Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Istapp skrev (6 timer siden):

Er høylytt = rasende, i din verden? 

Flere vitner har ment, og G selv også har sagt, at det er temperament og høylytt i diskusjoner. Flere har også sagt at dette gikk alle veier mellom G og barna, hvor T har vært demper. Og karakterisere dette som at G er rasende alltid, blir etter min mening feil. Det er heller ikke det som kommer frem i retten fra alle. Det har sågar kommet frem at sønnene kan provosere, noe vi også har sett i tv-serien, og vitner har formidlet at sønnene går sammen om å le av G i bakgrunnen av den av sønnene som står i diskusjonen med G. Dette viser ikke frykt, men heller mangel på respekt og å være nedlatende og provosere frem Gs dårligste sider i nettopp diskusjoner. I slike situasjoner har jo sønnene akkurat visst hvilke knapper de skal trykke på for å få en reaksjon. Men dette er vel greit, mener ekkokammeret her? I nevnte situasjon beskrevet over, hvem driver psykisk plaging mot hvem?

Selv om høylytt ikke nødvendigvis betyr rasende for oss voksne, så vil en ettåring eller toåring kunne oppfatte det slik. Det er tross alt en god indikator på raseri for de fleste. Også voksne.

Og ærlig talt. Barna har trykket på knappene for å provosere? Hvor langt skal en egentlig gå for å forsvare en voksen mann?

Han er bare høylytt og barna provoserte han med vilje? Og da skal tiltalepunktene være strøket liksom?

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bet meg merke i at kontaktlæreren presiserte at hun hadde stolt 100 % på Jacob selv om han hadde en tøff fremtoning. Pluss at han var helt lukket om private ting. 

Det var et sterkt vitnemål. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (8 timer siden):

Inntil noen er domfelt er de uskyldige.

Du forstår forskjellen på juridisk skyldig og skyldig? Alle vet at skyldige i slike saker ofte frikjennes pga mangel på bevis eller pga foreldelse. I denne saken har ALLEREDE forhold blitt henlagt pga foreldelse, ikke pga av at ofrene ikke ble trodd. Derfor er det viktig å ikke mobbe eller kalle de som forteller/anmelder vold i nære relasjoner for løgnere. DET var mitt poeng. Jeg har ALDRI skrevet at Gjert er skyldig, men sannsynligheten for det er stor med så mange vitner.

Endret av Tartufo
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (7 timer siden):

Tittet litt på profilen til Elisabeth Ingebrigtsen nå, hun har skremmende dårlig ordforråd til å være en voksen dame. Mulig det blir sånn når man bruker mye tid på å snakke til eget speilbilde. 

Hva har det med saken å gjøre? 

• Liker 10
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (8 timer siden):

Flere vitner har ment, og G selv også har sagt, at det er temperament og høylytt i diskusjoner. Flere har også sagt at dette gikk alle veier mellom G og barna, hvor T har vært demper. Og karakterisere dette som at G er rasende alltid, blir etter min mening feil. Det er heller ikke det som kommer frem i retten fra alle. Det har sågar kommet frem at sønnene kan provosere, noe vi også har sett i tv-serien, og vitner har formidlet at sønnene går sammen om å le av G i bakgrunnen av den av sønnene som står i diskusjonen med G. Dette viser ikke frykt, men heller mangel på respekt og å være nedlatende og provosere frem Gs dårligste sider i nettopp diskusjoner. I slike situasjoner har jo sønnene akkurat visst hvilke knapper de skal trykke på for å få en reaksjon. Men dette er vel greit, mener ekkokammeret her? I nevnte situasjon beskrevet over, hvem driver psykisk plaging mot hvem?

Ja du mener en 2 åring   provoserer så mye altså , det sier vel såpass mye at jeg blir skremt..

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (48 minutter siden):

Jeg bet meg merke i at kontaktlæreren presiserte at hun hadde stolt 100 % på Jacob selv om han hadde en tøff fremtoning. Pluss at han var helt lukket om private ting. 

Det var et sterkt vitnemål. 

Hvorfor?

Mange barn er da slik, uten at det er noe galt. Meg selv inkludert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stay skrev (1 time siden):

Hvorfor?

Mange barn er da slik, uten at det er noe galt. Meg selv inkludert. 

Læreren forteller at hun alltid kunne stole på Jakob. Sannsynligheten for at det han forteller er sant, er derfor stor. Da er det vondt å tenke på at han var så lukket, og ikke åpnet opp om det som barn.

Selvsagt oppfører ikke alle misbrukte barn seg på samme måte, nettopp derfor er det vanskelig å oppdage. At du oppførte deg på samme måte som Jakob, men ikke ble misbrukt, sier ingen verdens ting om HANS barndom! Ofte kan en type oppførsel være et tegn på misbruk, men det trenger selvfølgelig ikke være det.

Hva ønsker du å få fram med ditt innlegg? 

Endret av Tartufo
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser hvor mange som synes barna er slemme og utakknemlig skjønner jeg jo hvorfor Trump fikk flertall. Folk er idioter. Virkelig. 

Skal man være takknemlig mot en fyr som slår, tråkker på det og roper? Fordi du ble god i sport? Seriøst? 

• Liker 23
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (14 minutter siden):

Når jeg ser hvor mange som synes barna er slemme og utakknemlig skjønner jeg jo hvorfor Trump fikk flertall. Folk er idioter. Virkelig. 

Tja, over halvparten som avla stemme i USA er idioter...........? Jeg følger bare opp avsporingen😀

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (13 minutter siden):

Tja, over halvparten som avla stemme i USA er idioter...........? Jeg følger bare opp avsporingen😀

Uavhengig av hva man mener om Trump, bør alle forstå at det er feil å misbruke små barn. At noen av dem ble gode i sport, er selvsagt ingen unnskyldning for slik oppførsel!

Endret av Tartufo
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (3 minutter siden):

Uavhengig av hva man mener om Trump, bør alle voksne og oppegående personer forstå at det er feil å misbruket små barn. At de ble gode i sport som voksne, er selvsagt ingen unnskyldning for slik oppførsel!

Selvsagt. Hva dette har med velgere i USA å gjøre er en annen sak,

Endret av anonym 4545
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (3 minutter siden):

Uavhengig av hva man mener om Trump, bør alle forstå at det er feil å misbruke små barn. At noen av dem ble gode i sport, er selvsagt ingen unnskyldning for slik oppførsel!

Må bare presisere at Gjert ikke er siktet for misbruk av de, men vold i nære relasjoner. Det er en forskjell der, selv om det ikke er greit å utøve vold heller.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (10 timer siden):

Er man høylytt i en telefonsamtale er det ofte fordi man er rasende. Men jeg var jo ikke der, så for alt i verden kan det jo hende at han bare snakket høyt pga dårlig linje og overhode ikke var sint. 

Men ja. Stakkars, misforståtte Gjert. Det var nok sønnenes provoserende oppførsel som gjorde at svogeren og kona snakket om de burde kontakte barnevernet. Og det var jo forståelig at han ble høylytt i telefonen når nevøen hadde nektet å spille talen hans i bryllupet som Gjert ikke ville gå i fordi han ikke hadde hatt så mye med nevøen å gjøre i det siste. Han som var vokst opp i nabohuset og har bodd i kjellerleiligheten. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (19 minutter siden):

Må bare presisere at Gjert ikke er siktet for misbruk av de, men vold i nære relasjoner. Det er en forskjell der, selv om det ikke er greit å utøve vold heller.

Jeg tenkte på følelsesmessig og fysisk misbruk, ikke seksuelt misbruk, men burde kanskje presisert det bedre👍

Endret av Tartufo
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (38 minutter siden):

Nei, alle amerikanere er idioter. Beklager, det snek seg inn en feil der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Nei, alle amerikanere er idioter. Beklager, det snek seg inn en feil der. 

😁Da er alt oppklart,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (5 timer siden):

Selv om høylytt ikke nødvendigvis betyr rasende for oss voksne, så vil en ettåring eller toåring kunne oppfatte det slik. Det er tross alt en god indikator på raseri for de fleste. Også voksne.

Og ærlig talt. Barna har trykket på knappene for å provosere? Hvor langt skal en egentlig gå for å forsvare en voksen mann?

Han er bare høylytt og barna provoserte han med vilje? Og da skal tiltalepunktene være strøket liksom?

Jeg blir regelrett kvalm av å lese slike uttalelser der man faktisk skylder på barna! Har dessverre sett alt for mange tilfeller hvordan disse barna har det og får det som voksne. Det er kommet frem utrolig mange skremmende holdninger i denne saken spesielt ovenfor barn. Jeg tror færre hadde sagt dette hvis det var en dame som var offeret… hun provoserte meg… De som er voldelige bruker det, men er det mange som forsvarer det lenger når det gjelder kvinner (og menn) i nære relasjoner? Men barn kan vi altså legge skylden på…

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Jeg blir regelrett kvalm av å lese slike uttalelser der man faktisk skylder på barna! Har dessverre sett alt for mange tilfeller hvordan disse barna har det og får det som voksne. Det er kommet frem utrolig mange skremmende holdninger i denne saken spesielt ovenfor barn. Jeg tror færre hadde sagt dette hvis det var en dame som var offeret… hun provoserte meg… De som er voldelige bruker det, men er det mange som forsvarer det lenger når det gjelder kvinner (og menn) i nære relasjoner? Men barn kan vi altså legge skylden på…

Ja noen mener tydeligvis at det er ok.

Stakkars Gjert liksom. Tenk på alt han gjennomgår....

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (23 minutter siden):

Dette er et veldig viktig poeng. Vi er kommet mye lenger når det gjelder partnervold, selv om det fortsatt er en vei igjen mtp kunnskap og å forstå mekanismer (det ser man bl.a. i Marius Borg Høiby-saken). Det er som om man fortsatt har «barn er foreldres eiendom og foreldre bestemmer»-holdninga når man skreller bort de overfladiske handlingene. 
Nei, man skal ikke være frekk og kalle foreldre stygge ting. Men det gir ikke foreldre rett til å skrike tilbake,kalle barna stygge ting og å bruke vold. De voksne har ansvar for å være voksne. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (6 minutter siden):

Dette er et veldig viktig poeng. Vi er kommet mye lenger når det gjelder partnervold, selv om det fortsatt er en vei igjen mtp kunnskap og å forstå mekanismer (det ser man bl.a. i Marius Borg Høiby-saken). Det er som om man fortsatt har «barn er foreldres eiendom og foreldre bestemmer»-holdninga når man skreller bort de overfladiske handlingene. 
Nei, man skal ikke være frekk og kalle foreldre stygge ting. Men det gir ikke foreldre rett til å skrike tilbake,kalle barna stygge ting og å bruke vold. De voksne har ansvar for å være voksne. 

Nettopp🙏👏👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...