Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sveits35 skrev (19 minutter siden):

Slett ikke. Barna har sagt i åpen rett at de mener det er feil at moren ikke står tiltalt sammen med Gjert

Hvor står dette?

• Liker 1
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Hvor står dette?

Kristoffer har gått offentlig ut med dette og gjentok seg i retten. 

• Nyttig 2
Skrevet
HSV50 skrev (1 minutt siden):

Hva er det man sier? Jeg aksepterer at du har en annen mening, men jeg forstår det ikke. Og det stemmer at de ikke oppgir navnet på mannen i gata, akkurat som de ikke oppgir det for søsteren. Men i noen tilfeller gjør det de det også for mannen i gata. Som i Baneheia-saken f.eks.  eller han som voldtok fryktelig mange. Og noen ganger oppgir man det ikke, selv om det er en kjendis. Det er vurdering fra gang til gang. Folk er anonyme, men hvem som helst kan møte opp i retten og følge den. Og pressen kan referere fritt. Det er ikke spesielt form denne saken. Det er ikke en sak som de har åpnet for anledningen. 

Baneheia saken er jo ikke sammenlignbar og heller ikke en sak i nær familie… Forskjellen her er at vi vet mediene dekker saken for alt den er verdt og mer til, og folk får komme med lynsjestemning før det er lagt noen som helst dom, og sitter og lger egne sannheter!

• Nyttig 3
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Hvor står dette?

Det var i hvert fall én av sønnene som sa dette, må ha vært Henrik eller Kristoffer tror jeg.

Prøvde å søke litt, men fant det ikke i farta.

Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

Hvis hun skulle følge samme stilen som før, så skulle hun jo nekte på den måten at hun ser situasjonene helt annerledes enn de og mener at det ikke er noe vold.

Hadde hun i dag stått og vitnet om at hun hadde sett vold og at hun var lei seg for at hun ikke hadde grepet inn, hadde jo tilbakemeldingene via Yvonne Larsen hørt helt annerledes ut.

Aner ikke hva hun har sagt, men forstår at hun ikke vil snakke foran hele Norge. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

« Oppvask» er det man kaller det å løse opp i mindre konflikter, ikke mishandlingssaker. 

Ok, beklager at jeg ikke ordla meg korrekt nok, men du forstår likevel hva jeg ville frem til. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tiara07 skrev (2 minutter siden):

Aner ikke hva hun har sagt, men forstår at hun ikke vil snakke foran hele Norge. 

Ja, det er det vel ingen her som hadde hatt lyst til selv heller. Men det er ikke det dette handler om.

Det handler om at noen ganger bør man faktisk gjøre noe man ikke har lyst til, om man skal oppnå det man ønsker. 

Det var et svik mot fem av barna å ikke la offentligheten få vite hva hun mener om saken. Og det er barn hun allerede har sviktet.

Det hun ønsker mest av alt er vel forsoning, og det ble det nok ennå mindre sannsynlighet for nå.

• Liker 9
Skrevet (endret)
HSV50 skrev (18 minutter siden):

Ok. Så han ville at rettssaken skulle gå For lukkede dører, men ikke vitnemålet til kona? Det høres rart ut. Men hvis det har stått er sted er det jo fullt mulig at det stemmer. Leste jo at han visste hva hun skulle si, så da var det neppe særlig bidrar for ham. Det mest interessante er jo at ungene, på tross av at det er mye som tyder på at det ikke var deres sak moren talte, fremdeles synes det skulle gått for åpne dører. 

Ser nå at det står på TV2.no

Endret av Tiara07
Skrevet

Ok, beklager at jeg ikke ordla meg korrekt nok, men du forstår likevel hva jeg ville frem til. 

Til info: Grunnen til at flere her reagerer på at du kaller det oppvask, er at det minmerer saken og får den til å fremstå som "sladder og tull". Mens det i virkeligheten er en sak om mishansling i nære relasjoner, av mindreårige barn.

• Liker 15
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
lurker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det vel ingen her som hadde hatt lyst til selv heller. Men det er ikke det dette handler om.

Det handler om at noen ganger bør man faktisk gjøre noe man ikke har lyst til, om man skal oppnå det man ønsker. 

Det var et svik mot fem av barna å ikke la offentligheten få vite hva hun mener om saken. Og det er barn hun allerede har sviktet.

Det hun ønsker mest av alt er vel forsoning, og det ble det nok ennå mindre sannsynlighet for nå.

Og jeg uenig der. Beklager, men det er min mening. Det viktigste er jo at hun forklarer seg for de som skal dømme og barna det gjelder. De får nok vite hva hun har sagt, selv om de ikke fikk se det live. Jeg har ingen behov for å vite hva hun har sagt, og det tviler jeg resten av Norge trenger heller, med mindre de ser på dette som et show - og som nettopp kanskje er grunnen til at hun ikke vil/ikke klarer å forklare seg på annen måte. 

Endret av Tiara07
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Tiara07 skrev (Akkurat nå):

Vold og trusler gjennom mange år er en alvorlig tiltale. Vi vet ikke om han blir dømt, men å omtale det som «oppvask» er å minimere og latterliggjøre en rettssak og de fornærmede. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Vold og trusler gjennom mange år er en alvorlig tiltale. Vi vet ikke om han blir dømt, men å omtale det som «oppvask» er å minimere og latterliggjøre en rettssak og de fornærmede. 

Helt enig med deg 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Nok nå, kanskje? :) Jeg trenger ingen forklaring, jeg er voksen :) Det går an å uttrykke seg feil når man skriver og skal svare fort, men du har tydeligvis et behov for å trekke dette langt….

Endret av Tiara07
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Tiara07 skrev (40 minutter siden):

Fordi det er ingen grunn til at en familie skal ha en oppvask offentlig selv om de er kjente! Det er min mening. Det ødelegger mer enn det gagner. 

Men dette er ikke en «oppvask». Det er ikke et familieanliggende. Det er en straffesak, der politiet og påtalemyndigheten har anmeldt og tatt ut tiltale, og familiemedlemmene er innkalt av staten som vitner. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
Lucille skrev (Akkurat nå):

Men dette er ikke en «oppvask». Det er ikke et familieanliggende. Det er en straffesak, der politiet og påtalemyndigheten har anmeldt og tatt ut tiltale, og familiemedlemmene er innkalt av staten som vitner. 

Det vet jeg, men mente det ikke sånn…. Jeg synes likevel at saken burde gå uten at hele Norge skal følge med! 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet

«– Godt fornøyd

Forsvarerne til Gjert Ingebrigtsen hadde imidlertid en annen oppfatning.

– Vi er godt fornøyd med at forklaringen er fremført for retten. Det har kommet frem så mange anklager mot Gjert og Tone Ingebrigtsen, at det var viktig at det kom frem motargumenter, sier forsvarer John Christian Elden.»

Sitat fra https://www.nrk.no/rogaland/bistandsadvokaten-etter-tone-ingebrigtsens-forklaring_-_-den-verste-dagen-for-dem-1.17397128

Her kommer det vel frem at Tone har argumenter i Gjerts favør og mot egne barn. Uten å si hva som blir sagt, så kommer det jo frem likevel på en måte.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Nok nå, kanskje? :) Jeg henge ting forklaring, jeg er voksen :) 

Nå gjelder det ikke bare deg, men det er flere her og andre steder som omtaler det som en fam konflikt som burde løses innad i fam osv osv. Jeg mener det ikke kan presiseres mange nok ganger at dette er en straffesak, det er en alvorlig tiltale. Man kan virkelig ikke ha så lite respekt for barna det gjelder at man minimerer hva dette handler om. 

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Nå gjelder det ikke bare deg, men det er flere her og andre steder som omtaler det som en fam konflikt som burde løses innad i fam osv osv. Jeg mener det ikke kan presiseres mange nok ganger at dette er en straffesak, det er en alvorlig tiltale. Man kan virkelig ikke ha så lite respekt for barna det gjelder at man minimerer hva dette handler om. 

Jeg brukte feil ord i det innlegget i farten… og det beklager jeg. Jeg har prøvd å forklare det nå flere ganger, men virker som at uansett hva jeg sier, så blir ikke det godtatt… :) 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Tiara07 skrev (Akkurat nå):

Jeg brukte feil ord i det innlegget i farten… og det beklager jeg. Jeg har prøvd å forklare det nå flere ganger, men virker som at uansett hva jeg sier, så blir ikke det godtatt… :) 

Jeg så at jeg skrev innlegget mens flere andre skrev det samme og du svarte, godtar svaret ditt jeg👍 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...