Magnifique Skrevet 5. mai 2025 #7021 Skrevet 5. mai 2025 HSV50 skrev (2 timer siden): Dette er ikke Per Isdal, som senere skal uttale seg generelt om dette, men en psykologspesialist som har snakket med og behandlet(?) datteren. Han har taushetsplikt og det er derfor det er referatforbud. Som enda en gang viser hvor fjollete det var at ikke pressen fikk være til stede da Tone vitnet. Når altså psykologer med taushetsplikt kan gjøre det. Jaja. Neinei. Blir interessant hva som kommer ut av anken til pressen på det. Som jo ikke blir avgjort før i neste uker altså etter rettssaken. Aha! Enig. Mente jeg leste at avgjørelsen skulle komme denne uken, egentlig i dag men at den ble utsatt? 2
Gjest HSV50 Skrevet 5. mai 2025 #7022 Skrevet 5. mai 2025 Magnifique skrev (3 minutter siden): Aha! Enig. Mente jeg leste at avgjørelsen skulle komme denne uken, egentlig i dag men at den ble utsatt? Den ble utsatt leste jeg også. Aner ikke hvorfor.
Lineaaa Skrevet 5. mai 2025 #7023 Skrevet 5. mai 2025 Lillemor_Meg skrev (33 minutter siden): Huff da, dette kan ikke være hyggelig å lese for Narve GN, at Gjert bruker ham som et middel for å hevne seg på guttene. Gjert sier jo indirekte at han ikke så på Narve GN som en god løper, men at HAN kan gjøre ham god. Han virkelig reduserer Narve til et middel for å kunne bevise sin grandiositet. En ordentlig narsissist. 15
Gjest HSV50 Skrevet 5. mai 2025 #7024 Skrevet 5. mai 2025 Det blir i alle fall veldig tydelig for meg både hvorfor de sliter med at han er trener for Narve og at han er rundt dem når de trener og konkurrerer. Når en illsint fyr sier at han skal ødelegge for dem, både direkte til dem og til andre, så er det jo tydelig at det er en mann som bør holdes langt unna dem. Det virker mer og mer tydelig at egoet hans fikk en massiv slagside da de sparket ham som trener, og at det er viktigere for ham å bevise at det var feil at de valgte ham bort som trener, enn å være far for dem. Jeg husker et bilde fra når Jakob vant i sommer. Tror teksten var at Tone og Gjert så Jakob vinne. Du så at Tone heiet og var med. Og så satt Gjert med steinansikt ved siden av. Jeg tenkte at det var merkelig lite glede å spore hos faren over sønnens seier. Men selvfølgelig. Hver eneste seier Jakob tar uten ham, er jo et bevis på at Jakob er god også uten ham.
Gjest HSV50 Skrevet 5. mai 2025 #7025 Skrevet 5. mai 2025 HSV50 skrev (58 minutter siden): Det blir i alle fall veldig tydelig for meg både hvorfor de sliter med at han er trener for Narve og at han er rundt dem når de trener og konkurrerer. Når en illsint fyr sier at han skal ødelegge for dem, både direkte til dem og til andre, så er det jo tydelig at det er en mann som bør holdes langt unna dem. Det virker mer og mer tydelig at egoet hans fikk en massiv slagside da de sparket ham som trener, og at det er viktigere for ham å bevise at det var feil at de valgte ham bort som trener, enn å være far for dem. Jeg husker et bilde fra når Jakob vant i sommer. Tror teksten var at Tone og Gjert så Jakob vinne. Du så at Tone heiet og var med. Og så satt Gjert med steinansikt ved siden av. Jeg tenkte at det var merkelig lite glede å spore hos faren over sønnens seier. Men selvfølgelig. Hver eneste seier Jakob tar uten ham, er jo et bevis på at Jakob er god også uten ham. Her det er fra når han springer rundt med flagget etter seieren. https://www.seher.no/video/rapperen-angriper-eksen/UyBV2pn3
iliah Skrevet 5. mai 2025 #7026 Skrevet 5. mai 2025 Nå støtter jeg brødrene og søsteren som har blir utsatt for fysisk og psykisk vold, men det er trist å se at Henrik tilsynelatende har vist lignende oppførsel som Gjert, bare mot Narve: "– Hvem var du mest bekymret for, spurte Heidi Reisvang, forsvarer for Gjert Ingebrigtsen. – Jeg var mest bekymret for Narve. Henrik har skjelt ut Narve tidligere, sa Slokvik." https://www.nrk.no/rogaland/friidrettssjefen_-_-bekymret-for-narve-etter-vitnemalet-hans-1.17405045 6 2
Zenhouse Skrevet 5. mai 2025 #7027 Skrevet 5. mai 2025 Lineaaa skrev (1 time siden): Han virkelig reduserer Narve til et middel for å kunne bevise sin grandiositet. En ordentlig narsissist. Da Narve tok VM-bronse skrev Gjert på sin Instagram: Oops- I did it again. 7 3
velociraptor Skrevet 5. mai 2025 #7028 Skrevet 5. mai 2025 iliah skrev (1 time siden): Nå støtter jeg brødrene og søsteren som har blir utsatt for fysisk og psykisk vold, men det er trist å se at Henrik tilsynelatende har vist lignende oppførsel som Gjert, bare mot Narve: "– Hvem var du mest bekymret for, spurte Heidi Reisvang, forsvarer for Gjert Ingebrigtsen. – Jeg var mest bekymret for Narve. Henrik har skjelt ut Narve tidligere, sa Slokvik." https://www.nrk.no/rogaland/friidrettssjefen_-_-bekymret-for-narve-etter-vitnemalet-hans-1.17405045 For meg er det veldig merkelig å sammenligne barnmishandlinged det å være uvenner i voksen alder. Mener du seriøst at det at en voksen mann skjeller ut en annen voksen mann (som forøvrig tilsynelatende bruker mer energi på å snakke dritt om deg og broren din til media i stedet for å bli bedre til å løpe), er sammenlignbarn med at Gjert tråkket på hodet til Henrik som 2-3-åring, spylte 2-3 år gamle I med kaldt vann, fiket til og brølte til barna sine etc etc? Jeg liker ikke voksenkjeft, men Henrik har da ikke noe maktforhold over Narve slik en forelder har overfor sitt mindreårige barn 9 1 26
Pippi Lotta Skrevet 5. mai 2025 #7029 Skrevet 5. mai 2025 iliah skrev (1 time siden): Nå støtter jeg brødrene og søsteren som har blir utsatt for fysisk og psykisk vold, men det er trist å se at Henrik tilsynelatende har vist lignende oppførsel som Gjert, bare mot Narve: "– Hvem var du mest bekymret for, spurte Heidi Reisvang, forsvarer for Gjert Ingebrigtsen. – Jeg var mest bekymret for Narve. Henrik har skjelt ut Narve tidligere, sa Slokvik." https://www.nrk.no/rogaland/friidrettssjefen_-_-bekymret-for-narve-etter-vitnemalet-hans-1.17405045 Drøyt å samenligne barnemishandling med to voksne kolegaer som krangler, er det ikke? For all del dumt at Henrik hevet stemen, men det var etter at Narve hade nøret opp under en veldig vond familie krangel i media i lang lang tid! I barnemishandlings saker har en part alt ansvaret (den voksne) altid, i motsetning til den krangelen du referer til hvor begge parter åpenbart kunne oppført seg bedre. 17 11
lurker Skrevet 5. mai 2025 #7030 Skrevet 5. mai 2025 velociraptor skrev (11 minutter siden): For meg er det veldig merkelig å sammenligne barnmishandlinged det å være uvenner i voksen alder. Mener du seriøst at det at en voksen mann skjeller ut en annen voksen mann (som forøvrig tilsynelatende bruker mer energi på å snakke dritt om deg og broren din til media i stedet for å bli bedre til å løpe), er sammenlignbarn med at Gjert tråkket på hodet til Henrik som 2-3-åring, spylte 2-3 år gamle I med kaldt vann, fiket til og brølte til barna sine etc etc? Nå vet jeg ikke hva brukeren du siterte mente og det er godt mulig jeg tar feil, men jeg leste det annerledes enn deg. Jeg leste det som at hun syntes det er synd at Henrik viser det hun synes er lignende adferd til Gjert med hensyn til det å kjefte på andre voksne folk, som samarbeidspartnere og lignende. 3
Pinnsvine Skrevet 5. mai 2025 #7031 Skrevet 5. mai 2025 velociraptor skrev (27 minutter siden): For meg er det veldig merkelig å sammenligne barnmishandlinged det å være uvenner i voksen alder. Mener du seriøst at det at en voksen mann skjeller ut en annen voksen mann (som forøvrig tilsynelatende bruker mer energi på å snakke dritt om deg og broren din til media i stedet for å bli bedre til å løpe), er sammenlignbarn med at Gjert tråkket på hodet til Henrik som 2-3-åring, spylte 2-3 år gamle I med kaldt vann, fiket til og brølte til barna sine etc etc? Jeg liker ikke voksenkjeft, men Henrik har da ikke noe maktforhold over Narve slik en forelder har overfor sitt mindreårige barn Dette er et av få halmstrå Gjert-fansen griper til igjen og igjen. Henrik og Narve har kranglet - ergo må det være greit å mishandle barna sine. Eller noe. 18 4
Lillemor_Meg Skrevet 5. mai 2025 #7032 Skrevet 5. mai 2025 lurker skrev (33 minutter siden): Nå vet jeg ikke hva brukeren du siterte mente og det er godt mulig jeg tar feil, men jeg leste det annerledes enn deg. Jeg leste det som at hun syntes det er synd at Henrik viser det hun synes er lignende adferd til Gjert med hensyn til det å kjefte på andre voksne folk, som samarbeidspartnere og lignende. Jeg leste det på samme måte som deg, at det er bekymringsverdig at Henrik viser mye av samme tendensen som sin far. 7 1
Gjest HSV50 Skrevet 5. mai 2025 #7033 Skrevet 5. mai 2025 Men altså. Dette vitnemålet til Slokvik er jo ikke bra for Gjert, og han er jo på mange måter nyansert, f.eks. mht Narve og brødrenes forhold til ham nå etter bruddet med Gjert. Han forteller jo blant annet at brødrene allerede i 2019 ønsket at faren skulle være mindre til stede i konkurranser: Sitat – Før kronikken (i VG om brødrenes historie med Gjert som far) kom, hadde jeg ikke hørt så mye om det. Men de var veldig tydelig på at de var redde og usikre når Gjert var rundt dem, de ønsket ikke ham rundt seg. Allerede i VM i 2019 var Gjert veldig populær i media og hadde pressekonferanse nærmest hver dag, sier Slokvik. – Den ene dagen hadde han sagt noe jeg ikke kunne være enig i. Det sa jeg til gutta i lunsjen. Da sa de «han er verdens beste trener, men han er verdens verste leder». De spurte om jeg kunne holde ham unna dem før løp. De sa «vi blir så stresset og utrygge av ham». https://www.vg.no/sport/i/W05vWk/erlend-slokvik-om-gjert-ingebrigtsen-den-mest-krevende-treneren-jeg-har-jobbet-med
Ninaen Skrevet 5. mai 2025 #7034 Skrevet 5. mai 2025 Lillemor_Meg skrev (1 time siden): Jeg leste det på samme måte som deg, at det er bekymringsverdig at Henrik viser mye av samme tendensen som sin far. Opplever at både Henrik og Jakob har endra seg en god del i kommunikasjonen de siste par årene. De virker roligere, mer reflekterte, Henrik virker mindre «hissig». Men lærer seg jo atferd, og man får også ulik atferd av å være redd og pressa og stressa. Når man kommer seg ut vil både stresset falle og gjøre noe med kommunikasjonen, men man vil jo også hvis man faktisk ser mønsteret selv eller andre sier fra få mulighet til å jobbe med det og endre atferd som ofte ikke egentlig er ens egen, som man ofte ikke liker selv, men som man har kopiert/adaptert, for mange også for å overleve. 22 4
Lillemor_Meg Skrevet 5. mai 2025 #7035 Skrevet 5. mai 2025 Ninaen skrev (9 minutter siden): Opplever at både Henrik og Jakob har endra seg en god del i kommunikasjonen de siste par årene. De virker roligere, mer reflekterte, Henrik virker mindre «hissig». Men lærer seg jo atferd, og man får også ulik atferd av å være redd og pressa og stressa. Når man kommer seg ut vil både stresset falle og gjøre noe med kommunikasjonen, men man vil jo også hvis man faktisk ser mønsteret selv eller andre sier fra få mulighet til å jobbe med det og endre atferd som ofte ikke egentlig er ens egen, som man ofte ikke liker selv, men som man har kopiert/adaptert, for mange også for å overleve. Så absolutt. Og som jeg har sagt tidligere i tråden, jeg synes spesielt Jakob har virket roligere, gladere, og friere det siste året. Han har begynt å snakke mer med kollegene på banen etter løp, og fremstår mer åpen enn han har vært før. Henrik har jeg ikke sett så mye av det siste året, men det lille jeg har sett av ham har også vært roligere og mer avbalansert enn før. 3 6
Gjest HSV50 Skrevet 5. mai 2025 #7036 Skrevet 5. mai 2025 Det vil jo overhode ikke være unormalt at man er farget av hvordan man er oppdratt, og at man kan ta med seg uheldige former for reaksjoner og kommunikasjon - jeg vil tro at det nesten vil være litt rart hvis ikke, med mindre man er veldig bevisst på det og aktivt jobber med det. F.eks., fullstendig uten sammenlikning, så er det jo ikke uvanlig at overgrepsofre selv blir overgripere. Og det er fullt mulig å mene at Henrik ikke bør skjelle ut Narve, uten å samtidig mene at det betyr at han ikke selv har vært offer for fysisk og psykisk mishandling selv. Jeg har sansen for Henrik, jeg synes han virker som en varm fyr med glimt i øyet. Det betyr overhode ikke at jeg synes det er ok at han skjeller ut Narve, uavhengig av situasjonen før og etter. Som jeg har sagt til egne unger - «den som slår har tapt diskusjonen uavhengig av om hen hadde rett i utgangspunktet.». Litt det samme mener jeg om å skjelle ut folk etter noter.
Ninaen Skrevet 5. mai 2025 #7037 Skrevet 5. mai 2025 HSV50 skrev (14 minutter siden): Det vil jo overhode ikke være unormalt at man er farget av hvordan man er oppdratt, og at man kan ta med seg uheldige former for reaksjoner og kommunikasjon - jeg vil tro at det nesten vil være litt rart hvis ikke, med mindre man er veldig bevisst på det og aktivt jobber med det. F.eks., fullstendig uten sammenlikning, så er det jo ikke uvanlig at overgrepsofre selv blir overgripere. Og det er fullt mulig å mene at Henrik ikke bør skjelle ut Narve, uten å samtidig mene at det betyr at han ikke selv har vært offer for fysisk og psykisk mishandling selv. Jeg har sansen for Henrik, jeg synes han virker som en varm fyr med glimt i øyet. Det betyr overhode ikke at jeg synes det er ok at han skjeller ut Narve, uavhengig av situasjonen før og etter. Som jeg har sagt til egne unger - «den som slår har tapt diskusjonen uavhengig av om hen hadde rett i utgangspunktet.». Litt det samme mener jeg om å skjelle ut folk etter noter. Henrik framstår som den sterkeste i søskenflokken, den som har tatt på seg ansvar, han har vært prøvekanin for treningsopplegget (det sier Gjert selv i serien) og fått skader osv som de har kunnet forebygge mer hos de andre, han er den som er blitt likest Gjert, men åpenbart har jobbet hardt for å komme ut av det mønsteret på de mest negative tingene, og han framstår som den som har tatt ansvar for å beskytte småsøsken og få til endring ut ifra det som nå er kommet fram. Og også derfor den som er blitt den største hakkekyllingen i kommentarfeltene. En Uriaspost. Det betyr ikke at det er greit å skjelle ut Narve, men man kan forstå hvor det kommer fra. Og man ser i alle fall utad at det jobbes med ting. Han er ikke cocky på samme måte heller synes jeg, jada, selvtillit har han, men på en mer balansert måte. Han kunne virke klysete før, det synes jeg ikke han gjør lenger. 11 4
Vardo21 Skrevet 5. mai 2025 #7038 Skrevet 5. mai 2025 Lillemor_Meg skrev (2 timer siden): Jeg leste det på samme måte som deg, at det er bekymringsverdig at Henrik viser mye av samme tendensen som sin far. Enig i at det ikke er greit å heve stemmen. Det er derimot en vesentlig forskjell på det å forsvare seg og broren sin, og på det å kontrollere andre du har makt over. 4 7
iliah Skrevet 5. mai 2025 #7039 Skrevet 5. mai 2025 lurker skrev (3 timer siden): Nå vet jeg ikke hva brukeren du siterte mente og det er godt mulig jeg tar feil, men jeg leste det annerledes enn deg. Jeg leste det som at hun syntes det er synd at Henrik viser det hun synes er lignende adferd til Gjert med hensyn til det å kjefte på andre voksne folk, som samarbeidspartnere og lignende. Det stemmer. 1
Istapp Skrevet 6. mai 2025 #7040 Skrevet 6. mai 2025 HSV50 skrev (11 timer siden): Men altså. Dette vitnemålet til Slokvik er jo ikke bra for Gjert, og han er jo på mange måter nyansert, f.eks. mht Narve og brødrenes forhold til ham nå etter bruddet med Gjert. Han forteller jo blant annet at brødrene allerede i 2019 ønsket at faren skulle være mindre til stede i konkurranser: https://www.vg.no/sport/i/W05vWk/erlend-slokvik-om-gjert-ingebrigtsen-den-mest-krevende-treneren-jeg-har-jobbet-med Er det faren som er hovedproblemet eller treneren? Og som det er blitt nevnt tidligere - ble håndkleepisoden brukt som exit? Og igjen er dette egentlig en sak rundt behovet for løsrivelse fra bedriften/trener-utøver mer enn dette om frykt, trusler og vold? Slokviks vitnemål går jo mest i retning av brudd fra trenerrollen som fokus. I et slikt bilde vil sønnenes handlingsmåter mot andre utøvere som Narve og Per, være forkastelige. G må få trene de han vil og de utøverne som ønsker å ha G til trener skal ikke måtte forholde seg til "mobbing" fra sønnene til G. Konkurrer på banen, resultater viser hvem som løper raskest. Hold konkurransen på banen og forhold seg til konkurrenter på en fin måte, både utenlandske og nasjonale. 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå