Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eloise12345 skrev (14 minutter siden):

Kvelning ? Hvor har du det ifra? Jeg har ikke fått med meg noe om kvelning. Fra serien / utsagn fra barnas forklaring ? 

Kristoffer sitt vitnemål og hans intervju i Aftenposten og deres podcast.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Eloise12345 skrev (20 minutter siden):

Kvelning ? Hvor har du det ifra? Jeg har ikke fått med meg noe om kvelning. Fra serien / utsagn fra barnas forklaring ? 

anonym 4545 skrev (11 minutter siden):

Og dette vet du at hun har sagt, eller skal ha sagt?

Kristoffer har fortalt åpent i media om opplevelser fra barndommen, både om at han ble mishandlet selv, og at han så yngre søsken (ned mot 2 år gamle) bli mishandlet. Han fortalte også at han har fått varige mén av dette.

Hva vil en voksen mann i den jobben han har tjene på å lyve om noe slikt?

Endret av Tartufo
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet
Bacteria skrev (10 minutter siden):

Ser poenget ditt, men er det hun som har bestemt at Filip og de andre barna skulle på gangen da? Trodde lukket rett fungerte slik at kun de som er part i saken skal være i lokalet?

Hun kom med en begrunnelse i alle fall, om at de ikke vàr del av saken lenger m.m. Skal prøve å finne link. Så hun kunne jo latt være  kommentere om de uansett måtte ut…

• Liker 1
Skrevet
anonym 4545 skrev (12 minutter siden):

Og dette vet du at hun har sagt, eller skal ha sagt?

Hvis vi skal tro på Kristoffer, så har hun sagt dette ordrett

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (13 minutter siden):

Jeg er helt enig. Og hvor var trangen til å beskytte barna når de som foreldre sa ja til en tv serie over mange sesonger? Nei, kjøper det ikke i det hele tatt. 

Man kan jo ikke akkurat sammenligne en feelgood TV- serie, som fronter idretten deres med dette her..

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eloise12345 skrev (3 timer siden):

Jeg synes at det er fornuftig av Tone Ingebrigtsen å ville ha lukket mens hun vitner. For dette har bare blitt underholdning for folket,  og det kan ikke være bra for barna heller. Mener uansett at hele saken burde være lukket. Folk godter seg på bekostning av familien. 

Enig! Og barna som er fornærmet får være der! Det er de denne saken gjelder. Dette er en sak som aldri burde vært åpen for pressen eller «hele Norge» i det hele tatt! 

Endret av Tiara07
Feil
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Tiara07 skrev (5 minutter siden):

Enig! Og barna som er tiltalte får være der! Det er de denne saken gjelder. Dette er en sak som aldri burde vært åpen for pressen eller «hele Norge» i det hele tatt! 

Barna er ofrene, også de som fikk sakene henlagt. Kristoffer er kanskje den som har tatt mest skade av mishandlingen, men hans sak ble henlagt pga foreldelse, ikke fordi han ikke ble trodd.

Endret av Tartufo
  • Liker 14
  • Hjerte 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Tiara07 skrev (6 minutter siden):

Enig! Og barna som er tiltalte får være der! Det er de denne saken gjelder. Dette er en sak som aldri burde vært åpen for pressen eller «hele Norge» i det hele tatt! 

Hvorfor ikke? 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Bacteria skrev (25 minutter siden):

Ser poenget ditt, men er det hun som har bestemt at Filip og de andre barna skulle på gangen da? Trodde lukket rett fungerte slik at kun de som er part i saken skal være i lokalet?

Ikke meg du spør, men visstnok er det fra Tone kravet kom.

"Heller ikke hennes to sønner Kristoffer og Filip fikk være til stede, krevde Tone Ingebrigtsen, noe som fikk deres bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen til å reagere. «Oppsiktsvekkende» er ordet hun brukte om det."

https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/gweAG1/retten-boeyde-av-for-tone-ingebrigtsen

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Tiara07 skrev (12 minutter siden):

Vi bor ikke i Russland liksom…. I Norge er det normalt med åpenhet. Dette er folk som har brukt pressen for hva den er verdt når de skal selge sine bøker og ha blest for egen vinning. De har holdt hele det norske folket for narr, fortalt en fiktiv historie samtidig som de mishandlet barna sine. NRK var helt TOPP da! De betrodde alle sine barn til dem! Lurer på om NRK også vil ha lukket rett… hvis ikke vil de ikke vitne kanskje

Endret av Sveits35
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveits35 skrev (7 minutter siden):

Vi bor ikke i Russland liksom…. I Norge er det normalt med åpenhet. Dette er folk som har brukt pressen for hva den er verdt når de skal selge sine bøker og ha blest for egen vinning. De har holdt hele det norske folket for narr, fortalt en fiktiv historie samtidig som de mishandlet barna sine. NRK var helt TOPP da! De betrodde alle sine barn til dem! Lurer på om NRK også vil ha lukket rett… hvis ikke vil de ikke vitne kanskje

Og ikke glem Lindmo! Mer enn 1 gang om jeg ikke husker feil

• Liker 10
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Fordi det er ingen grunn til at en familie skal ha en oppvask offentlig selv om de er kjente! Det er min mening. Det ødelegger mer enn det gagner. 

Endret av Tiara07
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Og ikke glem Lindmo! Mer enn 1 gang om jeg ikke husker feil

NRK har vært en gullgruve for Gjert

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (10 minutter siden):

Det er forskjell på åpenhet og å få hele privatlivet kringkastet i medier og slike forum som her inne! Jeg ville ikke hatt min personlig krise i en rettssal for hele Norge uansett hva det gjaldt i familien eller om jeg var offer eller ikke. Det går helt an å få en rettssak privat/for lukkede dører what ever, hvorpå resultatet av denne kommer i avisen når det er gjort en dom/bedømmelse! Vi trenger ikke å vite detaljer som brukes for alt det er til drittslenging både av søsknene og foreldrene her inne og i avisene, eller i kommentarfeltet på Facebook. Det fører til ren lynsjestemning fra enkelte, og noen her inne overdriver noe så inn i hampen med egne tolkninger om saken. Vi må stole på at retten tar rett avgjørelse. Resultatet får vi vite uansett, og da kan vi ta stilling til parter ut fra det! 

Endret av Tiara07
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er dommer som avgjør, og ikke oss. Uansett hva hun har å si både om barn eller mann, så kan jeg forstå at hun ikke vil gjøre det i all offentlighet. Jeg synes ikke det er merkelig. Det merkelige er jo å ville ha åpen rettsak, slik jeg se det. Å ville at folk fråtser i det som kommer frem,  at vi sitter her og diskuterer hvem som lyver osv. Det er nasty..Reality i rettsak for åpne scener. Hun er nok glad i både mann og barn, og noen av dem blir hengt ut i dag. 

Jeg lurer på hvorfor ungene var så preget? Hvorfor det var en så tung dag? ..og da tenker jeg på hva advokaten som var tilstede, Yvonne, sa. Det var ikke advokaten til de som var utvist av rommet. Trodde de at deres mor plutselig skulle snu 180 grader, om hun ikke har gjort det til nå? Jeg forstår ikke helt hvordan de tenkte der? Hun er jo ikke med sin mann, støtter han, kjører han frem og tilbake, bor med han- om hun ikke støtter han! Hun virker dessuten ikke så kuet i det jeg ser av henne. Tvert i mot. Hun er ganske tydelig på hvordan hun vil ha det.

• Nyttig 5
Annonse
Skrevet
Sveits35 skrev (1 minutt siden):

NRK har vært en gullgruve for Gjert

Tone også. Hun var vel der alene 1 gang, husker hun snakket om fødsler og å føde uten smertelindring. Husker jeg reagerte på hvordan hun var, satt med uggen følelse i magen. Hadde ikke noe med valget om å føde uten smertelindring altså, har full respekt for dem som ønsker det, det var hvordan hun framsto, det er så vanskelig å forklare konkret. Bare den følelsen av at noe er off, ikke stemmer helt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sliter med logikken. Tone sier «pressen forteller ikke sannheten». Så har hun muligheten til å gi sin sannhet, men pressen og andre til stede. De kunne gjengitt ord for ord hva hun sa, om det var det at de ikke sier sannheten som var problemet. Men nei. Hun velger å gi sin historie side uten at noen får høre den - bortsett fra de to ungene som er fornærmet og Gjert (pluss de som er en del av rettsapparatet. Hvor er logikken??

Forøvrig sier jo både Jakob og søsteren at de opplever at pressen har vært ærlig - og de har OGSÅ referert fra vitner som har talt til Gjerts fordel. Så jeg forstår det bare ikke. Når man har anledning til å gi sin versjon, etter å ha klaget over at sannheten ikke kommer fram, og så velger man å kaste alle ut? Inkludert egne unger?! Sorry, men da stoler jeg ikke mye på vitnemålet, når hun kun våger å si det foran de ungene som hun ikke kan kaste ut. 

• Liker 23
  • Nyttig 9
Skrevet
Tiara07 skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på åpenhet og å få hele privatlivet kringkastet i medier og slike forum som her inne! Jeg ville ikke hatt min personlig krise i en rettssal for hele Norge uansett hva det gjaldt i familien. 

Men du har vel heller ikke eksponert familien og alle barna X antall sesonger på NRK heller?

• Liker 13
Skrevet
Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Fordi det er ingen grunn til at en familie skal ha en oppvask offentlig selvmord de er kjente! Det er min mening. Det ødelegger mer enn det gagner. 

Men dette er jo ikke en oppvask, men en rettssak! Den delen som er en oppvask tar de jo privat, og blir det forsining, skjer vel det også privat.

Ikke glem at det var Gjert som brakte det ut i offentligheten, ved å sitte på en podcast og lyve om hvorfor han måtte slutte som trener, fordi han ville redde sitt eget skinn ved å kaste barna sine under bussen.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Så moren skal ha mishandlet barna. Her fremmer du en påstand som bør slettes.

Slett ikke. Barna har sagt i åpen rett at de mener det er feil at moren ikke står tiltalt sammen med Gjert

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...