Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (10 minutter siden):

Hadde hun tenkt på barna først og fremst hadde hun latt alle få være der og lytte til det hun sa. 
Og husk at det er Gjert og Tone som har invitert hele Norges befolkning inn i privatlivet i utgangspunktet. Hun har også skrevet bok. Jeg synes det vitner om to foreldre som først og fremst tenker på seg selv. Hun har også satt Jakob og søsteren i en veldig vanskelig situasjon, synes det er helt forferdelig å se en mor gjøre dette mot barna sine. 

Eller ikke vitnet i det hele tatt pga «skvisen» hennes. Men det hadde vell ikke falt i god jord hos gjert.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (59 minutter siden):

Tipper det er stor sannsynlighet for medhold i anken. Både basert på dommeren sin uttalelse i dag om å ikke sette pris på å bli satt i en slik situasjon, men også vil jeg tro at det regnes som tungtveiende hensyn at de to fornærmede per nå kun kan dele med sin bistandsadvokat, og den enorme belastningen det vil være framover, med stor fare for psykisk uhelse med utgangspunkt i det lille bistandsadvokaten har sagt. Å skulle leve resten av livet uten å kunne snakke med søsken og ektefelle en gang det er en enorm byrde, også tatt alderen i betraktning 

Hadde jeg vært dommeren skal man ikke se bort i fra at det kunne ha vært en taktisk beslutning her å akseptere lukket rett for å få det vitnemålet dokumentert, og så i neste omgang la en anke omgjøre den beslutningen, kontra det å sette hardt mot hard i dag og miste sjansen til å sikre vitnemålet… men så er ikke jeg dommer.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Å sende alle inkludert storebrødre Filip og Kristoffer ut av retten slik at bare J og I sitter igjen med Gjert og Tone er toppen av utpsyking.

Synes det er avslørende. Dette øker troverdigheten til de som sier at hun ikke har forsvart dem. Å ikke vitne hadde stått seg bedre etisk enn dette. 

• Liker 23
  • Nyttig 22
Skrevet

Greit nok at ikke allmennheten skal få lese referat fra dagen, men at ikke de fornærmede skal kunne snakke med sine kjærester, barn eller noen annen øvrig familie eller venner om dette for resten av livet... Det er for meg helt grusomt. Det går jo egentlig ikke an å forvente at man holder, en gang. Det kan umulig være godt psykisk. 

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Tenk om hele den tragedien hadde foregått bak lukkede dører... Tap-tap-sak uansett utfall. Media er eneste vinner med mest klikk.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lineaaa skrev (1 time siden):

Kan det være slik at fem søsken har diktet opp eller overdrevet alt? Før meg ikke til å tro at mammaen lyver i retten, rett foran barna sine. 

Hun turte jo ikke å vitne foran flere barn enn hun måtte. Filip og Kristoffer ble sendt ut.

Du synes ikke det er litt pussig at det bare var I og J som fikk høre vitnemålet og på toppen ikke kan dele det som ble sagt? For meg tegn på feighet og dårlig samvittighet.

Hvis det var oppspinn det som påtalemyndigheten mener at det finnes bevis for at Gjert er skyldig i, kunne hun sagt det for åpen rett.

Endret av Capri
Skrivefeil
  • Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
Anonym_2024 skrev (32 minutter siden):

En mor som har et barn som valgte å bo i fosterhjem, en mor som har mistet kontakten med de fleste av barna sine og deres barn, velger å skape mer avstand og velger å stå ved mannen som har utøvd psykisk terror mot egne barn sin side. Det er tragisk å bevitne. 

Var hun ikke 15-16 år når de ble sammen ?   Hun er vel blitt fullstendig hjernevasket av psykopaten opp gjennom årene.

Vet ikke om dere så episoden på tv når de var i Båtsfjord ?   De skulle besøke farens grav .... "Kan eg få væra litt åleina nå" ... glefset han til henne, og hun skvatt unna som ei livredd bikkje.  Allerede da ante det meg at dette er fanken ikke noe sunt og godt forhold.   Har noen av dere f.eks. sett Gjert le og smile avslappet og hjertelig noen gang ?    Noe sier meg helt klart at denne mannen er f... ikke helt god.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Capri skrev (14 minutter siden):

Hun turte jo ikke å vitne foran flere barn enn hun måtte. Filip og Kristoffer ble sendt ut.

Du synes ikke det er litt pussig at det bare var I og J som fikk høre vitnemålet og på toppen ikke kan dele det som ble sagt? For meg tegn på feighet og dårlig samvittighet.

Hvis det var oppspinn det som påtalemyndigheten mener at det finnes bevis for at Gjert er skyldig i, kunne hun sagt det for åpen rett.

Syns nesten dette er verre en hva Gjert evnt har gjort . Det å være så passiv , feig og i tillegg kontrollerende ( på hvem som skal få høre , hva som kan deles ) er next level manipulerende . Hun er Gjerts lille flying monkey . 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Hun er Gjerts lille flying monkey

Ja, hun har blitt det etter årelang hjernevasking og underkuelse av en psykopat.  Alle som har vært i klørne på slike menn skjønner hva jeg sikter til.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Monkris skrev (1 time siden):

Tenker nok at søskenene snakker sammen, og holder det for seg selv. Det er jo nesten umulig å ikke si noe som helst. De kan jo fritt snakke om sine følelser, og indirekte da også fortelle hva som ble sagt. Tenker de snakker sammen og holder det for seg selv. 

Jeg tror også de kommer til å snakke sammen, men det er jo helt sprøtt at de i utgangspunktet ikke skal ha lov til det.

• Liker 17
Skrevet

Skikkelig ugreit av rettsstaten Norge å sette de to fornærmede i en slik situasjon, det er ekstra bidrag til en bør de allerede bærer. 😢

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Eloise12345 skrev (1 time siden):

Jeg synes at det er fornuftig av Tone Ingebrigtsen å ville ha lukket mens hun vitner. For dette har bare blitt underholdning for folket,  og det kan ikke være bra for barna heller. Mener uansett at hele saken burde være lukket. Folk godter seg på bekostning av familien. 

Trur du folk godter seg? . Eg føljer avdi eg synast saken er viktig. Kvar går skilje mellom oppseding og vold. Er det ok med psykisk kontroll på barn. Trur mange kan kjenne seg att i senarioet med viljesterke/kontrolerende foreldre.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
bullehurk skrev (7 minutter siden):

Ja, hun har blitt det etter årelang hjernevasking og underkuelse av en psykopat.  Alle som har vært i klørne på slike menn skjønner hva jeg sikter til.

Nå undervurderer du henne kolosalt, og du ville sikkert sagt det samme om sønnen som støtter Gjert og ikke kjenner seg igjen i de andres beskyldninger også...
Noe du ikke har grunnlag for, forhåndsdømming etter eget forgodtbefinnende går det under. Det blir for dumt!!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lupiner skrev (6 minutter siden):

Jeg tror også de kommer til å snakke sammen, men det er jo helt sprøtt at de i utgangspunktet ikke skal ha lov til det.

Det vil ha helt motsatt effekt enn hun tror . Det ligger i menneskets natur å prate enda mer om «forbudt « materiale enn det som er åpent og ærlig . Veldig skuffende at hun så åpenbart er en tilrettelegger for Gjert. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Både Elisabeth og Jacob har sagt at han har vansker for å åpen seg og snakke om følelser. Tenk å ikke kunne få snakke fritt med den ene han føler seg trygg på og har åpnet seg for. 

Flott Mamma gitt.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
tvertimot skrev (3 minutter siden):

Nå undervurderer du henne kolosalt, og du ville sikkert sagt det samme om sønnen som støtter Gjert og ikke kjenner seg igjen i de andres beskyldninger også...
Noe du ikke har grunnlag for, forhåndsdømming etter eget forgodtbefinnende går det under. Det blir for dumt!!

Dømming og "dømming".   Dette er en meningsutveksling, og mine meninger er basert på hva jeg ser og hører.  Jeg har møtt både psykopater og deres offer før, for å si det sånn.  

Om du synes det er dumt, så deg om det.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Tone Ingebrigtsens grep i retten i dag forteller etter min mening veldig mye om henne. Hun tapte min siste lille rest av sympati. 

At det er vanskelig, kan enhver forstå. Men alle eier sin egen opplevelse. 

For selv om hun så herjet ut så jeg ingen knekt kvinne. Hun utviste rå maktkamp i retten i dag. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Hadde hun tenkt på barna først og fremst hadde hun latt alle få være der og lytte til det hun sa. 
Og husk at det er Gjert og Tone som har invitert hele Norges befolkning inn i privatlivet i utgangspunktet. Hun har også skrevet bok. Jeg synes det vitner om to foreldre som først og fremst tenker på seg selv. Hun har også satt Jakob og søsteren i en veldig vanskelig situasjon, synes det er helt forferdelig å se en mor gjøre dette mot barna sine. 

Dersom Tone valgte å vitne i full offentlighet så ville hun fått kritikk uansett.  Uansett hva hun sier så blir det kritikk. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Friluftsdame skrev (10 minutter siden):

Tone Ingebrigtsens grep i retten i dag forteller etter min mening veldig mye om henne. Hun tapte min siste lille rest av sympati. 

At det er vanskelig, kan enhver forstå. Men alle eier sin egen opplevelse. 

For selv om hun så herjet ut så jeg ingen knekt kvinne. Hun utviste rå maktkamp i retten i dag. 

Det viktigste er vel at hun forklarer seg for dommerne som skal avgjøre saken?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Så fint at Jacob kom hjem og kunne være  sammen med lillesøsteren i dag 😊

• Liker 5
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...