Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Ser i aftenbladet at Liva skal ha blitt kritisert av Gjert for å ikke bruke sminke, da han skal ha sagt at det var respektløst av henne ovenfor Henrik å vise seg uten sminke.

Altså i alle dager?! Når man trodde man ikke kunne bli mer sjokkert over denne saken.. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bendit skrev (32 minutter siden):

Ser i aftenbladet at Liva skal ha blitt kritisert av Gjert for å ikke bruke sminke, da han skal ha sagt at det var respektløst av henne ovenfor Henrik å vise seg uten sminke.

Altså i alle dager?! Når man trodde man ikke kunne bli mer sjokkert over denne saken.. 

Uff, bra Liva er tøff 💪🏻Henrik kritiserer henne jo også for å bruke briller. Ikke veldig ulike Gjert og Henrik.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimskrans skrev (2 minutter siden):

Uff, bra Liva er tøff 💪🏻Henrik kritiserer henne jo også for å bruke briller. Ikke veldig ulike Gjert og Henrik.

Har han gjort det? Uff ikke bra. Å kritisere andres utseende skal man passe seg for.. Ja Liva virker som en skikkelig tøff dame som ikke lar seg vippe av pinnen. Et godt forbilde både uten og med sminke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendit skrev (3 timer siden):

Har han gjort det? Uff ikke bra. Å kritisere andres utseende skal man passe seg for.. Ja Liva virker som en skikkelig tøff dame som ikke lar seg vippe av pinnen. Et godt forbilde både uten og med sminke. 

Han kritiserte henne blant annet da de var på «bryllupsreise» i New York. Liva hadde tørre øyne og brukte briller i stedet for linser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendit skrev (16 timer siden):

Enig, @Bendit! Men Liva har nok kraft i seg sjøl til å si fra at slike slengbemerkninger ikke er bra! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel valgte de å flytte inn kjellerleiligheten til Gjert og Tone, for deretter å bygge hus et steinkast unna?

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (42 minutter siden):

Likevel valgte de å flytte inn kjellerleiligheten til Gjert og Tone, for deretter å bygge hus et steinkast unna?

Bra for søsteren at ikke alle brødrene flyktet langt unna, så hadde hun et sted i nærheten å flykte til da det sa pang. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (41 minutter siden):

Har du ikke fulgt med på vitnemålene i rettssaken?

Dette har det vært svart på mange ganger, fra alle, også diskutert her. Søskenene ville bo der de vokste opp, nær hverandre og vennene. Et tilfeldig sitat fra Nettavisen: 

«Til Elden: – Det var den eneste løsningen

Rundt klokken 10:30 overtar forsvarer John Christian Elden utspørringen av Liva Ingebrigtsen.

Fra Elden blir det blant annet stilt spørsmål om at Henrik og Liva valgte å bo i kjellerleiligheten til Gjert Ingebrigtsen.

– Jeg hadde ikke ønske om å bo der, men det var den eneste løsningen vi klarte å finne, sier Liva og forklarer at de ville unngå å ta opp lån for å leie et sted de kunne bo mens de bygget hus.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/liva-ingebrigtsen-i-tarer-hun-ble-behandlet-utrolig-darlig/s/5-95-2377721

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (51 minutter siden):

Dette har de svart på flere ganger 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (57 minutter siden):

Det er ikke alltid man skjønner hvor galt noe er mens man står oppi det... De trodde kanskje det var det sånn det "måtte" være... 

Gjert har jo hatt stålkontroll på ALT alle har foretatt seg. Inkludert sminken til Liva. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 7.4.2025 den 14.29):

Hvorfor trakk ingen i nødbremsen på et mye tidligere tidspunkt?

Hvem "ingen" tenker du skulle trukket i nødbremsen?

Callisto83 skrev (1 time siden):

Det er forklart under vitnemål.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (16 minutter siden):

Jeg har det. Jeg har også benyttet meg av google funksjonen som gjør at man kan søke på eldre intervjuer og nyhetsartikler fra før 2025.

Før jeg blir beskyldt for det ene og det andre, vil jeg bare si at jeg ikke visste hvem noen av disse var før dette ble en familiekonflikt. Sport bryr jeg meg ingenting om, og jeg har ingen tendens til å utvikle parasosiale emosjonelle relasjoner til kjendiser/sportshelter etc. 

Å påstå i 2025 at de levde i et konstant fryktregime med Gjert, for deretter å flytte inn i kjellerleilighet og bygge hus i nabolaget, rimer dårlig. Jeg skjønner at forsvaret til Gjert griller brødrene om dette. Det får meg egentlig til å tro at på et visst tidspunkt var planen egentlig å benytte seg av familien som barnevakt etc av praktiske årsaker. Helt til det da ble en konflikt.

Jeg synes ikke det søsteren ble utsatt for er OK på noen som helst måte, bare så det er sagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Jeg har det. Jeg har også benyttet meg av google funksjonen som gjør at man kan søke på eldre intervjuer og nyhetsartikler fra før 2025.

Før jeg blir beskyldt for det ene og det andre, vil jeg bare si at jeg ikke visste hvem noen av disse var før dette ble en familiekonflikt. Sport bryr jeg meg ingenting om, og jeg har ingen tendens til å utvikle parasosiale emosjonelle relasjoner til kjendiser/sportshelter etc. 

Å påstå i 2025 at de levde i et konstant fryktregime med Gjert, for deretter å flytte inn i kjellerleilighet og bygge hus i nabolaget, rimer dårlig. Jeg skjønner at forsvaret til Gjert griller brødrene om dette. Det får meg egentlig til å tro at på et visst tidspunkt var planen egentlig å benytte seg av familien som barnevakt etc av praktiske årsaker. Helt til det da ble en konflikt.

Jeg synes ikke det søsteren ble utsatt for er OK på noen som helst måte, bare så det er sagt. 

Nei det rimer ikke dårlig når man leser hva de har vært utsatt for år etter år, det er nemlig ikke bare å bryte da

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bendit skrev (23 minutter siden):

Gjert har jo hatt stålkontroll på ALT alle har foretatt seg. Inkludert sminken til Liva. 

Det er jeg enig i. Han fremstår som en nevrotisk kontrollfreak. Frem til for et par tre år siden var dette noe mange beundret, utrolig nok. Det sier litt om oss som samfunn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Det er jeg enig i. Han fremstår som en nevrotisk kontrollfreak. Frem til for et par tre år siden var dette noe mange beundret, utrolig nok. Det sier litt om oss som samfunn.

Nei, nevrotisk kontrollfreak er nok feil karakteristikk. Den type kontroll han har vært opptatt av, handler primært om å kontrollere og manipulere andre, samtidig som han har vært uberegnelig, impulsiv, og hatt tilnærmet null kontroll over egen atferd og egne emosjoner. Dette tyder ikke på en tvangslidelse, men snarere på en dyssosial forstyrrelse.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (3 timer siden):

Dette har det vært svart på mange ganger, fra alle, også diskutert her. Søskenene ville bo der de vokste opp, nær hverandre og vennene. Et tilfeldig sitat fra Nettavisen: 

Rundt klokken 10:30 overtar forsvarer John Christian Elden utspørringen av Liva Ingebrigtsen.

Fra Elden blir det blant annet stilt spørsmål om at Henrik og Liva valgte å bo i kjellerleiligheten til Gjert Ingebrigtsen.

– Jeg hadde ikke ønske om å bo der, men det var den eneste løsningen vi klarte å finne, sier Liva og forklarer at de ville unngå å ta opp lån for å leie et sted de kunne bo mens de bygget hus.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/liva-ingebrigtsen-i-tarer-hun-ble-behandlet-utrolig-darlig/s/5-95-2377721

Signerer dette pluss legger til at "flytte inn" (i kjellerleiligheten), som har vært tema i retten, dreier seg om høsten 2021. Tror det er snakk om en unntakstilstand på fire måneder, som ikke var spesielt hyggelig, slik L beskriver det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LivEinar skrev (5 timer siden):

Dette er jo det eneste de som støtter han i denne saken har å gå på, så de øker intensiteten mer og mer etter hvert som sannsynligheten for at Gjert blir trodd på fortellingen om at han er en fyr som aldri har gjort noe galt blir nærmere og nærmere null og nye fæle ting dukker opp

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (10 timer siden):

Jeg tenker motsatt av deg. Om man har en sunn oppvekst, der man lærer egenskaper for å være en selvstendig voksen, flytter man ut og starter sitt eget liv. om man er utsatt for kontroll og et usunt forhold mellom foreldre og barn, kan det føre til at barna aldri flytter ut, da de ikke tror de greier seg alene.  

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker motsatt av deg. Om man har en sunn oppvekst, der man lærer egenskaper for å være en selvstendig voksen, flytter man ut og starter sitt eget liv. om man er utsatt for kontroll og et usunt forhold mellom foreldre og barn, kan det føre til at barna aldri flytter ut, da de ikke tror de greier seg alene.  

Jeg bor i Rogaland (ikke herfra), og synes mange flytter inn i hagen til foreldrene. Sunt er det kanskje ikke...men tviler på at de fleste er mishandlet. 

JEG ville vekk fra foreldrene mine og flyttet til andre siden av landet. Nå bygget de ikke hus til meg, eller lot meg og kjærester bo i kjelleren, kjøpte bil osv...så jeg antar de var gode foreldre 😅 nja...de kan ikke bare skylde på økonomi når de som voksne velger noe. Det blir for dumt. Har ikke disse jentene foreldre selv? Er de barnehjemsbarn siden de måtte bo der osv?? 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (19 minutter siden):

Jeg bor i Rogaland (ikke herfra), og synes mange flytter inn i hagen til foreldrene. Sunt er det kanskje ikke...men tviler på at de fleste er mishandlet. 

JEG ville vekk fra foreldrene mine og flyttet til andre siden av landet. Nå bygget de ikke hus til meg, eller lot meg og kjærester bo i kjelleren, kjøpte bil osv...så jeg antar de var gode foreldre 😅 nja...de kan ikke bare skylde på økonomi når de som voksne velger noe. Det blir for dumt. Har ikke disse jentene foreldre selv? Er de barnehjemsbarn siden de måtte bo der osv?? 

Jeg kjenner også folk som har et sunt forhold til foreldrene, men som velger å bo i umiddelbar nærhet eller hjemme lenge. Mitt poeng er at noen som ikke flytter eller skaper sitt eget selvstendige liv, ikke gjør det fordi foreldrene er så fantastiske, men fordi de ikke har lært å være selvstendige. Det at man ikke flytter ut, er ikke et tegn på at foreldrene er så fantastiske. Det kan være mange årsaker til at barn blir boende hos foreldrene som voksne, men jeg tror ikke det er et signal om at foreldrene har vært spesielt bra foreldre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...