Capri Skrevet 26. april #5881 Skrevet 26. april tvertimot skrev (10 timer siden): Det er hvordan du etter eget forgodtbefinnende tolket det hun sa, hun gav med det hun sa ingen bekreftelse på at Gjert er voldelig mot henne eller noen av brødrene for den saks skyld. Du tolker altså dette i verste mening, altså forhåndsdømmer. Hva hun mente med det hun sa, det kan bare hun utdype, og det trenger absolutt ikke å være så ille som det du hører det som (i så fall har du forutinntatte meninger), noe som kan slå fullstendig feil ut... Vel, jeg synes jo at det kommer frem nok i opptaket til at jeg har dekning for å skrive at Tone bekrefter behov for å beskytte mot Gjert. "Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før." For ordens skyld lenke til kilden: https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907 8 8
tvertimot Skrevet 26. april #5882 Skrevet 26. april Capri skrev (1 time siden): Vel, jeg synes jo at det kommer frem nok i opptaket til at jeg har dekning for å skrive at Tone bekrefter behov for å beskytte mot Gjert. "Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før." For ordens skyld lenke til kilden: https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907 Hva Tone legger i det, at du tolker det på verst mulig måte, klart at det blir veldig feil og bare Tone selv kan gi uttrykk for hva hun la i de ordene (at du påtar deg den rollen og tolke etter eget forgodtbefinnende, det får stå for din egen manglende forståelse av hvor feil det blir, slik kan du enkelt ende opp med en tolkning som er langt i fra hva hun mente med det hun sa). Ingen ukjent sak at Gjert har vært ille i hvordan han snakker til barna sine, og dem tilbake til han, det har vært en ille kommunikasjonsform i den familien. Klart at Tone nok har vært ei som har vært mellom det og ikke likt det, og for alt du vet kan det være hva hun gav uttrykk for, det kan bare hun selv svare for (og det er ikke opp til meg og deg samt andre å ilegge henne meninger hun kanskje ikke har, som du har sett så har hun stått på mannen og ikke barna sin side i denne saken). Klart at hun også innså at ting aldri kom til å bli som tidligere, sønnene brøt jo med faren som trener og det er en drastisk avjørelse som forandret alt. Ha is i magen, avvente i det minste om hun avgir forklaring på hva hun mente, det vil garantert bli tema i rettsaken dersom hun velger å vitne i denne saken. Så legge fra deg å tolke dette du, som sagt har du ingen forutsetninger for å skulle ilegge henne noe etter eget forgodtbefinnende, slik er toskeskap!! 2 2
Capri Skrevet 26. april #5883 Skrevet 26. april tvertimot skrev (3 timer siden): Hva Tone legger i det, at du tolker det på verst mulig måte, klart at det blir veldig feil og bare Tone selv kan gi uttrykk for hva hun la i de ordene (at du påtar deg den rollen og tolke etter eget forgodtbefinnende, det får stå for din egen manglende forståelse av hvor feil det blir, slik kan du enkelt ende opp med en tolkning som er langt i fra hva hun mente med det hun sa). Ingen ukjent sak at Gjert har vært ille i hvordan han snakker til barna sine, og dem tilbake til han, det har vært en ille kommunikasjonsform i den familien. Klart at Tone nok har vært ei som har vært mellom det og ikke likt det, og for alt du vet kan det være hva hun gav uttrykk for, det kan bare hun selv svare for (og det er ikke opp til meg og deg samt andre å ilegge henne meninger hun kanskje ikke har, som du har sett så har hun stått på mannen og ikke barna sin side i denne saken). Klart at hun også innså at ting aldri kom til å bli som tidligere, sønnene brøt jo med faren som trener og det er en drastisk avjørelse som forandret alt. Ha is i magen, avvente i det minste om hun avgir forklaring på hva hun mente, det vil garantert bli tema i rettsaken dersom hun velger å vitne i denne saken. Så legge fra deg å tolke dette du, som sagt har du ingen forutsetninger for å skulle ilegge henne noe etter eget forgodtbefinnende, slik er toskeskap!! Jeg har ikke tolket noe, jeg. I innlegget du først siterte og tilla meg meninger, skrev jeg rene faktaopplysninger: Capri skrev (På 25.4.2025 den 15.42): Konspirasjonsteorier er det mange av, men det er jo tross alt ikke brødrene som har gått til sak mot Gjert. Det er påtalemyndigheten som har tiltalt ham, basert på etterforskning som politiet har tatt initiativ til, og forklaringer fra hele søskenflokken samt bl.a lydopptaket der Tone bekrefter behov for å beskytte I og de andre mot Gjert. https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907 Hvis brødrene ønsket Gjert straffet på grunn av en konflikt, hadde de anmeldt ham i 2022 evt 2023. Muligheten var der etter slaget med håndkle, men det fremkommer i retten at de nettopp ikke ønsket at I anmeldte Gjert. Deretter presisering basert på det du hentet ut og kommenterte: Capri skrev (4 timer siden): Vel, jeg synes jo at det kommer frem nok i opptaket til at jeg har dekning for å skrive at Tone bekrefter behov for å beskytte mot Gjert. "Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før." For ordens skyld lenke til kilden: https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907 Vis meg gjerne hvor tolkning og toskeskapen ligger i dette. Det er jo kjent info at dette opptaket er med i etterforskningsmaterialet. 17 6
Magnifique Skrevet 27. april #5884 Skrevet 27. april tvertimot skrev (20 timer siden): Hva Tone legger i det, at du tolker det på verst mulig måte, klart at det blir veldig feil og bare Tone selv kan gi uttrykk for hva hun la i de ordene (at du påtar deg den rollen og tolke etter eget forgodtbefinnende, det får stå for din egen manglende forståelse av hvor feil det blir, slik kan du enkelt ende opp med en tolkning som er langt i fra hva hun mente med det hun sa). Ingen ukjent sak at Gjert har vært ille i hvordan han snakker til barna sine, og dem tilbake til han, det har vært en ille kommunikasjonsform i den familien. Klart at Tone nok har vært ei som har vært mellom det og ikke likt det, og for alt du vet kan det være hva hun gav uttrykk for, det kan bare hun selv svare for (og det er ikke opp til meg og deg samt andre å ilegge henne meninger hun kanskje ikke har, som du har sett så har hun stått på mannen og ikke barna sin side i denne saken). Klart at hun også innså at ting aldri kom til å bli som tidligere, sønnene brøt jo med faren som trener og det er en drastisk avjørelse som forandret alt. Ha is i magen, avvente i det minste om hun avgir forklaring på hva hun mente, det vil garantert bli tema i rettsaken dersom hun velger å vitne i denne saken. Så legge fra deg å tolke dette du, som sagt har du ingen forutsetninger for å skulle ilegge henne noe etter eget forgodtbefinnende, slik er toskeskap!! «Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før» Tolkning eller ei, tatt ut av kontekst eller ei. Her har vi en mor som direkte sier at hun prøver å beskytte sine barn mot sin egen far. Det er en sterk ordbruk, og ikke noe man bare slenger ut med, med mindre det ligger noe alvorlig bak. Hun bruker også ordet «tragedie» Hun vet at ting ikke kommer til å ende bra, noe jeg vil si at situasjonen med anmeldelse og en nå pågående rettssak er et godt bevis på. 20 11
Andrea59 Skrevet 27. april #5885 Skrevet 27. april Magnifique skrev (5 timer siden): «Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før» Tolkning eller ei, tatt ut av kontekst eller ei. Her har vi en mor som direkte sier at hun prøver å beskytte sine barn mot sin egen far. Det er en sterk ordbruk, og ikke noe man bare slenger ut med, med mindre det ligger noe alvorlig bak. Hun bruker også ordet «tragedie» Hun vet at ting ikke kommer til å ende bra, noe jeg vil si at situasjonen med anmeldelse og en nå pågående rettssak er et godt bevis på. Ja, det må da være umulig å tolke dette til noe annet enn noe alvorlig. Om det så er fysisk eller psykisk. Man ville jo aldri ordlagt seg slik om det bare var opphetede diskusjoner der ordene fløy i begge retninger. Dere som mener noe annet: hvordan tenker dere at det kan dreie seg om noe (relativt) uskyldig?? 9 3
HSV50 Skrevet 27. april #5886 Skrevet 27. april Andrea59 skrev (19 minutter siden): Ja, det må da være umulig å tolke dette til noe annet enn noe alvorlig. Om det så er fysisk eller psykisk. Man ville jo aldri ordlagt seg slik om det bare var opphetede diskusjoner der ordene fløy i begge retninger. Dere som mener noe annet: hvordan tenker dere at det kan dreie seg om noe (relativt) uskyldig?? Ja. Hun sier beskytte mot Gjert, hun snakker ikke om å megle mellom, som man fort ville gjort om det var snakk om krangler mellom likestilte parter. Det handler virkelig ikke om å tolke. 12 6
Monkris Skrevet 28. april #5887 Skrevet 28. april Mediene hauser opp og viser til spenning over at Tone i dag skal vitne, om hun ønsker. Men er dette så spennende som de skal ha det til? Hun har jo vist gjentatte ganger at hun støtter Gjert og står på hans side. Det vil jo ikke komme som et sjokk at dette også vil gjenspeile seg i et evt vitnemål? Hun kommer jo ikke til å kaste han under bussen, når hun tydelig har valgt hvor hun står? Så her er det vel ikke mer å forvente enn at hun støtter Gjerts side av saken? 5
lurker Skrevet 28. april #5888 Skrevet 28. april Monkris skrev (11 minutter siden): Mediene hauser opp og viser til spenning over at Tone i dag skal vitne, om hun ønsker. Men er dette så spennende som de skal ha det til? Hun har jo vist gjentatte ganger at hun støtter Gjert og står på hans side. Det vil jo ikke komme som et sjokk at dette også vil gjenspeile seg i et evt vitnemål? Hun kommer jo ikke til å kaste han under bussen, når hun tydelig har valgt hvor hun står? Så her er det vel ikke mer å forvente enn at hun støtter Gjerts side av saken? Jeg tror folk er spente på det fordi det på en måte blir den ultimaste avvisning av barna hvis hun ikke vil svare på spørsmål og/eller ikke gir dem noe støtte i det de har fortalt. De fleste blir nok ikke forbauset, dog. Heller positivt overrasket dersom hun nå er mer nyansert enn vi har sett tidligere. 10 1 1
Jentainord Skrevet 28. april #5889 Skrevet 28. april Monkris skrev (56 minutter siden): Mediene hauser opp og viser til spenning over at Tone i dag skal vitne, om hun ønsker. Men er dette så spennende som de skal ha det til? Hun har jo vist gjentatte ganger at hun støtter Gjert og står på hans side. Det vil jo ikke komme som et sjokk at dette også vil gjenspeile seg i et evt vitnemål? Hun kommer jo ikke til å kaste han under bussen, når hun tydelig har valgt hvor hun står? Så her er det vel ikke mer å forvente enn at hun støtter Gjerts side av saken? Hun har nå sagt hun vil vitne, men med lukkede dører. Det vurderes i retten nå. 1
Lillemor_Meg Skrevet 28. april #5890 Skrevet 28. april Tone I ønsker å vitne bak lukkede dører! Jeg håper det blir godtatt av retten. 2
Ninaen Skrevet 28. april #5891 Skrevet 28. april Lillemor_Meg skrev (10 minutter siden): Tone I ønsker å vitne bak lukkede dører! Jeg håper det blir godtatt av retten. Ser at Elden nå vil ha åpne dører… Håper de godtar lukkede dører, og forstår henne faktisk, hun står i et enormt press. Det viktigste er faktisk at hun vitner! 4 4
Populært innlegg Sveits35 Skrevet 28. april Populært innlegg #5892 Skrevet 28. april Tone som har eksponert barna sine for hele Norge, vil gjemme seg.. fy fader for et kleint opplegg 36 14
Lillemor_Meg Skrevet 28. april #5893 Skrevet 28. april (endret) Ninaen skrev (6 minutter siden): Ser at Elden nå vil ha åpne dører… Håper de godtar lukkede dører, og forstår henne faktisk, hun står i et enormt press. Det viktigste er faktisk at hun vitner! Jeg så også det, og det er litt spesielt siden de (Gjert +forsvarere) ville ha lukket rett i utgangspunktet. Det virker nesten som om de vil at hun ikke skal vitne når de sier at de vil at retten skal være åpen. Jeg håper som sagt også at retten godar lukkede dører. Det viktigste er, som du sier, at hun vitner. https://www.vg.no/sport/i/OoBMg3/ingebrigtsen-saken-filip-ingebrigtsen-narve-gilje-nordaas?pinnedEntry=56630 Sitat Gjert Ingebrigtsens forsvarer John Christian Elden sier til VG at de vil ha åpne dører. (La til lenke og sitat) Endret 28. april av Lillemor_Meg 7
lin Skrevet 28. april #5894 Skrevet 28. april Eller så regner de med at hun vil vitne til fordel for Gjert, og ønsker at dette kommer fram 4 1
Sveits35 Skrevet 28. april #5895 Skrevet 28. april lin skrev (3 minutter siden): Eller så regner de med at hun vil vitne til fordel for Gjert, og ønsker at dette kommer fram Å vitne til Gjerts fordel vil bare understreke hva slags mor hun virkelig er. Stakkars den lille som er igjen i det huset. 12 1 4
Jentainord Skrevet 28. april #5896 Skrevet 28. april lin skrev (5 minutter siden): Eller så regner de med at hun vil vitne til fordel for Gjert, og ønsker at dette kommer fram Elden hører at hun sier hun kun vil vitne om dørene lukkes, han jobber derfor i mot et vitnemål med å be om åpne. Tone hat nektet å forklare seg før, med dette som ultimatum betyr det at åpne dører er null vitnemål. 8
Lillemor_Meg Skrevet 28. april #5897 Skrevet 28. april (endret) lin skrev (9 minutter siden): Eller så regner de med at hun vil vitne til fordel for Gjert, og ønsker at dette kommer fram Det kan også være, men det virker lite logisk siden det viktigste (for Gjert, hvis han trodde det var til han fordel) burde være at vitnemålet ble gitt, og ikke at det ble publisert. Endret 28. april av Lillemor_Meg 2
Jentainord Skrevet 28. april #5898 Skrevet 28. april Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden): Det kan også være, men det virker lite logisk siden det viktigste burde være at vitnemålet ble gitt, og ikke at det ble publisert. Helt klart lite logisk. Åpne dører i dag betyr at det uansett ikke blir noe å publisere…
Lillemor_Meg Skrevet 28. april #5899 Skrevet 28. april (endret) Feil Endret 28. april av Lillemor_Meg
Monkris Skrevet 28. april #5900 Skrevet 28. april lin skrev (10 minutter siden): Eller så regner de med at hun vil vitne til fordel for Gjert, og ønsker at dette kommer fram De vet jo at hun er på Gjert sin side, Gjert og Tone har jo 100% snakket om hva hun skal si osv. De to vet jo hva hverandre mener med mer, så selvfølgelig ønsker Gjert åpne dører. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå