Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

RedBull91 skrev (1 time siden):

Kristoffer tok med en kontrakt som kun er signert av han og ikke Gjert (Bilen).

Tror du ikke faren ville ha protestert i retten hvis Kristoffer hadde fremlagt en kontrakt som ikke er reel?

• Liker 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (3 minutter siden):

Tror du ikke faren ville ha protestert i retten hvis Kristoffer hadde fremlagt en kontrakt som ikke er reel?

Kristoffer er under vitneansvar. Han kan straffes om han snakker usant. I motsetning til Gjert som som tiltalt ikke er under vitneansvaret. Selvfølgelig er kontrakten ekte. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedBull91 skrev (1 time siden):

Kristoffer tok med en kontrakt som kun er signert av han og ikke Gjert (Bilen).

Ja hva så ? Tror du han lyver i retten?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (25 minutter siden):

HSV50 skrev (21 minutter siden):

Kristoffer er under vitneansvar. Han kan straffes om han snakker usant. I motsetning til Gjert som som tiltalt ikke er under vitneansvaret. Selvfølgelig er kontrakten ekte. 

Orly skrev (19 minutter siden):

Ja hva så ? Tror du han lyver i retten?

Det er helt i orden å skrive en kontrakt. Synes egentlig at flere foreldre burde gjøre det.

Jeg kan ikke på noe som helst måte se at denne kontrakten skal ha noen relevans for saken.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (23 minutter siden):

Det er helt i orden å skrive en kontrakt. Synes egentlig at flere foreldre burde gjøre det.

Jeg kan ikke på noe som helst måte se at denne kontrakten skal ha noen relevans for saken.

Den underbygger G sitt kontrollbehovet, som er beskrevet. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japp skrev (Akkurat nå):

Den underbygger G sitt kontrollbehovet, som er beskrevet. 

Å ha et kontrollbehov er ikke på noen måte straffbart.

Dersom man er trener for idrettsutøvere i verdenseliten kan det være en fordel å ha behov for å ha kontroll.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (8 timer siden):

Eh nå snakker vi om Forsvarerne i tråden her da, ikke om Gjert sin forsvarer. 

Ok. Misforstod. Beklager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (31 minutter siden):

Du forstår ikke at at dette handler om makt? Du synes egentlig at foreldre av barn helt i starten av voksenårene  burde gi litt for så å kreve kontroll over livet deres? For det denne kontrakten lyser frem for meg som mor til en 19-åring og to mindreårige Usunt kontrollbehov. Kunne aldri pålagt han dette, da han er voksen og er til å stole på. Tillit er en fin bil.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (2 minutter siden):

Du forstår ikke at at dette handler om makt? Du synes egentlig at foreldre av barn helt i starten av voksenårene  burde gi litt for så å kreve kontroll over livet deres? For det denne kontrakten lyser frem for meg som mor til en 19-åring og to mindreårige Usunt kontrollbehov. Kunne aldri pålagt han dette, da han er voksen og er til å stole på. Tillit er en fin bil.

Jepp, og bilen fikk han bruke forutsatt at han oppfylte visse kriterier som ble befestet i en kontrakt.

Helt greit, og på ingen måte straffbart.

Hvis man eier noe som man leier ut, har man alltid makt over den som leier.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (2 minutter siden):

Jepp, og bilen fikk han bruke forutsatt at han oppfylte visse kriterier som ble befestet i en kontrakt.

Så kommer den usunne kontrollen inn.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (1 time siden):

Da bør du lese kontrakten på nytt

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (2 timer siden):

Det viser Gjerts kontrollbehov så derfor relevant. Glad min far aldri var sånn. Kristoffer var heller ikke en toppidrettsutøver, men en vanlig gutt. Så hvorfor dette kontrollbehov? 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chupacabra skrev (1 time siden):

Akkurat den bilkontrakten ser ikke jeg noe problem med heller. Han var en gutt på 18-19 år med ferskt sertifikat som hadde fått egen bil av pappa og som fortsatt bodde hjemme hos foreldrene; ikke en mann godt opp i tjueårene som bodde for seg selv. Da er det ikke så rart at det var noen kjøreregler. Det tror jeg det er mange som har hatt.  Å ha inneregler, slik som datteren nevnte er heller ikke uvanlig. Men det som er problemet er jo at Gjert har oppført seg på en måte opp igjennom slik at han har skremt barna sine som har gått og vært engstelige og nesten redde for han store deler av barndommen og følt at de ikke har hatt noe liv utenom løpingen 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ganske mange som også er like "blåst" som Gjert? Virker som at man måler ham mot et ideal, eller noe. Noe som gjør at man omtrent blir utsatt for skuffelser rundt hvert eneste hjørne, hvis man skulle tro at idealet er normalen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KomleKjetil skrev (7 minutter siden):

Men det er vel ganske mange som også er like "blåst" som Gjert? Virker som at man måler ham mot et ideal, eller noe. Noe som gjør at man omtrent blir utsatt for skuffelser rundt hvert eneste hjørne, hvis man skulle tro at idealet er normalen. 

Det er en interessant observasjon i denne saken at det at barna har lykkes gjør at mange mener at G sin oppførsel har vært berettiget. Det er veldig mange saker der vellykede, rike får terrorisere fritt fordi vi - folket vil fortsette å se dem i idrett, på TV eller i politikken. Vi tror vi kjenner folk på Tv, det gjør vi ikke. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene1982 skrev (19 minutter siden):

Det er en interessant observasjon i denne saken at det at barna har lykkes gjør at mange mener at G sin oppførsel har vært berettiget. Det er veldig mange saker der vellykede, rike får terrorisere fritt fordi vi - folket vil fortsette å se dem i idrett, på TV eller i politikken. Vi tror vi kjenner folk på Tv, det gjør vi ikke. 

Det barna forteller håper jeg aldri blir berretiget i forhold til barna for   hva de har opplevd  med sin far.Når det er sagt så tror jeg G trodde og mente det han gjorde i det løpet med guttene var riktig for han og guttene, så feil kan det bli når far kun tenker på seg selv og ikke guttene. Det med datter har jeg ikke ord for..det er vondt det!

Endret av Huder2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huder2 skrev (4 minutter siden):

Det barna forteller håper jeg aldri blir berretiget i forhold til barna for   hva de har opplevd  med sin far.Når det er sagt så tror jeg G trodde og mente det han gjorde i det løpet med guttene var riktig for han og guttene, så feil kan det bli når far kun tenker på seg selv og ikke guttene. Det med datter har jeg ikke ord for..det er vondt det!

Jeg tror også han tror han har gjort alt rett, som for meg er det store røde flagget i denne saken. Han tror ikke selv han har noe ansvar i noen av situasjonene han blir konfrontert med. Han kan si: Her skulle jeg gjort noe annet.... men var var fordi (fyll inn unnskyldning som forklarer at det var en  annen sin feil) 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (10 minutter siden):

Jeg tror også han tror han har gjort alt rett, som for meg er det store røde flagget i denne saken. Han tror ikke selv han har noe ansvar i noen av situasjonene han blir konfrontert med. Han kan si: Her skulle jeg gjort noe annet.... men var var fordi (fyll inn unnskyldning som forklarer at det var en  annen sin feil) 

Det er nettopp det. Gjert har ikke innsikt hva han har påført sine barn, samtidig som han tror og mener han har gjort alt riktig. Jeg skal ikke ta ifra Gjert at han trodde og mente det var i beste mening, men alt vi leser om , blir opplyst vi som foreldre vet  om blir jo så feil i forhold foreldre/barn …i mitt hode blir det feil

Endret av Huder2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart datteren husker fine stunder i familien også, men Jacob husker ingen fine stunder noen gang. Men de ville ha tilbake Gjert som far, men hvorfor, om det bare var mishandling han drev med? Skjønner ikke saken og den burde ikke vært offentlig.

Hørte brødrene og deres koner som har egen serie, vil filme fra rettssaken.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...