keops Skrevet 15. oktober 2023 #621 Del Skrevet 15. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (48 minutter siden): Står det egentlig noe nytt i saken om dette varselet? Henrik ville ikke sitte sammen med Norås, han oppførte seg dumt… Synes folk han skal sparkes etter å miste besinnelsen en gang? Norås sin oppførsel kan vel minne om mobbing av Jacop i media, skal han også sies opp da? For all del Henrik gjorde noe dumt, men det å miste besinnelsen en gang er ikke det samme som å være en mobber. Det renvasker heller ikke Gjert for noen ting. Det er nytt at støttepersoner i landslagssystemet går ut og beskriver oppførselen til Henrik som helt uakseptabel, og hendelsen som ganske så voldsom. Henrik har ikke, som du sier, mistet besinnelsen kun én gang. Det er et mønster hvor han går i klikkemodus der et normalt voksent individ ville reagert noe mer problemløsningsorientert. Om han skal få sparken eller ei vet jeg ikke, men han kan jo som en begynnelse greie å oppføre seg ved matbordet. Dette er pensum i barnehagen, og bør vel være innafor. 18 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 15. oktober 2023 #622 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Jeg forstår ikke de logiske argumentene for at forbundet ser på det som så viktig å beholde disse medaljekamdidatene sine i Ingebrigtsenfamilien. Hver medalje for Norge er jo egentlig ganske lite verdt uansett når resten av verden tror de er dopa. Endret 15. oktober 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 15. oktober 2023 #623 Del Skrevet 15. oktober 2023 keops skrev (11 minutter siden): Det er nytt at støttepersoner i landslagssystemet går ut og beskriver oppførselen til Henrik som helt uakseptabel, og hendelsen som ganske så voldsom. Henrik har ikke, som du sier, mistet besinnelsen kun én gang. Det er et mønster hvor han går i klikkemodus der et normalt voksent individ ville reagert noe mer problemløsningsorientert. Om han skal få sparken eller ei vet jeg ikke, men han kan jo som en begynnelse greie å oppføre seg ved matbordet. Dette er pensum i barnehagen, og bør vel være innafor. Høres ikke bra ut. Når idrettsforbundet sier de har håndtert saken, men varslerne likevel velger å gå ut med det, tyder det jo på at håndteringen ikke kjennes god nok. Håper idretsforbundet tar noen runder på hva som er ok oppførsel. Husk at godt lederskap ofte ikke er å henge folk oppetter knaggene. Vi kommer ikke til å «se» alle tiltakene NIF gjør. Henrik bør ikke få lov til å holde på en ugrei lederstil, uansett om han kan ha rett til å være opprørt. Han mener de trenger ro for å kutte tiendedeler. Da må han finne andre måter å si fra til folk på, som ikke innebærer å henge dem ut i plenum. 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #624 Del Skrevet 15. oktober 2023 MildeMarie skrev (4 minutter siden): Henrik bør ikke få lov til å holde på en ugrei lederstil, uansett om han kan ha rett til å være opprørt. Han mener de trenger ro for å kutte tiendedeler. Dersom Jakob heller ikke i OL evner å venne 1500-meter gullet (har jo ikke evnet det i de to siste VM), da vil Henrik og Jakob skylde på bråket de selv bidrar til at opprettholdes, vinneren vil de som normalt fra den kanten ikke kreditere. At de er trass som førpubertale drittunger og selv bidrar mer enn noen til sirkuset de skal skylde på, det har de total mangel av innsikt til å se selv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 15. oktober 2023 #625 Del Skrevet 15. oktober 2023 Er drittlei hele den forbaskede familien og alt de driver med! Hver forbannet dag ser jeg et av trynene deres i media og rapportene er aldri av det positive slaget. 3 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 15. oktober 2023 #626 Del Skrevet 15. oktober 2023 MildeMarie skrev (19 minutter siden): Høres ikke bra ut. Når idrettsforbundet sier de har håndtert saken, men varslerne likevel velger å gå ut med det, tyder det jo på at håndteringen ikke kjennes god nok. Håper idretsforbundet tar noen runder på hva som er ok oppførsel. Husk at godt lederskap ofte ikke er å henge folk oppetter knaggene. Vi kommer ikke til å «se» alle tiltakene NIF gjør. Henrik bør ikke få lov til å holde på en ugrei lederstil, uansett om han kan ha rett til å være opprørt. Han mener de trenger ro for å kutte tiendedeler. Da må han finne andre måter å si fra til folk på, som ikke innebærer å henge dem ut i plenum. Enig i alt dette Det ironiske oppi alt her er jo Henriks svar på den siste utviklingen. Han mener at folk koker spikersuppe på en tynn gugge, og ikke evner å legge ting bak seg. Den dagen han eventuelt blir i stand til å se seg selv i speilet kommer til å bli smertefull 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. oktober 2023 #627 Del Skrevet 15. oktober 2023 Majer skrev (3 timer siden): Damene passer barna og steller huset ja. Tradisjonelle kjønnsroller. Sammenlign det med kona til Fillip som kommer fra et kristent hjem. Trodde det var mer at de hadde jobb ved siden av som influencere du reagerte på. Men nå en part er toppidrettsutøver, så tar gjerne den andre mer ansvar. Et annet løper-ess, Ingrid Kristiansen hadde vel heller ikke hatt den karrieren hun hadde , uten sin mann bak seg som også tok barn og hus på hjemmebane. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. oktober 2023 #628 Del Skrevet 15. oktober 2023 tvertimot skrev (1 time siden): Filip synes jeg at er den eneste av de tre løperbrødrene som er ok, han har alltid vært vesentlig mer spiselig enn Henrik og Jakob, at han ikke har vært så ille mot Narve overrasker meg ikke. Jeg har alltid likt Filip best av de tre. Væremåten de har hatt mot Narve og Per er horribel og viser bare hvor urimelige og kontrollerende de har vært, måten de er trass på er noe drittunge-preget trass over, å forsones med noen som er så høy på seg selv og så sta er nær sagt en umulighet. Uavhengig av hva som har skjedd så er Henrik og Jakob svært urimelig, de hadde så avgjort trengt hva jeg pleier å kalle en borgerlig komfirmasjonsprosess, altså å bli satt på plass og stilt til veggs. Jeg skulle likt å kunne sagt noen vellmente ord til dem selv, da skulle de få hørt hvor småelige og urimelige de er... Det er overraskende at det ikke har kommet frem tidligere. Media vil spise dette rått, men jeg anbefaler alle lesere og friidretts interesserte å styre vekk fra sønnene. Det er tragisk at en far som har vært trener blir kastet blant løvene, så er jo ingen takknemlighet. Ok, tv serien kunne vært unngått, men hva gjør ikke NRK for å få tv seere. Men trist det endte slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. oktober 2023 #629 Del Skrevet 15. oktober 2023 Thanos skrev (23 minutter siden): Er drittlei hele den forbaskede familien og alt de driver med! Hver forbannet dag ser jeg et av trynene deres i media og rapportene er aldri av det positive slaget. Media spiser dette rått, og betrakter dette som gått lese stoff, men egentlig har journalister feil fokus. Enden av sagaen som alle ser er at sønnene får gjøre opp sitt sinne og hat med faren, og la idretten få være sentral og ikke deres egoisme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 15. oktober 2023 #630 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) All ære til Knut Jæger Hansen som går ut med dette. Han varslet muntlig og mener det var en varslingssak. Slokvik håndterte det ikke som en varslingssak fordi den ble levert muntlig. Ikke skriftlig. De håndterte det som en intern stridighet. Sjokkerende rett og slett. Håper Hansen leverer et skriftlig varsel. Hissigproppen Henrik kan ikke få holde på sånn. Oppfører seg som konger på haugen. Sikker på at Henrik ligger bak mye av støyen. Uspiselig fyr. https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 Endret 15. oktober 2023 av Stargaze 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. oktober 2023 #631 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Stargaze skrev (11 minutter siden): All ære til Knut Jæger Hansen som går ut med dette. Han varslet muntlig og mener det var en varslingssak. Slokvik håndterte det ikke som en varslingssak fordi den ble levert muntlig. Ikke skriftlig. De håndterte det som en intern stridighet. Sjokkerende rett og slett. Håper Hansen leverer et skriftlig vardling. Hissigproppen Henrik kan ikke få holde på sånn. Oppfører seg som konger på haugen. Sikker på at Henrik ligger bak mye av støyen. Uspiselig fyr. https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 Så forbundet tar brødrenes side mot all sunn fornuft? Er det bare ren grådighet etter medaljer? Har de glemt hvem som skapte disse medaljevinnerne? Hvorfor er det ingen fra brødrene som kommer ut med en fin fortelling om hvorfor de oppfører seg som de gjør? Er det frykt for at folk får enda mer sympati med deres far? Er det noe annet? P.S. Var Gjert på Jacobs bryllup? Endret 15. oktober 2023 av Drizzt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 15. oktober 2023 #632 Del Skrevet 15. oktober 2023 Stargaze skrev (11 minutter siden): All ære til Knut Jæger Hansen som går ut med dette. Han varslet muntlig og mener det var en varslingssak. Slokvik håndterte det ikke som en varslingssak fordi den ble levert muntlig. Ikke skriftlig. De håndterte det som en intern stridighet. Sjokkerende rett og slett. Håper Hansen leverer et skriftlig varsel. Hissigproppen Henrik kan ikke få holde på sånn. Oppfører seg som konger på haugen. Sikker på at Henrik ligger bak mye av støyen. Uspiselig fyr. https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 Intern håndtering står til stryk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. oktober 2023 #633 Del Skrevet 15. oktober 2023 Thanos skrev (44 minutter siden): Er drittlei hele den forbaskede familien og alt de driver med! Hver forbannet dag ser jeg et av trynene deres i media og rapportene er aldri av det positive slaget. Enig! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shapeshift Skrevet 15. oktober 2023 #634 Del Skrevet 15. oktober 2023 Synes hele greia er så trist, min familie elsker å se friidrett på tv (sikkert mange som oss, som roper "det er 3 min til Warholm springer kom kom") - og nå har vi også så mange gode som er morsomt å følge med på. Synes media kan holde seg unna og finne en løsning der utøverne kan fokusere på trening og konkurranser hver for seg. Kjenner ikke til konflikten, men har sett serien team Ingebrigtsen, og om det var min pappa som valgte å prioritere trenerkarriere over å være supporter pappa etter det som kommer fram i serien, hadde jeg vært knust. Synes også Elisabeth er helt fantastisk, og kommer klart frem i serien hvor god støtte hun er for Jakob - de som sier så mye nedlatende om henne bør se et par episoder 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 15. oktober 2023 #635 Del Skrevet 15. oktober 2023 h/k skrev (3 timer siden): Da har situasjonen som førte til varslingen kommet ut. Helt utrolig at det blir nesten snakket bort? Tenk om dette var ditt arbeidsmiljø og du skal prestere på samme nivå de gjør. https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 Men stemmer det at det var en avtale at Narve ikke skulle være i det rommet? Men ignorerte avtalen og var der likevel? Narve fremstår mer som en mobber for meg, en sånn «luften er for alle», som pirker og provoserer alt han kan for å plage Henrik og Jacob. Utrolig ufin type. Mens Jacob snakker om sport til media snakker Narve om hvor teite og slemme Jacob og Henrik er, pluss nedsettende kommentarer om at Jacob egentlig ikke er så god, og at han selv egentlig er vel så god. Lykkelia skrev (3 timer siden): Interessant at Filip Ingebrigtsen kunne sitte ved samme bord som Narve uten å lage noe nummer av det. Kjenner at det gir meg håp. Men da Henrik kom, skulle Narve altså ha seg vekk, til tross for at de nesten var ferdige med å spise. Det begynner å komme et tydeligere bilde av hvem som skaper problemene til Narve. Oppførselen til Henrik er helt krise, og jeg skjønner godt at varsleren kaller det mobbing og trakassering. Det jeg ikke skjønner, er at det liksom skulle være avtalt på forhånd at Narve ikke kunne sitte med dem. Det er helt uholdbart hvis det er slik at Narve på en treningsleir var pålagt ikke å spise med det norske laget. Hvis Henrik eller Jakob har et så stort problem med å være i samme rom som ham, får de heller holde seg unna det norske laget selv. Og friidrettsforbundet kommer absolutt ikke godt ut av dette. Til de som synes Narve har kommet med små stikk i media: Dette viser i hvilken grad han har klart å holde stilt. Det er imponerende at han ikke har sagt ett eneste ord om denne hendelsen til media. Hadde det vært meg som ble slik behandlet, hadde jeg gjort alt annet enn å tie. (Men jeg er enig med dem som sier at Narve nok kunne kommet enda bedre ut av det om han var mer ydmyk i møte med media.) Hvis Narve mobber Jacob (som han også han gjort via media) så er det helt logisk at han ikke skal spise sammen med Jacob. Sånn Narve oppfører seg er det rart at han ikke kastes ut av laget sammen med den uspiselige treneren sin. Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Står det egentlig noe nytt i saken om dette varselet? Henrik ville ikke sitte sammen med Norås, han oppførte seg dumt… Synes folk han skal sparkes etter å miste besinnelsen en gang? Norås sin oppførsel kan vel minne om mobbing av Jacop i media, skal han også sies opp da? For all del Henrik gjorde noe dumt, men det å miste besinnelsen en gang er ikke det samme som å være en mobber. Det renvasker heller ikke Gjert for noen ting. enig 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 15. oktober 2023 #636 Del Skrevet 15. oktober 2023 velociraptor skrev (2 minutter siden): Men stemmer det at det var en avtale at Narve ikke skulle være i det rommet? Men ignorerte avtalen og var der likevel? Narve fremstår mer som en mobber for meg, en sånn «luften er for alle», som pirker og provoserer alt han kan for å plage Henrik og Jacob. Utrolig ufin type. Mens Jacob snakker om sport til media snakker Narve om hvor teite og slemme Jacob og Henrik er, pluss nedsettende kommentarer om at Jacob egentlig ikke er så god, og at han selv egentlig er vel så god. Hvis Narve mobber Jacob (som han også han gjort via media) så er det helt logisk at han ikke skal spise sammen med Jacob. Sånn Narve oppfører seg er det rart at han ikke kastes ut av laget sammen med den uspiselige treneren sin. enig Det som udiskutabelt stemmer er at bror Filip satt og spiste sammen med bl.a. Narve. Det rapporteres ikke om skade verken på kropp og eller sjel hos Filip som følge av dette måltidet. "Lufta er for alle"??????? Narve er idrettsutøver som er på samling. På samling pleier man å spise og trene sammen, derav betegnelsen "samling". 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. oktober 2023 #637 Del Skrevet 15. oktober 2023 Drizzt skrev (26 minutter siden): Så forbundet tar brødrenes side mot all sunn fornuft? Er det bare ren grådighet etter medaljer? Har de glemt hvem som skapte disse medaljevinnerne? Hvorfor er det ingen fra brødrene som kommer ut med en fin fortelling om hvorfor de oppfører seg som de gjør? Er det frykt for at folk får enda mer sympati med deres far? Er det noe annet? P.S. Var Gjert på Jacobs bryllup? Gjert var ikke invitert til Henriks bryllup. Kona gikk alene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. oktober 2023 #638 Del Skrevet 15. oktober 2023 sakens kjerne slik jeg tolker det er at forbundet nekter Gjert kreditering å dra på friidrettstevne og følge opp sin utøver. Hvis dette ikke var et tema, så kunne brødrene skjult bra for omgivelsene sitt hat på faren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 15. oktober 2023 #639 Del Skrevet 15. oktober 2023 keops skrev (31 minutter siden): Det som udiskutabelt stemmer er at bror Filip satt og spiste sammen med bl.a. Narve. Det rapporteres ikke om skade verken på kropp og eller sjel hos Filip som følge av dette måltidet. "Lufta er for alle"??????? Narve er idrettsutøver som er på samling. På samling pleier man å spise og trene sammen, derav betegnelsen "samling". Ikke hvis man har fått beskjed om å ikke være på et spesifikt rom, av grunner vi ikke kjenner til. Ja, sånn mobbing der man følger etter noen og er plagsom kun for å plage, for lufta er for alle, og på samling må alle spise sammen selv om noe annet var avtalt. Nå vet ikke jeg om det stemmer at det var en avtale om at Narve ikke skulle være i dette rommet. Hvis det ikke var det så var det ugrei oppførsel av Henrik. Hvis det var en avtale som Narve valgte å ikke forholde seg til, kan jeg skjønne Henriks reaksjon. At Filip satt og spiste med han kan jo bety at Filip er mer konfliktsky og ikke orket å ta kampen, eller at han faktisk ikke har noe problem med Narve - jeg aner ikke. Narve virker ute av stand til å gå forbi en mikrofon eller et kamera uten å slenge noe dritt om Jacob. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 15. oktober 2023 #640 Del Skrevet 15. oktober 2023 10 minutter siden, velociraptor said: Ikke hvis man har fått beskjed om å ikke være på et spesifikt rom, av grunner vi ikke kjenner til. Ja, sånn mobbing der man følger etter noen og er plagsom kun for å plage, for lufta er for alle, og på samling må alle spise sammen selv om noe annet var avtalt. Nå vet ikke jeg om det stemmer at det var en avtale om at Narve ikke skulle være i dette rommet. Hvis det ikke var det så var det ugrei oppførsel av Henrik. Hvis det var en avtale som Narve valgte å ikke forholde seg til, kan jeg skjønne Henriks reaksjon. At Filip satt og spiste med han kan jo bety at Filip er mer konfliktsky og ikke orket å ta kampen, eller at han faktisk ikke har noe problem med Narve - jeg aner ikke. Narve virker ute av stand til å gå forbi en mikrofon eller et kamera uten å slenge noe dritt om Jacob. Det er i så fall totalt uakseptabelt om friidrettsforbundet har avtalt at Nordås må isoleres fra hele det norske laget fordi Henrik Ingebrigtsen ikke tåler synet av han. Det skal ikke være slik at den som mobbes eller trakasseres blir straffet for det. Det er naturlige skulle vel være at Henrik Ingebrigtsen setter seg ved et annet bord. 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå