Huldraisør Skrevet 2. april #4681 Del Skrevet 2. april (endret) Synes det er spesielt å høre han forklarer seg om at Tone sier han må holde seg langt borte når hun skal være med datteren, en gang hjemme og en gang på ferie, for at datteren skal klare å slappe av. Han fikk veldig kjeft for å komme til samme by som de var på ferie. Og det er også spesielt at når han ikke kunne være i nabolaget fordi datteren skulle slappe av hjemme med mor, så velger han å reise til byen guttene, som ikke ønsker å ha kontakt og er på andre siden av jorden. Han kunne jo tatt en tur et annet sted. Blir litt dobbelt for meg at mor sier han må være borte, samtidig ikke vil forklare seg og tilsynelatende ikke støtter barna. Forstår ikke helt det som skjer der. Endret 2. april av Huldraisør 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 2. april #4682 Del Skrevet 2. april Istapp skrev (På 2.4.2025 den 16.41): Skal psykolog eller psykiater vitne? Kan ikke huske å ha sett eller hørt noe om dette. Dersom det foreligger vurdering og diagnostisering av PTSD hadde det vært helt naturlig å ha sakkyndig vitneførsel i retten omkring dette. Er det selvdiagnostisert så foreligger i realiteten ikke en PTSD diagnose, men en kan selv synes at trekk fra diagnosen er noe man kjenner igjen hos seg selv. Det betyr likevel ikke at det foreligger en PTSD diagnose. Fosterhjem medfører heller ikke PTSD diagnose automatisk. Fosterhjem benyttes som et frivillig tilbud også og et nødvendig tilbud i saker hvor f.eks. foresatt er alvorlig syk og ikke hjemmeboende. Ekspander Kristoffer = PSTD Diagnose Søster = Fosterhjem 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 2. april #4683 Del Skrevet 2. april (endret) Kardemommete skrev (På 2.4.2025 den 19.23): Kristoffer = PSTD Diagnose Søster = Fosterhjem Ekspander Hvor har du det fra at han har PTSD-diagnose? Jeg har bare sett det bli sagt her i tråden, men aldri sett noen kilde. Jeg har heller ikke lest det selv noe sted. Ikke at jeg betviler at han kan ha det, jeg kjenner et par stykker som har kompleks PTSD-diagnose etter lignende oppvekster. Oppvekster trenger virkelig ikke være "verre" enn det vi har fått beskrevet her for å få en slik diagnose. Men jeg synes for hans skyld at det er litt vanskelig at det stadig gjentas om det stammer fra at noen har fjerndiagnostisert ham ❤️ Kanskje hører vi noe om dette i morgen? Endret 2. april av lurker 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2. april #4684 Del Skrevet 2. april Kardemommete skrev (På 2.4.2025 den 19.23): Kristoffer = PSTD Diagnose Søster = Fosterhjem Ekspander Ja, hvor stammer dette fra? Har det ikke stått komplekst PTSD også her i tråden. Synes faktisk det kan legges frem bevis så det ikke bare har blitt en sannhet her i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 2. april #4685 Del Skrevet 2. april miss spjåk skrev (På 2.4.2025 den 19.13): Det ser vi jo i rettsaken nå. Gjert er skremmende manipulerende. Lett å se hvordan han prøver å distrahere og avspore fra volden ved å f.eks påstå at ungene krevde at han skulle stille opp, at de var bortskjemte og materialistiske. Interessant også hvordan han formulerer seg når han blir spurt om de forskjellige punktene om psykisk og fysisk vold. Lett gjennomskuelig for folk som et vant til den type ehm.. mennesketype. Han er totalt blottet for selvinnsikt. Han gjentok flere ganger at han ikke var bitter. Opptaket, truslene han kom med mot Jacob, alle uttalelsene han har kommet med på Instagram om b.la "avkommet" (han slettet disse) osv viser det helt motsatte. Han sa til datteren at han skulle ødelegge livet hennes. Forfølge jacob. En hevngjerrig aggressiv person som ser på folk som enten tapere eller vinnere. Ekspander helt enig. Og han har noen svar som er så bort i veggene at jeg tror nesten ikke det jeg leser. Skjønner ikke annet enn at disse svarene er for å manipulere og avspore: - på spørsmål om forholdene var uforutsigbare i hjemmet, svarte han nei, at han er verdens mest forutsigbare person, for han har alltid det samme på brødskiven - på spørsmål om den episoden da barnet Jakob så Kristoffer gråte på vaskerommet, svarte han at "alle barn gråter". Altså hæ??? Det er 12 års aldersforskjell mellom Jakob og Kristoffer, så Kristoffer må jo nødvendigvis ha vært langt oppi tenårene da dette skjedde, og så avfeier han det med at "alle barn gråter"!! 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2. april #4686 Del Skrevet 2. april Lucille skrev (På 2.4.2025 den 20.47): helt enig. Og han har noen svar som er så bort i veggene at jeg tror nesten ikke det jeg leser. Skjønner ikke annet enn at disse svarene er for å manipulere og avspore: - på spørsmål om forholdene var uforutsigbare i hjemmet, svarte han nei, at han er verdens mest forutsigbare person, for han har alltid det samme på brødskiven - på spørsmål om den episoden da barnet Jakob så Kristoffer gråte på vaskerommet, svarte han at "alle barn gråter". Altså hæ??? Det er 12 års aldersforskjell mellom Jakob og Kristoffer, så Kristoffer må jo nødvendigvis ha vært langt oppi tenårene da dette skjedde, og så avfeier han det med at "alle barn gråter"!! Ekspander Og måten han svarer bistandsadvokat på…Det er lite smart for å si det pent. Det er kverulering og vingling og logiske brister. Og om noen lurer på hva Bislett-episoden har å si når det ikke er treneren Gjert som er tiltalt: Jakob må adressere det som er feil og hvorfor når Gjert drar det inn, og det er utrolig dumt gjort av Gjert å dra det inn som et forsøk på å sette sønnen i dårlig lys fordi dette kan jo ettergås og motbevises, så det eneste han oppnådde var å redusere sin egen troverdighet.., Jeg trodde faktisk Gjert var litt smartere enn det han har framvist denne uka. Han er tilsynelatende godt forberedt, men han er egentlig ikke der fordi han har kun laget manus for sin historie, når han da utfordres mister han oversikt og roter det til og sier mot seg selv. 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet 2. april #4687 Del Skrevet 2. april Angel75 skrev (På 2.4.2025 den 19.45): Ja, hvor stammer dette fra? Har det ikke stått komplekst PTSD også her i tråden. Synes faktisk det kan legges frem bevis så det ikke bare har blitt en sannhet her i tråden. Ekspander Jeg trodde det stod i den utvidede artikkelen fra Aftenposten (den bak betalingsmur) og at det ble sagt i podcasten. Men den hørte jeg i september, og jeg har ikke lenger abonnement der, så får ikke hørt den igjen for å dobbeltsjekke. Dersom det ikke stemmer, beklager jeg veldig at jeg har skrivd det.....! Forhåpentligvis får vi kanskje flere svar på dette i morgen når Kristoffer selv skal vitne. Slik han beskriver det høres det veldig ut som PTSD og i tillegg så jeg noen andre skrive det her i tråden, men det er jo absolutt ikke riktig av meg å skrive det dersom det ikke er grunnlag for det eller det ikke er riktig. Som sagt er det lenge siden jeg hørte podcasten og jeg har ikke abonnement nå, så jeg får ikke dobbeltsjekket. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 2. april #4688 Del Skrevet 2. april (endret) Sveits35 skrev (På 1.4.2025 den 11.04): Ungene bygde opp livsgrunnlaget til foreldrene… det er til å bli syk av å få referert fra det opptaket. Usj! Ekspander Det er vel ikke helt sant. Tone har hatt en frisørsalong som har gått godt over lang tid, (var det 20 mill i omsetning?), denne ble solgt for noen millioner for et par år siden. Gjert har hatt full jobb ved siden av før han begynte å trene barna ful tid et pra år før bruddet. Da er det ikke riktig å si at ungene bygde opp livsgrunnlaget til foreldrene. Endret 2. april av Aureka 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 2. april #4689 Del Skrevet 2. april Soro123 skrev (På 2.4.2025 den 21.34): Jeg trodde det stod i den utvidede artikkelen fra Aftenposten (den bak betalingsmur) og at det ble sagt i podcasten. Men den hørte jeg i september, og jeg har ikke lenger abonnement der, så får ikke hørt den igjen for å dobbeltsjekke. Dersom det ikke stemmer, beklager jeg veldig at jeg har skrivd det.....! Forhåpentligvis får vi kanskje flere svar på dette i morgen når Kristoffer selv skal vitne. Slik han beskriver det høres det veldig ut som PTSD og i tillegg så jeg noen andre skrive det her i tråden, men det er jo absolutt ikke riktig av meg å skrive det dersom det ikke er grunnlag for det eller det ikke er riktig. Som sagt er det lenge siden jeg hørte podcasten og jeg har ikke abonnement nå, så jeg får ikke dobbeltsjekket. Ekspander Jeg har abonnement, så jeg har dobbeltsjekket, og det står ikke noe der om dette der , og det sies heller ikke på podkasten. Så da tenker jeg vi legger den diagnosen død, med mindre det dukker opp kilder. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 2. april #4690 Del Skrevet 2. april Aureka skrev (På 2.4.2025 den 21.35): Det er vel ikke helt sant. Tone har hatt en frisørsalong som har gått godt over lang tid, (var det 20 mill i omsetning?), denne ble solgt for noen millioner for et par år siden. Gjert har hatt full jobb ved siden av før han begynte å trene barna ful tid et pra år før bruddet. Da er det ikke riktig å si at ungene bygde opp livsgrunnlaget til foreldrene. Ekspander Det er Gjert sine ord. Da han fikk sparken som trener forsvant livsgrunnlaget deres. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. april #4691 Del Skrevet 2. april Huldraisør skrev (På 2.4.2025 den 19.20): Synes det er spesielt å høre han forklarer seg om at Tone sier han må holde seg langt borte når hun skal være med datteren, en gang hjemme og en gang på ferie, for at datteren skal klare å slappe av. Han fikk veldig kjeft for å komme til samme by som de var på ferie. Og det er også spesielt at når han ikke kunne være i nabolaget fordi datteren skulle slappe av hjemme med mor, så velger han å reise til byen guttene, som ikke ønsker å ha kontakt og er på andre siden av jorden. Han kunne jo tatt en tur et annet sted. Blir litt dobbelt for meg at mor sier han må være borte, samtidig ikke vil forklare seg og tilsynelatende ikke støtter barna. Forstår ikke helt det som skjer der. Ekspander Det viser jo bare at han er hensynsløs . Noen MÅ han jo overkjøre / plage . Når datteren ikke vil ha han nær, oppsøker han sønnene som ønsker avstand . Andres ønsker står ikke øverst på hans prioriteringsliste . Det jeg opplever som minner meg mest om narsisistiske trekk er : har han gjort noe «feil» , er det andres skyld . Har andre gjort noe feil , er det ene og alene deres skyld . Den totale ansvarsfraskrivelsen er så klassisk narsisistisk . Å ikke minst at han ønsker å bli takket og hyllet , og går i offerrollen . 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ninaen Skrevet 2. april Populært innlegg #4692 Del Skrevet 2. april NiceOrNothing skrev (På 2.4.2025 den 22.24): Det viser jo bare at han er hensynsløs . Noen MÅ han jo overkjøre / plage . Når datteren ikke vil ha han nær, oppsøker han sønnene som ønsker avstand . Andres ønsker står ikke øverst på hans prioriteringsliste . Det jeg opplever som minner meg mest om narsisistiske trekk er : har han gjort noe «feil» , er det andres skyld . Har andre gjort noe feil , er det ene og alene deres skyld . Den totale ansvarsfraskrivelsen er så klassisk narsisistisk . Å ikke minst at han ønsker å bli takket og hyllet , og går i offerrollen . Ekspander 11 3 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. april #4693 Del Skrevet 3. april Ninaen skrev (På 2.4.2025 den 23.01): Ekspander Forklaringen hans kort oppsummert. 8 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 3. april #4694 Del Skrevet 3. april Tone sitter på muligheten til å avgjøre hvilken vei dette skal gå. Om hun vitner og støtter barna, vil hun få oppleve fordømmelse som mor, men aller mest i egne øyne, jeg forstår det kan være skamfullt. ( jeg vet at fordømmelse møter hun uansett altså) Men jeg tror også hun vil oppleve stor støtte. Er hun redd for Gjert sin reaksjon, må hun få all mulig hjelp og støtte der. Hun sitter antagelig nokså alene og får nok høre hjemme alle mulige konsekvenser hennes valg vil gi. Vi aner ikke hva hun får presentert som følgekonsekvenser av å støtte barna. Det kan være at hun tenker at de klarer seg tross alt og har familie rundt som er glad i dem. Kanskje hun tenker at alternativet er verre. Dette er en skikkelig vond sak å følge 😞 11 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JustAsking Skrevet 3. april #4695 Del Skrevet 3. april Zenhouse skrev (På 3.4.2025 den 8.20): Tone sitter på muligheten til å avgjøre hvilken vei dette skal gå. Om hun vitner og støtter barna, vil hun få oppleve fordømmelse som mor, men aller mest i egne øyne, jeg forstår det kan være skamfullt. ( jeg vet at fordømmelse møter hun uansett altså) Men jeg tror også hun vil oppleve stor støtte. Er hun redd for Gjert sin reaksjon, må hun få all mulig hjelp og støtte der. Hun sitter antagelig nokså alene og får nok høre hjemme alle mulige konsekvenser hennes valg vil gi. Vi aner ikke hva hun får presentert som følgekonsekvenser av å støtte barna. Det kan være at hun tenker at de klarer seg tross alt og har familie rundt som er glad i dem. Kanskje hun tenker at alternativet er verre. Dette er en skikkelig vond sak å følge 😞 Ekspander Hun blir vel mer fordømt om hun støtter mannen enn om hun støtter ungene sine? Jeg vet hva jeg ville valgt, iallfall. På den annen side, hun er medansvarlig her som ikke har grepet inn. Jeg lurer på hvordan hun ser for seg fremtiden og alderdommen. Alene med Gjert? Fæl sak uansett, men viktig. Håper dette gir flere i liknende situasjoner mot og håp nok til å søke hjelp. 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 3. april #4696 Del Skrevet 3. april JustAsking skrev (På 3.4.2025 den 8.43): Hun blir vel mer fordømt om hun støtter mannen enn om hun støtter ungene sine? Jeg vet hva jeg ville valgt, iallfall. På den annen side, hun er medansvarlig her som ikke har grepet inn. Jeg lurer på hvordan hun ser for seg fremtiden og alderdommen. Alene med Gjert? Fæl sak uansett, men viktig. Håper dette gir flere i liknende situasjoner mot og håp nok til å søke hjelp. Ekspander Hun blir jo fordømt uansett. Nå kan hun «gjemme» seg hvertfall. Ved å sitte i retten vil hun også møte fordømmelse, men tror det blir hardest å erkjenne det som også blir hennes egne skamfulle valg. Jeg er ikke enig i at vi som sitter utenfor lett vet hva vi hadde valgt. Vi kan tro vi vet, men når en har vært på innsiden av slik psykisk terror, så handler en ofte ut fra det en tror er mest rett der og da. Vi aner ikke hva Tone tror kan bli konsekvensene. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 3. april #4697 Del Skrevet 3. april Zenhouse skrev (På 3.4.2025 den 8.51): Hun blir jo fordømt uansett. Nå kan hun «gjemme» seg hvertfall. Ved å sitte i retten vil hun også møte fordømmelse, men tror det blir hardest å erkjenne det som også blir hennes egne skamfulle valg. Jeg er ikke enig i at vi som sitter utenfor lett vet hva vi hadde valgt. Vi kan tro vi vet, men når en har vært på innsiden av slik psykisk terror, så handler en ofte ut fra det en tror er mest rett der og da. Vi aner ikke hva Tone tror kan bli konsekvensene. Ekspander Hun burde jo ta med siste sønnen og dra. Lurer på hvordan barnevernet følger opp dette ? Har de tilsyn ved mistanke ? Tone risikerer jo faktisk å miste den siste sønnen også om dette er like ille som det ser ut som.. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 3. april #4698 Del Skrevet 3. april K oppgir i retten: "- Det var veldig strengt med innetider og hvordan vi skulle oppføre oss og ikke svare tilbake mot voksne." Altså, her vil mange foreldre måtte stå i retten og forsvare en streng og konservativ barneoppdragelse. Hvilken mor eller far har ikke i barnets oppvekst vært verdens teiteste, strengeste og dummeste - alle andre får lov, bare ikke meg o.l. Spør man mine avkom tror jeg faktisk de vil si at de også hadde strenge, faste innetider, for tidlige leggetider, forventninger om hvordan de snakket og skulle vise respekt for andre og spesielt eldre og oppføre seg ute blant folk og mot oss som familiemedlemmer. Har ikke sju avkom, men at det har gått en kule varmt i "kampens hete" og ordvekslingen har vært høylytt i krangel og diskusjoner joda, det innrømmes. Men at mine avkom vil betegne dette som tvang, terririsering og urimelig nå i voksen alder - nei, det ville dem nok ikke. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 3. april #4699 Del Skrevet 3. april Istapp skrev (På 3.4.2025 den 8.57): K oppgir i retten: "- Det var veldig strengt med innetider og hvordan vi skulle oppføre oss og ikke svare tilbake mot voksne." Altså, her vil mange foreldre måtte stå i retten og forsvare en streng og konservativ barneoppdragelse. Hvilken mor eller far har ikke i barnets oppvekst vært verdens teiteste, strengeste og dummeste - alle andre får lov, bare ikke meg o.l. Spør man mine avkom tror jeg faktisk de vil si at de også hadde strenge, faste innetider, for tidlige leggetider, forventninger om hvordan de snakket og skulle vise respekt for andre og spesielt eldre og oppføre seg ute blant folk og mot oss som familiemedlemmer. Har ikke sju avkom, men at det har gått en kule varmt i "kampens hete" og ordvekslingen har vært høylytt i krangel og diskusjoner joda, det innrømmes. Men at mine avkom vil betegne dette som tvang, terririsering og urimelig nå i voksen alder - nei, det ville dem nok ikke. Ekspander Du tar ikke med den fysiske volden som visstnok skal ha blitt begått. 24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 3. april #4700 Del Skrevet 3. april Kardemommete skrev (På 3.4.2025 den 9.00): Du tar ikke med den fysiske volden som visstnok skal ha blitt begått. Ekspander Det blir subjektive påstander. Det jeg tok med er objektive forhold de fleste familier praktiserer, og som anses som normalt. Da blir det i en sak som her banalt og fremføre i et vitnemål som noe negativt. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå