Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jentainord skrev (15 minutter siden):

Ja de har virkelig en annen oppfatning enn alle andre, til og med de som støtter Gjert har sagt at det var uvanlig mye kjefting i huset. Snakk om å stikke hodet i sanda for å få en tv-serie. Og for deretter å ikke kunne bli anklagd for å ha tatt dårlige etiske avgjørelser.

De som til og med har filmet en bitteliten minstebror som blir oversett av faren og deretter faller og slår seg, for så at vi ser faren glefser noe til han og går mens gutten gråter. Virkelig ingenting å reagere på her nei!

Nrk er kun opptatt av å ha ryggen fri for kritikk og var jeg dommer ville jeg ikke tatt disse vitnemålene så seriøst. NRK tramper over gang på gang, Sist var det " bamsegutt serien" men istedenfor selv å legge seg flat fikk han Tore fyren skylden for hele greia. Så har vi Sofie Elise saken uten at jeg gidder å gå inn på det. Mister mye respekt for NRK for hvordan et det mulig at mange folk som har sett serien selv har reagert på Gjert sin oppførsel i tillegg til mange andre vitner, men NRK har ikke sett noe som helst kritikkverdig.

Er alle involverte i å vise serien fra NRK blind og døv, eller er det angsten for at også NRK skal bli saksøkt som har gjort at de har samkjørt sine forklaringer. Og hvorfor tok ingen tak i e- posten fra Kristoffer mon tro? Nei den forsvant jo til og med. Merkelig dette.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

– Vi hadde veldig lite føringer, omtrent ingenting. Alle var veldig åpne og lot oss være mye sammen med dem. De stilte opp i intervjuer og svarte på spørsmål om familien og familierelasjonene. Om treningen og hvordan det er å leve på denne måten. I tillegg hadde vi en stående avtale om at de, etter et intervju eller en dag med opptak, alltid kunne si fra til regissøren.

På spørsmål om hvorvidt Gjert Ingebrigtsen blandet seg i hvem som skulle intervjues, hva de skulle si, og hvordan ting skulle se ut i klippen, svarer Skofteland tydelig nei.

---

Derfor ga hun seg
Regissør Jacobsen forteller også om hvorfor hun i 2018 ikke lenger ønsket å filme familien Ingebrigtsen.

– Jeg følte at den dokumentariske verdien var i starten, og jeg kjente at åtte år med filming tæret på. Jakob hadde blitt filmet fra han var 10 til 18 år gammel, jeg synes Filip virket lei. For min egen del ønsket jeg å gå videre med karrieren min, sier hun.

– Da jeg ringte rundt og fortalte at jeg ville gi meg, sa likevel alle at de ville fortsette. Filip skulle kjøre på og ville bli filmet i bryllupet sitt, så jeg blir litt overrasket, men tenkte ikke noe mer på det.

Siden har hun hatt minimal kontakt med de involverte, utover SMS-er med gratulasjoner på bursdager eller når løperne har oppnådd ting.

«Team Ingebrigtsen» Serieskapere roser Gjert: - Familie som tar vare på hverandre

Endret av Odel68
  • Nyttig 1
Skrevet
timbar skrev (3 minutter siden):

Nrk er kun opptatt av å ha ryggen fri for kritikk og var jeg dommer ville jeg ikke tatt disse vitnemålene så seriøst.

For ordens skyld har ikke NRK hatt noe med produksjonen å gjøre - de fikk ikke engang e-posten til Kristoffer videresendt.

Det er uavhengige produksjonsselskaper som står bak produksjon, og som har vært vitner i retten.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Sol79 skrev (12 minutter siden):

Tror ikke denne saken gjør en forskjell i det hele tatt på vanlige barn som lever under fysisk og psykisk mishandling. Politiet hadde aldri gjort det samme for helt vanlige ukjente barn/ungdom. Aldri.

🎯 Enig!!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

For ordens skyld har ikke NRK hatt noe med produksjonen å gjøre - de fikk ikke engang e-posten til Kristoffer videresendt.

Det er uavhengige produksjonsselskaper som står bak produksjon, og som har vært vitner i retten.

Jeg har ikke fått med meg hva de egentlig gjorde med e-posten fra Kristoffer? Noen som vet? Og når var dette/hvor gamle var de ulike barna? 

• Liker 1
Skrevet
HSV50 skrev (2 timer siden):

Godt poeng. Og her handler det jo tydeligvis om en mann som ikke aksepterer oppsigelsen. 

Og om en skal trekke paralleller til virkelighetens verden så er det faktisk helt vanlig at en i deler av arbeidslivet får en karenstid og f.eks. ikke kan starte konkurrerende virksomhet, og særlig når man sier høyt og tydelig at man skal gjøre det man kan for å ødelegge for tidligere «arbeidsgiver», så er det jo grunn til å ha noen restriksjoner der. 

Men for å være seriøs - dere som støtter Gjert her - synes dere virkelig ikke det er problematisk med en far og trener som sier høyt at han vil ødelegge for sønnene han trente, og som velger å trene en annen med det motivet å vise verden at sønnene hadde suksess som løpere på grunn av ham som trener. At han aktivt velger trenerrollen - som han gjentatte ganger har sagt han kun tok på seg fordi sønnene tryglet og bad om det - på tross av at sønnene ber ham om å legge bort trenerrollen og være far i stedet?

Og som etterpå spiller offer og offentlig går ut og «ikke forstår» hvorfor sønnene har brutt med ham, når det er helt tydelig i lydopptakene at han har fått årsaken tydelig kommunisert. 

Som jeg har skrevet før, tror Gjert mangler selvinnsikt dessverre, føler jo at han påtar seg rollen som den eneste som kan trene utøvere til å bli god, og glemmer at det først og fremst er utøveren sin fortjeneste at hen blir god. Klart Gjert er en god trener, det har jo barna selv sagt, men er jo ikke sånn at en god trener kan gjøre hvem som helst til verdensmester. At Gjert føler seg krenket av sine barn da de valgte han vekk som trener er til dels forståelig, samtidig er det vel de færreste fedre som drar det så langt at man føler seg hevngjerrig på sine barn. Gode foreldre gleder seg uansett på vegne av sine barn. At Gjert nå under rettsaken tidvis har lagt seg flat betyr ikke at han ikke har oppført seg dårlig før denne saken startet. 

Jeg har ikke sett en eneste sesong av team Ingebrigtsen men har i ettertid spurt de jeg kjenner som har sett serien om hvordan Gjert fremsto, samtlige mener Gjert også i serien fremsto kontrollerende. At dette muligens var gøy drama for seere har jeg en viss forståelse for, men det er lov å tenke seg om i ettertid om dette seriøst var gøy drama

Og som kjent er det jo kommet frem i ettertid at serien ikke viste hele realiteten så da kan jeg bare tenke meg hvordan det egentlig må ha vært.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Jeg har ikke fått med meg hva de egentlig gjorde med e-posten fra Kristoffer? Noen som vet? Og når var dette/hvor gamle var de ulike barna? 

E-posten ble ikke videresendt til dem. Prosjektredaktør kan ikke huske at det ble nevnt men hvis det ble så var det ikke på en måte der e-posten ble tatt som varsel.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nrk-svarer-om-gjert-advarsel-husker-ikke-at-dette-var-tema/17699316/

• Liker 1
Skrevet
lurker skrev (15 minutter siden):

Det er uavhengige produksjonsselskaper som står bak produksjon, og som har vært vitner i 

Uansett om det er NRK eller prosjektansvarlig er det jo litt innlysende at de er opptatt av å fremstå som ansvarlige i ettertid. Dumt jeg ikke fikk sett en av disse seriene så jeg kunne dannet meg et inntrykk selv. Så må basere meg på at folk jeg har snakket med som har sett serien reagerte på Gjerts oppførsel. 

• Liker 6
Skrevet
Krimskrans skrev (16 minutter siden):

🎯 Enig!!

Det kan man si, så er det nå sånn at familien selv har valgt å profilere seg og derfor blir følgelig også rettsaken mer profilert enn om det gjaldt hvermannsen.

• Liker 4
Skrevet
lurker skrev (25 minutter siden):

Samme det, om det er produksjonsselskapet som er opptatt av å ha ryggen fri eller NRK. Blir veldig rart å høre at de roser Gjert da.

• Liker 2
Skrevet
Odel68 skrev (27 minutter siden):

– Vi hadde veldig lite føringer, omtrent ingenting. Alle var veldig åpne og lot oss være mye sammen med dem. De stilte opp i intervjuer og svarte på spørsmål om familien og familierelasjonene. Om treningen og hvordan det er å leve på denne måten. I tillegg hadde vi en stående avtale om at de, etter et intervju eller en dag med opptak, alltid kunne si fra til regissøren.

På spørsmål om hvorvidt Gjert Ingebrigtsen blandet seg i hvem som skulle intervjues, hva de skulle si, og hvordan ting skulle se ut i klippen, svarer Skofteland tydelig nei.

---

Derfor ga hun seg
Regissør Jacobsen forteller også om hvorfor hun i 2018 ikke lenger ønsket å filme familien Ingebrigtsen.

– Jeg følte at den dokumentariske verdien var i starten, og jeg kjente at åtte år med filming tæret på. Jakob hadde blitt filmet fra han var 10 til 18 år gammel, jeg synes Filip virket lei. For min egen del ønsket jeg å gå videre med karrieren min, sier hun.

– Da jeg ringte rundt og fortalte at jeg ville gi meg, sa likevel alle at de ville fortsette. Filip skulle kjøre på og ville bli filmet i bryllupet sitt, så jeg blir litt overrasket, men tenkte ikke noe mer på det.

Siden har hun hatt minimal kontakt med de involverte, utover SMS-er med gratulasjoner på bursdager eller når løperne har oppnådd ting.

«Team Ingebrigtsen» Serieskapere roser Gjert: - Familie som tar vare på hverandre

Du har ingenting med produksjonen å gjøre, men likevel er dine eneste bidrag i denne tråden lange sitater knyttet til hva de som har laget seriene vitner om. Morsomt nok. Du fikk med deg at hun ene som vitnet hadde vært på 10-12 besøk i familien totalt sett? Og at selv i. Hun påstod at hun ikke hadde reagert på noe, så fortalte hun om flere episoder hvor det ble vurdert å stoppe filmingen og «vi får vurdere om vi skal ta det med». 

Du føler ikke for å ha noen meninger om hva noen andre vitner har sagt om hva de har sett og opplevd? 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (27 minutter siden):

Dette var i siste sesong som ble spilt inn, i 2021. Bruddet med Gjert skjedde i januar 2022. 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Oo7Kp1/ingebrigtsen-rettssaken-dag-18?pinnedEntry=255415

"I e-posten skriver Kristoffer at Gjert blir fremstilt feil. At han fremstår som en helt. Gjorde det deg nysgjerrig? Han skriver også at Gjert terroriserer familien. Fikk det deg til å få lyst til å vite mer?

– Jeg ringte ham, svarer vitnet.

– Sendte du e-posten videre til noen andre?

Det burde jeg ha gjort, men jeg snakket med en produksjonsleder i NRK. Da ble det snakk om at dette ikke handlet om Kristoffer, sier vitnet.

– Men den e-posten handler heller ikke om Kristoffer

– Nei. Og etter den e-posten har vi heller ikke opplevd noe som støttet det som ble skrevet i e-posten. E-posten ble ikke tatt som et varsel.

– Hva ble det tatt som da, spør Aga?

– Det ble løst med en telefon til Kristoffer og et møte med løperbrødrene.

Amundsen sier videre at e-posten kom før den siste serien. Og at de etter dette blant annet filmet Kristoffer Ingebrigtsens lillesøster på treningsleir.

Endret av Vardo21
Fremheve
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Vardo21 skrev (2 minutter siden):

Dette var i siste sesong som ble spilt inn, i 2021. Bruddet med Gjert skjedde i januar 2022. 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Oo7Kp1/ingebrigtsen-rettssaken-dag-18?pinnedEntry=255415

"I e-posten skriver Kristoffer at Gjert blir fremstilt feil. At han fremstår som en helt. Gjorde det deg nysgjerrig? Han skriver også at Gjert terroriserer familien. Fikk det deg til å få lyst til å vite mer?

– Jeg ringte ham, svarer vitnet.

– Sendte du e-posten videre til noen andre?

Det burde jeg ha gjort, men jeg snakket med en produksjonsleder i NRK. Da ble det snakk om at dette ikke handlet om Kristoffer, sier vitnet.

– Men den e-posten handler heller ikke om Kristoffer

– Nei. Og etter den e-posten har vi heller ikke opplevd noe som støttet det som ble skrevet i e-posten. E-posten ble ikke tatt som et varsel.

– Hva ble det tatt som da, spør Aga?

– Det ble løst med en telefon til Kristoffer og et møte med løperbrødrene.

Amundsen sier videre at e-posten kom før den siste serien. Og at de etter dette blant annet filmet Kristoffer Ingebrigtsens lillesøster på treningsleir.

Takk🙏

• Hjerte 1
Skrevet
nuskjerdet skrev (1 time siden):

Fra Gjert sin tidligere sjef:https://www.nrk.no/rogaland/straffesaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17340130

"Gjert vært den som har gått inn og roet ned temperamentet i et møte og alltid kommet med analyse og faktum. Jeg har aldri hørt Gjert bruke utestemme i det hele tatt i de 15 årene som jeg har kjent han."

Selv  Gjert har påstått  at han har utestemme uansett hvor han går. Så han har faktisk innestemme hvis han virkelig vil asså.

Direkte sitat fra Gjert: – Jeg mangler det vi normalt på folkemunne kaller for innestemme. Det har jeg ikke fryktelig mye av. Jeg har stort sett utestemme uansett hvor jeg beveger meg, sier han.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bestrider-datterens-historie-jeg-traff-henne-i-fingeren/17604838/

Det sitatet der reagerte jeg også på. Tenk at man som arbeidsgiver står og lyver i retten for å beskytte en av sine arbeidstagere som er tiltalt for vold og mishandling i nære relasjoner. Enn å kaste egen integritet under bussen for det? De må jo ha en usedvanlig relasjon, Gjert og sjefen...

• Liker 14
Skrevet
AntiBullshit skrev (6 minutter siden):

Det sitatet der reagerte jeg også på. Tenk at man som arbeidsgiver står og lyver i retten for å beskytte en av sine arbeidstagere som er tiltalt for vold og mishandling i nære relasjoner. Enn å kaste egen integritet under bussen for det? De må jo ha en usedvanlig relasjon, Gjert og sjefen...

Ofte, veldig ofte, er den typen mennesker som utøver vold i nære relasjoner, de samme menneskene som innehar en sjarmerende og sosialt vinnende personlighet. Derfor blir ofte ofrene mistrodd og får ofte høre: «men han er jo så trivelig!»

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
HSV50 skrev (24 minutter siden):

Du har ingenting med produksjonen å gjøre, men likevel er dine eneste bidrag i denne tråden lange sitater knyttet til hva de som har laget seriene vitner om. Morsomt nok. Du fikk med deg at hun ene som vitnet hadde vært på 10-12 besøk i familien totalt sett? Og at selv i. Hun påstod at hun ikke hadde reagert på noe, så fortalte hun om flere episoder hvor det ble vurdert å stoppe filmingen og «vi får vurdere om vi skal ta det med». 

Du føler ikke for å ha noen meninger om hva noen andre vitner har sagt om hva de har sett og opplevd? 

Produksjon har et unikt innblikk i familien gjennom de 1000 - 1500 timene + de har tilbragt med familien. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
timbar skrev (31 minutter siden):

Er ikke det ganske utrolig da? 

Ja

Skrevet
Odel68 skrev (1 minutt siden):

Produksjon har et unikt innblikk i familien gjennom de 1000 - 1500 timene + de har tilbragt med familien. 

Du holder fortsatt på at det er 1000-1500 timer? 

Men uansett; hvorfor er dette det eneste viktige vitnet ifølge deg? 

• Liker 11
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...