1600 Skrevet 22. april #5541 Skrevet 22. april Tiara07 skrev (Akkurat nå): Åhh, hjelpes! Gi deg! Det er ett menneske vi snakker om. Alt kan bli forskjellig i avhør og i en rettssak….. Herrefred! Ja, og brev til barnevernet da, du vet sånne ting som varsel mot faren din som gjør at søsteren din drar i fosterhjem. At du ikke liker andres syn, gjør ikke at jeg kommer til å gi meg. Denne saken har gjort at en hel haug barn og voksne har varslet politiet om egne saker fordi de forstår at de har vært i voldelige familierelasjoner. Men, takk for brukerdebatten da. 7 3
Tiara07 Skrevet 22. april #5542 Skrevet 22. april 1600 skrev (Akkurat nå): Ja, og brev til barnevernet da, du vet sånne ting som varsel mot faren din som gjør at søsteren din drar i fosterhjem. At du ikke liker andres syn, gjør ikke at jeg kommer til å gi meg. Denne saken har gjort at en hel haug barn og voksne har varslet politiet om egne saker fordi de forstår at de har vært i voldelige familierelasjoner. Men, takk for brukerdebatten da. Du misser fremdeles poenget mitt….. 7
Istapp Skrevet 22. april #5543 Skrevet 22. april 1600 skrev (9 minutter siden): Ja, så fordi datteren ikke hører så er det helt ok å slå. Got it. Glad jeg ikke er ditt barn. Igjen, begge sider innrømmer at det er blitt slått i den episoden. Hva er det neste du skal late som ikke har skjedd? Det oser victim-blaming og gammeldags væremåte lang vei. At du spekulerer i en da 15-årig jentes væremåte fordi hun 'endelig var jenta som kom', er på kanten til ekkelt. Skylder du også på kvinner for å ha hatt på seg for kort skjørt når de blir voldtatt? Det er ikke dømt at noen har slått eller er blitt slått, annet enn ekkokammeret her inne som har forhåndsprosedert hele rettsaken og konkludert med hvilke vitnemål som er troverdige og hvilke som ikke er det. 2 5
1600 Skrevet 22. april #5544 Skrevet 22. april Tiara07 skrev (3 minutter siden): Du misser fremdeles poenget mitt….. Poenget er at du mener Henrik ikke er troverdig fordi han sa litt forskjellige ting i avhør og retten, mens Martin som har underskrevet et brev til barnevernet som har gjort at søsteren hans nå er i fosterhjem, sier det motsatte av det han har sagt før. Hvor tror du han lyver, i brevet, retten eller avhøret? 8 5
1600 Skrevet 22. april #5545 Skrevet 22. april Istapp skrev (1 minutt siden): Det er ikke dømt at noen har slått eller er blitt slått, annet enn ekkokammeret her inne som har forhåndsprosedert hele rettsaken og konkludert med hvilke vitnemål som er troverdige og hvilke som ikke er det. Det er en forskjell på å dømme og å ha inrømmet å ha slått. Gjert og Elden innrømmer det jo, og selv om han kanskje ikke blir dømt for vold i nære relasjoner er ikke det en frifinnelse av vold som han selv innrømmer å ha utøvd. Men, ro ro til fiskeskjær. Det at Gjert selv innrømmer det gjør jo fortsatt at du blånekter for at det har skjedd. 7 1
Istapp Skrevet 22. april #5546 Skrevet 22. april 1600 skrev (10 minutter siden): Har Henrik motsagt det som ble varslet til barnevernet? Er det varselet til barnevernet som er til behandling i retten? Alle varsel til barnevernet skal man jo stole 110% på - not! 5
1600 Skrevet 22. april #5547 Skrevet 22. april (endret) Istapp skrev (2 minutter siden): Er det varselet til barnevernet som er til behandling i retten? Alle varsel til barnevernet skal man jo stole 110% på - not! Varselet førte altså til at datteren er i fosterhjem. Men neida, alt er bare fryd og gammen og Gjert er tidenes pappa. Fortsett å skylde på ofrene du, det passer nok bedre. Men fint at du sier at Martin lyver i varselet da, for da er han jo både skyldig i feilaktig varsel og viser seg å lyve. Endret 22. april av 1600 14 1
Istapp Skrevet 22. april #5548 Skrevet 22. april 1600 skrev (11 minutter siden): Ja, og brev til barnevernet da, du vet sånne ting som varsel mot faren din som gjør at søsteren din drar i fosterhjem. At du ikke liker andres syn, gjør ikke at jeg kommer til å gi meg. Denne saken har gjort at en hel haug barn og voksne har varslet politiet om egne saker fordi de forstår at de har vært i voldelige familierelasjoner. Men, takk for brukerdebatten da. Har du referanse til påstanden din om det du skriver her. Hvor har du informasjonen fra, om at denne saken har medført "at en hel haug barn og voksne har varslet"? Jeg har kun fått med meg at profilerte advokater og andre fra offentlige stillinger har ment at denne saken har fått urettmessig mye ressurser sett opp mot tiltalepunkter og alvorlighetsgrad sett i forhold til andre og langt alvorligere saker. Saker som blir henlagt grunnet bevisets stilling, ressurser osv. 1 6
Istapp Skrevet 22. april #5549 Skrevet 22. april 1600 skrev (13 minutter siden): Poenget er at du mener Henrik ikke er troverdig fordi han sa litt forskjellige ting i avhør og retten, mens Martin som har underskrevet et brev til barnevernet som har gjort at søsteren hans nå er i fosterhjem, sier det motsatte av det han har sagt før. Hvor tror du han lyver, i brevet, retten eller avhøret? Søsteren er frivillig plassert i fosterhjemmet, uten akuttvedtak og uten sak i fylkesnemnda. Frivillig plassering ikke basert på annet enn at barnet selv ønsket seg plassert eller som oppgitt i retten nektet å flytte hjem. Da har G og T gått frivillig med på plassering som et tiltak. 5 4
1600 Skrevet 22. april #5550 Skrevet 22. april Istapp skrev (4 minutter siden): Har du referanse til påstanden din om det du skriver her. Hvor har du informasjonen fra, om at denne saken har medført "at en hel haug barn og voksne har varslet"? Jeg har kun fått med meg at profilerte advokater og andre fra offentlige stillinger har ment at denne saken har fått urettmessig mye ressurser sett opp mot tiltalepunkter og alvorlighetsgrad sett i forhold til andre og langt alvorligere saker. Saker som blir henlagt grunnet bevisets stilling, ressurser osv. Du blander epler og pærer. Ressurser har ingenting med bevisets stilling å gjøre. Har man ikke bevis, går man som regel ikke til rettssak, da blir saken henlagt før den kommer så langt. Du kan da ikke samle alle saker sammen og si at alt blir henlagt pga. for lite ressurser. Her kan du lese litt om at denne saken driver frem anmeldelser og kan føre til endring: Kjendissaker om vold i nære relasjoner kan gjøre det lettere å anmelde 6 2
Zenhouse Skrevet 22. april #5551 Skrevet 22. april Tiara07 skrev (30 minutter siden): Men som en enklere forklaring; Han forsvarer ikke Gjert, han forklarer SIN oppfattelse av SIN oppvekst! Hadde han kun gjort det så. Men i kronikken sin stiller han også spørsmålstegn ved søsknene sine opplevelser, og da krysser han en grense. Han bruker nøyaktig samme argumenter som forsvarerne til Gjert. Fra kronikken til Martin: «Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er vanskelig å se den store frykten, når andre i familien stadig besøker og nylig har vært på ferie med Gjert. De fleste hadde nok ikke gjort det med en voldelig person, eller bygget huset sitt i gangavstand til familiehjemmet om frykten er så stor ... Jeg har ALDRI fryktet pappa på den måten.» 13
Istapp Skrevet 22. april #5552 Skrevet 22. april 1600 skrev (4 minutter siden): Du blander epler og pærer. Ressurser har ingenting med bevisets stilling å gjøre. Har man ikke bevis, går man som regel ikke til rettssak, da blir saken henlagt før den kommer så langt. Du kan da ikke samle alle saker sammen og si at alt blir henlagt pga. for lite ressurser. Her kan du lese litt om at denne saken driver frem anmeldelser og kan føre til endring: Kjendissaker om vold i nære relasjoner kan gjøre det lettere å anmelde Kan gjøre det lettere å anmelde, er det det samme som, at det er blitt meldt så mange flere saker, som du påstod over her? 1 3
HSV50 Skrevet 22. april #5553 Skrevet 22. april Martin fikk avhørene til gjennomsyn, men hadde ikke kommentarer til dem da. Sitat Martin Ingebrigtsen sa i retten at en del av de kritiske uttalelsene mot faren Gjert som han kom med da han hadde status som fornærmet i saken, en sak som etter hvert ble henlagt på bevisets stilling, ønsker han å korrigere og moderere i ettertid. Dette til tross for at han fikk avhørene til gjennomsyn og ikke hadde noen merknader den gang. Dette inkluderer en påstand om at faren har vært «kontrollerende» og «manipulerende». https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/zAjlOw/martin-ingebrigtsen-forteller-en-annen-historie Han mener han ikke ble presset/påvirket av Gjert til å skrive kronikken, men at han ble presset av brødrene til å være med på bekymringsmeldingen. Men det har han jo tydeligvis ikke sagt noe om i avhørene. 11 1
Tiara07 Skrevet 22. april #5554 Skrevet 22. april 1600 skrev (56 minutter siden): Du kan jo godt fjerne Henrik, han er heller ikke verken på tiltale eller offer-benken i denne saken. Jeg skjønner at du har enormt mye i mot disse guttene, men det handler ikke om hvordan de er som personer. De er ikke siktet for noe. Det er det Gjert som er. Whataboutismen din smaker av en ting, forsvar av vold i nære relasjoner og victim-shaming fordi du ikke liker tonen til noen av barna i denne familien. Og skjønner du har enormt mye mor Martin eller andre som kan gi et annet syn på saken! 1600 skrev (43 minutter siden): Ja, og brev til barnevernet da, du vet sånne ting som varsel mot faren din som gjør at søsteren din drar i fosterhjem. At du ikke liker andres syn, gjør ikke at jeg kommer til å gi meg. Denne saken har gjort at en hel haug barn og voksne har varslet politiet om egne saker fordi de forstår at de har vært i voldelige familierelasjoner. Men, takk for brukerdebatten da. Det er jo du som ikke liker andres syn…. Har forakt gjentatte ganger at jeg ikke har tatt side i saken, men likevel blir jeg/andre beskyldt for det fordi jeg/andre kanskje ser andre sider av saken…. Uten å ta parti! 1600 skrev (37 minutter siden): Poenget er at du mener Henrik ikke er troverdig fordi han sa litt forskjellige ting i avhør og retten, mens Martin som har underskrevet et brev til barnevernet som har gjort at søsteren hans nå er i fosterhjem, sier det motsatte av det han har sagt før. Hvor tror du han lyver, i brevet, retten eller avhøret? Og det kan ikke tenkes at han har følt seg presset, fordi?!?! 1600 skrev (33 minutter siden): Varselet førte altså til at datteren er i fosterhjem. Men neida, alt er bare fryd og gammen og Gjert er tidenes pappa. Fortsett å skylde på ofrene du, det passer nok bedre. Men fint at du sier at Martin lyver i varselet da, for da er han jo både skyldig i feilaktig varsel og viser seg å lyve. Er det mulig? Du burde kanskje ta en pause her inne, fordi du hører ikke noe av hva andre sier her inne! Du er låst på det du tror er sannheten, og kanskje den er riktig - det VET IKKE VI! Men å gå så hardt ut å betvile absolutt all informasjon som kan forsvare Gjert, det vil du ikke høre en jævla ting om! Igjen, å snakke med med, er som å snakke med en vegg i dette tilfellet! Helt psykt og usakelig! 9
Sveits35 Skrevet 22. april #5555 Skrevet 22. april Tiara07 skrev (1 time siden): Dessverre, så har sjefene her inne bestemt at det Martin sier ikke er sant, enten ved at han lyver eller er så undertrykt av faren st han ikke tørr annet! De, sjefene, klarer ikke å se at det faktisk kan ha vært en oppvekst med forskjellig oppfattelse av ting. Jeg sier igjen at jeg ikke holder med noen i denne saken, men blir provosert av at absolutt alt som forsvarer Gjert blir tent bål på med en gang, fordi de vil ikke høre noe som helst fra andre siden. Jeg leste igjennom Aftenbladet sitt referat av det Martin sa under ed i dag. Han fortalte da om en hardhendt Gjert og han benektet ikke at det kunne vært blåmerker på armene hans når faren tok grep og kastet han på rommet. Han fortalte om nakkegrep og at faren fikk ham til å føle seg mindre smart. Så sauset han inn brødrene i dette og sa at de mobbet ham mer enn faren. Altså, det er jo til å å frysninger av 22 7
Soro123 Skrevet 22. april #5556 Skrevet 22. april Stay skrev (6 timer siden): Jeg tror 100% på Martin. Det Martin sa i avhør tidligere eller det han sa i rettssaken? Hva er grunnen til at du evt ikke tror på det han sa i avhør tidligere? 8
HSV50 Skrevet 22. april #5557 Skrevet 22. april Altså. Jeg er vokst opp i en familie fullstendig uten fysiske og psykisk mishandling. Men i en familie med mine og dine barn, og veldig mye bråk knyttet til det. Jeg snakket nettopp med et søsken om vår foreldres rolle i dette, og vi ser ting veldig ulikt. Jeg er 6 år eldre og flyttet hjemme fra tidligere. Hen har jo opplevd helt andre ting enn meg. I tillegg er det personlige ting som gjør at jeg har opplevd vår felles forelder ganske forskjellig som person, der jeg nok har fått vesentlig mer omsorg og støtte enn hen. Det var egentlig ganske spesielt å høre hens versjon, som avviker så fullstendig fra mitt bilde av situasjonen. Men jeg har jo ingen grunn til å tvile på det hen sier. Hen bodde i det 6 år lengre enn meg. Jeg har jo stort sett bare fått min foreldre sin versjon og sett ting i lys av det. Vi søsken har egentlig aldri snakket om det, før nå nylig, i godt voksen alder. Mind you, det er ikke snakk om noen form for fysisk eller psykisk mishandling. Bare voksne som ikke er flinke til å slå sammen to familier. 8 6 3
Krimskrans Skrevet 22. april #5558 Skrevet 22. april Når man leser litt i denne tråden kan det være grunn til bekymring rundt hva som kan skje om Gjert blir frifunnet… 5 2
HSV50 Skrevet 22. april #5559 Skrevet 22. april Krimskrans skrev (2 minutter siden): Når man leser litt i denne tråden kan det være grunn til bekymring rundt hva som kan skje om Gjert blir frifunnet… Hva tenker du på nå? Jeg er egentlig mer bekymret for hva som kommer til å skje i kommentarfeltet om han frikjennes. Bortsett fra det tror jeg ikke det skje noe annet enn en masse med «Det var det jeg sa!». 4
Istapp Skrevet 22. april #5560 Skrevet 22. april Sveits35 skrev (26 minutter siden): Jeg leste igjennom Aftenbladet sitt referat av det Martin sa under ed i dag. Han fortalte da om en hardhendt Gjert og han benektet ikke at det kunne vært blåmerker på armene hans når faren tok grep og kastet han på rommet. Han fortalte om nakkegrep og at faren fikk ham til å føle seg mindre smart. Så sauset han inn brødrene i dette og sa at de mobbet ham mer enn faren. Altså, det er jo til å å frysninger av https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/zAjlOw/martin-ingebrigtsen-forteller-en-annen-historie Viktig å merke seg siste avsnitt i teksten. Vanlig å endre, men vil fanges opp og påpekes ved utspørring. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå