Ninaen Skrevet 10. mai #7301 Skrevet 10. mai timbar skrev (33 minutter siden): Du er nok inne på noe? Synes jo det er veldig spesielt at familien hans ikke klarer å forklare seg nøytralt og istedenfor ligger seg på en sånn linje at Gjert har vært perfekt og mer enn det. Moren til Gjert snakket jo ikke bare varmt om sin sønn, hun snakket jo ikke spesielt varmt om sine barnebarn…for å si det forsiktig. Når du omtaler dine barnebarn i kombinasjon med ordet «ondskap» så sier jo det en hel del om deg (så fremt barnebarna ikke er bestialske seriemordere, jeg skulle latt det gå om ABB sin farmor lurte på hvor all ondskapen kom fra for å si det sånn…). Og da kanskje noe om hva du har lært dine egne barn. 24 4
moroklompen Skrevet 10. mai #7302 Skrevet 10. mai (endret) nuskjerdet skrev (På 9.5.2025 den 13.16): Mora til Gjert har jo direkte skyldt på brødrene at søsteren bor i fosterhjem Reisvang spør om tiltaltes mor har noe mer hun vil si, som hun ikke har blitt spurt om. – Ja. Det er én ting. Jeg synes det er grusomt at guttene har ødelagt for deres søster. Jeg skjemmes over å være deres bestemor, sier vitnet. – Hva mener du at guttene har gjort, spør tingrettsdommer Arild Dommersnes. – Det er klart at hun skulle vært sammen med sin mor og far, svarer tiltaltes mor. – Men hvordan mener du at brødrene har ødelagt for henne? – Det ønsker jeg ikke å svare på, sier vitnet. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/93Arl5/ingebrigtsen-rettssaken-dag-15 Jeg har skrevet det før men er mildt sagt sjokkert over en bestemor som omtaler, ikke ett, men flertallet av barnebarna sine på denne fullstendige uspiselige måten. Kommer med sterke påstander men ønsker ikke å svare på hvorfor hun mener det hun gjør. Helt tydelig hvor den svært dysfunksjonelle familiedynamikken kommer fra og i mine øyne gjør bestemor og søstrene til Gjert, at barna bare står i ett enda bedre lys. Endret 10. mai av moroklompen 23 14
Justlooking Skrevet 11. mai #7303 Skrevet 11. mai Sveits35 skrev (På 2.5.2025 den 8.57): Tror nok Liva står godt på egne bein. Tone fikk seg en «kjendis-salong» på grunn av barna sine. Gjert har tjent millioner på bøker og foredrag landet rundt. Hva hadde de vært uten sønnene som løper? Det stemmer ikke at Tone fikk seg en kjendis-salong pga barna sine. Hun begynte for nesten 30 år siden og Gjert har flere ganger uttalt at hun reddet familieøkonomien med dette. 1 1
Sveits35 Skrevet 12. mai #7304 Skrevet 12. mai Justlooking skrev (7 timer siden): Det stemmer ikke at Tone fikk seg en kjendis-salong pga barna sine. Hun begynte for nesten 30 år siden og Gjert har flere ganger uttalt at hun reddet familieøkonomien med dette. Det skal jeg ikke kverulere på. Men at salongen fikk mye ekstra blest, det vet jeg som bor i området. 3
Embla82 Skrevet 12. mai #7305 Skrevet 12. mai timbar skrev (På 9.5.2025 den 18.34): Har en viss forståelse for at når man velger å få hele 7 barn, må man ha litt regler og slikt, men såvidt jeg har forstått er det ikke religiøse grunner som gjør at de har fått så mange barn. Så dette er jo noe de har valgt selv, og åpenbart fikset det med kadaver disiplin og muligens hersketeknikker. Det er mulig å få mange barn fordi man bare er veldig glad i barn, men er man en forelder som liker å ha full kontroll over sine nærmeste, så er det mye enklere å ha kontroll på små barn enn de som begynner å bli voksne. Så å få stadig flere kan være for å alltid ha noen man har full kontroll på, selv om de eldste begynner å glippe. Utfordringen etterhvert blir at de eldste kan komme seg ut av bobla, skjønne at det de har sett på som normalt hele livet kanskje ikke er helt bra, eller vise at det går an å leve en annen type familieliv. Det kan føre til at yngre barn får opp øynene litt tidligere. Og da rakner alt for kontrollfriken. 10 4
timbar Skrevet 12. mai #7306 Skrevet 12. mai Embla82 skrev (55 minutter siden): Det er mulig å få mange barn fordi man bare er veldig glad i barn, men er man en forelder som liker å ha full kontroll over sine nærmeste, så er det mye enklere å ha kontroll på små barn enn de som begynner å bli voksne. Så å få stadig flere kan være for å alltid ha noen man har full kontroll på, selv om de eldste begynner å glippe. Utfordringen etterhvert blir at de eldste kan komme seg ut av bobla, skjønne at det de har sett på som normalt hele livet kanskje ikke er helt bra, eller vise at det går an å leve en annen type familieliv. Det kan føre til at yngre barn får opp øynene litt tidligere. Og da rakner alt for kontrollfriken. Du er nok inne på noe, har lest boken til Tone nå, og var ikke mye å få ut av den med unntak av skryt, skryt og atter skryt. Da Tone ble gravid med nummer 7 sa Kristoffer som er eldst i flokken faktisk nor lignende til moren, det skriver hun i boken sin. Uten at jeg husker nøyaktig hva han sa, men tror det var noe slikt som er dere redd for å bli alene? Fikk for øvrig ingenting ut av boken til fordel for verken foreldre eller barn. Bare masse skryting av seg selv som foreldre, og klart litt skryting av barna da. Så ingenting å bruke penger på. 3
lurker Skrevet 12. mai #7307 Skrevet 12. mai Justlooking skrev (8 timer siden): Det stemmer ikke at Tone fikk seg en kjendis-salong pga barna sine. Hun begynte for nesten 30 år siden og Gjert har flere ganger uttalt at hun reddet familieøkonomien med dette. Poenget var nok at det ettervert ble en kjendis-salong på grunn av barnas prestasjoner. 1
Pippi Lotta Skrevet 12. mai #7308 Skrevet 12. mai timbar skrev (På 10.5.2025 den 10.16): Dette er ikke et svar på din kommentar, men har gjort meg mange tanker om dette i ettertid, visste ikke engang at foreldrene hadde gitt ut bøker. Men dess mer jeg finner ut er det jo lett å skjønne hvilken fallhøyde det som skjedde må ha vært for foreldrene. " Kunsten å oppdra en verdensmester" tja hvordan må det føles i ettertid ha gitt ut disse skrytebøkene når vi nå ser hva som har skjedd. Jeg holder med barna, samtidig har jeg en viss forståelse for hvor dypt dette fallet må ha vært for foreldrene etter å ha fremstilt seg selv som vellykkede foreldre. Må være veldig traumatisk uten at jeg vil forsvare de. Barna la jo opp til et venskapelig brud utad, og sa de ville at Gjert bare skulle være pappa fremover. Det hadde ikke trengt å være noe falhøyde i det helle tatt, om Gjert hadde akseptert at barna ville prøve noe nytt profesjonelt. Det er jo fordi Gjert har gjort krangelen ofentlig og gått in for å ødelege for barna at "fasaden sprak". Så om det er et traume, så er det et selvpåført traume. 23
Ninaen Skrevet 12. mai #7309 Skrevet 12. mai timbar skrev (2 timer siden): Du er nok inne på noe, har lest boken til Tone nå, og var ikke mye å få ut av den med unntak av skryt, skryt og atter skryt. Da Tone ble gravid med nummer 7 sa Kristoffer som er eldst i flokken faktisk nor lignende til moren, det skriver hun i boken sin. Uten at jeg husker nøyaktig hva han sa, men tror det var noe slikt som er dere redd for å bli alene? Fikk for øvrig ingenting ut av boken til fordel for verken foreldre eller barn. Bare masse skryting av seg selv som foreldre, og klart litt skryting av barna da. Så ingenting å bruke penger på. Han sa vel også noe i gata «hva med å bruke tid på/ta vare på de dere allerede har» i serien da de fikk vite at det skulle komme en unge til. 11 1
Sveits35 Skrevet 12. mai #7310 Skrevet 12. mai Da er Tones vitnemål faktisk offentlig allikevel, da partene ikke har taushetsplikt. WOW. Jeg håper hun blir ansvarliggjort ved en senere anledning. Hvorfor skal hun slippe unna? 12 5
oss-to Skrevet 12. mai #7311 Skrevet 12. mai Sveits35 skrev (3 minutter siden): Da er Tones vitnemål faktisk offentlig allikevel, da partene ikke har taushetsplikt. WOW. Jeg håper hun blir ansvarliggjort ved en senere anledning. Hvorfor skal hun slippe unna? Kva meiner du? 1
Sveits35 Skrevet 12. mai #7312 Skrevet 12. mai oss-to skrev (1 minutt siden): Kva meiner du? Hva er det du lurer på? 1
lurker Skrevet 12. mai #7313 Skrevet 12. mai Det vil nok komme i alle fall små drypp, som denne saken i dag: https://www.nrk.no/rogaland/tone-ingebrigtsen-skal-ha-avvist-anklagene-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17414112 1
oss-to Skrevet 12. mai #7314 Skrevet 12. mai Sveits35 skrev (4 minutter siden): Hva er det du lurer på? I grunn korleis vi kan få høyre korleis Tone hadde forklart seg. Men skjønte utifrå @lurker at det evt kjem i små drypp.
HSV50 Skrevet 12. mai #7315 Skrevet 12. mai lurker skrev (3 minutter siden): Det vil nok komme i alle fall små drypp, som denne saken i dag: https://www.nrk.no/rogaland/tone-ingebrigtsen-skal-ha-avvist-anklagene-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17414112 Hva oppnådde hun egentlig med lukket rett når det ikke var unntatt offentligheten. Nå får pressen ikke hennes versjon, men den versjonen som advokater og barna selv velger å fortelle. Jeg tviler sterkt på at det var det hun så for seg da hun ba om lukket rett. Jaja. Neinei. Ris til egen bak sier jeg. Nå blir det hearsay i stedet. 17
HSV50 Skrevet 12. mai #7316 Skrevet 12. mai Men det er jo uansett utrolig bra at Jakob og søsteren kan snakke om dette uten fare for å straffes for brudd på taushetsplikten om ikke annet. Og det var vel som forventet at hun støtter Gjert. Hun har jo valgt å bli hos ham, ergo har hun valgt side. Det må være utrolig vondt for de 5 ungene som er valgt bort. På den andre siden så er de jo en stor familie alene. 16 5
lurker Skrevet 12. mai #7317 Skrevet 12. mai (endret) Her er et par andre saker: https://www.vg.no/sport/i/8q801w/bistandsadvokaten-til-aftenposten-avviste-vold-i-hjemmet https://www.aftenposten.no/norge/i/wgGzrn/tone-ingebrigtsens-vitnemaal-ga-full-stoette-til-ektemannen-i-retten Sitat fra Aftenposten: "– Hun sa at det ikke har vært vold i hennes hjem og benektet enhver voldshendelse. Hun avviste tiltalen mot ektemannen og ga ham full støtte i sin versjon av saken, sier barnas bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen om Tone Ingebrigtsens vitnemål. – Hun sa at flere konkrete hendelser som hennes barn har fortalt om eller sier de har vært vitne til, ikke stemmer, sier Larsen." Endret 12. mai av lurker 1 5
anno19 Skrevet 12. mai #7318 Skrevet 12. mai Det var vel som forventet at hun støttet sin mann helt og fullt og valgte å kaste barna under bussen…… men likevel……wow……snakk om å svikte sine barn til de grader…… hun kan ikke akkurat håpe på en premie for årets mor liksom🥴 21 5
HSV50 Skrevet 12. mai #7319 Skrevet 12. mai (endret) lurker skrev (26 minutter siden): Her er et par andre saker: https://www.vg.no/sport/i/8q801w/bistandsadvokaten-til-aftenposten-avviste-vold-i-hjemmet https://www.aftenposten.no/norge/i/wgGzrn/tone-ingebrigtsens-vitnemaal-ga-full-stoette-til-ektemannen-i-retten Sitat fra Aftenposten: "– Hun sa at det ikke har vært vold i hennes hjem og benektet enhver voldshendelse. Hun avviste tiltalen mot ektemannen og ga ham full støtte i sin versjon av saken, sier barnas bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen om Tone Ingebrigtsens vitnemål. – Hun sa at flere konkrete hendelser som hennes barn har fortalt om eller sier de har vært vitne til, ikke stemmer, sier Larsen." Men seriøst, kunne hun sagt noe annet? Hvis hun hadde sagt «jeg har sett Gjert være voldelig mot ungene mine» hadde hun jo hengt seg selv i samme tauet. Hvilken mor vil stå fram og fortelle at ungene har rett når de forteller vold og fryktregime, uten å ha gjort noe for å hindre det? Og nå kan vi jo bare spekulere i hva hun har sagt og ikke sagt rundt ting og tang, siden pressen ikke fikk referere hva hun faktisk sa. Tror kanskje nå hun ser at den løsningen hun valgte beit seg selv kraftig i ræva. Endret 12. mai av HSV50 4 9
refill Skrevet 12. mai #7320 Skrevet 12. mai Ingen overraskelser etter det som har kommet frem i dag da mao. Jeg har så mye jeg har lyst til å si, men jeg skal la være for jeg hadde ikke klart å være konstruktiv. Eller jo, jeg hadde klart det, men jeg har ikke lyst. 5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå