Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Jentainord skrev (1 minutt siden):

Helt klart lite logisk. Åpne dører i dag betyr at det uansett ikke blir noe å publisere…

Nettopp.

Og da går retten glipp av et vitnemål til hans fordel.

Jeg står fast ved at det virker som om de vil forhindre vitnemålet ved å kreve at det går for åpne dører.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemor_Meg skrev (Akkurat nå):

Nettopp.

Og da går retten glipp av et vitnemål til hans fordel.

Jeg står fast ved at det virker som om de vil forhindre vitnemålet ved å kreve at det går for åpne dører.

Gjert er nok usikker på om hun klarer å være like kynisk som han, noe han nok har all grunn til å være. Uansett hva de snakker om seg i mellom om hva som er riktig å si eller ikke, så skal det en temmelig kaldhjertet mor til om hun ikke støtter sine egne barn mens de sitter så nært å hører på henne. 

Det ironiske er hvor mye penger de har tjent på å selge familielivet sitt pga barnas løpetalent, og samtidig visst at familien er såpass dysfunksjonell som den uansett utfall er. Og så er det media som blir anklagd for å fråtse i familielivet deres. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lukkede dører, vil det da si at ingen kan si noe om hennes forklaring, heller ikke etter at dommen er falt? Eller kan den refereres til etter dommen er falt? Og kan barna si noe om forklaringen hennes på et senere tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentainord skrev (3 minutter siden):

Gjert er nok usikker på om hun klarer å være like kynisk som han, noe han nok har all grunn til å være. Uansett hva de snakker om seg i mellom om hva som er riktig å si eller ikke, så skal det en temmelig kaldhjertet mor til om hun ikke støtter sine egne barn mens de sitter så nært å hører på henne. 

Det ironiske er hvor mye penger de har tjent på å selge familielivet sitt pga barnas løpetalent, og samtidig visst at familien er såpass dysfunksjonell som den uansett utfall er. Og så er det media som blir anklagd for å fråtse i familielivet deres. 

Og nå fikk hun diktere retten til å være lukket? Jeg hadde et snev av sympati for henne, helt til nå…. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 minutt siden):

Og nå fikk hun diktere retten til å være lukket? Jeg hadde et snev av sympati for henne, helt til nå…. 

Slik jeg forstår det må barna ut? innebærer det de fornærmede? Hun klarer ikke å se de i øynene tydeligvis

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentainord skrev (Akkurat nå):

Slik jeg forstår det må barna ut? innebærer det de fornærmede? Hun klarer ikke å se de i øynene tydeligvis

Filip, Elisabeth og Kristoffer får ikke høre, men de fornærmede får være til stede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje derfor J brøt treningsleiren og dro hjem tidligere. For å kunne være til stede i retten. Man må være tilstede for å få med seg vitnemålet idag. Mulig de fikk indikasjoner på at dette ville bli utfallet. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 minutt siden):

Det var nok viktigere for retten at de fikk høre forklaringen, enn prinsippet om åpne dører.

Jeg synes det var riktig beslutning.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje derfor J brøt treningsleiren og dro hjem tidligere. For å kunne være til stede i retten. Man må være tilstede for å få med seg vitnemålet idag. Mulig de fikk indikasjoner på at dette ville bli utfallet. 

Har Jakob og søster taushetsplikt i etterkant? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 minutter siden):

Samme her.

Det ER problematisk at et vitne skal diktere på denne måten, selv om det selvsagt er viktig å i det hele tatt få et vitnemål.

Nå er det altså sånn at det ikke bare er pressen som er kastet på gangen, men også de andre barna. Det er kun de fornærmede barna som får høre hva hun sier. Synes det virker kaldt, og vitner om at hun ikke har planer om å støtte barnas forklaringer. Det er selvsagt lettere å kaste barna sine under bussen når det ikke er så mange til stede.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det taushetsplikt? Altså, ingen får tilsyn i vitnemålet i ettertid heller? Til vanlig kan man jo få tilgang på dokumentene i en rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (4 minutter siden):

Har Jakob og søster taushetsplikt i etterkant? 

Jeg kan ikke noe om dette, men de kan vel ikke gjengi noe av det hun sier offentlig. De kan kanskje si at de er skuffet eller takknemlig over det som har blitt sagt?

Om de har lov til å fortelle det til sine nærmeste, f.eks søsken/ektefelle, vet jeg ikke. Likevel vil det jo ikke være mulig å fange opp det, så vil jo tro at man gjør det. Hadde moren min vitnet om noe helt annet enn min opplevelse i en sånn sak så hadde jeg hatt vanskelig for å reise hjem til familien uten å være knust.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom vel sammen med Gjert til rettssaken i dag, så liten tvil om hvem hun støtter. Så om hun støtter Gjert mister han hennes vitnemål i media da, fremfor om retten hadde vært åpen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at vitnemålet hennes legger seg midt i mellom og at hun vil nekte å svare på det aller groveste. 

Hun vil si at Gjert gikk noe over streken, og at de voksne barna har vært vanskelige. Jeg tror ikke hun vil komme med noen sannhet. 

Skjønner at det er vanskelig for henne, men hun er voksen og har gjennom år latt Gjert styre på. Det har hun visst, ref div siteringer, vil få konsekvenser. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro at vitnemålet hennes legger seg midt i mellom og at hun vil nekte å svare på det aller groveste. 

Hun vil si at Gjert gikk noe over streken, og at de voksne barna har vært vanskelige. Jeg tror ikke hun vil komme med noen sannhet. 

Skjønner at det er vanskelig for henne, men hun er voksen og har gjennom år latt Gjert styre på. Det har hun visst, ref div siteringer, vil få konsekvenser. 

Ja, tenker hun vil innrømme det som har foregått som ikke er straffbart etter loven, og det som er tiltalepunktene/straffbart, vil hun ha samme oppfatning som Gjert; at barna overdriver, tolket ting feil osv. Hun vil nok innrømme at Gjert har vært for streng, tatt for mye kontroll, at far ble byttet mot trener, at han hisser seg opp med mer. Men dette er jo ikke noe som er straffbart, og tenker hun på denne måten kan slippe «billig» unna i sitt vitnemål. Hun støtter barna i noe, det som ikke er straffbart, og støtter Gjerts forklaring på tiltalepunktene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (11 minutter siden):

Hun kom vel sammen med Gjert til rettssaken i dag, så liten tvil om hvem hun støtter. Så om hun støtter Gjert mister han hennes vitnemål i media da, fremfor om retten hadde vært åpen

Det er sant, men samtidig har bistandsadvokatene mulighet til å kryssforhøre, og eventuelt så tvil om troverdighet hvis forklaringen avviker mye fra det hun har sagt på lydopptak. Det ser jeg på som viktig.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Monkris skrev (13 minutter siden):

Er det taushetsplikt? Altså, ingen får tilsyn i vitnemålet i ettertid heller? Til vanlig kan man jo få tilgang på dokumentene i en rettssak.

Det er ikke noe taushetsplikt, men det er referatforbud for pressen.

Taushetsplikt er det vel bare yrkesgrupper som kan ha, da i forbindelse med sitt arbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden):

Det er sant, men samtidig har bistandsadvokatene mulighet til å kryssforhøre, og eventuelt så tvil om troverdighet hvis forklaringen avviker mye fra det hun har sagt på lydopptak. Det ser jeg på som viktig.

Jeg vil tippe hun vil benytte seg av retten til å ikke svare på spørsmål.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe taushetsplikt, men det er referatforbud for pressen.

Taushetsplikt er det vel bare yrkesgrupper som kan ha, da i forbindelse med sitt arbeid.

Men kan de fornærmede snakke om vitnemålet som de vil i etterkant? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (3 minutter siden):

Når ting har blitt som det har blitt er det iallfall veldig bra at man har noen lydopptak i bakhånd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...