Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

tvertimot skrev (26 minutter siden):

Men altså, stjerner i forbund har en tendens til å få det som dem vil, ser man jo over alt. Så at forbundet har føyet seg er nesten som forventet all den tid Jakob er deres største stjerne og den som forventes å ta flest medaljer, klart løpeguttas ønsker da blir tatt til følge.

Man kan si at Jacob i kraft av sine prestasjoner har makt, og derfor bør hans makt respekteres. Han har makt fordi disse prestasjonene gjør han til sponsorobjekt, men det Jacob og  Henrik  glemmer er at sponsortekke er mer enn bare prestasjoner. Det handler også i stor  grad om skjønnhet og utstråling og der når de ikke Warholm, Ødegaard og Haaland til nesetippen engang. Det er mulig å holde sponseverdi om man er høy på pæra også, man da må man være det på en kul måte, slik som Zlatan og Petter Northug. Skulle Narve løpe forbi Jacob så vil det helt ødelegge Jacob som sponsorobjekt, fordi Narve kommer bakfra , litt sånn american dream som Seb  Kuss. Da kan det fort bli Narve som foretrekkes. Narve har  trådd varsomt  i saken. Han har stort sett klart å holde kjeft, det er trenerne hans som har sagt noe.

Jeg gjetter forresten at konflikten vil sette både Jacob , Gjert  og Henrik i et ekkelt lys når bakgrunnen for denne lekker ut. Best pr. strategi hadde vært om de kunne late som om det var noenlunde akseptable forhold og normal omgang i familien og slik unngått at pressen og alle ble nysgjerrige og  gravde mer og mer. Hadde de klart det så kunne de unngått å tape noen millioner i sponsorinntekter.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

keops skrev (4 timer siden):

Enig i alt dette 

Det ironiske oppi alt her er jo Henriks svar på den siste utviklingen. Han mener at folk koker spikersuppe på en tynn gugge, og ikke evner å legge ting bak seg. 

Den dagen han eventuelt blir i stand til å se seg selv i speilet kommer til å bli smertefull 

I tillegg prøvde han seg først med å vri søkelyset tilbake ved å komme med antydninger om at lekkingen av episoden i matsalen handlet om at noen hadde en agenda. 

https://www.aftenposten.no/sport/i/bgxjJl/nrk-forbundet-grep-inn-etter-uoensket-hendelse-mellom-henrik-ingebrigtsen-og-narve-gilje-nordaas

«– Jeg trodde saken var lagt død og vil ikke spekulere på hvem eller hvorfor noen skulle motiveres av å hente det frem igjen akkurat nå og gjøre det til en større sak enn det var» 

Så kom kommentaren om at dette var en filleting og igjen forsøk på å flytte fokus bort fra seg selv

https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851

Han burde virkelig, virkelig ha valgt en annen strategi, nemlig å ta selvkritikk. 

Legger vi til utfallet mot forbundet i VM, da broren «bare» klarte sølv, forteller det om en mann som peker på alle andre enn seg selv.  Han hadde hatt ansvaret som trener, men likevel mener han at det utelukkende var forbundet sin skyld at resultatet ikke ble som ønsket. Han påstår sågar at ingen andre er kompetente, samtidig som han skyter rundt seg i media uten å konkretisere vil, han ikke ta kritikken internt med forbundet. 

At han er en stor del av problemet og eskaleringen av konflikten synes åpenbart. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (14 minutter siden):

Man kan si at Jacob i kraft av sine prestasjoner har makt, og derfor bør hans makt respekteres. Han har makt fordi disse prestasjonene gjør han til sponsorobjekt, men det Jacob og  Henrik  glemmer er at sponsortekke er mer enn bare prestasjoner. Det handler også i stor  grad om skjønnhet og utstråling og der når de ikke Warholm, Ødegaard og Haaland til nesetippen engang. Det er mulig å holde sponseverdi om man er høy på pæra også, man da må man være det på en kul måte, slik som Zlatan og Petter Northug. Skulle Narve løpe forbi Jacob så vil det helt ødelegge Jacob som sponsorobjekt, fordi Narve kommer bakfra , litt sånn american dream som Seb  Kuss. Da kan det fort bli Narve som foretrekkes. Narve har  trådd varsomt  i saken. Han har stort sett klart å holde kjeft, det er trenerne hans som har sagt noe.

Jeg gjetter forresten at konflikten vil sette både Jacob , Gjert  og Henrik i et ekkelt lys når bakgrunnen for denne lekker ut. Best pr. strategi hadde vært om de kunne late som om det var noenlunde akseptable forhold og normal omgang i familien og slik unngått at pressen og alle ble nysgjerrige og  gravde mer og mer. Hadde de klart det så kunne de unngått å tape noen millioner i sponsorinntekter.

Jeg er veldig på linje med deg i det du skriver her, synes dette er meget bra refleksjoner og kunne ikke sagt meg mer enig.

Ingen av partene i denne saken er tjent med konflikten slik den er polarisert nå, slik jeg ser det må de bruke vinteren til å kjøle det hele ned og lære seg å omgås hverandre på en sivilisert måte, bare slik kan nyhetsinteressen for konflikten også dempes, noe de alle vil være tjent med.

Når det er sagt så er det hele litt storm i et vannglass slik jeg ser det, media vet at folk er nysgjerrig og får således mange klikk på hver minste lille bagatell, så overtolkes det av nysgjerrige lesere som blåser det ut av proposjoner og gjør det hele til en større sak enn hva det er. Drama har til alle tider opptatt mennesker, det vet media å sko seg på.

Historien har lært oss at bakgrunnen for konflikter normalt kommer for en dag, det tar gjerne bare noe tid. Jeg tror at så også vil skje i denne konflikten, uten at det vil endre noe for egen del da jeg uansett bakgrunn ikke vil være imponert av hvordan Henrik og Jakob har håndtert dette. De burde starte med å åpne opp for at faren fortsatt kan ha en rolle for andre i friidretten, noe som ikke betyr at de må ha han som trener selv, først når man potensielt er der vil jeg anse dette som en ikke-sak.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (35 minutter siden):

I tillegg prøvde han seg først med å vri søkelyset tilbake ved å komme med antydninger om at lekkingen av episoden i matsalen handlet om at noen hadde en agenda. 

https://www.aftenposten.no/sport/i/bgxjJl/nrk-forbundet-grep-inn-etter-uoensket-hendelse-mellom-henrik-ingebrigtsen-og-narve-gilje-nordaas

«– Jeg trodde saken var lagt død og vil ikke spekulere på hvem eller hvorfor noen skulle motiveres av å hente det frem igjen akkurat nå og gjøre det til en større sak enn det var» 

Så kom kommentaren om at dette var en filleting og igjen forsøk på å flytte fokus bort fra seg selv

https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851

Han burde virkelig, virkelig ha valgt en annen strategi, nemlig å ta selvkritikk. 

Legger vi til utfallet mot forbundet i VM, da broren «bare» klarte sølv, forteller det om en mann som peker på alle andre enn seg selv.  Han hadde hatt ansvaret som trener, men likevel mener han at det utelukkende var forbundet sin skyld at resultatet ikke ble som ønsket. Han påstår sågar at ingen andre er kompetente, samtidig som han skyter rundt seg i media uten å konkretisere vil, han ikke ta kritikken internt med forbundet. 

At han er en stor del av problemet og eskaleringen av konflikten synes åpenbart. 

Helt klart en del av det som gir et dårlig inntrykk ja, synes ikke at han håndterte noe av dette bra, slik jeg ser det så håndterer Henrik media dårlig og han burde ta lærdom av dem som fremstår godt i media (og dem er det mange av)...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (2 timer siden):

For meg kan Jakob knekke foten i vinter og spolere hele neste sesong, at en usympatisk trass drittunge skal vinne noe i OL, de medaljene trenger vi strengt tatt ikke da jeg ikke unner han noe som helst slik de to brødrene driver på.

For en skammelig kommentar! Skjerp deg! At du ikke liker de har vi alle fått med oss men sånne kommentarer som det her er lavmål

Endret av Orly
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (5 timer siden):

Gjert var ikke invitert til Henriks bryllup. Kona gikk alene. 

Jeg spurte om Jakob sitt bryllup som var nylig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (3 minutter siden):

For en skammelig kommentar! Skjerp deg! At du ikke liker de har vi alle fått med oss men sånne kommentarer som det her er lavmål

Det er som med Ole Klemetsen da han var bokser, selv patriotiske Norske idrettsfan kunne da finne på å heie frem utenlandske motstandere, de er begge litt uspiselige idrettsutøvere på en måte som medfører at man føler lite sympati overfor dem.

Jeg holdt med han før de viste hvor ekskluderende de kan være, å fryse ut mennesker som de gjør vinner de ikke min sympati med, jeg ser da bare utøvere som saborterer for andre, er sta og egosentriske og driver trass. Derfor har jeg distansert meg fra å holde med dem, og unner de ikke lenger noen suksess.

Den dagen de er raus overfor andre, den dagen skal jeg starte å se det annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen i tråden kan forsvare Henrik og Jakob sin oppførsel som minner mer og mer på trakassering og mobbing av bl.a. Narve. Og hvor har Narve vært mobber? Jeg har ikke lest slike uttalelser i media og jeg mener at jeg følger godt med nyhetsbildet. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva Gjert har gjort når det kommer til Narve. Han har ikke noen forpliktelse til å bidra til å straffe Gjert. De har ikke engang vært venner. 

Det er et sunnhetstegn at Narve skiller mellom familiekonflikten og den profesjonelle relasjonen med Gjert. Det er ingen grunn til at brødrene skal kunne forvente at han er lojal mot dem, de har aldri hatt en nær relasjon. Gitt behandlingen han har fått fra dem i ettertid har han gjort et klokt valg for de fremstår ikke som spesielt hyggelige. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slokvik er brødrene Ingebrigtsen løpegutt. Svært dårlig håndtert. Særlig rundt varslersaken fra Hansen. Norsk Friidrett trenger ikke dette. 

Familiefeiden må ut av kontoret og inn i heimen. Og så må det bli like viklår for alle utøvere.

Primadonnanykker.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (55 minutter siden):

Selv om Gjert har banket dattera skjønner du ikke det? Nå sier jeg ikke han har banket dattera, jeg bare lurer på om du er 100 % låst uavhengig fakta. Latterlig.

Man kan ikke basere seg på ville rykter, men dersom så skulle være tilfelle så endrer det ingenting, brødrenes ekskludering av Narve og å hindre farens trenervirke er like fult ille av dem. De burde kunne forholde seg til andre på en profesjonell måte like fult, ikke benytte Jakob sin stjernestatus til å ekskludere slik de nå gjør.

De står fritt til å ikke skulle forholde seg til sin far, noe de heller ikke hadde trengt om de håndterte situasjonen på en bedre måte.

Når det er sagt så trenger det jo ikke å være noe sannhet i det eller andre ville rykter som verserer, jeg baserer meg i alle fall ikke på grums som skrives på nettet da det alt for ofte viser seg å være feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det meget spesielt av Gjert å insistere på å fortsette som trener for Narve på bekostning av relasjonen til (minimum 3 av) sine barn. Gjert er i full jobb og driver med trening ved siden av sin fulltidsstilling. En ting er om han var trener fulltid, men det er han altså ikke. Ikke trenger han ekstrajobb for å kunne håndtere økonomien sin heller. Både Jakob og Henrik har hus i samme nabolag som foreldrene, det hadde de neppe hatt om forholdet med Gjert var så dårlig over tid at slitasje fikk dem til å bryte med sin far. Ryktene sier at det oppstod en akutt, uakseptabel hendelse som førte til bruddet. Gjert, Narve og Henrik fortsetter å mate mediene mens Jakob og Philip ikke uttaler seg. Henrik kan tenkes å ha litt av staheten og oppfarenheten fra sin far. Om jeg hadde vært i Gjert sin posisjon hadde jeg avsluttet trenerkarrieren og fokusert på å reparere relasjonen med mine barn. De er viktigere enn en trenerjobb i mine øyne.

• Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotballfluen skrev (28 minutter siden):

Jeg finner det meget spesielt av Gjert å insistere på å fortsette som trener for Narve på bekostning av relasjonen til (minimum 3 av) sine barn. Gjert er i full jobb og driver med trening ved siden av sin fulltidsstilling. En ting er om han var trener fulltid, men det er han altså ikke. Ikke trenger han ekstrajobb for å kunne håndtere økonomien sin heller. Både Jakob og Henrik har hus i samme nabolag som foreldrene, det hadde de neppe hatt om forholdet med Gjert var så dårlig over tid at slitasje fikk dem til å bryte med sin far. Ryktene sier at det oppstod en akutt, uakseptabel hendelse som førte til bruddet. Gjert, Narve og Henrik fortsetter å mate mediene mens Jakob og Philip ikke uttaler seg. Henrik kan tenkes å ha litt av staheten og oppfarenheten fra sin far. Om jeg hadde vært i Gjert sin posisjon hadde jeg avsluttet trenerkarrieren og fokusert på å reparere relasjonen med mine barn. De er viktigere enn en trenerjobb i mine øyne.

Men du kan jo ikke vite om trenerjobben går på bekostning av forholdet til barna. Det kan jo være barna ikke vil vite av ham uansett. Ettersom han sitter på betydelig kompetanse så er det forståelig at han ønsker å jobbe videre med å trene andre.

Du kan jo heller ikke konkludere noenting angående Gjerts privatøkonomi, tvilsomt at du vet hvilke økonomiske forpliktelser/utfordringer han har.

Det hender at voksne barn ikke er foreldres førsteprioritet. Vanskelig å vite hvordan andre tenker. 

Jeg som publikummer ønsker at når vi har en så god trener i landet så må den personen få drive med dette. De voksne barna hans ser ut til å trives i furtemodus, ikke alle ønsker å bruke livet sitt på dette.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (9 timer siden):

Gjert var ikke invitert til Henriks bryllup. Kona gikk alene. 

Det media informerer, er at Gjert ikke var i bryllupet til Jakob. Men vi vet ikke om han nektet å gå, eller om han ikke var invitert.

Moren var i bryllupet, men satt ikke sammen med familien ved hovedbordet inder middagen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (57 minutter siden):

Intet i veien for at han både kan ha ambisjoner som trener og samtidig også ha et ønske om å reparere relasjonen til sine barn.

Hva gjelder media så har Gjert håndtert den biten ganske forbilledlig, han har absolutt ikke sagt noe kontroversielt, noe heller ikke Narve har. Ikke om man ser hvor urimelig løpergutta er, som har frøset dem ut og brukt Jakob sin stjernestatus til å få gjennomslag for egen urimelighet.

Når det er sagt, at Jakob ikke uttaler seg betyr ikke at han ikke er ille, det som er verst i denne saken er hvordan han og Henrik fryser ut og ekskluderer. At strategien er at han ikke skal uttale seg forsvarer intet, han er en større årsak til brålet enn hva Narve og Gjert er selv om han ikke sier så mye. Mer enn noe er det han som står bak at de blir frøset ut, muligens med føringer av Henrik.

Møtt med en så stor urimelighet så kan man si at Narve og Gjert har taklet media veldig greit og vært fair, noe ikke løpebrødrene er som bedriver et så skittent spill som de gjør. Og derfor unner jeg dem intet og har lite til overs for dem, untaket er Filip som i alle år har vært den mest jordnære av løperbrødrene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hulderen skrev (4 minutter siden):

Det media informerer, er at Gjert ikke var i bryllupet til Jakob. Men vi vet ikke om han nektet å gå, eller om han ikke var invitert.

Moren var i bryllupet, men satt ikke sammen med familien ved hovedbordet inder middagen.

Gjert la ut et instagram-innlegg på dagen bryllupet stod som skapte noen spekulasjoner i media:

https://www.nettavisen.no/sport/gjert-ingebrigtsen-med-kryptisk-melding-sa-slettet-han-den/s/5-95-1349355

https://www.dagbladet.no/kjendis/kryptisk-melding/80241244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 minutter siden):

Intet i veien for at han både kan ha ambisjoner som trener og samtidig også ha et ønske om å reparere relasjonen til sine barn.

Hva gjelder media så har Gjert håndtert den biten ganske forbilledlig, han har absolutt ikke sagt noe kontroversielt, noe heller ikke Narve har. Ikke om man ser hvor urimelig løpergutta er, som har frøset dem ut og brukt Jakob sin stjernestatus til å få gjennomslag for egen urimelighet.

Når det er sagt, at Jakob ikke uttaler seg betyr ikke at han ikke er ille, det som er verst i denne saken er hvordan han og Henrik fryser ut og ekskluderer. At strategien er at han ikke skal uttale seg forsvarer intet, han er en større årsak til brålet enn hva Narve og Gjert er selv om han ikke sier så mye. Mer enn noe er det han som står bak at de blir frøset ut, muligens med føringer av Henrik.

Møtt med en så stor urimelighet så kan man si at Narve og Gjert har taklet media veldig greit og vært fair, noe ikke løpebrødrene er som bedriver et så skittent spill som de gjør. Og derfor unner jeg dem intet og har lite til overs for dem, untaket er Filip som i alle år har vært den mest jordnære av løperbrødrene.

Dette er kun spekulasjoner, helt utrolig hva KG tillater i denne tråden. 
@Sol Rampelyset og 

@Måne Rampelyset

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (36 minutter siden):

Men du kan jo ikke vite om trenerjobben går på bekostning av forholdet til barna. Det kan jo være barna ikke vil vite av ham uansett. Ettersom han sitter på betydelig kompetanse så er det forståelig at han ønsker å jobbe videre med å trene andre.

Klart at mennesker blir trukket mot hva de har suksess med, Gjert er en meget suksessfull trener som har oppnådd utrolige resultater, klart det da vil være naturlig at han da vil drive med det han er god til.

Der er han ikke forskjellig fra andre, vi trekkes samtlige mot det vi har talent for og er god til, dessuten fikk jo Gjert aldri fullføre det han hadde startet med sønnene da de brøt med han som trener. At han ville fortsette trenerkarrieren viser jo bare at han har hatt ambisjoner som trener også.

En slik trener-ressurs burde friidrettsforbundet ta bedre vare på, heller enn å støtte opp om løpestjerner sine trassige og urimelige ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Dette er kun spekulasjoner, helt utrolig hva KG tillater i denne tråden. 
@Sol Rampelyset og 

@Måne Rampelyset

Spekulasjoner? Hva er spekulativt med det jeg sa?

Har du røyket noe du ikke skulle nå?

Er faktisk ville spekulasjoner og rykter jeg sier imot og skriver at folk ikke bør basere seg på. 

Slå opp i en ordbok og bli kjent med hva spekulasjoner er, jeg tar utgangspunkt i hva som gjengis i media heller enn å basere meg på rykter og tullball.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...