Vardo21 Skrevet 13. mai #7521 Skrevet 13. mai Callisto83 skrev (1 time siden): Jeg har det. Nå er ikke jeg her i tråden for å traumedumpe, diagnostisere familiemedlemmene eller injisere meg selv inn i en profilert sportsfamile. Jeg reagerer på ressursbruken denne saken får, fordi de er kjendiser, når andre ofre kanskje må leve med henleggelser og null ettervern. Jeg synes det er rart at ingen andre ser det. Dersom du leser tråden nøyere så vil du se at mange er enige med deg i at det er beklagelig at det ikke finnes større ressurser til å etterforske og føre rettssaker. Det er frustrerende at så mange saker, spesielt de som omhandler barn som vokser opp i hjem der de blir mishandlet, ikke får den oppfølgingen de fortjener. Det hjelper imidlertid ikke å ta den frustrasjonen ut over andre ofre- i dette tilfellet Ingebrigtsen-barna - de er jo de siste som ville ha ønsket denne oppmerksomheten rundt disse private traumene. Det er fint om denne saken også kan bidra til å sette fokus på manglende ressurser i systemet, det tror jeg mange her i tråden heier på. 20 1 10
Enkelt&Komplisert Skrevet 13. mai #7522 Skrevet 13. mai Jentainord skrev (1 time siden): Jo mer det kommer ut om Tones vitnemål, jo sikrere blir jeg på at hun har ødelagt egen troverdighet. Hun har faktisk sagt at hun ikke har opplevd utskjelling og nedsettende ord ovenfor barna. Altså det blir for dumt å si, hele Norge har jo sett tilfeller av dette. Ordet «koko» blir aldri det samme igjen 😅 Ser også at søsteren har uttalt at hun kun en gang har blitt trøstet av moren uten at moren har lagt skylden for det som skjedde på henne. Disse foreldrene blir mer å mer creepy i mine øyne. Er helt i sjokk over hvordan en mor kan være SÅ kald mot sine barn... 30 2
Jentainord Skrevet 13. mai #7523 Skrevet 13. mai GeanJenie skrev (2 timer siden): Jeg synes det er talende at hun ikke ville svare på noen av spørsmålene fra barnas advokat (?). Dersom jeg hadde vært meddommer i denne saken hadde det talt negativt for hennes troverdighet. Barnas advokat kunne for eksempel ha stilt henne nødvendige oppklarende spørsmål som: "hvor høyt må man rope for at det etter din mening utskjelling?" "er 'evneløs' et nedsettende ord for deg?" Dersom hun har svært høy terskel for hva hun mener er utskjelling og nedsettende kommentarer er jo det forklaringen på hvorfor hun mener det ikke har funnet sted. Ja. Men hun nektet å svare fordi MYL hadde vært en belastning i denne saken. Altså ja, hun er den som forsvarer barna dine! Kun en forelder med urent mel i posen vil føle henne som en belastning. 22 2
GeanJenie Skrevet 13. mai #7524 Skrevet 13. mai Jentainord skrev (2 minutter siden): Ja. Men hun nektet å svare fordi MYL hadde vært en belastning i denne saken. Altså ja, hun er den som forsvarer barna dine! Kun en forelder med urent mel i posen vil føle henne som en belastning. Hvordan mente hun MYL hadde vært en belastning (ut over at hun forsvarer barna)? 2
Hallepalle2 Skrevet 13. mai #7525 Skrevet 13. mai Callisto83 skrev (2 timer siden): Jeg har det. Nå er ikke jeg her i tråden for å traumedumpe, diagnostisere familiemedlemmene eller injisere meg selv inn i en profilert sportsfamile. Jeg reagerer på ressursbruken denne saken får, fordi de er kjendiser, når andre ofre kanskje må leve med henleggelser og null ettervern. Jeg synes det er rart at ingen andre ser det. Det er nok bare du som er klok nok til å skjønne hva som virkelig skjer. 14 1
Jentainord Skrevet 13. mai #7526 Skrevet 13. mai GeanJenie skrev (3 minutter siden): Hvordan mente hun MYL hadde vært en belastning (ut over at hun forsvarer barna)? Sitat MYL fra VG i dag: Veldig skuffende Til slutt måtte den erfarne advokaten kaste inn håndkleet. – Jeg hadde mange spørsmål til henne, men lite mening å stille spørsmål uten å få svar. Hun formidlet at min rolle i saken har vært en belastning. Men jeg har ikke gjort noe annet enn å hjelpe ei jente på 17 år som kom til meg og ville ha hjelp til å anmelde faren sin. 20 2
Mippiie123 Skrevet 13. mai #7527 Skrevet 13. mai VXL100 skrev (7 timer siden): Helt sinnssyk påstand, og ikke sammenlignbart med vold barn for øvrig blir utsatt for. Dette her bunner bare mer i at de ikke lenger liker sin far, og heller ikke har lyst til å dele økonomi med han. VXL100 skrev (6 timer siden): Nå skal snart Norges dårligste advokat, pittbullen til Jacob ødelegge siste rest av familien. Det kostet jammen ganske bra å bli kvitt fattern i firmaet, dette skal de leve med resten av livet. Tror nok de hadde kommet bedre ut av det om de tok en samtale med Gjert på et eller annet kontor, enn å ødelegge familien slik de har gjort. Lillesøsteren kan sitte igjen alene, og nå er hun Jacobs ansvar. Vi får håpe han kan avse en av sine åtte luksusbiler, og kjøpe en leilighet til søsteren. Det hadde Gjert gjort, men det løpet er nok kjørt. Nå kan hun risikere å sitte igjen alene i leiekåken, mens ego-brødrene driver med sitt. VXL100 skrev (6 timer siden): Ja, jeg også skjønner at det er påtalemyndighetene som tar ut tiltale. Vennligst slutt med slik besserwissermentalitet og ordkløveri. Orker ikke svare slike som deg. Gjert, er det deg? 🤭 28 3
HSV50 Skrevet 13. mai #7528 Skrevet 13. mai Jentainord skrev (37 minutter siden): Ja. Men hun nektet å svare fordi MYL hadde vært en belastning i denne saken. Altså ja, hun er den som forsvarer barna dine! Kun en forelder med urent mel i posen vil føle henne som en belastning. Ja den reagerte jeg også på. At hun ikke ville svare fordi MYL hadde vært en belastning for henne. For pokker, vær glad datteren din har fått seg bistandsadvokat. Du svarte sikkert Elden, og gudene må vite at hans utspill i media har vært en belastning for ungene dine!! 20 9
GeanJenie Skrevet 13. mai #7529 Skrevet 13. mai Jentainord skrev (37 minutter siden): Sitat MYL fra VG i dag: Veldig skuffende Til slutt måtte den erfarne advokaten kaste inn håndkleet. – Jeg hadde mange spørsmål til henne, men lite mening å stille spørsmål uten å få svar. Hun formidlet at min rolle i saken har vært en belastning. Men jeg har ikke gjort noe annet enn å hjelpe ei jente på 17 år som kom til meg og ville ha hjelp til å anmelde faren sin. Herregud 6 1
moroklompen Skrevet 13. mai #7530 Skrevet 13. mai (endret) Jeg har i det stille tenkt at Tone er ett offer på ganske lik linje med barna mtp hvor ung hun var når hun ble sammen med en standhaftig Gjert, til å tenke at hun på dette tidspunktet burde klart å velge barna ovenfor han. At hun nå velger å indirekte kutte bånd med så mange barn, gjør henne til en slags voldsutøver selv. Null evne til empati men står fullstendig bak mannen sin. Jeg har mistet ord over hvor tragisk jeg syntes dette er. Endret 13. mai av moroklompen 16 1 7
anonym 4545 Skrevet 13. mai #7531 Skrevet 13. mai moroklompen skrev (6 minutter siden): Jeg har i det stille tenkt at Tone er ett offer på ganske lik linje med barna mtp hvor ung hun var når hun ble sammen med en standhaftig Gjert, til å tenke at hun på dette tidspunktet burde klart å velge barna ovenfor han. At hun på dette tidspunktet velger å indirekte kutte bånd med så mange barn, gjør henne til en slags voldsutøver selv. Null evne til empati men står fullstendig bak mannen sin. Jeg har mistet ord over hvor tragisk jeg syntes dette er. "I gode og onde tider, til døden skiller dere ad" 1
moroklompen Skrevet 13. mai #7532 Skrevet 13. mai anonym 4545 skrev (5 minutter siden): "I gode og onde tider, til døden skiller dere ad" Tydeligvis. På bekostning av alle barna vi har skapt. 16
Jobbermedbarn Skrevet 13. mai #7533 Skrevet 13. mai Jentainord skrev (1 time siden): Ja. Men hun nektet å svare fordi MYL hadde vært en belastning i denne saken. Altså ja, hun er den som forsvarer barna dine! Kun en forelder med urent mel i posen vil føle henne som en belastning. Er så enig. Hun er der for barna dine for pokker, TI. Hvordan kan man se det som en belastning? 16
refill Skrevet 13. mai #7534 Skrevet 13. mai Har ikke lest i tråden siden i går, men har fulgt litt med på aktoratets prosedyrer i dag, og jeg må si at jeg hyller påtalemyndighetene for fokuset på psykisk vold. Jeg ser en del sånne "da må jo alle foreldre bli dratt for retten" kommentarer her og der, og vet du.. ja; om du konsekvent (altså mer eller mindre på daglig basis) kaller ungene dine for idioter, dumme, evneløse og gudene vet hva da syntes jeg faktisk du bør kunne risikere fengselsstraff. Foreldre har ingen rett til å undertrykke egne barn under påskudd av at det er "oppdragelse". Man kan fint oppdra barn uten utskjelling og å slenge om seg med nedlatende karakteristika. Og jeg tror de har nok til å få han dømt. Jeg kan egentlig ikke skjønne noe annet. Og jeg håper det skjer selv om det så utelukkende er basert på psykisk vold. Det er på tide at psykisk vold blir tatt virkelig på alvor. 16 1 20
Kollontaj Skrevet 13. mai #7535 Skrevet 13. mai Dissonans eller Stockholm-syndrom fremstår moren med. 4 1
Hallepalle2 Skrevet 14. mai #7536 Skrevet 14. mai Kollontaj skrev (6 timer siden): Dissonans eller Stockholm-syndrom fremstår moren med. Jeg har skiftet mening om henne etter denne saken. Jeg tror at hun er minst like skadelig som far, fordi hun har gitt inntrykk av å være på barnas siden mens hun egentlig har lagt til rette for mishandling. Hun viser for hele Norge, og verden, at hun kaster egne barn under bussen for å støtte sin ustabile mann. Fra å føle sympati så får jeg grøssninger av å se det harde ansiktsuttrykket hennes. 42 2
timbar Skrevet 14. mai #7537 Skrevet 14. mai Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Jeg har skiftet mening om henne etter denne saken. Jeg tror at hun er minst like skadelig som far, fordi hun har gitt inntrykk av å være på barnas siden mens hun egentlig har lagt til rette for mishandling. Hun viser for hele Norge, og verden, at hun kaster egne barn under bussen for å støtte sin ustabile mann. Fra å føle sympati så får jeg grøssninger av å se det harde ansiktsuttrykket hennes. Enig. 10
timbar Skrevet 14. mai #7538 Skrevet 14. mai Vardo21 skrev (9 timer siden): Dersom du leser tråden nøyere så vil du se at mange er enige med deg i at det er beklagelig at det ikke finnes større ressurser til å etterforske og føre rettssaker. Det er frustrerende at så mange saker, spesielt de som omhandler barn som vokser opp i hjem der de blir mishandlet, ikke får den oppfølgingen de fortjener. Det hjelper imidlertid ikke å ta den frustrasjonen ut over andre ofre- i dette tilfellet Ingebrigtsen-barna - de er jo de siste som ville ha ønsket denne oppmerksomheten rundt disse private traumene. Det er fint om denne saken også kan bidra til å sette fokus på manglende ressurser i systemet, det tror jeg mange her i tråden heier på. Tenker det samme, mulig det er klasseforskjell, samtidig kan denne saken som har vært i offentlighetens lys sette mer fokus på slike saker, samt at det vil sende signaler til foreldre som bruker denne type oppdragelse. En mer anonym sak hadde ikke sendt samme signaler til andre, så kan tenkes at saken kan ha stor betydning for andre tilsvarende tilfeller. 6
timbar Skrevet 14. mai #7539 Skrevet 14. mai O Vardo21 skrev (9 timer siden): Dersom du leser tråden nøyere så vil du se at mange er enige med deg i at det er beklagelig at det ikke finnes større ressurser til å etterforske og føre rettssaker. Det er frustrerende at så mange saker, spesielt de som omhandler barn som vokser opp i hjem der de blir mishandlet, ikke får den oppfølgingen de fortjener. Det hjelper imidlertid ikke å ta den frustrasjonen ut over andre ofre- i dette tilfellet Ingebrigtsen-barna - de er jo de siste som ville ha ønsket denne oppmerksomheten rundt disse private traumene. Det er fint om denne saken også kan bidra til å sette fokus på manglende ressurser i systemet, det tror jeg mange her i tråden heier på. Tenker det samme, mulig det er klasseforskjell, samtidig kan denne saken som har vært i offentlighetens lys sette mer fokus på slike saker, samt at det vil sende signaler til foreldre som bruker denne type oppdragelse. En mer anonym sak hadde ikke sendt samme signaler til andre, så kan tenkes at saken kan ha stor betydning for andre tilsvarende tilfeller. 5
timbar Skrevet 14. mai #7540 Skrevet 14. mai timbar skrev (Akkurat nå): O Tenker det samme, mulig det er klasseforskjell, samtidig kan denne saken som har vært i offentlighetens lys sette mer fokus på slike saker, samt at det vil sende signaler til foreldre som bruker denne type oppdragelse. En mer anonym sak hadde ikke sendt samme signaler til andre, så kan tenkes at saken kan ha stor betydning for andre tilsvarende tilfeller. Merker meg også at det også her er folk som bagatelliserer dette, til det har jeg bare å si om min mor eller far til stadighet hadde knipset meg på kinnet i barndommen hadde jeg også vært veldig redd. Bare denne handlingen er i seg selv egnet til å skape frykt hos barn, og det er jo mye mer enn det? Men lurer jo litt på om dere som mener sånt er ok i barneoppdragelse hadde synes dette var greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå