Asalea Skrevet 12. mai #7361 Skrevet 12. mai I 2023 var dette de skattbare inntektene til Ingebrigtsen-familien: Gjert: 3.568.536 kroner. Henrik: 1.489.702 kroner. Filip: 4.466.404 kroner. Jakob: 25.410.569 kroner. https://www.nettavisen.no/nyheter/gjert-ingebrigtsen-i-forklaring-til-politiet-matte-betale-150-000-kroner-til-sonnen-henrik/s/5-95-2111824 3 1
Lineaaa Skrevet 12. mai #7362 Skrevet 12. mai refill skrev (3 minutter siden): Helt klart. Og her har jo faktisk bv vært inne, hun har tydeligvis bodd i et ordinært fosterhjem. Det er i mine øyne ganske tungtveiende. Om hun bare hadde fortsatt å bo hos bror/svigerinne uten involvering fra bv hadde saken stilt seg litt annerledes, - eller rettere sagt; det kunne vært rom for en annen tolkning. Jeg har til gode å vite om noen som får fosterhjemsplass bare fordi de har et "ungdomsopprør" og ikke vil bo hjemme. Det var frivillig plassering i fosterhjem, ingen vedtak i nemda. Dette skjer innimellom når konfliktforholdet i familien er høyt. Det jeg har hørt er at barnevernet ikke syntes dette var en alvorlig sak, og at de ble presset av søskenet hennes til å fikse denne ordningen. 2 4
Monkris Skrevet 12. mai #7363 Skrevet 12. mai Synes moren, Tone, har vist en side av seg selv som overrasker meg stort. Vet ikke hvordan jeg vil beskrive henne, men at hun kaster barna sine under bussen på denne måten er for meg forkastelig! Hun kommer inn i retten og stiller krav, «hiver» ut sine andre barn. Hun viser seg rundt i rettslokalet, sitter få meter unna barna (før hun vitnet), nesten som et maktspill? Hun nekter å svare bistandsadvokaten sine spørsmål, om hun ikke har noe å «skjule», hvorfor ikke svare? Forstår at hun og Gjert er sammen, virker å være veldig like hverandre på mange måter… 18 7
Jentainord Skrevet 12. mai #7364 Skrevet 12. mai Lineaaa skrev (22 minutter siden): Det var frivillig plassering i fosterhjem, ingen vedtak i nemda. Dette skjer innimellom når konfliktforholdet i familien er høyt. Det jeg har hørt er at barnevernet ikke syntes dette var en alvorlig sak, og at de ble presset av søskenet hennes til å fikse denne ordningen. Hvor har du hørt dette? 1 7
anonym 4545 Skrevet 12. mai #7365 Skrevet 12. mai Lineaaa skrev (30 minutter siden): Det var frivillig plassering i fosterhjem, ingen vedtak i nemda. Dette skjer innimellom når konfliktforholdet i familien er høyt. Det jeg har hørt er at barnevernet ikke syntes dette var en alvorlig sak, og at de ble presset av søskenet hennes til å fikse denne ordningen. Interessant opplysning som bør vektlegges. 1 2
refill Skrevet 12. mai #7366 Skrevet 12. mai (endret) Lineaaa skrev (37 minutter siden): Det var frivillig plassering i fosterhjem, ingen vedtak i nemda. Dette skjer innimellom når konfliktforholdet i familien er høyt. Det jeg har hørt er at barnevernet ikke syntes dette var en alvorlig sak, og at de ble presset av søskenet hennes til å fikse denne ordningen. Ja, det er en frivillig plassering. Det forteller i utgp ikke noe annet enn at foreldrene har vært enig - eller "enig" i plasseringen. Mange foreldre går også med på frivillig plassering for å unngå nemnd, selv om de absolutt ikke er enig (generelt grunnlag, ikke spekulasjon om tilfellet her). Jeg har litt vanskelig for å tro at barnevernets sprengte økonomi og ressurser, og bufetat med sin fosterhjemsmangel, hadde latt seg presse til en ordinær plassering, men for all del - at det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker vet man jo. At det også gjelder i bvtj skal jeg ikke avfeie kategorisk. Endret 12. mai av refill Ordnet snodig setning 8 4
Hallepalle2 Skrevet 12. mai #7367 Skrevet 12. mai Krimskrans skrev (4 timer siden): Hva mener du? Hvordan vet du hvem av dem som lyver? 2
Hallepalle2 Skrevet 12. mai #7368 Skrevet 12. mai Lineaaa skrev (40 minutter siden): Det var frivillig plassering i fosterhjem, ingen vedtak i nemda. Dette skjer innimellom når konfliktforholdet i familien er høyt. Det jeg har hørt er at barnevernet ikke syntes dette var en alvorlig sak, og at de ble presset av søskenet hennes til å fikse denne ordningen. Så det har du hørt? Det er noe av det dummeste JEG har hørt! Hvor mye makt skal du tillegge denne familien? Barnevernet lar seg ikke bruke av noen, de har svært begrensede midler og å betale for fosterhjem er dyrt! Monkris skrev (22 minutter siden): Synes moren, Tone, har vist en side av seg selv som overrasker meg stort. Vet ikke hvordan jeg vil beskrive henne, men at hun kaster barna sine under bussen på denne måten er for meg forkastelig! Hun kommer inn i retten og stiller krav, «hiver» ut sine andre barn. Hun viser seg rundt i rettslokalet, sitter få meter unna barna (før hun vitnet), nesten som et maktspill? Hun nekter å svare bistandsadvokaten sine spørsmål, om hun ikke har noe å «skjule», hvorfor ikke svare? Forstår at hun og Gjert er sammen, virker å være veldig like hverandre på mange måter… Hun kunne valgt å ikke vitne, men i stede kaster hun barna sine under bussen. Hun sa at hun står mellom dem hun elsker, det tror jeg ikke på. Ingen behandler dem de elsker på denne måten. Jeg har kun forakt til overs for dette kvinnemenneske. 20 10
lurker Skrevet 12. mai #7369 Skrevet 12. mai Lineaaa skrev (58 minutter siden): Det var frivillig plassering i fosterhjem, ingen vedtak i nemda. Dette skjer innimellom når konfliktforholdet i familien er høyt. Det jeg har hørt er at barnevernet ikke syntes dette var en alvorlig sak, og at de ble presset av søskenet hennes til å fikse denne ordningen. Datteren har fortalt at BV så på henne som "bare en vanskelig ungdom" og ikke tok seg tid til å forstå dynamikken i situasjonen, så det er to sider av også denne delen av saken. 4 8
HSV50 Skrevet 12. mai #7370 Skrevet 12. mai anonym 4545 skrev (1 time siden): Interessant opplysning som bør vektlegges. Nå har BV vitnet i retten, og det er taushetsbelagt, så ingen av oss kan vite hva som er sant, men dommerne vet det jo så kan de bestemme om det bør vektlegges eller ei. 2 2
anonym 4545 Skrevet 12. mai #7371 Skrevet 12. mai HSV50 skrev (17 minutter siden): Nå har BV vitnet i retten, og det er taushetsbelagt, så ingen av oss kan vite hva som er sant, men dommerne vet det jo så kan de bestemme om det bør vektlegges eller ei. Vedkommende som opplyste sitter formentlig på opplysninger som ikke er allment kjent.
Krimskrans Skrevet 12. mai #7372 Skrevet 12. mai Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Hvordan vet du hvem av dem som lyver? Hva mener du med det?
HSV50 Skrevet 12. mai #7373 Skrevet 12. mai anonym 4545 skrev (Akkurat nå): Vedkommende som opplyste sitter formentlig på opplysninger som ikke er allment kjent. Du mener at vedkommende som opplyste deg om det brøt taushetsplikten sin og delte informasjon fra barnevernstjenesten? Ja det ville jeg ha stolt masse på. Not. 7 11
Angel75 Skrevet 12. mai #7374 Skrevet 12. mai HSV50 skrev (22 minutter siden): Nå har BV vitnet i retten, og det er taushetsbelagt, så ingen av oss kan vite hva som er sant, men dommerne vet det jo så kan de bestemme om det bør vektlegges eller ei. Men er jo kjent at det ble tilrettelagt sammen med bvtj. at hun skulle bo hjemme og at det er en frivillig plassering. Dette har stått i media. 1 2
anonym 4545 Skrevet 12. mai #7375 Skrevet 12. mai HSV50 skrev (5 minutter siden): Du mener at vedkommende som opplyste deg om det brøt taushetsplikten sin og delte informasjon fra barnevernstjenesten? Ja det ville jeg ha stolt masse på. Not. Bruker her på forumet.
Lucille Skrevet 12. mai #7376 Skrevet 12. mai anonym 4545 skrev (7 minutter siden): Vedkommende som opplyste sitter formentlig på opplysninger som ikke er allment kjent. Det tror jeg ikke. Jeg har lest det samme et eller annet sted. Husker bare ikke hvor.
anonym 4545 Skrevet 12. mai #7377 Skrevet 12. mai Lucille skrev (2 minutter siden): Det tror jeg ikke. Jeg har lest det samme et eller annet sted. Husker bare ikke hvor. Da får du lese tråden.
Lucille Skrevet 12. mai #7378 Skrevet 12. mai (endret) anonym 4545 skrev (5 minutter siden): Da får du lese tråden. hvorfor det?? Jeg er enig med @Angel75 at dette har stått i media. Redigert: Her for eksempel: https://www.tv2.no/direkte/l5lre/ingebrigtsen-rettssaken/68089294d8a96b5b9eb81d42/datterens-fostermor-vitner "Flere av barna har i sine forklaringer i retten fortalt om hvordan de hadde et møte etter den såkalt håndkle-episoden i januar 2022. De ble, ifølge blant annet Henrik Ingebrigtsen, enige om å kontakte barnevernet heller enn politiet for å minske belastningen for datteren. Den fornærmede bodde etter dette en stund i fosterhjem gjennom en frivillig ordning etter å ha flyttet ut fra foreldrene. " Endret 12. mai av Lucille 2
anonym 4545 Skrevet 12. mai #7379 Skrevet 12. mai ??? Er det et problem at jeg viser til en bruker her som formentlig "kjenner saken fra innsiden", og at jeg personlig vektlegger vedkommende?
Lucille Skrevet 12. mai #7380 Skrevet 12. mai anonym 4545 skrev (Akkurat nå): ??? Er det et problem at jeg viser til en bruker her som formentlig "kjenner saken fra innsiden", og at jeg personlig vektlegger vedkommende? Jeg synes det er veldig problematisk at det antydes fullstendig uten dokumentasjon at noen har brutt profesjonell taushetsplikt, ja. 14 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå