Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har lest Tone sin bok? Hva tenker dere om den? Der er mye i den som i lys av saken støtter opp om barna. 

Det jeg undrer meg mest over er at hun framstiller seg som en mor som ofrer absolutt alt for barna, og som bare tenker på andre enn seg selv. Hvordan kan man da tillate det å bli slik som det har blitt? Når en mor gjør alt for ungene til enhver tid, hvis hun har selvinnsikt da, så burde en fot vært satt hardt ned for lenge siden. Men man går seg vel blind i det man lever i. Uansett om man er snill og oppofrende mor. Og hun er tydelig veldig opptatt av at det skal være henne og Gjert.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Of topic men. Har Gjert tatooveringer. Husker eg feil, meiner han var veldig i mot det i serien?

Han har noen troe jeg, og i serien er han ikke imot det. Han synes det er gret å pynte seg på det viset, som han ca sa.

Skrevet
Sophia_08 skrev (1 time siden):

Gjert fortsetter å spille offer på Instagram.. ganske spesielt!

Screenshot_20250508_205905_Samsung Internet.jpg

https://www.sandnesposten.no/

Ohhh, dramaqueen 💅🏼jeg får mindre og mindre til overs for denne bortskjemte mannen. 

Jentainord skrev (3 minutter siden):

Ja akkurat det er ikke verken uvanlig eller som vi har noe med, tenker jeg. Og ja, hun har absolutt vært nøktern i påfyllinga. 

Det er trist at en så tilsynelatende trygg person lar seg påvirke av et eller annet ideal. Hun var så flott, med en sterk og sunn kropp. Det er trist at man syns det er greit å gjøre slik, spesielt når man har døtre. Syns jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Jentainord skrev (1 minutt siden):

Han har noen troe jeg, og i serien er han ikke imot det. Han synes det er gret å pynte seg på det viset, som han ca sa.

Ok. Meinte han kjefta på Jacob fordi han ville/hadde tatt tatoovering. Men då huskar eg nok feil.

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (10 minutter siden):

Ohhh, dramaqueen 💅🏼jeg får mindre og mindre til overs for denne bortskjemte mannen. 

Det er trist at en så tilsynelatende trygg person lar seg påvirke av et eller annet ideal. Hun var så flott, med en sterk og sunn kropp. Det er trist at man syns det er greit å gjøre slik, spesielt når man har døtre. Syns jeg. 

Alltid så rart det der, hvordan noen mener folk som opererer store pupper får mer refs enn de som bare legger inn litt. Er vel uansett å fikse på utseende begge deler. 
Syns også hun var flott og sterk før, syns det var trist hun hadde fikset på seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Fantastisk at han fortsetter å legge ut disse rare bildene tidvis med tekst, det bare bekrefter det dårlige inntrykket jeg allerede har av han. Tragisk med offermentalitet.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Jentainord skrev (På 7.5.2025 den 21.09):

Men det er da ikke bare Gjerts ære at de er blitt flinke? Jeg skjønner godt at de reagerer på at han skulle ta alt mot media og framstille seg selv som geniet bak alle medaljene. Hadde jeg vunnet OL og VM osv hadde jeg jaggu krevd mye av æren selv, ja jeg hadde takket trenere og team, men det hadde da vært jeg som sprang dag ut og dag inn og presterte når det gjaldt. 
Og når man har disse opplevelsene bak seg med treneren sin som de har, skjønner jeg godt at det kan føles vanskelig å kreditere han i ett sett, da skal det svelges noen kameler. Noe de da også har gjort flere ganger. 

Nei, Gjert har ikke all æren, men de hadde ikke vunnet uten han. Samme gjelder mange andre norske utøvere som Casper Ruud, Petter Northug, Erling Braut Haaland, Warholm, Martin Ødegaard etc. Disse hadde aldri vunnet en tittel uten foreldrene sine. Det sitter millioner av mennesker der ute som hadde slått dem dersom de fikk de samme mulighetene. Jeg er allikevel delvis enig med deg

• Liker 2
Skrevet
Eloise12345 skrev (16 timer siden):

At flere er uenige med meg betyr ikke nødvendigvis at jeg uttrykker meg uklart, men kanskje at jeg har et annet perspektiv. 

Jeg synes det er litt urimelig å antyde at jeg mangler dømmekraft fordi jeg prøver å se flere sider av en vanskelig sak. Jeg har aldri bagatellisert det barna forteller, og jeg har hele tiden understreket hvor viktig det er å lytte til og anerkjenne deres opplevelser.

Det virker som om det at jeg ikke entydig tar én side, tolkes som en slags trussel. Men for meg handler det om å forholde meg til en kompleks sak med respekt for at vi ikke har hele bildet. Jeg har ingen problemer med å ta stilling i mange andre saker – men i akkurat denne, opplever jeg det som mer sammensatt.

Du forstår tydeligvis ikke kritikken du får. Du påstår at du ser alle sider, men jeg ser ingen innlegg der du prøver å forstå ofrene, kun side på side med bortforklaringer og forståelse for overgriperen. Det er ikke å være balansert, det er ikke å se begge sider, det er det forsvare EN side.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
timbar skrev (16 timer siden):

Veldig enig, er ikke spesielt viktig for meg om han blir dømt eller ikke( sikkert for barna da) men som du sier bil ikke det at han blir frikjent ha noen innvirkning på mitt synspunkt på saken. For som du sier om beviskravet ikke holder, betyr jo ikke det at han er frikjent i manges øyne. 

Så for dem som er frikjent i norsk rettssystem mener du og da andre, at disse frikjente skal anses som skyldige? Veldig problematisk holdning mot andre mennesker, synes jeg. Da skal de på folkemunne (hos dere) være skyldige fra dommen om frikjent foreligger og til sin døyande dag. Stakkars folk! Ikke rart det forekommer mobbing, uro og krig her i verden når folkedomstolen faktisk gjennomfører umiddelbar anke og omgjøring av dom til skyldig, når det passer de.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Majer skrev (7 timer siden):

Nei, Gjert har ikke all æren, men de hadde ikke vunnet uten han. Samme gjelder mange andre norske utøvere som Casper Ruud, Petter Northug, Erling Braut Haaland, Warholm, Martin Ødegaard etc. Disse hadde aldri vunnet en tittel uten foreldrene sine. Det sitter millioner av mennesker der ute som hadde slått dem dersom de fikk de samme mulighetene. Jeg er allikevel delvis enig med deg

Har aldri opplevd at mennesker som er verdenskjente for sitt virke, forfattere, vitenskapsfolk, forskere eller lignende, har blitt overskygget av en indignert tidligere lærer som påstår at uten deres hjelp hadde personen aldri blitt god i sitt yrke. Å bli verdens beste i noe handler litt om talent, litt om støtteapparat og opplæring, men aller mest om hardt arbeid og dedikasjon over lang tid.  Man skal ikke undervurdere effekten av en god lærer, men det er utøveren som har gjort jobben. 

• Liker 23
  • Nyttig 12
Skrevet
Istapp skrev (2 timer siden):

Så for dem som er frikjent i norsk rettssystem mener du og da andre, at disse frikjente skal anses som skyldige? Veldig problematisk holdning mot andre mennesker, synes jeg. Da skal de på folkemunne (hos dere) være skyldige fra dommen om frikjent foreligger og til sin døyande dag. Stakkars folk! Ikke rart det forekommer mobbing, uro og krig her i verden når folkedomstolen faktisk gjennomfører umiddelbar anke og omgjøring av dom til skyldig, når det passer de.

Her kommer du med flere urimelige antakelser. For det første så er alle i dette forumet individer med ulike mening, det er ingen "dere". 

For det andre så er det fullt lovlig å ha meninger om en dom, enten om man mener seg enig eller uenig. I akkurat denne saken har det vært stor mediedekning og live-oppdatering fra rettssalen, noe som gjør at flere (inkludert deg selv) sitter på en større mengde informasjon enn man kanskje gjør i andre rettssaker. 

Det er også drøyt å trekke konklusjoner om evt mobbing på bakgrunn av om man mener noen er skyldig i en dom der de evt blir frikjent. Mobbing er en handling man gjør mot noen, ikke en mening man har. 

Hva tenker du dersom Gjert blir dømt, vil du da endre meningene dine? 

• Liker 13
Skrevet
Istapp skrev (2 timer siden):

Så for dem som er frikjent i norsk rettssystem mener du og da andre, at disse frikjente skal anses som skyldige? Veldig problematisk holdning mot andre mennesker, synes jeg. Da skal de på folkemunne (hos dere) være skyldige fra dommen om frikjent foreligger og til sin døyande dag. Stakkars folk! Ikke rart det forekommer mobbing, uro og krig her i verden når folkedomstolen faktisk gjennomfører umiddelbar anke og omgjøring av dom til skyldig, når det passer 

Det var en merkelig sammenligning, og som sagt vil jo en slik tanke variere fra sak til sak. Det er min personlige mening i den aktuelle saken, det er ikke sikkert jeg ville tenkt sånn i andre saker. Men i denne saken tenker jeg Gjert har fått sin straff uavhengig av dom som i mine øyne er verre enn en om han blir dømt. Å miste kontakt med 5 av sine barn er vel den verste straffen jeg kan tenke meg. Å kravet til bevis vurdering er høyt og jeg er enig i at sånn må det være.

Å sammenligne en subjektiv mening med mobbing blir bare dumt. Hadde jeg kjent Gjert hadde jeg såklart ikke nevnt hva jeg tenkte til han. 

Denne saken er spesiell, og burde aldri kommet så langt som til en rettssak, men det er etter min mening Gjert selv som har valgt det. 

Som flere her har nevnt tror heller ikke jeg Gjert lyver, men at han mangler selvinnsikt og ser ikke selv sine handlinger. Om det var meg hadde jeg lagt meg helt flat og akseptert at jeg var blitt oppfattet på en annen måte enn min egen oppfattelse av mine handlinger.

Jeg har sagt og sier igjen en jente på 15 år flytter ikke i fosterhjem frivillig om det ikke er noe som skurrer hjemme, heller ikke BV ville akseptert det, og dette er vel hovedgrunnen til at jeg tror barna.

Jeg kan ikke bare scrolle forbi en slik handling, selv om det ikke lar seg bevise 100% at han blir kjent skyldig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (8 timer siden):

Det var vel det jeg også sa? At dette er en delt greie og ikke bare Gjerts? 

Skrevet
Jentainord skrev (9 timer siden):

Noen andre som har lest Tone sin bok? Hva tenker dere om den? Der er mye i den som i lys av saken støtter opp om barna. 

Det jeg undrer meg mest over er at hun framstiller seg som en mor som ofrer absolutt alt for barna, og som bare tenker på andre enn seg selv. Hvordan kan man da tillate det å bli slik som det har blitt? Når en mor gjør alt for ungene til enhver tid, hvis hun har selvinnsikt da, så burde en fot vært satt hardt ned for lenge siden. Men man går seg vel blind i det man lever i. Uansett om man er snill og oppofrende mor. Og hun er tydelig veldig opptatt av at det skal være henne og Gjert.

Jeg kan bare snakke for meg selv, og om min 15 år gamle datter hadde villet flytte I fosterhjem frivillig grunnet far, hadde jeg nok prøvd å finne en annen løsning, som for eksempel at far flyttet ut en periode frem til hun ble 18 år.  Ikke nødvendigvis avslutte ekteskapet, men en løsning kunne som sagt vært at far flyttet ut en lengre periode.

Som det ser ut i mine øyne har hun jo ofret barnet sitt fordel for ektemannen.

I tillegg til at det hadde føltes riktig, tror jeg også jeg hadde syntes det var pinlig overfor andre. Rart ikke kretsen rundt familien ikke har reagert mer på dette?

Er jo ikke vanlig at 15 år gamle jenter eller gutter for den saks skyld frivillig flytter til et fosterhjem hvis man har det så bra hjemme. Jeg kjenner ikke til noen slike tilfeller. 

Da blir det kanskje bare dumt å skryte av at hun har vasket 3 vaskemaskiner pr.dag for barna sine. Tenker jeg skal lese boken, men låne den på biblioteket. Men virker jo som disse foreldrene har melket sine dyktige sønner for å tjene mest mulig penger. Begge har gitt ut bøker, og han reiser rundt å holder foredrag for å skryte av seg selv.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Jentainord skrev (14 minutter siden):

Det var vel det jeg også sa? At dette er en delt greie og ikke bare Gjerts? 

Mener du seriøst at disse guttene ikke kunne blitt like god om de hadde hatt en annen dyktig trener? Jeg skal ikke ta fra Gjert æren for å ha vært dyktig, men er vel å dra det veldig langt å mene at gutts ikke kunne blitt like god med en annen dyktig trener? Det er jo her egoet til Gjert sitter.

• Liker 8
Annonse
Skrevet (endret)
timbar skrev (34 minutter siden):

Mener du seriøst at disse guttene ikke kunne blitt like god om de hadde hatt en annen dyktig trener? Jeg skal ikke ta fra Gjert æren for å ha vært dyktig, men er vel å dra det veldig langt å mene at gutts ikke kunne blitt like god med en annen dyktig trener? Det er jo her egoet til Gjert sitter.

Nei det mener jeg ikke, jeg mener at æren for jobben som er gjort børe deles på utøvere og trener. Ikke bare trener som Gjert påstår. De kunne blitt gode med andre trenere, og da kreditert de for god jobb. Det e uansett guttene sin ben som løper

Endret av Jentainord
Skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet
timbar skrev (25 minutter siden):

Det var en merkelig sammenligning, og som sagt vil jo en slik tanke variere fra sak til sak. Det er min personlige mening i den aktuelle saken, det er ikke sikkert jeg ville tenkt sånn i andre saker. Men i denne saken tenker jeg Gjert har fått sin straff uavhengig av dom som i mine øyne er verre enn en om han blir dømt. Å miste kontakt med 5 av sine barn er vel den verste straffen jeg kan tenke meg. Å kravet til bevis vurdering er høyt og jeg er enig i at sånn må det være.

Å sammenligne en subjektiv mening med mobbing blir bare dumt. Hadde jeg kjent Gjert hadde jeg såklart ikke nevnt hva jeg tenkte til han. 

Denne saken er spesiell, og burde aldri kommet så langt som til en rettssak, men det er etter min mening Gjert selv som har valgt det. 

Som flere her har nevnt tror heller ikke jeg Gjert lyver, men at han mangler selvinnsikt og ser ikke selv sine handlinger. Om det var meg hadde jeg lagt meg helt flat og akseptert at jeg var blitt oppfattet på en annen måte enn min egen oppfattelse av mine handlinger.

Jeg har sagt og sier igjen en jente på 15 år flytter ikke i fosterhjem frivillig om det ikke er noe som skurrer hjemme, heller ikke BV ville akseptert det, og dette er vel hovedgrunnen til at jeg tror barna.

Jeg kan ikke bare scrolle forbi en slik handling, selv om det ikke lar seg bevise 100% at han blir kjent skyldig.

Å sier nok en gang vi har et rettsystem som krever veldig stor sannsynlighet for å bli dømt. Det er etter min mening riktig for det er bedre at noen skyldige går fri enn at uskyldige blir dømt. Men konsekvensen er såklart at det går endel skyldige rundt i samfunnet vårt som er kjent uskyldig. Dette må vi forholde oss til, men å forvente at den enkelte ikke skal ha sin egen subjektive oppfatning av en sak er jo urimelig. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Jentainord skrev (11 timer siden):

Kommenterte på feil innlegg, riktig er under :)

Endret av GeanJenie
Skrevet
timbar skrev (1 time siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, og om min 15 år gamle datter hadde villet flytte I fosterhjem frivillig grunnet far, hadde jeg nok prøvd å finne en annen løsning, som for eksempel at far flyttet ut en periode frem til hun ble 18 år.  Ikke nødvendigvis avslutte ekteskapet, men en løsning kunne som sagt vært at far flyttet ut en lengre periode.

Som det ser ut i mine øyne har hun jo ofret barnet sitt fordel for ektemannen.

I tillegg til at det hadde føltes riktig, tror jeg også jeg hadde syntes det var pinlig overfor andre. Rart ikke kretsen rundt familien ikke har reagert mer på dette?

Er jo ikke vanlig at 15 år gamle jenter eller gutter for den saks skyld frivillig flytter til et fosterhjem hvis man har det så bra hjemme. Jeg kjenner ikke til noen slike tilfeller. 

Da blir det kanskje bare dumt å skryte av at hun har vasket 3 vaskemaskiner pr.dag for barna sine. Tenker jeg skal lese boken, men låne den på biblioteket. Men virker jo som disse foreldrene har melket sine dyktige sønner for å tjene mest mulig penger. Begge har gitt ut bøker, og han reiser rundt å holder foredrag for å skryte av seg selv.

Kan det være de har spilt det ned og forklart det bort til venner og bekjente? Eks: "hun trengte å komme seg vekk fra treningsmiljøet" eller "hun skal begynne på videregående for langt borte" eller noe lignende? Jeg vet i hvert fall at det ikke er uvanlig at 15/16-åringer som bor på bygda flytter hjemmefra når de skal begynne på videregående, fordi skolen er for langt borte. Nå vet jeg ikke detaljene om skoletilbudet der de bor, men jeg tror nok de har vært forsiktige med å nevne "barnevernt" og muligens også "fosterhjem"

• Liker 2
Skrevet
TigerK skrev (3 timer siden):

Har aldri opplevd at mennesker som er verdenskjente for sitt virke, forfattere, vitenskapsfolk, forskere eller lignende, har blitt overskygget av en indignert tidligere lærer som påstår at uten deres hjelp hadde personen aldri blitt god i sitt yrke. Å bli verdens beste i noe handler litt om talent, litt om støtteapparat og opplæring, men aller mest om hardt arbeid og dedikasjon over lang tid.  Man skal ikke undervurdere effekten av en god lærer, men det er utøveren som har gjort jobben. 

Det finnes ekstremt mange mennesker som jobber minst like hardt som norske idrettsutøvere. Mange av dem kommer fra ekstremt fattige kår. Det er ikke tilfeldig at så mange norske utøvere har foreldre som trenere. Det viser at hardt arbeid og talent ikke er det viktigste, men bare faktorer man må ha i tillegg 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...