Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

tonebelinda skrev (15 minutter siden):

her har jeg selvsagt stemt på Jacob, han har bedre prestasjoner i år enn Warholm, og det er prestasjon som her skal måles!

Ja, resultatene teller selvsagt mye. Men for å være World Class Athlete teller nok personlighet også for mange av dem som stemmer.

For meg er du ikke World Class Athlete hvis du er drittsekk.

Å nekte en «kollega» å sitte i samme sone er drittsekk oppførsel. Det er å fryse ut en utøver/konkurrent, nærmest mobbing.

Ingenting World Class over det.

Sånn rent nøytralt, uten nasjonalitetslojalitet er vel Duplantis et sterkt kort i denne kåringen.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ser i mediene så møter forbundet sterk motbør for måten de håndterer denne konflikten. 
Se på facebook siden til Norsk Friidrett.

Ingebrigtsenbødrene taper definitivt ansikt her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper familien Ingebrigtsen får ordnet opp på sikt. 

Ingen av oss her vet noe om grunnen for hvorfor ting er som det er - Vi har fått et bilde fra media og bygd opp vår egen oppfatning basert på dette. 

Jeg kommer aldri til å ta side i denne saken, men jeg bare håper at familien får skværet opp og at ting ordner seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (På 26.8.2023 den 10.12):

Jeg tror du har veldig rett i mye av det du skriver her. Men jeg er uenig i at folk ikke har noe med saken. Både guttene og faren representerer et land, de er lønnet, har et apparat rundt seg og krever særregler rundt egen konflikt. 

Alle som representerer Norge, enten som aktiv utøver eller i et støtteapparat, må forholde seg til det norske folk, enten de vil eller ei. 

Selv om man representerer et land har man da rett på privatliv!?!

De er mennesker med rett på privatliv som alle andre. 🙈🙉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (21 minutter siden):

Ja, resultatene teller selvsagt mye. Men for å være World Class Athlete teller nok personlighet også for mange av dem som stemmer.

For meg er du ikke World Class Athlete hvis du er drittsekk.

Å nekte en «kollega» å sitte i samme sone er drittsekk oppførsel. Det er å fryse ut en utøver/konkurrent, nærmest mobbing.

Ingenting World Class over det.

Sånn rent nøytralt, uten nasjonalitetslojalitet er vel Duplantis et sterkt kort i denne kåringen.

Men du vet jo ikke hva konflikten skyldes. Hvordan kan du dømme Jakob og brødrene sin oppførsel når du ikke vet hva som har skjedd og hvorfor de reagerer som de gjør? Narve har valgt å beholde Gjert, og klart det påvirkerer brødrenes forhold til han.

Forbundet skriver i dag at Gjert er utestengt i 2024 for ikke å skape utrygghet for brødrene. Trygge rammer med utøverne i sentrum, er forbundets forklaring på avgjørelsen.

Endret av anonym111111
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at det er treneren som tar med seg konflikten på jobb også, og at dette skaper uro for flere utøvere. Ergo forbundet må ta affære for å skape en trygg arena for utøvere, slik de i formerer om. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surreal skrev (33 minutter siden):

Ja det er en PRIVAT konflikt der. Men private konflikter hører ikke hjemme på arbeidsplanen. Det skulle tatt seg ut, hvis private konflikter skal styre hvordan en arbeidsplass blir organsiert. Når ble det riktig at friidrettsforbundet skal blande seg inn i det som tilhører privatlivet? 

Alle som diskuterer her husker at det er en PRIVAT konflikt der. Det er nærmest umulig å glemme. 

Poenget for de fleste av oss er at det er privat, løsningen må derfor skje på privaten. Og de har løst det. De omgås ikke privat. 

Så kommer løsningen på arbeidsplassen, de jobber ikke sammen lenger. Problemet er løst der også. De har skilt lag. 

Men det er ikke nok, nå er det også sånn at en part i en privat konflikt skal slippe å se/møte den andre parten på arenaer de er på i arbeidstiden. Der går grensen for meg.

Jeg er helt sikker på at Gjert er ambisiøs nok som trener til at de finner løsninger som virker for Narve.

Privatlivet tas hensyn til i vanlig yrkesliv. Man kan erklære seg inhabil i saker og arbeidsplassen finner noen andre som tar saken. Hvis det er en privat konflikt som påvirker arbeidsmiljøet, tar gode arbeidsgivere hensyn der de kan. 

Toppidrett og fokuset det krever, interagerer nok med privatsfæren ved en tilleggsdimensjon, pga fokuset som kreves i den type prestasjoner. Så jeg vil tro toppidrettsforbundet har øvelse i å ta noen grep der. 

Jeg har også tro på at Gjert er en dyktig trener. Underlig at han ikke foretar seg noe for å hjelpe Narve mer i denne situasjonen ved å alliere seg med en annen trener (ikke uvanlig å samarbeide). Han uttaler seg istedet til media når sakene kommer opp. Det bidrar til et inntrykk av at han er opptatt av eget narrativ fremfor Narves situasjon. 

Han vet at media ikke kan skrive om hva som har skjedd og at brødrene ikke kan / vil si noe av hensyn til parten det gjelder. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det er rart å være skråsikker på noe man faktisk ikke har et fnugg av innsikt i. Her gir f eks noen Gjert uforbeholden støtte, uten å vite noe som helst, man bare synes Gjert er en sympatisk fyr og en rå trener som har oppnådd fantastiske resultater. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt er at det er rart å være skråsikker på noe man faktisk ikke har et fnugg av innsikt i. Her gir f eks noen Gjert uforbeholden støtte, uten å vite noe som helst, man bare synes Gjert er en sympatisk fyr og en rå trener som har oppnådd fantastiske resultater. 

Enig. Det er urovekkende. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (4 timer siden):

Hver gang det skrives om saken er en PR-katastrofe for brødrene som fremstår som kjipe. Likevel holder de tett for å beskytte en part i saken. Narve går til media og sier at «alle vet uansett så de burde bare skrive om det». Han forstår kanskje ikke at han setter brødrene og seg selv i en vanskelig situasjon ved sånne uttalelser. 

At folk mener det skal dom og fengsel til før andre må sette noen grenser i livet, får stå for deres regning. At kona blir hos mannen blir brukt som et argument for at ingen har gjort noe det er verdt å bråke om, sier noe om hvor svart-hvitt det er mulig å oppfatte livet. 

Hvis Gjert er en god trener for Narve, finner han en trener-makker som kan bli med Narve på mesterskap. Da unngår han å gi sønnene og Narve den belastningen at saken kommer opp hele tiden, og Narve slipper å stå i midten av en konflikt. På sikt hadde det nok vært bra for Gjerts eget omdømme også, at han jobber sammen med noen. 

👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisse123 skrev (2 timer siden):

Syns det er fint at forbundet tar affære. Det er alt for mange arbeidsplasser som ikke gjør det, til sammenligning. At Narve føler seg dårlig behandlet, må komme i andre rekke i denne saken. 

Helt enig👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om disse Ingebrigtsenbrødrene skal få diktere norsk idrett så har norsk idrett tapt. Om de har et så dårlig forhold til faren sin at de ikke engang kan se han får de jo bare slutte med idrett. De hadde aldri blitt så gode uten han uansett. Det er sånn man tar avstand.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 minutter siden):

Om disse Ingebrigtsenbrødrene skal få diktere norsk idrett så har norsk idrett tapt. Om de har et så dårlig forhold til faren sin at de ikke engang kan se han får de jo bare slutte med idrett. De hadde aldri blitt så gode uten han uansett. Det er sånn man tar avstand.

Det er Gjert som ikke har fikset rollen sin her. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (10 minutter siden):

Men hvordan VET du at det er dette som skjer? Hvordan VET du at brødrene ikke har en god grunn til å reagere som de gjør? Og hva VET du om hva forbundet har lagt til grunn for sin avgjørelse? Det de har sagt til media er at bakgrunnen for avgjørelsen er trygghet og hensynet til utøverne. 

Selvsagt har han en stor del av æren for at brødrene har kommet dit dem er i dag, men det betyr ikke at han er perfekt og ikke kan ha gjort noe som det kommer reaksjoner på.

Hvorfor kan så mange bruke ord som "vet" om den ene parten, men ikke om den andre? Og mener du det er brødrene som skal slutte med idrett, selv om du ikke vet hva som har skjedd i saken? Du er sikker på at skylden ligger hos dem?

Endret av anonym111111
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisse123 skrev (12 minutter siden):

Det er Gjert som ikke har fikset rollen sin her. 

Nei. De får bare pelle seg vekk. Støtter de ikke det faktum at man er uskyldig til det motsatte er bevist så har de ingenting i norsk idrett å gjøre. Hva blir det neste? Skal vi skaffe oss en utenriksminister fra Hamas når vi først er i gang? 

anonym111111 skrev (10 minutter siden):

Men hvordan VET du at det er dette som skjer? Hvordan VET du at brødrene ikke har en god grunn til å reagere som de gjør? Og hva VET du om hva forbundet har lagt til grunn for sin avgjørelse? Det de har sagt til media er at bakgrunnen for avgjørelsen er trygghet og hensynet til utøverne. 

Selvsagt har han en stor del av æren for at brødrene har kommet dit dem er i dag, men det betyr ikke at han er perfekt og ikke kan ha gjort noe som det kommer reaksjoner på.

Hvorfor kan så mange bruke ord som "vet" om den ene parten, men ikke om den andre?

Vi vet ingenting og det er fordi brødrene ikke sier noe. De hadde aldri vært noe uten Gjert uansett så de tar jo ikke ordentlig opprør så lenge de holder på med idrett. Det beste nå er om de slutter. De må tenke på norsk idrett- ikke bare på seg selv. 

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Nei. De får bare pelle seg ut. Støtter de ikke det faktum at man er uskyldig til det motsatte er bevist så har de ingenting i norsk idrett å gjøre. Hva blir det neste? Skal vi skaffe oss en utenriksminister fra Hamas når vi først er i gang? 

Vi vet ingenting og det er fordi brødrene ikke sier noe. De hadde aldri vært noe uten Gjert uansett så de tar jo ikke ordentlig opprør så lenge de holder på med idrett. Det beste nå er om de slutter. 

Forstår du at det kan være av hensyn til andre involverte at brødrene ikke kan si noe om denne saken? Det kan være at forbundet har sikker informasjon og vet mer om konflikten enn det som kommer ut i media.

Hvordan kan du dømme brødrene når du ikke vet?

Jeg har moderert meg og sagt at vi ikke kan vite sikkert hva som har skjedd i saken, men hvorfor er det riktig å presse ut utøverne dersom treneren faktisk HAR gjort noe galt. 

Synes ikke det er greit å skrive som du gjør om brødrene, at de skal pelle seg vekk osv, når du ikke vet noe om hva de går gjennom.

• Liker 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Majer skrev (3 minutter siden):

Nei. De får bare pelle seg ut. Støtter de ikke det faktum at man er uskyldig til det motsatte er bevist så har de ingenting i norsk idrett å gjøre. Hva blir det neste? Skal vi skaffe oss en utenriksminister fra Hamas når vi først er i gang? 

Vi vet ingenting og det er fordi brødrene ikke sier noe. De hadde aldri vært noe uten Gjert uansett så de tar jo ikke ordentlig opprør så lenge de holder på med idrett. Det beste nå er om de slutter. 

At du ikke støtter det er jo helt ok. Men nå vet jo forbundet en del om saken og har tatt en avgjørelse deretter. Og de har nok gått mange runder. 

• Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (Akkurat nå):

Forstår du at det kan være av hensyn til andre involverte at brødrene ikke kan si noe om denne saken? Det kan være at forbundet har sikker informasjon og vet mer om konflikten enn det som kommer ut i media.

Hvordan kan du dømme brødrene når du ikke vet?

Jeg har moderert meg og sagt at vi ikke kan vite sikkert hva som har skjedd i saken, men hvorfor er det riktig å presse ut utøverne dersom treneren faktisk HAR gjort noe galt. 

Synes ikke det er greit å skrive som du gjør om brødrene, at de skal pelle seg vekk osv, når du ikke vet noe om hva de går gjennom.

Da får de ta pause fra idretten, gå gjennom det, ikke ødelegge for Narve og komme tilbake når de er klare. PS. Henrik blir kanskje for gammel, men jeg har mer lyst til å se han i oangtennssporet uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisse123 skrev (2 minutter siden):

At du ikke støtter det er jo helt ok. Men nå vet jo forbundet en del om saken og har tatt en avgjørelse deretter. Og de har nok gått mange runder. 

Ingebrigtsenbrødrene har altså prestert å ødelegge forbundet. Da er det på tide å gå. Man må kjenne sin besøkstid. De ser ikke skaden de gjør på andre enn seg selv. De snakker bare om meg, meg, meg og mitt. Mennesker som er sånn utenfor idretten får gjerne en betegnelse. 

Endret av Majer
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Ingebrigtsenbrødrene har altså prestert å ødelegge forbundet. Da er det på tide å gå. Man må kjenne sin besøkstid. De ser ikke skaden de gjør på andre enn seg selv. De snakker bare om meg, meg, meg.

De snakker jo svært lite syns jeg. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...