HSV50 Skrevet torsdag kl 08:07 #5701 Del Skrevet torsdag kl 08:07 Istapp skrev (4 minutter siden): Veldig spesielt at noen her inne i tråden mener at opplevelser og meninger vitner har, som ikke passer inn i sitt eget syn, er urimelige eller feilaktige når de er til forsvar for G. Men vitnemål som brødrene, lillesøster og deres ektefeller oppgir, de medfører 110% riktighet og har ingen sammensvergelse eller ting det kan stilles spørsmålstegn ved. I min verden er det ganske spesielt å mene at unger som går rundt i boxershorts i eget hjem og tar mat fra skap og kjøleskap «tar seg til rette». Uavhengig av hvem som sier det. 20 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet torsdag kl 08:10 #5702 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Det er brutalt når en bestemor mener barnebarna er ondskapsfulle og lyver. Det er ord hun aldri får tatt tilbake. 20 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet torsdag kl 08:17 #5703 Del Skrevet torsdag kl 08:17 (endret) Ikke usannsynlig at Gjert sin mor har oppdratt Gjert på samme måte som han har oppdratt sine barn. Da reagerer hun selvfølgelig ikke på noe. Når folk flest til og med reagerer på ting vi ser i TV-serien, så er det merkelig at en kjærlig bestemor ikke reagerer på hvor sur, sint og hissig vi ser ham på TV. Endret torsdag kl 08:19 av Viki6 21 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet torsdag kl 08:17 #5704 Del Skrevet torsdag kl 08:17 NoaideBiehtar skrev (6 minutter siden): Det er brutalt når en bestemor mener barnebarna er ondskapsfulle og lyver. Det er ord hun aldri får tatt tilbake. …samtidig som det er menneskelig veldig forståelig at hun er nærmest sitt eget barn altså Gjert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet torsdag kl 08:19 #5705 Del Skrevet torsdag kl 08:19 NoaideBiehtar skrev (6 minutter siden): Det er brutalt når en bestemor mener barnebarna er ondskapsfulle og lyver. Det er ord hun aldri får tatt tilbake. Ondskapsfulle faktisk. Tenk å si noe slikt om barnebarna. Og ikke ett skeivt ord om Gjert.. 🙁 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet torsdag kl 08:23 #5706 Del Skrevet torsdag kl 08:23 HSV50 skrev (13 minutter siden): I min verden er det ganske spesielt å mene at unger som går rundt i boxershorts i eget hjem og tar mat fra skap og kjøleskap «tar seg til rette». Uavhengig av hvem som sier det. Trodde det var det som var fordelen når man var hjemme jeg, å gå rundt i det man vil og hente seg mat. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 08:23 #5707 Del Skrevet torsdag kl 08:23 HSV50 skrev (11 minutter siden): I min verden er det ganske spesielt å mene at unger som går rundt i boxershorts i eget hjem og tar mat fra skap og kjøleskap «tar seg til rette». Uavhengig av hvem som sier det. Kan jeg spørre om du i din verden, ikke reagerer på om unger går rundt i boxershorts igjennom hele dagen? Er det vanlig praksis i din verden? I min verden kler vi på oss klær når dagen begynner og vi skifter når vi skal på trening. Stort sett igjennom dagen har vi derfor klær på oss, vi spankulerer ikke rundt hele dager i undertøyet. Men vi lever ulikt og det er greit, men det er faktisk lov å reagere og si sin mening om hva man opplever rundt dette. 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet torsdag kl 08:23 #5708 Del Skrevet torsdag kl 08:23 Sophia_08 skrev (3 minutter siden): Ondskapsfulle faktisk. Tenk å si noe slikt om barnebarna. Og ikke ett skeivt ord om Gjert.. 🙁 Hun skjemmes over å være bestemoren deres.,, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet torsdag kl 08:25 #5709 Del Skrevet torsdag kl 08:25 Bacteria skrev (6 minutter siden): …samtidig som det er menneskelig veldig forståelig at hun er nærmest sitt eget barn altså Gjert. I diskusjoner mellom meg og mine barn tar min mor konsekvent barnas parti. Irriterende 😂 Men jeg elsker hennes bunnsolide lojalitet til mine barn ❤️ 8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet torsdag kl 08:25 #5710 Del Skrevet torsdag kl 08:25 Istapp skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre om du i din verden, ikke reagerer på om unger går rundt i boxershorts igjennom hele dagen? Er det vanlig praksis i din verden? I min verden kler vi på oss klær når dagen begynner og vi skifter når vi skal på trening. Stort sett igjennom dagen har vi derfor klær på oss, vi spankulerer ikke rundt hele dager i undertøyet. Men vi lever ulikt og det er greit, men det er faktisk lov å reagere og si sin mening om hva man opplever rundt dette. Men hva gjør det i en rettsak? Sier det noe som helst om skyld liksom... 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 08:28 #5711 Del Skrevet torsdag kl 08:28 Viki6 skrev (6 minutter siden): Ikke usannsynlig at Gjert sin mor har oppdratt Gjert på samme måte som han har oppdratt sine barn. Da reagerer hun selvfølgelig ikke på noe. Når folk flest til og med reagerer på ting vi ser i TV-serien, så er det merkelig at en kjærlig bestemor ikke reagerer på hvor sur, sint og hissig vi ser ham på TV. Da må det også være lov å si at man reagerer på den manglende respekten og måten ungene snakker på til G også, og ikke bare reagere hvordan G fremstår i tv-serien. Ungene fremstår overhode ikke i tv-serien eller i real life som redde sin far og med frykt. Her ser man vel, som Martin også sa I sitt vitnemål, her er alle parter like gode til og snakke frekt og nedsettende til hverandre. Martin opplevde jo at hans mening aldri betydde noe i de andre søsknenes mening, han ble ikke lyttet til, han opplevde seg mobbet av sine brødre. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet torsdag kl 08:29 #5712 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Istapp skrev (3 minutter siden): Kan jeg spørre om du i din verden, ikke reagerer på om unger går rundt i boxershorts igjennom hele dagen? Er det vanlig praksis i din verden? I min verden kler vi på oss klær når dagen begynner og vi skifter når vi skal på trening. Stort sett igjennom dagen har vi derfor klær på oss, vi spankulerer ikke rundt hele dager i undertøyet. Men vi lever ulikt og det er greit, men det er faktisk lov å reagere og si sin mening om hva man opplever rundt dette. Hjemme hos oss i min barndom var det mange aktive idrettsfolk, på etterhvert seriøst nivå. Med så mye dusjing og trening flere ganger om dagen, og mye spising, var det mer normalt enn unormalt med folk halvkledd, halvnaken osv som spiste og var mellom aktiviteter og måltider inntas når de kan. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 08:31 #5713 Del Skrevet torsdag kl 08:31 Lawyam skrev (3 minutter siden): Men hva gjør det i en rettsak? Sier det noe som helst om skyld liksom... Der har du nok litt av poenget, hva har dette i en rett å gjøre. Har denne saken egentlig noe i en rett å gjøre? Og bruken av så stort ressursomfang som denne saken er blitt gitt, medfører det riktighet ut fra det som kommer fram? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 08:38 #5714 Del Skrevet torsdag kl 08:38 Jentainord skrev (3 minutter siden): Hjemme hos oss i min barndom var det mange aktive idrettsfolk, på etterhvert seriøst nivå. Med så mye dusjing og trening flere ganger om dagen, og mye spising, var det mer normalt enn unormalt med folk halvkledd, halvnaken osv som spiste og var mellom aktiviteter og måltider inntas når de kan. Til og med på samlinger (på fylkes-, nasjonalt og internasjonalt nivå) og ved høyt treningsregime på landslagsnivå, har familien min hatt klær på oss det meste at dagen. Vi er forskjellige, det må vi akseptere, men vi må også akseptere at f.eks. som her besteforeldregenerasjon reagerer, mener jeg. Uten at bestemor blir dømt nord og ned på grunn av at hun mener at ungeflokken har tatt seg til rette. Narve og Per opplever jo også at brødrene tar seg til rette og er nedsettende mot dem. Kan ting ha gått litt til hode på enkelte? Her kommer jeg typ? Ikke alle takler suksessen og greier å omgås normale dødelige når de blir kaksige. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet torsdag kl 08:39 #5715 Del Skrevet torsdag kl 08:39 Istapp skrev (10 minutter siden): Kan jeg spørre om du i din verden, ikke reagerer på om unger går rundt i boxershorts igjennom hele dagen? Er det vanlig praksis i din verden? I min verden kler vi på oss klær når dagen begynner og vi skifter når vi skal på trening. Stort sett igjennom dagen har vi derfor klær på oss, vi spankulerer ikke rundt hele dager i undertøyet. Men vi lever ulikt og det er greit, men det er faktisk lov å reagere og si sin mening om hva man opplever rundt dette. I min verden får man gå rundt i boxershorts/badebukse i huset ja. Mine unger er også vokst opp med en mor som gikk splitter naken fra badet til soverommet til de var relativt store, og dør ikke om de ser meg i truse/bh eller bikini. I mon veden kan en unge som har trent godt komme nydusjet i bokseren og hente seg noe å spise. Vi har som regel klær på om vi setter oss ned sammen og spiser da. 😉 Ellers er jeg vokst opp med «ta deg mat om du er sulten», og at ungene kan spise hva de vil, så lenge det ikke er åpenbart noe som er ment som ingredienser i f.eks. en middag. Også hos besteforeldre. Det er ikke «å ta seg til rette», det er «å føle seg hjemme», som mine barn alltid har gjort - både hjemme og hos besteforeldre. 14 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet torsdag kl 08:41 #5716 Del Skrevet torsdag kl 08:41 Istapp skrev (3 minutter siden): Der har du nok litt av poenget, hva har dette i en rett å gjøre. Har denne saken egentlig noe i en rett å gjøre? Og bruken av så stort ressursomfang som denne saken er blitt gitt, medfører det riktighet ut fra det som kommer fram? Nei, etter min oppfatning. Skulle alle betente familiekonflikter behandles på samme måte av rettsvesenet hadde det ikke blitt tid til annet. Dette er ikke helende for familien, det legger bare stein til byrden imo. Ellers er jeg så gammeldags/«østeuropeisk» at jeg mener det er best at familier av typen stor ordner opp i konflikter innad. Men nå har jo denne familien på en måte vært «allemannseie» siden serien, så slik sett er vel dette «in character». Hører rykter om at guttene er i full gang med ny reality, så så mye lærte vi av det liksom. To be continued… 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurri Skrevet torsdag kl 08:42 #5717 Del Skrevet torsdag kl 08:42 (endret) Istapp skrev (37 minutter siden): Kan det tenkes at bestemoren snakker om når hun har hatt ungeflokken hjemme på besøk, og at hun da har reagert på at ungene ikke kler på seg og bare tar seg til rette? Besteforeldregenerasjonen kan jo reagere rimelig raskt dersom man ikke helt følger forventninger til normal skikk og bruk når man er på besøk. Mine og mine venners gjorde iallefall det. Det er spørsmål om hjemme hos Gjert. Har satt inn hele avsnittet under (fra Aftenbladets direkterapportering). Vitnet blir spurt om oppdragelsen i hennes sønns hjem. – Det var en helt normal oppdragelse. Ingenting jeg reagerte på. Det var et normalt godt hjem. Mat på bordet. Helt normalt, sier vitnet. – Har du opplevd noen diskusjoner hjemme hos dem? – Det kan jeg ikke si at jeg har. Iallfall ikke sånn jeg har gått rundt og tenkt på etterpå, sier tiltaltes mor. – Kan du si noe om hvordan de snakket sammen? – Nei. Vet du? Dette vil jeg ikke svare på, sier vitnet. Tiltaltes mor synes at de eldste barnebarna tok seg vel til rette. – Hva legger du i det? – Nei altså. De gikk rundt i boxershortsen. Rett som det var, var de inne i skap og kjøleskap. De tok seg til rette, sier vitnet. Endret torsdag kl 08:43 av Snurri 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet torsdag kl 08:45 #5718 Del Skrevet torsdag kl 08:45 Istapp skrev (1 minutt siden): Til og med på samlinger (på fylkes-, nasjonalt og internasjonalt nivå) og ved høyt treningsregime på landslagsnivå, har familien min hatt klær på oss det meste at dagen. Vi er forskjellige, det må vi akseptere, men vi må også akseptere at f.eks. som her besteforeldregenerasjon reagerer, mener jeg. Uten at bestemor blir dømt nord og ned på grunn av at hun mener at ungeflokken har tatt seg til rette. Narve og Per opplever jo også at brødrene tar seg til rette og er nedsettende mot dem. Kan ting ha gått litt til hode på enkelte? Her kommer jeg typ? Ikke alle takler suksessen og greier å omgås normale dødelige når de blir kaksige. Nå snakket jeg om at de ble kalt for barn som tok seg til rette i sitt eget hjem. Av sin bestemor. Fordi de gikk i boxer og hentet mat i kjøleskapet. Kanskje ikke helt relevant for saken? Men hun kan helt klart nevne det hun ønsker, det så vi jo tydelig at hun benyttet seg av når de spurt om ting som kunne være negativt for Gjert. I samme aldersgruppen som bestemoren som er, har vi også de fleste som støtter Gjert. Fordi de er vant til mye hardere barneoppdragelse enn vi yngre er. Dessverre. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet torsdag kl 08:45 #5719 Del Skrevet torsdag kl 08:45 (endret) Hyggelig farmor 🫥😳 »Jeg spekulerer i hvor ondskapen kommer fra». Jaha. «De gikk rundt i huset på måter jeg aldri hadde akseptert, i boxershorts selv som voksne». Åjaok. Kriseoppførsel det ja. Nå er mindre foreldre/svigermor 10 år yngre - men de ser på det å forsyne seg selv med mat som en tillitserklæring på at man «føler seg hjemme» og har nevnt det spesifikt. Så en fast generasjonslogikk er det jo ikke. Tullete sursild av noen uttalelser. Kan jo bare svare «nei, har ikke sett noe - opplevde ham som en god forelder». Endret torsdag kl 08:48 av AprilLudgate 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet torsdag kl 08:46 #5720 Del Skrevet torsdag kl 08:46 Snurri skrev (1 minutt siden): Det er spørsmål om hjemme hos Gjert. Har satt inn hele avsnittet under. Vitnet blir spurt om oppdragelsen i hennes sønns hjem. – Det var en helt normal oppdragelse. Ingenting jeg reagerte på. Det var et normalt godt hjem. Mat på bordet. Helt normalt, sier vitnet. – Har du opplevd noen diskusjoner hjemme hos dem? – Det kan jeg ikke si at jeg har. Iallfall ikke sånn jeg har gått rundt og tenkt på etterpå, sier tiltaltes mor. – Kan du si noe om hvordan de snakket sammen? – Nei. Vet du? Dette vil jeg ikke svare på, sier vitnet. Tiltaltes mor synes at de eldste barnebarna tok seg vel til rette. – Hva legger du i det? – Nei altså. De gikk rundt i boxershortsen. Rett som det var, var de inne i skap og kjøleskap. De tok seg til rette, sier vitnet. Hjemme eller borte, normaliteten er nok å bruke klær igjennom dagen, selv profilerte idrettsutøvere er nok i flertall i normalitetsbegrepet her. Og er det noe idrettsfolk er nøye på, så er det planlagte måltider til spesifikke tider og til riktige mengder osv. Ikke i tide og utide! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå