Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
HSV50 skrev (2 minutter siden):

Seriøst?! At vi her snakker om en fin og flott familie, minus disse tre fæle sønnene som ikke vil dele rikdom og berømmelse med faren, og villig ofrer hele familien for å skvise ut den snille, gode faren? Du mener dette handler om tre sønner som ville ha farens 25% av selskapet og dermed har fått med seg lillesøster og storebror for å konstruere en historie om at Gjert har mishandlet dem? En skikkelig utspekulert plan der de også har klart å manipulere politi og rettsvesenet til å kjøre sak for retten? Jeg bøyer meg i støvet for disse gutta, de må jo virkelig ha store evner det kan falle tilbake på når idrettskarrieren er over. 

Hvordan passer Kristoffer sin mail til produksjonsselskapet inn i dette bildet? Var han også en del av en langsiktig plan om å kvitte seg med Gjert? Ja, for han er jo også en sånn grådig, slem sønn som bare utnytter snille Gjert. Stemmer. Sånn var det. Egentlig var familien Ingebrigtsen en velfungerende familie med en far som ofret alt for sine ekstremt griske, utspekulerte og slemme sønner. Som også har lokket med seg lillesøsteren. Jadda. Avlys rettssaken!

Nå ler jeg faktsik litt her, HSV50, helt fantastisk skrevet 😂 Du traff alle spikrene på hodet 👏👏😀

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
HSV50 skrev (9 minutter siden):

Seriøst?! At vi her snakker om en fin og flott familie, minus disse tre fæle sønnene som ikke vil dele rikdom og berømmelse med faren, og villig ofrer hele familien for å skvise ut den snille, gode faren? Du mener dette handler om tre sønner som ville ha farens 25% av selskapet og dermed har fått med seg lillesøster og storebror for å konstruere en historie om at Gjert har mishandlet dem? En skikkelig utspekulert plan der de også har klart å manipulere politi og rettsvesenet til å kjøre sak for retten? Jeg bøyer meg i støvet for disse gutta, de må jo virkelig ha store evner det kan falle tilbake på når idrettskarrieren er over. 

Hvordan passer Kristoffer sin mail til produksjonsselskapet inn i dette bildet? Var han også en del av en langsiktig plan om å kvitte seg med Gjert? Ja, for han er jo også en sånn grådig, slem sønn som bare utnytter snille Gjert. Stemmer. Sånn var det. Egentlig var familien Ingebrigtsen en velfungerende familie med en far som ofret alt for sine ekstremt griske, utspekulerte og slemme sønner. Som også har lokket med seg lillesøsteren. Jadda. Avlys rettssaken!

Når jeg leser ting som dette fra rettssaken:

"Hevder det ble satt frem krav om at Gjert Ingebrigtsen måtte slutte å trene Narve

Hun sier videre at mannen Martin Ingebrigtsen skal ha vært i kontakt med Filip Ingebrigtsen om hvordan familien kunne gå videre.

Hun sier Filip da skal ha sagt at faren måtte ut av familieselskapet Run Fast AS, for at samtalene kunne starte.

Hun sier at hun opplevde at forholdet innad i familien ble noe bedre utover 2023, men at det forverret seg når Narve Gilje Nordås begynte å levere gode sportslige resultater.

Hun hevder også at Elisabeth Asserson Ingebrigtsen skal ha satt frem et krav om at Gjert Ingebrigtsen måtte slutte å trene Narve for å få komme i bryllupet." (Kilde: NRK Straffesaken mot Gjert 23 april kl.13.38)

Så får i hvert fall jeg et lite inntrykk av at denne konflikten handler om mye mer enn å vokse opp i et fryktregime.

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Callisto83 skrev (6 minutter siden):

"Hevder det ble satt frem krav om at Gjert Ingebrigtsen måtte slutte å trene Narve

Hun sier videre at mannen Martin Ingebrigtsen skal ha vært i kontakt med Filip Ingebrigtsen om hvordan familien kunne gå videre.

Hun sier Filip da skal ha sagt at faren måtte ut av familieselskapet Run Fast AS, for at samtalene kunne starte.

Hun sier at hun opplevde at forholdet innad i familien ble noe bedre utover 2023, men at det forverret seg når Narve Gilje Nordås begynte å levere gode sportslige resultater.

Hun hevder også at Elisabeth Asserson Ingebrigtsen skal ha satt frem et krav om at Gjert Ingebrigtsen måtte slutte å trene Narve for å få komme i bryllupet." (Kilde: NRK Straffesaken mot Gjert 23 april kl.13.38)

Så får i hvert fall jeg et lite inntrykk av at denne konflikten handler om mye mer enn å vokse opp i et fryktregime.

Du må ikke glemme hvem som har sagt dette da, og hvilken "side" hun befinner seg på.

Jeg har mer tiltro til de som snakker om sine egne, personlige erfaringer, enn en som mener å kjenne motivasjonen til andre menneskers handlinger/utsagn.

Endret av lurker
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
lurker skrev (3 minutter siden):

Du må ikke glemme hvem som har sagt dette da, og hvilken "side" hun befinner seg på.

Jeg har mer tiltro til de som snakker om sine egne, personlige erfaringer, enn en som mener å kjenne motivasjonen til andre menneskers handlinger/utsagn.

Det var fra vitnemålet til Martins kone. Hun har også bodd i kjellerleiligheten til Gjert og Tone. Hun snakket også om sine egne personlige erfaringer.

• Nyttig 9
Skrevet
Callisto83 skrev (13 minutter siden):

Ja jeg sa jo det, bare å avlyse rettssaken. Dette er bare en veldig komplisert måte å få Gjert ut av selskapet. Som han altså ble kjøpt ut av FØR kronikken og FØR det ble startet etterforskning.

Men seriøst. Har du hørt hva de har sagt, brødrene? Hva som ble sagt på opptaket. At Gjert det var en stor belastning at Gjert dukket opp over alt guttene var. At han hadde truet med å ødelegge for dem og deres karriere? At det kanskje, i det lyset, ikker er så rart at det har blitt sagt at han må slutte som trener (for Narve og Gilja) om de skal kunne reparere forholdet. Fordi de kanskje, muligens, opplevde at han brukte det å være trener for dem til å være nær brødrene? At det kanskje ble en belastning for dem? Vi snakker om en som dro etter dem til usa da de var der- Tone skulle være med datteren, så han måtte ut av huset, og da var det mest naturlige å dra til akkurat det stedet i usa som de var. Skikkelig troverdig). Tone skulle på ferie med datteren, og han skulle ikke være med, men siden han hadde en billett dit, så dro han nå dit likevel. Innser nå at det ikke var så smart, men. Jada. Veldig troverdig. Elisabeth fortalte om at han dukket opp og var ubehagelig da Jakob trente på lokal bane. Det er ingen bjeller som ringer mht hvorfor de ønsket at han skulle slutte å trene. Og hvorfor de ikke ville ha ham med i selskapet sitt? 

Du tenker økonomiske motiver. Jeg tenker at dette er unger som har innsett at de ikke kan ha faren som trener lengre. Og en far som nekter å akspetere det. Og gjør det han truet med i samtalen med Henrik - får til krig mot dem. 

• Liker 16
  • Nyttig 19
Skrevet (endret)
Callisto83 skrev (29 minutter siden):

Dette synes jeg er fint at du trekker fram, det vitner om stor uenighet i søskenflokken som omhandler mye som ikke er tegn på at Gjert er voldelig eller ikke. 
I det ene lydopptaket ba Henrik faren om å fortsette som bare pappa, at de kunne redde far/barn-forholdet om de kuttet trenerforholdet. Takk og pris at dette er på opptak, og motsier endel av det som påstås sagt.
Dette er også hun som er gift med den eneste voksne som har kontakt med Gjert, som får dugnadsarbeid jevnlig utført på huset. Blandt annet elektrisk arbeid som på et slikt stort hus er verdt ca 400 000,-. Gjert gravee og stabler mur, og når snittprisen på handtverkere i dag e opp mot 1000 kr timen ser det like mye ut som at disse vitnene kan drives av økonomisk vinning.

Det må være fint å få en handy svigerfar helt for seg selv.

Endret av Jentainord
  • Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Callisto83 skrev (42 minutter siden):

Det var fra vitnemålet til Martins kone. Hun har også bodd i kjellerleiligheten til Gjert og Tone. Hun snakket også om sine egne personlige erfaringer.

Ja, jeg vet det var henne - det var bakgrunnen for at jeg skrev det jeg skrev.

Hun ikke har personlige erfaringer med det han er tiltalt for og kan bare spekulere i hva som ligger bak konflikter og hvorfor de involverte har gjort som de har gjort.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Callisto83 skrev (3 timer siden):

Konspirasjonsteorier er det mange av, men det er jo tross alt ikke brødrene som har gått til sak mot Gjert.

Det er påtalemyndigheten som har tiltalt ham, basert på etterforskning som politiet har tatt initiativ til, og forklaringer fra hele søskenflokken samt bl.a lydopptaket der Tone bekrefter behov for å beskytte I og de andre mot Gjert. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907

Hvis brødrene ønsket Gjert straffet på grunn av en konflikt, hadde de anmeldt ham i 2022 evt 2023. Muligheten var der etter slaget med håndkle, men det fremkommer i retten at de nettopp ikke ønsket at I anmeldte Gjert. 

Endret av Capri
Rettet skrivefeil
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
HSV50 skrev (9 timer siden):

Var det ikke sånn at man ikke skulle forhåndsdømme og at det er retten som bestemmer om det er grunnlag for dom? Det er så morsomt at man får beskjed om å ikke forhåndsdømme, av de samme som synes det er helt ok å fortelle at dette er en oppblåst sak uten bevis mot en uskyldig mann som bare har kjeftet litt mye på en haug ufyselig drittunger. 🙄

Ikke sant , rart det der

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Lawyam skrev (18 timer siden):

Etter min mening har denne saken ingenting i rettsystemet å gjøre og heller ikke noe i avisene. 

Ingen som ikke har bodd innenfor de veggene ,har noen som helst bakgrunn til å uttale seg. Tenker det er positivt å få en grundig og rettferdig gjennomgang i  rettssystemet , men i media burde den ikke være. 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Lawyam skrev (18 timer siden):

Etter min mening har denne saken ingenting i rettsystemet å gjøre og heller ikke noe i avisene. 

Dette kan vi mene så mye vi  vil, men vi snakker om skandale i Norges mest løpssterke kjendisfamilie. Det er fet mat for pressen, og kjendisnivået er så høyt at denne saken prioriteres langt foran det aller meste av stygge familiesaker.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Ingen som ikke har bodd innenfor de veggene ,har noen som helst bakgrunn til å uttale seg. Tenker det er positivt å få en grundig og rettferdig gjennomgang i  rettssystemet , men i media burde den ikke være. 

Enig med deg i der første. At rettssystemet behandler.

Imidlertid mener jeg at det er viktig at saker som omhandler vold i nære relasjoner blir belyst. Det gjør at andre tør å stå fram. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Lawyam skrev (20 timer siden):

Selvfølgelig skal denne saken i rettssystemet. Politiet har plikt å etterforske og anmelde ved mistanke og tegn på vold i hjem. Om det i tillegg er mindreårige som er utsatt har de enda strengere regler for å etterforske dette. 
Og i denne familien har faren solgt familielivet til media via tv siden de yngste barna var veldig små, så at dette er interessant for media er bare en konsekvens av valget foreldrene tok om å leve så offentlig. Det er ikke mange foreldre som på den tiden valgte å publisere så mye av familielivet som de.

I dag er influensere veldig gode på det samme, og de opplever også at det kanskje ikke er like gøy å være så offentlige når negative ting skjer. Det handler om egne valg, og konsekvenser av disse.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Jentainord skrev (1 time siden):

Selvfølgelig skal denne saken i rettssystemet. Politiet har plikt å etterforske og anmelde ved mistanke og tegn på vold i hjem. Om det i tillegg er mindreårige som er utsatt har de enda strengere regler for å etterforske dette. 
Og i denne familien har faren solgt familielivet til media via tv siden de yngste barna var veldig små, så at dette er interessant for media er bare en konsekvens av valget foreldrene tok om å leve så offentlig. Det er ikke mange foreldre som på den tiden valgte å publisere så mye av familielivet som de.

I dag er influensere veldig gode på det samme, og de opplever også at det kanskje ikke er like gøy å være så offentlige når negative ting skjer. Det handler om egne valg, og konsekvenser av disse.

Undres om influenserfruene tar med seg dette…

• Nyttig 2
Skrevet

Denne saken som sannsynligvis blir vanskelig å finne strafferettslige bevis, kommer til å bruke så mye ressurser og budsjett at andre saker hvor bevisene kan være klarere kommer til å bli henlagt. Dette er blitt en prestisjesak for politiet og rettsvesenet. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Krimskrans skrev (13 minutter siden):

Undres om influenserfruene tar med seg dette…

Så lenge man har rent mel i posen er det nok ikke så farlig å være influenserfrue da det tross alt kryr av likesinnede. Hvis du sikter til konene i denne saken har de foreløpig ikke tjent penger på ungene, Gjert sitt liv var interessant pga ungene, og han brukte det for det det var verd. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Capri skrev (8 timer siden):

bl.a lydopptaket der Tone bekrefter behov for å beskytte I og de andre mot Gjert. 

Det er hvordan du etter eget forgodtbefinnende tolket det hun sa, hun gav med det hun sa ingen bekreftelse på at Gjert er voldelig mot henne eller noen av brødrene for den saks skyld. Du tolker altså dette i verste mening, altså forhåndsdømmer.

Hva hun mente med det hun sa, det kan bare hun utdype, og det trenger absolutt ikke å være så ille som det du hører det som (i så fall har du forutinntatte meninger), noe som kan slå fullstendig feil ut...

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
tvertimot skrev (9 minutter siden):

Det er hvordan du etter eget forgodtbefinnende tolket det hun sa, hun gav med det hun sa ingen bekreftelse på at Gjert er voldelig mot henne eller noen av brødrene for den saks skyld. Du tolker altså dette i verste mening, altså forhåndsdømmer.

Hva hun mente med det hun sa, det kan bare hun utdype, og det trenger absolutt ikke å være så ille som det du hører det som (i så fall har du forutinntatte meninger), noe som kan slå fullstendig feil ut...

Ok, så i forbindelse med at hun også sa at dette skjedde pga hva han har gjort opp igjennom, og at hun skjønte at de ønsket at han skulle straffes for det? 

javisst ja, vi tolker det som et bevis for «vårt eget forgodtbefinnende»? I denne saken trenger man bare å høre hva 5 barn forteller, og ha tillit til at alle 5 ikke er ondskapsfulle og grådige drittunger for å skjønne at det moren sier er ett bevis. 

Endret av Jentainord
  • Liker 10
Skrevet
Mippiie123 skrev (På 23.4.2025 den 14.36):

Må le litt av folk som deg som tror du vet alt. Alle barna har klart seg flott, konklusjonen er enkel? Råtne barn og pripne koner. Du virker som et ufyselig menneske. Håper ikke du har barn hvis du virkelig mener at Gjerts oppførsel er ok. Eller spyler du også barna dine i dusjen på natta og slår de med våte håndklær?

Har minstemann uttalt seg om den flotte barndommen?

Han har uttalt seg ganske tydelig (ikke til Gjerts fordel) i denne artikkelen, som er noen år gammel: https://www.nrk.no/sport/william-_8_-med-klar-beskjed-til-pappa-gjert_-__gidder-ikke-a-fa-kjeft-pa-hver-okt-1.15755206

• Liker 6
Skrevet
Istapp skrev (På 24.4.2025 den 17.48):

Disse barna oppgir at de ser seg over skulderen fordi de har så uforutsigbare regler å forholde seg til, og de oppgir at de fryser i kroppen for de er og har vært så utrygge. Da harmonerer det dårlig med å være så trygg og kunne ta seg til rette selv ved besøk. Manglende respekt og oppførsel overfor den eldre generasjonen tyder ikke på helt utrygge barn/voksne, men dette oppfattes tydeligvis helt forskjellig.

Jeg er særdeles glad for å vite at mine etterkommere kan te seg og kle seg etter situasjonene både hjemme og borte, og ikke minst at de behandler sine besteforeldre slik disse anser som respektfullt. 

Eller det kan snus på: de visste G var roligere når hans mor var i huset, så de kunne senke skuldrene noe.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...