nuskjerdet Skrevet 14. mai #7581 Skrevet 14. mai (endret) 1 minutt siden, nuskjerdet said: Endret 14. mai av nuskjerdet
Kasier Skrevet 14. mai #7582 Skrevet 14. mai Her gripes det etter halmstrå, ja... For det første at dette er et resultat av at løperbrødrene ville bli kvitt noen konkurrenter. Atte hæ?? For det andre har Elden laget et regnestykke over "hvem som er på hvem sin side"... Igjen, atte hæ?? Er dette en seriøs forsvarer? En av Norges beste? Jeg skjønner ingenting... Da har han altså tatt med sønnen som er mindreårig, aldri har uttalt seg (annet enn i et gammelt intervju hvor han sa han ikke ville bli trent av faren for han orket ikke all kjeften eller noe sånt) og som bor hjemme på siden til Gjert, det vet vi vel ikke helt om stemmer. Og når han tar med den "utvidete familien", så tar han med alle i Gjert sin familie som de har hatt som vitner. Det kan vel hende at det er noen andre i familien/slekta som har andre synspunkt, men bistandsadvokaten har ikke kalt inn "halve slekta" som vitner, hvis de ikke har hatt noen grunn til å være der. Kilde: tv2.no – Det har vært en rar tilnærming i forhold til hvordan man tolker de store forklaringene. Da har jeg satt opp et familieregnestykke for oss. Hvis vi først har storfamilien, kjernefamilien, så har vi ni personer i den. To voksne og syv barn. Og av disse igjen sitter vi da med en fordeling på fire mot fem i forhold til hvem som mener hva i forhold til de forklaringene som er avgitt, sier han og fortsetter: – Vi får ta med konene, men da får vi også ta med en mor, en farmor, to tanter, en fetter og en onkel, som også har forklart seg, som er de nære familiemedlemmene. Og vips, så kommer ni mot ti i Gjerts favør. Så da vinner Gjert denne voteringen tilbake igjen, sier han 6 6
Ninaen Skrevet 14. mai #7583 Skrevet 14. mai Kasier skrev (1 minutt siden): Her gripes det etter halmstrå, ja... For det første at dette er et resultat av at løperbrødrene ville bli kvitt noen konkurrenter. Atte hæ?? For det andre har Elden laget et regnestykke over "hvem som er på hvem sin side"... Igjen, atte hæ?? Er dette en seriøs forsvarer? En av Norges beste? Jeg skjønner ingenting... Da har han altså tatt med sønnen som er mindreårig, aldri har uttalt seg (annet enn i et gammelt intervju hvor han sa han ikke ville bli trent av faren for han orket ikke all kjeften eller noe sånt) og som bor hjemme på siden til Gjert, det vet vi vel ikke helt om stemmer. Og når han tar med den "utvidete familien", så tar han med alle i Gjert sin familie som de har hatt som vitner. Det kan vel hende at det er noen andre i familien/slekta som har andre synspunkt, men bistandsadvokaten har ikke kalt inn "halve slekta" som vitner, hvis de ikke har hatt noen grunn til å være der. Kilde: tv2.no – Det har vært en rar tilnærming i forhold til hvordan man tolker de store forklaringene. Da har jeg satt opp et familieregnestykke for oss. Hvis vi først har storfamilien, kjernefamilien, så har vi ni personer i den. To voksne og syv barn. Og av disse igjen sitter vi da med en fordeling på fire mot fem i forhold til hvem som mener hva i forhold til de forklaringene som er avgitt, sier han og fortsetter: – Vi får ta med konene, men da får vi også ta med en mor, en farmor, to tanter, en fetter og en onkel, som også har forklart seg, som er de nære familiemedlemmene. Og vips, så kommer ni mot ti i Gjerts favør. Så da vinner Gjert denne voteringen tilbake igjen, sier han Å kjære Jesus, er det «konfliktråd» i klassens time på barneskolen eller? 🙈 18 3
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai #7584 Skrevet 14. mai Kasier skrev (3 minutter siden): Her gripes det etter halmstrå, ja... For det første at dette er et resultat av at løperbrødrene ville bli kvitt noen konkurrenter. Atte hæ?? For det andre har Elden laget et regnestykke over "hvem som er på hvem sin side"... Igjen, atte hæ?? Er dette en seriøs forsvarer? En av Norges beste? Jeg skjønner ingenting... Da har han altså tatt med sønnen som er mindreårig, aldri har uttalt seg (annet enn i et gammelt intervju hvor han sa han ikke ville bli trent av faren for han orket ikke all kjeften eller noe sånt) og som bor hjemme på siden til Gjert, det vet vi vel ikke helt om stemmer. Og når han tar med den "utvidete familien", så tar han med alle i Gjert sin familie som de har hatt som vitner. Det kan vel hende at det er noen andre i familien/slekta som har andre synspunkt, men bistandsadvokaten har ikke kalt inn "halve slekta" som vitner, hvis de ikke har hatt noen grunn til å være der. Kilde: tv2.no – Det har vært en rar tilnærming i forhold til hvordan man tolker de store forklaringene. Da har jeg satt opp et familieregnestykke for oss. Hvis vi først har storfamilien, kjernefamilien, så har vi ni personer i den. To voksne og syv barn. Og av disse igjen sitter vi da med en fordeling på fire mot fem i forhold til hvem som mener hva i forhold til de forklaringene som er avgitt, sier han og fortsetter: – Vi får ta med konene, men da får vi også ta med en mor, en farmor, to tanter, en fetter og en onkel, som også har forklart seg, som er de nære familiemedlemmene. Og vips, så kommer ni mot ti i Gjerts favør. Så da vinner Gjert denne voteringen tilbake igjen, sier han Dette kan jo ikke være seriøst? Har de så lite å legge frem? 12
Kollontaj Skrevet 14. mai #7585 Skrevet 14. mai Kasier skrev (5 minutter siden): Her gripes det etter halmstrå, ja... For det første at dette er et resultat av at løperbrødrene ville bli kvitt noen konkurrenter. Atte hæ?? For det andre har Elden laget et regnestykke over "hvem som er på hvem sin side"... Igjen, atte hæ?? Er dette en seriøs forsvarer? En av Norges beste? Jeg skjønner ingenting... Da har han altså tatt med sønnen som er mindreårig, aldri har uttalt seg (annet enn i et gammelt intervju hvor han sa han ikke ville bli trent av faren for han orket ikke all kjeften eller noe sånt) og som bor hjemme på siden til Gjert, det vet vi vel ikke helt om stemmer. Og når han tar med den "utvidete familien", så tar han med alle i Gjert sin familie som de har hatt som vitner. Det kan vel hende at det er noen andre i familien/slekta som har andre synspunkt, men bistandsadvokaten har ikke kalt inn "halve slekta" som vitner, hvis de ikke har hatt noen grunn til å være der. Kilde: tv2.no – Det har vært en rar tilnærming i forhold til hvordan man tolker de store forklaringene. Da har jeg satt opp et familieregnestykke for oss. Hvis vi først har storfamilien, kjernefamilien, så har vi ni personer i den. To voksne og syv barn. Og av disse igjen sitter vi da med en fordeling på fire mot fem i forhold til hvem som mener hva i forhold til de forklaringene som er avgitt, sier han og fortsetter: – Vi får ta med konene, men da får vi også ta med en mor, en farmor, to tanter, en fetter og en onkel, som også har forklart seg, som er de nære familiemedlemmene. Og vips, så kommer ni mot ti i Gjerts favør. Så da vinner Gjert denne voteringen tilbake igjen, sier han Har det seriøst tippa helt for Elden? 😂🤭😆 16 1
Hallepalle2 Skrevet 14. mai #7586 Skrevet 14. mai Kasier skrev (8 minutter siden): Her gripes det etter halmstrå, ja... For det første at dette er et resultat av at løperbrødrene ville bli kvitt noen konkurrenter. Atte hæ?? For det andre har Elden laget et regnestykke over "hvem som er på hvem sin side"... Igjen, atte hæ?? Er dette en seriøs forsvarer? En av Norges beste? Jeg skjønner ingenting... Da har han altså tatt med sønnen som er mindreårig, aldri har uttalt seg (annet enn i et gammelt intervju hvor han sa han ikke ville bli trent av faren for han orket ikke all kjeften eller noe sånt) og som bor hjemme på siden til Gjert, det vet vi vel ikke helt om stemmer. Og når han tar med den "utvidete familien", så tar han med alle i Gjert sin familie som de har hatt som vitner. Det kan vel hende at det er noen andre i familien/slekta som har andre synspunkt, men bistandsadvokaten har ikke kalt inn "halve slekta" som vitner, hvis de ikke har hatt noen grunn til å være der. Kilde: tv2.no – Det har vært en rar tilnærming i forhold til hvordan man tolker de store forklaringene. Da har jeg satt opp et familieregnestykke for oss. Hvis vi først har storfamilien, kjernefamilien, så har vi ni personer i den. To voksne og syv barn. Og av disse igjen sitter vi da med en fordeling på fire mot fem i forhold til hvem som mener hva i forhold til de forklaringene som er avgitt, sier han og fortsetter: – Vi får ta med konene, men da får vi også ta med en mor, en farmor, to tanter, en fetter og en onkel, som også har forklart seg, som er de nære familiemedlemmene. Og vips, så kommer ni mot ti i Gjerts favør. Så da vinner Gjert denne voteringen tilbake igjen, sier han En av landets mest profilerte advokater sier dette? Det er vanskelig å tro n 13 1
nuskjerdet Skrevet 14. mai #7587 Skrevet 14. mai 2 minutter siden, Kollontaj said: Har det seriøst tippa helt for Elden? 😂🤭😆 Til hans forsvar, det er ikke så veldig mye man kan forsvare Gjert med. 16 7
Kollontaj Skrevet 14. mai #7588 Skrevet 14. mai nuskjerdet skrev (5 minutter siden): Til hans forsvar, det er ikke så veldig mye man kan forsvare Gjert med. Verre argumentasjon enn vi har klokka to på natta når firmafesten begynner kl 17. 🫣 (og det skal litt til!) 7 2
Ninaen Skrevet 14. mai #7589 Skrevet 14. mai Kollontaj skrev (1 minutt siden): Verre argumentasjon enn vi har klokka to på natta når firmafesten begynner kl 17. 🫣 (og det skal litt til!) 🤣🤣🤣 Detta blir for dumt si 2
lurker Skrevet 14. mai #7590 Skrevet 14. mai Kasier skrev (20 minutter siden): Her gripes det etter halmstrå, ja... For det første at dette er et resultat av at løperbrødrene ville bli kvitt noen konkurrenter. Atte hæ?? For det andre har Elden laget et regnestykke over "hvem som er på hvem sin side"... Igjen, atte hæ?? Er dette en seriøs forsvarer? En av Norges beste? Jeg skjønner ingenting... Da har han altså tatt med sønnen som er mindreårig, aldri har uttalt seg (annet enn i et gammelt intervju hvor han sa han ikke ville bli trent av faren for han orket ikke all kjeften eller noe sånt) og som bor hjemme på siden til Gjert, det vet vi vel ikke helt om stemmer. Og når han tar med den "utvidete familien", så tar han med alle i Gjert sin familie som de har hatt som vitner. Det kan vel hende at det er noen andre i familien/slekta som har andre synspunkt, men bistandsadvokaten har ikke kalt inn "halve slekta" som vitner, hvis de ikke har hatt noen grunn til å være der. Kilde: tv2.no – Det har vært en rar tilnærming i forhold til hvordan man tolker de store forklaringene. Da har jeg satt opp et familieregnestykke for oss. Hvis vi først har storfamilien, kjernefamilien, så har vi ni personer i den. To voksne og syv barn. Og av disse igjen sitter vi da med en fordeling på fire mot fem i forhold til hvem som mener hva i forhold til de forklaringene som er avgitt, sier han og fortsetter: – Vi får ta med konene, men da får vi også ta med en mor, en farmor, to tanter, en fetter og en onkel, som også har forklart seg, som er de nære familiemedlemmene. Og vips, så kommer ni mot ti i Gjerts favør. Så da vinner Gjert denne voteringen tilbake igjen, sier han Ikke at jeg er Eldens forsvarer, men det der er tatt helt ut av kontekst. Elden kom med dette for å vise hvor rart og dumt en slik argumentasjon er, som et motsvar til de som har hevdet at det barna sier er sant ettersom det er bare 2 barn på den ene siden og 5 på den andre. At den siden med flest personer må ha rett. Så dere er helt enig med ham, han fikk frem poeget sitt akkurat her. Ikke at jeg synes det er at godt argument dog - i tilfelle noen nå anklager meg for å være på The Dark Side 😄 5
timbar Skrevet 14. mai #7591 Skrevet 14. mai lurker skrev (4 timer siden): Demoniseringen av andre aktører for å slippe å se deg seg i speilet, er total ... 😱 "Han viser så til hva Tone Ingebrigtsen sa i sin forklaring om bistandsadvokatens engasjement. – For å ta et direktesitat: Da Mette Yvonne kom inn i denne saken, så mistet jeg over natta fem barn. Det er Tones oppfatning av situasjonen. Jeg legger ikke noe mer i det enn akkurat det som står der, sier forsvareren." https://www.nrk.no/rogaland/straffesaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17340130 Var det ikke sånn at datteren flyttet ut lenge før MYL kom inn i bildet såvidt jeg har skjønt. Og kronikken til brødrene ble vel også skrevet før MYL kom inn i bilde. Dette er ille, men han har vel ikke så mye å fare med i denne saken selv om han rangeres som en stjerneadvokat. 16
anonym 4545 Skrevet 14. mai #7592 Skrevet 14. mai (endret) lurker skrev (15 minutter siden): Så dere er helt enig med ham, han fikk frem poeget sitt akkurat her. Ja slik kan det gå (ender opp med gjøre narr av seg selv)🙃 Endret 14. mai av anonym 4545 1 1 1
Ninaen Skrevet 14. mai #7593 Skrevet 14. mai lurker skrev (13 minutter siden): Ikke at jeg er Eldens forsvarer, men det der er tatt helt ut av kontekst. Elden kom med dette for å vise hvor rart og dumt en slik argumentasjon er, som et motsvar til de som har hevdet at det barna sier er sant ettersom det er bare 2 barn på den ene siden og 5 på den andre. At den siden med flest personer må ha rett. Så dere er helt enig med ham, han fikk frem poeget sitt akkurat her. Ikke at jeg synes det er at godt argument dog - i tilfelle noen nå anklager meg for å være på The Dark Side 😄 Synes egentlig det gjør det enda dummere,fordi sammenlikningen er ikke direkte relevant mtp hvordan argumentet ble brukt i utgangspunktet. 🙂Synes faktisk det bare gjør det enda mer barnslig. 8
HSV50 Skrevet 14. mai #7594 Skrevet 14. mai Jentainord skrev (1 time siden): For å ikke snakke om kryptiske innlegge som postes og slettes jevnlig på hans offentlige instagramkonto… Og alle innspillene fra Elden om h or urettferdig det var at Gjert ikke fikk akkreditering. Gjert skaffet seg Elden før kronikken og før søsteren anmeldte. Gjert deltok i podcast før kronikk og anmeldelse. Så hvordan elden forsøker å snu dette til at brødrene var i media begriper jeg ikke. Altså Jakob var jo i media fordi han vant. Og så laget pressen sak av at Gjert ikke fikk akkreditering. Men søsknene var ikke i media. Portrettintervjuet med Kristoffer kom lenge etter at det var satt i gang etterforskning. 23 3
Miss Anthropy Skrevet 14. mai #7595 Skrevet 14. mai Hallepalle2 skrev (49 minutter siden): En av landets mest profilerte advokater sier dette? Det er vanskelig å tro n Dette er KLASSISK Elden-retorikk. 😄Har bivånet ham mange ganger i retten og dette er standard prosedyre for ham. 4 5
velociraptor Skrevet 14. mai #7596 Skrevet 14. mai lurker skrev (28 minutter siden): Ikke at jeg er Eldens forsvarer, men det der er tatt helt ut av kontekst. Elden kom med dette for å vise hvor rart og dumt en slik argumentasjon er, som et motsvar til de som har hevdet at det barna sier er sant ettersom det er bare 2 barn på den ene siden og 5 på den andre. At den siden med flest personer må ha rett. Så dere er helt enig med ham, han fikk frem poeget sitt akkurat her. Ikke at jeg synes det er at godt argument dog - i tilfelle noen nå anklager meg for å være på The Dark Side 😄 Det er ikke 2 mot 5 barn, det er 1 mot 6. Du kan virkelig ikke regne med den yngste, et lite barn! Og det er helt søkt å bruke tiltaltes gamle mor og hans søsken, der ingen av dem bor i huset hans eller han vært under hans kontroll, som «bevis» på at de 5 barna ikke har opplevd uakseptable ting i hjemmet - dette må være det dummeste argumentet jeg har hørt. Du kan i beste fall regne inn kandidaten for Norges verste mor - da får du 3 personer (tiltalte, Martin og Tone) mot 5. Tiltalte og verste-mor-kandidaten har mest å tjene på å lyve, og Martin sier i mot seg selv, men selv da bekreftet han en del av påstandene (nakketak som ga blåmerker etc, han bare synes visst det er helt ok og ikke skremmende - har han barn selv? Burde noen sjekke om de er ok?), så da står vi igjen med 2 personer som har god grunn til å lyve, 1 som uansett lyver da han har sagt en ting i avhør og ved omsorgsovertakelsen av søsteren men har en annen historie nå, og 5 som ikke har logisk grunn til å lyve. 15 4
Lawyam Skrevet 14. mai #7597 Skrevet 14. mai timbar skrev (5 timer siden): Tenker vel det samme, å komme fra et økonomisk priviligert hjem er ikke det samme som å være bortskjemt. Åpenbart rangerer BV barn etter hvilke økonomisk grunnlag et barn kommer fra. Rett og slett skremmende. Bortskjemt handler vel mest om å få viljen sin gjennom... 1 2
LisbethBerg Skrevet 14. mai #7598 Skrevet 14. mai Denne saken fremstår mer og mer som bortkastet ressursbruk. Og tidligere høyesterettsdommer er ute i nrk i dag og mener påtalemyndighetenes krav om 2,5 års fengsel er absurd. «Det er helt vilt. Helt ute av proposjoner» sier han. Her har de virkelig kokt suppe på spiker. Saken er så tynn at det er helt hårreisende hvordan det har gått i retten i ukesvis. Håper han frifinnes. Ikke fordi han er årets far, men fordi dette blir for dumt. Det må bygges noen nye fengsel i dette landet, om dette blir 2,5 års fengsel. Gremmes på vegne av alle dem som lever i hjem med rus, grov vold og omsorgssvikt og ikke blir prioritert. 4 3 6
Lawyam Skrevet 14. mai #7599 Skrevet 14. mai LisbethBerg skrev (2 minutter siden): Denne saken fremstår mer og mer som bortkastet ressursbruk. Og tidligere høyesterettsdommer er ute i nrk i dag og mener påtalemyndighetenes krav om 2,5 års fengsel er absurd. «Det er helt vilt. Helt ute av proposjoner» sier han. Her har de virkelig kokt suppe på spiker. Saken er så tynn at det er helt hårreisende hvordan det har gått i retten i ukesvis. Håper han frifinnes. Ikke fordi han er årets far, men fordi dette blir for dumt. Det må bygges noen nye fengsel i dette landet, om dette blir 2,5 års fengsel. Gremmes på vegne av alle dem som lever i hjem med rus, grov vold og omsorgssvikt og ikke blir prioritert. Helt enig. 5 1 3
Ninaen Skrevet 14. mai #7600 Skrevet 14. mai Lawyam skrev (4 minutter siden): Bortskjemt handler vel mest om å få viljen sin gjennom... https://www.klikk.no/foreldre/barn/barneoppdragelse/har-du-bortskjemte-barn-2444777 https://wordify.no/bm/bortskjemt/6582 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå