totti_1 Skrevet 14. oktober 2023 #601 Del Skrevet 14. oktober 2023 Gjest Fett nok skrev (6 minutter siden): Villigheten til å skjerme folk for konsekvensene av egne handlinger er tilsynelatende uendelig Ja, tragisk... kanskje idretten har lært litt de siste årene. Men bedre må det bli. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 14. oktober 2023 #602 Del Skrevet 14. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (4 timer siden): Of det er sjeldent en bra ting å engasjere Elden! Nå er jo ikke Gjert tiltalt for noe kriminelt, men når han ansetter Elden ser han skyldig ut uansett 😛 Min tanke også 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 14. oktober 2023 #603 Del Skrevet 14. oktober 2023 pop up bruker skrev (49 minutter siden): De burde, som familie, gå ut å snake om det. Det blir så himla mye spekulasjoner og krims krans som ingen er tjent med. Forstår at det er tøft. Såvidt jeg forstår snakkes det ikke om fordi det omhandler hele familien, som altså inneholder mindreårige søsken. Synes det er helt riktig at de skal slippe å forholde seg til det førstesidestoffet i VG som det sannsynligvis hadde blitt. Ikke at dagens oppslag i media er bra heller, men støtter de ikke går i detaljer. Skjønner Gjert ville fortsette som trener når Narve vil ha ham, men tror helt klart at hvis sønnene hadde stått øverst på lista hans så hadde han gjort klokt i å gå tilbake for fullt i sin vanlige jobb og la guttene holde på i fred med det som er deres jobb, altså løping. Kan forstå deres skuffelse over Narve også. Det er nok vanskelig for dem å forstå at han valgte treneren fremfor kamerater i den situasjonen de sto i. Men sånn e det vel å ville bli verdensmester; man går over lik hvis man må… så står forbundet der i midten da, kan ikke være en enkel jobb. Men at Elden er på banen lover ikke godt for hverken mediesirkuset eller relasjonene i familien😢 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 14. oktober 2023 #604 Del Skrevet 14. oktober 2023 Som hun yngste nygift kone skryter av det huset. Hva bidrar hun med der? Er han som har tjent pengene. Hun er så høy på seg selv og materialistisk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ludvig Skrevet 14. oktober 2023 #605 Del Skrevet 14. oktober 2023 Xstrella skrev (1 time siden): Som hun yngste nygift kone skryter av det huset. Hva bidrar hun med der? Er han som har tjent pengene. Hun er så høy på seg selv og materialistisk. Jakob selv han jo sagt at hun betyr veldig mye, både privat og på stevner som støttespiller. Men ja, pengene er det nok han som drar inn, men ikke sikkert han hadde hatt like gode resultater om det ikke var for henne. Det finnes jo en haug av influencere som deler på husbygging osv, så hun er ikke i særstilling der…lett å dele når en vet at det selger🤷♀️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 15. oktober 2023 #606 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Damene til den yngste og eldste av de tre løpebrødrene tjener penger som influencere pga mennene sine. Det er et hån mot feminisme. Både de og brødrene driver skittent spill. Endret 15. oktober 2023 av Majer 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #607 Del Skrevet 15. oktober 2023 Majer skrev (4 timer siden): Damene til den yngste og eldste av de tre løpebrødrene tjener penger som influencere pga mennene sine. Det er et hån mot feminisme. Slik damer er, de har alltid gått i flokk etter dem som har penger og er svært matrealistiske. Bare et fåtall av damene får menn med god inntekt og mye penger, resten (altså de som ikke får slike menn) går inn i et skrikekor som rakker ned på og misunner de som får slike menn, de blir hakkekoret som selv må slite... Mye penger er det viktigste kriteriet kvinner ser på hos en mann, har en mann det så kan han velge og vrake blandt kvinner og er garantert suksess på datingfronten. Kvinner følger som sagt pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 15. oktober 2023 #608 Del Skrevet 15. oktober 2023 Da har situasjonen som førte til varslingen kommet ut. Helt utrolig at det blir nesten snakket bort? Tenk om dette var ditt arbeidsmiljø og du skal prestere på samme nivå de gjør. https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. oktober 2023 #609 Del Skrevet 15. oktober 2023 Majer skrev (4 timer siden): Damene til den yngste og eldste av de tre løpebrødrene tjener penger som influencere pga mennene sine. Det er et hån mot feminisme. Både de og brødrene driver skittent spill. Liva Ingebretsen studerer til lektor i engelsk og historie, skriver og illustrerer barnebok, samt oppdrar to barn ( store deler av tiden alene), ved siden av er hun influencer ja. Elisabeth legger opp en stor del av livet sitt etter Jacob nå- det er nok en god del av oppskriften hans for å lykkes også. Hun er også alene store deler av tiden, og har vel hatt aleneansvaret for husbygging og det er et gigaprosjekt i seg selv, hun er ung og hun er dyktig og tar ansvar for mye er det inntrykket jeg får da. Og så har hun IG konto - javel, velbekomme. 24 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 15. oktober 2023 #610 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Zenhouse skrev (8 minutter siden): Liva Ingebretsen studerer til lektor i engelsk og historie, skriver og illustrerer barnebok, samt oppdrar to barn ( store deler av tiden alene), ved siden av er hun influencer ja. Elisabeth legger opp en stor del av livet sitt etter Jacob nå- det er nok en god del av oppskriften hans for å lykkes også. Hun er også alene store deler av tiden, og har vel hatt aleneansvaret for husbygging og det er et gigaprosjekt i seg selv, hun er ung og hun er dyktig og tar ansvar for mye er det inntrykket jeg får da. Og så har hun IG konto - javel, velbekomme. Damene passer barna og steller huset ja. Tradisjonelle kjønnsroller. Sammenlign det med kona til Fillip som kommer fra et kristent hjem. Endret 15. oktober 2023 av Majer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 15. oktober 2023 #611 Del Skrevet 15. oktober 2023 h/k skrev (9 minutter siden): Da har situasjonen som førte til varslingen kommet ut. Helt utrolig at det blir nesten snakket bort? Tenk om dette var ditt arbeidsmiljø og du skal prestere på samme nivå de gjør. https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 De må jo komme frem med en forklaring som rettferdiggjør en slik oppførsel, 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelia Skrevet 15. oktober 2023 #612 Del Skrevet 15. oktober 2023 Interessant at Filip Ingebrigtsen kunne sitte ved samme bord som Narve uten å lage noe nummer av det. Kjenner at det gir meg håp. Men da Henrik kom, skulle Narve altså ha seg vekk, til tross for at de nesten var ferdige med å spise. Det begynner å komme et tydeligere bilde av hvem som skaper problemene til Narve. Oppførselen til Henrik er helt krise, og jeg skjønner godt at varsleren kaller det mobbing og trakassering. Det jeg ikke skjønner, er at det liksom skulle være avtalt på forhånd at Narve ikke kunne sitte med dem. Det er helt uholdbart hvis det er slik at Narve på en treningsleir var pålagt ikke å spise med det norske laget. Hvis Henrik eller Jakob har et så stort problem med å være i samme rom som ham, får de heller holde seg unna det norske laget selv. Og friidrettsforbundet kommer absolutt ikke godt ut av dette. Til de som synes Narve har kommet med små stikk i media: Dette viser i hvilken grad han har klart å holde stilt. Det er imponerende at han ikke har sagt ett eneste ord om denne hendelsen til media. Hadde det vært meg som ble slik behandlet, hadde jeg gjort alt annet enn å tie. (Men jeg er enig med dem som sier at Narve nok kunne kommet enda bedre ut av det om han var mer ydmyk i møte med media.) 22 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. oktober 2023 #613 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Frøken Ludvig skrev (8 timer siden): Såvidt jeg forstår snakkes det ikke om fordi det omhandler hele familien, som altså inneholder mindreårige søsken. Synes det er helt riktig at de skal slippe å forholde seg til det førstesidestoffet i VG som det sannsynligvis hadde blitt. Ikke at dagens oppslag i media er bra heller, men støtter de ikke går i detaljer. Skjønner Gjert ville fortsette som trener når Narve vil ha ham, men tror helt klart at hvis sønnene hadde stått øverst på lista hans så hadde han gjort klokt i å gå tilbake for fullt i sin vanlige jobb og la guttene holde på i fred med det som er deres jobb, altså løping. Kan forstå deres skuffelse over Narve også. Det er nok vanskelig for dem å forstå at han valgte treneren fremfor kamerater i den situasjonen de sto i. Men sånn e det vel å ville bli verdensmester; man går over lik hvis man må… så står forbundet der i midten da, kan ikke være en enkel jobb. Men at Elden er på banen lover ikke godt for hverken mediesirkuset eller relasjonene i familien😢 Hvis du leser intervjuer med Narve, så var de aldri kamerater og nære venner. At han valgte Gjert som trener og Gjert vil trene ham (noe som førte raskt til en viktig medalje), viser bare at Gjert er altfor dyktig og nyttig til å bli ignorert og tilsidesatt av de som, for meg personlig, fremstår som arrogante sønner. De kan fint gå sin egen vei, men de kan ikke frarøve norsk idrett den dyktige trener deres far er. Også denne skandalen med at Narve ikke fikk lov å sitte på et bestemt bord? Jeg mistet fullstendig sansen for brødrene etter alt dette. Men kudos til Filip som tydeligvis ikke hadde problemer å sitte på samme bord. Henrik burde derimot gå litt i seg selv. Kanskje Jakob også. Nå må forbundet ta av skylappene og være rettferdig. Endret 15. oktober 2023 av Drizzt 13 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. oktober 2023 #614 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Hele greia setter toppidrett som sådan i et litt ekkelt lys. Toppidrett på sitt vakreste handler om propaganda og samhold i idrettsmiljøene på tvers av landegrenser. Våre idrettsmenn og kvinner er ambassadører som skal gjøre oss likt og beundret. Så viser det seg at fiendtlig rivalisering , spisse albuer og brutal vinnervilje preger idretten. Idrett mister verdi, som forbilder, som vår elskede tv-underholdning, som propagandister for Norge, som sponsorobjekter. Ingebrigstengutta er i verdenstoppen fysisk, men de matcher ikke det vakre bildet vi har av andre idrettshelter, som f.eks Ole Ellefsæter, Gjermund Eggen, Ingvild Flugstad Østberg, Heidi Weng..... Endret 15. oktober 2023 av I Grosny 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 15. oktober 2023 #615 Del Skrevet 15. oktober 2023 De siste avklaringer rundt hendelsen ved spisebordet på landslagets treningsleir viser vel hvem av Ingebrigtsene som virkelig har en utagerende og mobbende personlighet. At en voksen mann med egen familie oppfører seg slik som varselet beskriver er hårreisende. Sett det så i sammenheng med utfallet hans under mesterskap der hele verden ble beskyldt for inkompetanse, ja untatt himself, Filip og Jakob selvfølgelig, så ser vi at Gjert nok ikke når sønnen til anklene i sine forsøk på å lage drama og prøve å manipulere omgivelsene. Om Jakop kan holde ut en sånn "trener" som Henrik så burde han greie å omgås Narve under mesterskap og samlinger. At Gjert nå har hyret Elden tyder vel på at han har gitt opp å forsones med sønnene og sånn sett ikke har noe mer å tape på den fronten. Det er meget forståelig at han ikke ønsker å ha et offentlig stempel som en som lager et utrygt miljø for andre. Henrik har nok avslørt litt for mye av sine egne personlige brister til at folk nå kjøper historien om de plagene sønner med den farlige faren. 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. oktober 2023 #616 Del Skrevet 15. oktober 2023 Står det egentlig noe nytt i saken om dette varselet? Henrik ville ikke sitte sammen med Norås, han oppførte seg dumt… Synes folk han skal sparkes etter å miste besinnelsen en gang? Norås sin oppførsel kan vel minne om mobbing av Jacop i media, skal han også sies opp da? For all del Henrik gjorde noe dumt, men det å miste besinnelsen en gang er ikke det samme som å være en mobber. Det renvasker heller ikke Gjert for noen ting. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. oktober 2023 #617 Del Skrevet 15. oktober 2023 I Grosny skrev (25 minutter siden): Hele greia setter toppidrett som sådan i et litt ekkelt lys. Toppidrett på sitt vakreste handler om propaganda og samhold i idrettsmiljøene på tvers av landegrenser. Våre idrettsmenn og kvinner er ambassadører som skal gjøre oss likt og beundret. Så viser det seg at fiendtlig rivalisering , spisse albuer og brutal vinnervilje preger idretten. Idrett mister verdi, som forbilder, som vår elskede tv-underholdning, som propagandister for Norge, som sponsorobjekter. Ingebrigstengutta er i verdenstoppen fysisk, men de matcher ikke det vakre bildet vi har av andre idrettshelter, som f.eks Ole Ellefsæter, Gjermund Eggen, Ingvild Flugstad Østberg, Heidi Weng..... til syvende og sist er det publikum som går i spagat, for de kjenner ikke indre kreftene som skjer i forbundene. Det vi får servert i media er jo innlysende holdninger fra begge parter. Å skape blest rundt idrettsutøvere, og skape forventninger for ola og kari nordmann i stua si, er jo her publikum selv må forstå hva dem blir peilet inn til å følge med support fra media og tv. Ola og kari nordmann er totalt naive til å gi sin tid til noe som egentlig handler om sitt eget ego. Vi har mange eksempler der ola og kari nordmann glatt kunne slått av tv, og lukket igjen avisen. ja, media vil selge, media vil spille dobbel moralsk, så er det opp til leseren og tv titteren vil velge å ta til seg det. Jeg anbefaler i kontekst til denne forum, og rett og slett avvise friidrettsutøverne og forbundet. Har du aldri vært på en friidrettsbane så er det ikke slik at du må på dø og liv lese om saken, egentlig handler dette intrigere om interne saker voksne mennesker kunne løst i enkelthet. Men sånn er det bare ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 15. oktober 2023 #618 Del Skrevet 15. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Damene passer barna og steller huset ja. Tradisjonelle kjønnsroller. Sammenlign det med kona til Fillip som kommer fra et kristent hjem. Det hadde jeg også gjort om jeg kunne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #619 Del Skrevet 15. oktober 2023 Lykkelia skrev (1 time siden): Interessant at Filip Ingebrigtsen kunne sitte ved samme bord som Narve uten å lage noe nummer av det. Kjenner at det gir meg håp. Men da Henrik kom, skulle Narve altså ha seg vekk, til tross for at de nesten var ferdige med å spise. Det begynner å komme et tydeligere bilde av hvem som skaper problemene til Narve. Oppførselen til Henrik er helt krise, og jeg skjønner godt at varsleren kaller det mobbing og trakassering. Det jeg ikke skjønner, er at det liksom skulle være avtalt på forhånd at Narve ikke kunne sitte med dem. Det er helt uholdbart hvis det er slik at Narve på en treningsleir var pålagt ikke å spise med det norske laget. Hvis Henrik eller Jakob har et så stort problem med å være i samme rom som ham, får de heller holde seg unna det norske laget selv. Og friidrettsforbundet kommer absolutt ikke godt ut av dette. Til de som synes Narve har kommet med små stikk i media: Dette viser i hvilken grad han har klart å holde stilt. Det er imponerende at han ikke har sagt ett eneste ord om denne hendelsen til media. Hadde det vært meg som ble slik behandlet, hadde jeg gjort alt annet enn å tie. (Men jeg er enig med dem som sier at Narve nok kunne kommet enda bedre ut av det om han var mer ydmyk i møte med media.) Filip synes jeg at er den eneste av de tre løperbrødrene som er ok, han har alltid vært vesentlig mer spiselig enn Henrik og Jakob, at han ikke har vært så ille mot Narve overrasker meg ikke. Jeg har alltid likt Filip best av de tre. Væremåten de har hatt mot Narve og Per er horribel og viser bare hvor urimelige og kontrollerende de har vært, måten de er trass på er noe drittunge-preget trass over, å forsones med noen som er så høy på seg selv og så sta er nær sagt en umulighet. Uavhengig av hva som har skjedd så er Henrik og Jakob svært urimelig, de hadde så avgjort trengt hva jeg pleier å kalle en borgerlig komfirmasjonsprosess, altså å bli satt på plass og stilt til veggs. Jeg skulle likt å kunne sagt noen vellmente ord til dem selv, da skulle de få hørt hvor småelige og urimelige de er... 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. oktober 2023 #620 Del Skrevet 15. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (36 minutter siden): Står det egentlig noe nytt i saken om dette varselet? Henrik ville ikke sitte sammen med Norås, han oppførte seg dumt… Synes folk han skal sparkes etter å miste besinnelsen en gang? Norås sin oppførsel kan vel minne om mobbing av Jacop i media, skal han også sies opp da? For all del Henrik gjorde noe dumt, men det å miste besinnelsen en gang er ikke det samme som å være en mobber. Det renvasker heller ikke Gjert for noen ting. Jeg et helt enig med deg i dette. I tillegg er vel dette fortsatt bare deres side av saken og Henrik har valgt å ikke si noe detaljerende om den som jeg har sett 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå