Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
LisbethBerg skrev (2 minutter siden):

Denne saken fremstår mer og mer som bortkastet ressursbruk. Og tidligere høyesterettsdommer er ute i nrk i dag og mener påtalemyndighetenes krav om 2,5 års fengsel er absurd. «Det er helt vilt. Helt ute av proposjoner» sier han.

Her har de virkelig kokt suppe på spiker. Saken er så tynn at det er helt hårreisende hvordan det har gått i retten i ukesvis. Håper han frifinnes. Ikke fordi han er årets far, men fordi dette blir for dumt. Det må bygges noen nye fengsel i dette landet, om dette blir 2,5 års fengsel. Gremmes på vegne av alle dem som lever i hjem med rus, grov vold og omsorgssvikt og ikke blir prioritert. 

Jeg fatter ikke hva som feiler dere som mener at fordi andre kan ha det verre skal ikke dette straffes.

Dom i denne saken vil være svært positivt for alle som lever med psykisk mishandling. Og Gjerts oppførsel er nok vel så skadelig som rusbruk.

• Liker 29
  • Nyttig 9
Skrevet
LisbethBerg skrev (4 minutter siden):

Denne saken fremstår mer og mer som bortkastet ressursbruk. Og tidligere høyesterettsdommer er ute i nrk i dag og mener påtalemyndighetenes krav om 2,5 års fengsel er absurd. «Det er helt vilt. Helt ute av proposjoner» sier han.

Her har de virkelig kokt suppe på spiker. Saken er så tynn at det er helt hårreisende hvordan det har gått i retten i ukesvis. Håper han frifinnes. Ikke fordi han er årets far, men fordi dette blir for dumt. Det må bygges noen nye fengsel i dette landet, om dette blir 2,5 års fengsel. Gremmes på vegne av alle dem som lever i hjem med rus, grov vold og omsorgssvikt og ikke blir prioritert. 

Tja, leste de uttalelsene på nrk nå og stusser litt på hvor bastante de tør å være om de ikke har vært i retten. Fordi det er 3 vitnemål som er underlagt referatforbud og taushetsplikt: Barnevernet, fostermor og I sin psykolog. I disse vitnemålene kan det ha framkommet essensiell informasjon mtp særlig psykisk vold, også indirekte gjennom symptomer og tegn på PTSD. Det som ble referert av MYL ang å tåle egen gråt som fostermor har sagt er et sånt eks. Det kan ha vært en rekke slike opplysninger i disse 3 vitnemålene som styrker saken i stor grad, og som disse ekspertene ikke da har med i sin vurdering. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg merker meg at Tone kommenterer datterens vitnemål slik:

«Jeg har respekt for hennes sannhet. Hun burde ha respekt for min sannhet. Jeg kan ikke sitte her og lyve for at hun skal komme hjem»  - Samtidig som hun hevder at hverken Jakob eller datteren var redd for eller fryktet tiltalte? Det er en spesiell måte å vise respekt på..

Endret av Vardo21
  • Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (42 minutter siden):

Du kan i beste fall regne inn kandidaten for Norges verste mor

velociraptor skrev (42 minutter siden):

har han barn selv? Burde noen sjekke om de er ok?),

Denne beskrivelsen og antydningen overskrider grensen for anstendig argumentasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (28 minutter siden):

Tja, leste de uttalelsene på nrk nå og stusser litt på hvor bastante de tør å være om de ikke har vært i retten. Fordi det er 3 vitnemål som er underlagt referatforbud og taushetsplikt: Barnevernet, fostermor og I sin psykolog. I disse vitnemålene kan det ha framkommet essensiell informasjon mtp særlig psykisk vold, også indirekte gjennom symptomer og tegn på PTSD. Det som ble referert av MYL ang å tåle egen gråt som fostermor har sagt er et sånt eks. Det kan ha vært en rekke slike opplysninger i disse 3 vitnemålene som styrker saken i stor grad, og som disse ekspertene ikke da har med i sin vurdering. 

Og denne tidligere høyesterettsdommeren har anmeldt ekskone for å forsøkt å forgifte han😅😅 Hun mener han har store alkoholproblem… 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet
SF81 skrev (Akkurat nå):

Og denne tidligere høyesterettsdommeren har anmeldt ekskone for å forsøkt å forgifte han😅😅 Hun mener han har store alkoholproblem… 

Er det ham?! 😂Hva f… har skjedd med kildekritikken til nrk de siste åra?!

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (48 minutter siden):

Jeg fatter ikke hva som feiler dere som mener at fordi andre kan ha det verre skal ikke dette straffes.

Dom i denne saken vil være svært positivt for alle som lever med psykisk mishandling. Og Gjerts oppførsel er nok vel så skadelig som rusbruk.

Jo flere saker som dette som behandles i retten, jo færre alvorlige saker vil bli behandlet... 😏 Det er mye som er galt i denne saken uten at det nødvendigvis berøres av straffeloven. Det må bevises at Gjert Ingebrigtsen har hatt INTENSJON om å skape frykt. Hvis det er 5 % tvil om hans intensjon skal han frikjennes. Man må skille mellom saker som hører hjemme hos barnevernet, familievernkontoret, konfliktrådet og rettsvesenet   

Screenshot_20250514_174023_NRK.jpg

Endret av Miss Anthropy
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Helt vanvittig at Elden påstår at Ingebrigtsen-brødrene skrev kronikken om vold i oppveksten for å bli kvitt konkurrentene sine! Hva mener han med bli kvitt? Trenger Jakob å finne på en historie om vold i oppveksten for å slå Narve? 😂 

Endret av Chiyo
  • Liker 13
  • Nyttig 20
Skrevet
LisbethBerg skrev (58 minutter siden):

100% enig i dette du skriver her! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
LisbethBerg skrev (1 time siden):

Dette er bare en ren suppe etter min mening. Det er nok mange som burde vært i fengsel , så de må nok bygge flere av de. Alt dette skaper bare større avstand mellom familiemedlemmer i saken. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SF81 skrev (30 minutter siden):

Han ble vel frifunnet i tingretten og xkona måtte betale saksomkostningene hans…

• Liker 3
Skrevet (endret)
Chiyo skrev (39 minutter siden):

Helt vanvittig at Elden påstår at Ingebrigtsen-brødrene skrev kronikken om vold i oppveksten for å bli kvitt konkurrentene sine! Hva mener han med bli kvitt? Trenger Jakob å finne på en historie om vold i oppveksten for å slå Narve? 😂 

Hvorfor synes du det er vanvittig? Var ikke det hele essensen med det skjulte lydopptaket? De ville kvitte seg med far som TRENER først og fremst?

Det var der jeg datt av lasset. I starten når guttene skrev kronikken, trodde jeg faktisk at det dreide seg om noe veldig alvorlig. I denne saken har jeg inntrykk av at hvis Gjert hadde gjort som guttene ville, så hadde vi ikke snakket om dette. Jeg tør påstå ganske få paragraf 282 saker utspiller seg på den måten.

Endret av Callisto83
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Bra oppsummert av G sine forsvarere i dag. Akkurat hva jeg har sagt hele tiden. Håper han frifinnes. Noe annet er hårreisende for landets rettssystem, og et hån mot de som faktisk lever med vold.

Morsomt at de fornærmede plutselig fikk panikk da de hørte at de kan sende sin egen far i fengsel for bagateller. Alt de ville var jo bare å få litt penger, og skape blest rundt seg selv, ref. kamerateam på slep. 

Influenserkonene bør se til sin kollega I.Raad, og hva hun har gjort mtp forsoning med sin far. Man har ett liv, og det er ikke verdt å miste familien sin for bagateller (i Ingebrigtsen-saken, IR sin historie er ikke bagatell). G har ikke endret seg tidligere fordi hele Norge har hyllet ham og ledd av hvor rar og sint han har vært. Kanskje det til og med har gitt ham grunn til å kjøre på og være enda frekkere. Det har blitt hans image. Det er klart han ikke har forstått at væremåten hans er for streng, og uakseptabel i lengden. Spesielt mot de sarte barna.

Men jeg er 100% sikker på at han har fått øynene opp nå. Jeg ville gitt ham en ny sjanse...

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Krimskrans skrev (22 minutter siden):

Han ble vel frifunnet i tingretten og xkona måtte betale saksomkostningene hans…

Hvorfor ble han frifunet, om hun ble anmeldt for forgitning? 

• Liker 3
Skrevet
SF81 skrev (48 minutter siden):

Og han fikk jo i praksis sparken som høyesterettsdommer. Det kan godt tenkes at han har rett i at straffepåstanden er for streng (i forhold til rettspraksis), men det er vanskelig å tenke seg at Gjert blir blankt frikjent. Vi får se. Sosialt er nok Gjert uansett ferdig, og slik han håndterte familiekonflikten, ga han egentlig ikke barna noe valg.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Stay skrev (13 minutter siden):

Bra oppsummert av G sine forsvarere i dag. Akkurat hva jeg har sagt hele tiden. Håper han frifinnes. Noe annet er hårreisende for landets rettssystem, og et hån mot de som faktisk lever med vold.

Morsomt at de fornærmede plutselig fikk panikk da de hørte at de kan sende sin egen far i fengsel for bagateller. Alt de ville var jo bare å få litt penger, og skape blest rundt seg selv, ref. kamerateam på slep. 

Influenserkonene bør se til sin kollega I.Raad, og hva hun har gjort mtp forsoning med sin far. Man har ett liv, og det er ikke verdt å miste familien sin for bagateller (i Ingebrigtsen-saken, IR sin historie er ikke bagatell). G har ikke endret seg tidligere fordi hele Norge har hyllet ham og ledd av hvor rar og sint han har vært. Kanskje det til og med har gitt ham grunn til å kjøre på og være enda frekkere. Det har blitt hans image. Det er klart han ikke har forstått at væremåten hans er for streng, og uakseptabel i lengden. Spesielt mot de sarte barna.

Men jeg er 100% sikker på at han har fått øynene opp nå. Jeg ville gitt ham en ny sjanse...

Ser noen her reagerer på fengselsstraffer som er foreslått, skjelden de får så lang straff som påtalemyndighetene ligger opp til, det er vanlig at påtalemyndighetene ligger seg på en lengre straff enn de i realiteten får så dere kan nok ta det med ro, han får nok bare halvparten og resten betinget om han da finnes skyldig.

Selv om jeg personlig mener han godt kunne fått det da.

Man har fint lite peiling på rettsystemet hvis man tror en tidligere ustraffet mann får den fengselsstraffer påtalemyndighetene ligger opp til. Det burde også denne tidligere høyesterettsadvokaten vite.

Endret av timbar
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Callisto83 skrev (18 minutter siden):

Hvorfor synes du det er vanvittig? Var ikke det hele essensen med det skjulte lydopptaket? De ville kvitte seg med far som TRENER først og fremst?

Fordi sønnene (som du selv skriver) vilke bli kvitt faren som kontrolerende trener. Elden diktet opp en vanvittig historie om at de prøvde å kvitte seg med "konkurenter", som aldri har vært noen rell konkuranse.... Det Elden diktet opp, og det du skriver er to forskjelige ting.

Callisto83 skrev (22 minutter siden):

Det var der jeg datt av lasset. I starten når guttene skrev kronikken, trodde jeg faktisk at det dreide seg om noe veldig alvorlig. I denne saken har jeg inntrykk av at hvis Gjert gjort som guttene ville, så hadde vi ikke snakket om dette. Jeg tør påstå ganske få paragraf 282 saker utspiller seg på den måten.

Og selfølgelig hadde vi ikke snaket om denne saken, om Gjert hadde følgt guttenes eksempel. De forsøkte i over et år å holde konflikten ute av media, hadde ikke Gjert holdt saken gående hadde den død ut! Det var ikke før Gjert stillte opp i et langt podcast interju, at barna endelig svarte. Så selfølgelig om Gjert ikke hadde truet med å ødelege for barna sine og gjentatte ganger stilt opp i media, så hadde barna ikke blit preset til å svare.... Og ofentligheten hadde aldri trengt å vite dette. 

Forstår heller ikke hvorfor det at de ønsket å prøve å oppretholde et forhold til foreldrene sinne og holde konflikten ut av media, skulle bety at de ikke var utsat for noe alvorlig? 

• Liker 20
Skrevet
Stay skrev (15 minutter siden):

Står det noe om dette noe sted?

Jeg tror heller ikke de har innsett helt hva de har satt i gang. Eller hva som faktisk kan bli konsekvensene av å sette Gjert i fengsel.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skuffet over forsvarets sluttprosedyre i dag, hadde forventet mer kvalitet over argumentasjon til en av norges beste forsvarsadvokater. Registrerer at det var både konspirasjoner rundt det å kvitte seg med konkurrenter og latterliggjøring av ofrene - noe som i mine øyne legger prosedyren på linje med flere kommentarfelt på facebook.

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet
Pippi Lotta skrev (17 minutter siden):

Hvorfor ble han frifunet, om hun ble anmeldt for forgitning? 

Hun gikk til sak grunnet påstand om at hun hadde forgiftet ham. Søksmålet førte ikke frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...