsdag kl 18:20 #7641 Del Skrevet onsdag kl 18:20 Stay skrev (6 minutter siden): Ja, mener jeg leste det i går, etter at det ble ønsket over 2 år i fengsel for G. Og at Larsen da måtte presisere at barna aldri ønsket faren i fengsel, men ønsker økonomisk erstatning. Økonomisk erstatning er vel det de har minst behov for. Antakelig har de heller ikke behov for noe mer enn en symbolsk reaksjon. Det de primært ønsker er nok å vise hvordan oppvekstvilkårene har vært, og det har vi jo vi fått se og høre i løpet av disse ukene. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet onsdag kl 18:21 #7642 Del Skrevet onsdag kl 18:21 Jentainord skrev (Akkurat nå): Kan du vise meg eksempler av halshuggingen? For jeg har oppriktig ikke sett det. Det skal vel være nok av eksempler her inne som du sier? Det har vært mange svar mot folk som ikke mener «det riktige»…. Tror jeg du også vet… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet onsdag kl 18:22 #7643 Del Skrevet onsdag kl 18:22 Tiara07 skrev (34 minutter siden): Vet ikke hva som er blitt sagt og gjort, men trenger det at Elden roser foreldrene for å ikke å ha snakket med pressen å bety at han mener motparten har gjort det? Ja han har nevnt flere ganger at søsknene i samarbeid med MYL har drevet saken fram ved hjelp av media 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet onsdag kl 18:23 #7644 Del Skrevet onsdag kl 18:23 Tiara07 skrev (Akkurat nå): Det har vært mange svar mot folk som ikke mener «det riktige»…. Tror jeg du også vet… Som er ufine? Eller at de diskuterer? For vi er jo her for å diskutere, men kan oppriktig ikke huske mange på søsknenes side som er ufine mot de som mene motsatt. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet onsdag kl 18:24 #7645 Del Skrevet onsdag kl 18:24 refill skrev (3 minutter siden): De har satt i gang? Det er ikke de som har saksøkt faren. Datteren har anmeldt han ja, men det er jo politiet som besluttet å starte etterforskning basert på kronikken. Dette er jo ren spekulasjon fra min side, men om ikke faren hadde lekt offer i sosiale medier og deltatt i en podcast så hadde det kanskje ikke kommet noe kronikk? Nå sa jo Larsen at datteren hadde kommet til henne og bedt om hjelp til å anmelde faren sin. Så jo, datteren ønsket dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:24 #7646 Del Skrevet onsdag kl 18:24 (endret) Jentainord skrev (18 minutter siden): Aktoratet snakket endel om dette i går, at psykisk vold er et samfunnsproblem og hvor viktige det er med presedens i denne kategorien vold. Hvordan kan noengang et barn få bevist at de bli mishandlet om de skal måtte ha bildebeviser av det? Hvordan skal vi få bukt med dette om det skal være slik at vitnemål fra venner og familie som ikke bor i samme hus mishandleren og som ikke skjønner at det kan være noe galt, legges på vekta? Mens når 5 barn i samme hus forklarer seg i tråd med hverandre blir beskyldt for å lyve. Jeg tror G blir dømt. Men jeg vil beklage til alle mistrodde barn som opplever psykisk vold for at samfunnet ikke er kommet dit at vi kan hjelpe de. Jeg håper han blir dømt, men tør ikke uttale meg bastant. Og som du sier at saken har fått så mye medieomtale sender signaler til andre foreldre som omtaler slik oppførsel for barneoppdragelse, samt at flere ofre våger å ta tak i dette. Så jeg synes at uansett om det er brukt mye ressurser på denne saken kan det komme andre tilgode. En sak med ukjente personer ville aldri fått den medieoppmetksomheten og ville ikke virke like preventiv i andre saker. Det har nok vært en enorm belastning for barna, men det kan vise seg at det har vært verdt det. Iallefall om han skulle bli dømt. Hvis ikke er det trist for andre som opplever slikt for de vil neppe våge å gå gjennom noe slikt. Det er faktisk en svært prinsipiell sak for alle som lever med vold i nære relasjoner. Endret onsdag kl 18:36 av timbar 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:25 #7647 Del Skrevet onsdag kl 18:25 LisbethBerg skrev (Akkurat nå): Nå sa jo Larsen at datteren hadde kommet til henne og bedt om hjelp til å anmelde faren sin. Så jo, datteren ønsket dette. Ja men det var 2 år etter at hun flyttet ut er du ikke klar over det. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:28 #7648 Del Skrevet onsdag kl 18:28 Jentainord skrev (5 minutter siden): Ja han har nevnt flere ganger at søsknene i samarbeid med MYL har drevet saken fram ved hjelp av media Ja men det var lenge etter at dette startet med kronikken og at datteren flyttet ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:31 #7649 Del Skrevet onsdag kl 18:31 Jentainord skrev (7 minutter siden): Ja han har nevnt flere ganger at søsknene i samarbeid med MYL har drevet saken fram ved hjelp av media Jeg kan ikke huske å ha sett barna uttale seg i media med unntak muligens under rettsaken. En her sa Kristoffer hadde gjort et intervju med Aftenposten, utover det kan ikke jeg huske at de har brukt media dog med unntak av kronikken da. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl 18:34 #7650 Del Skrevet onsdag kl 18:34 Tiara07 skrev (46 minutter siden): Vet ikke hva som er blitt sagt og gjort, men trenger det at Elden roser foreldrene for å ikke å ha snakket med pressen å bety at han mener motparten har gjort det? Poenget er vel at Gjert snaket med presen, så det er merkelig å rose han for å ikke gjøre noe alle vet han gjore.... 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:35 #7651 Del Skrevet onsdag kl 18:35 Caniggia skrev (11 minutter siden): Økonomisk erstatning er vel det de har minst behov for. Antakelig har de heller ikke behov for noe mer enn en symbolsk reaksjon. Det de primært ønsker er nok å vise hvordan oppvekstvilkårene har vært, og det har vi jo vi fått se og høre i løpet av disse ukene. Ja hva skal Jakob som tjente 23 mill i 2023 med skarve 200000 kr. Dette er noe som er vanlig i slike saker og sannsynligvis en prinsipp sak bistandsadvokaten har truffet gjennom. Også Phillip og Henrik har gode inntekter, Kristoffer har ifølge boken moren har skrevet en svært god og godt betalt jobb og har en solid utdannelse så at dette dreier seg om penger blir bare dumt å påstå. 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl 18:36 #7652 Del Skrevet onsdag kl 18:36 Tiara07 skrev (14 minutter siden): Det har vært mange svar mot folk som ikke mener «det riktige»…. Tror jeg du også vet… Dette er jobet debat forum.... Så skriver man her får man svar, det er jo hele poenget! 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet onsdag kl 18:37 #7653 Del Skrevet onsdag kl 18:37 Jentainord skrev (14 minutter siden): Kan du vise meg eksempler av halshuggingen? For jeg har oppriktig ikke sett det. Det skal vel være nok av eksempler her inne som du sier? Jeg er faktisk enig med @Tiara07 her. Jeg har vært åpen om at jeg støtter barna i denne saken, men ved et par anledninger har jeg blitt "halshugget" fordi noen tolket noe jeg skrev (på en helt nøytral måte) som kritikk av de fornærmede. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet onsdag kl 18:37 #7654 Del Skrevet onsdag kl 18:37 timbar skrev (5 minutter siden): Jeg kan ikke huske å ha sett barna uttale seg i media med unntak muligens under rettsaken. En her sa Kristoffer hadde gjort et intervju med Aftenposten, utover det kan ikke jeg huske at de har brukt media dog med unntak av kronikken da. Nei, det Elden sier om dette i prosedyren er jo helt feil, og han kan poengtere dette så mye han vil uten at det endrer fakta. Barna har ikke uttalt seg mye i media. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:38 #7655 Del Skrevet onsdag kl 18:38 Caniggia skrev (16 minutter siden): Økonomisk erstatning er vel det de har minst behov for. Antakelig har de heller ikke behov for noe mer enn en symbolsk reaksjon. Det de primært ønsker er nok å vise hvordan oppvekstvilkårene har vært, og det har vi jo vi fått se og høre i løpet av disse ukene. De har sagt og sier at det viktige er å bli trodd, tror ikke engang de er opptatt av at faren må i fengsel, men sånn er jo rettssystemet, og det er ikke søskenflokken sin feil. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl 18:45 #7656 Del Skrevet onsdag kl 18:45 Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden): Jeg er faktisk enig med @Tiara07 her. Jeg har vært åpen om at jeg støtter barna i denne saken, men ved et par anledninger har jeg blitt "halshugget" fordi noen tolket noe jeg skrev (på en helt nøytral måte) som kritikk av de fornærmede. Jeg er ikke helt enig her. Vi diskuterer levene menesker som trolig har vært ofre for mishandling og står nå i en ekstremt vanskelig livs situasjon. Om vi er "tøfe nok i tryne" til å skrive om så sårbare menesker her i full ofentlighet, synes jeg vi får være tøfe nok til å tåle at folk påppeker det når vi oppfates over streken (terskelen for dette er somregel høy på KG). Det er lov å henge ut folk på KG, men det er ingen lov som sier at vi (som anonyme brukere) ikke skal måtte tålle det vi utseter andre navngite personer for. Så om du (eller jeg) oppfates for over streken synes jeg det er helt inafor at folk informerer om det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet onsdag kl 18:56 #7657 Del Skrevet onsdag kl 18:56 Tiara07 skrev (44 minutter siden): Nei, det er ikke min oppfatning. Mange av de som får kritikk for å være på «Gjert sin side», er ikke på «Gjert sin side», men prøver å få inn seriøse poeng, og blir halshugd i forsøket! Det at man får motargumenter på et diskusjonsforum er ikke "halshugging". 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet onsdag kl 18:56 #7658 Del Skrevet onsdag kl 18:56 (endret) Pippi Lotta skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke helt enig her. Vi diskuterer levene menesker som trolig har vært ofre for mishandling og står nå i en ekstremt vanskelig livs situasjon. Om vi er "tøfe nok i tryne" til å skrive om så sårbare menesker her i full ofentlighet, synes jeg vi får være tøfe nok til å tåle at folk påppeker det når vi oppfates over streken (terskelen for dette er somregel høy på KG). Det er lov å henge ut folk på KG, men det er ingen lov som sier at vi (som anonyme brukere) ikke skal måtte tålle det vi utseter andre navngite personer for. Så om du (eller jeg) oppfates for over streken synes jeg det er helt inafor at folk informerer om det. Jeg stilte et spørsmål om en (uviktig) detalj fordi en bruker skrev noe som var ulikt det som sto skrevet på den siden jeg leste. For meg var det spørsmål om kildekritikk (var den siden jeg leste korrekt nok?), men for en annen bruker ble det oppfattet som kritikk mot de fornærmede/ støtte til tiltalte. Jeg forklarte grunnen til spørsmålet flere ganger, og ble møtt av angrep like mange ganger. Til slutt kom det frem at hun trodde jeg var en annen bruker. Det var altså ikke det jeg skrev som var årsaken til angrepet, men hvem hun trodde jeg var. Endret onsdag kl 18:57 av Lillemor_Meg 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet onsdag kl 18:56 #7659 Del Skrevet onsdag kl 18:56 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Hva kan konsekvensene bli? En voldsmann mindre ute i samfunnet er det beste jeg kommer på, i tillegg til å skåne barn nr syv for å vokse opp i et regime hvor fars ord er lov. Og ikke minst setter en evnt.dom presedens for andre lignende saker, og kanskje endel foreldre begynner å tenke seg om før de bruker slike oppdrager regimer. Og flere barn som opplever mishandling våger å gå til politiet? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet onsdag kl 18:58 #7660 Del Skrevet onsdag kl 18:58 Jentainord skrev (35 minutter siden): Som er ufine? Eller at de diskuterer? For vi er jo her for å diskutere, men kan oppriktig ikke huske mange på søsknenes side som er ufine mot de som mene motsatt. Mange her diskuterer ikke, men «skal ta» folk hvis de ikke viser seg 100 prosent på riktig side…. 😕 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå