Orly Skrevet 2. april #4661 Skrevet 2. april Krimskrans skrev (1 minutt siden): Vi får se… Å så lurer folk på hvorfor man ikke melder omsorgsvikt og vold videre…. 13 6
MorTil2 Skrevet 2. april #4662 Skrevet 2. april Orly skrev (40 minutter siden): Det er så trist at det sitter voksne folk rundt omkring som mener at de overdriver bare fordi de klarer seg bra , skremmende og veldig enkel tankegang Hvor står det at jeg mener at de overdriver? Jeg skriver at i forhold til andre saker, så mener jeg at ressursbruken er uproporsjonal med forholdene som trener/far er tiltalt for. Men jeg forstår også at det ikke er åpning i denne tråden for å mene noe annet enn ekkokammeret som dominerer. Så da er det nok bare å melde seg ut. 3 5
Pippi Lotta Skrevet 2. april #4663 Skrevet 2. april MorTil2 skrev (3 minutter siden): Hvor står det at jeg mener at de overdriver? Jeg skriver at i forhold til andre saker, så mener jeg at ressursbruken er uproporsjonal med forholdene som trener/far er tiltalt for. Men jeg forstår også at det ikke er åpning i denne tråden for å mene noe annet enn ekkokammeret som dominerer. Så da er det nok bare å melde seg ut. Trener er ikke tiltalt for noen ting, saken handler om en far sine habdlinger mot barna sine... 15 6
LisbethBerg Skrevet 2. april #4664 Skrevet 2. april Stay skrev (4 timer siden): Flaut at datter motsvarer feil på fakta fra tiltalte. Corona-restriksjoner opphørte ikke for godt høsten 2021. Det var en voldsom oppblomstring den vinteren. Hele tidslinjen ligger på regjeringen.no Hendelsen med håndkleet var vel rundt 5.januar 22? Om vi skal kjøre rettssak mot alle som mente at det var riktig at ungdommen skulle holde seg hjemme i 2020-2022, så blir det god plass i gatene.. Herlig ironisk at de samme folka som ikke kunne få det strengt nok under korona, nå mener at det var psykisk vold å nekte en tenåring å besøke en venninne dagen før hun skulle på utenlandsreise midt under restriksjonene. (Man kan gjerne kalle det psykisk terror, men det var jo laget av styresmakter og en befolkning som ba om det, ikke en enkeltstående forelder). 1 6
Capri Skrevet 2. april #4665 Skrevet 2. april (endret) MorTil2 skrev (1 time siden): Nei, det er ikke det jeg sier. Det jeg sier, er at slik saken fremkommer i media, så er hendelsene tiltalen knytter seg til, ikke proporsjonal hverken med politi og rettssystems bruk av tid, eller medias enorme interesse. Jeg sier ingenting om at politiet ikke skulle etterforske og ta ut tiltale. Men til normalt, så ville slike hendelser knapt fått en notis i nyhetene. Dette handler ikke om å "fortjene" rettferdighet for den urett som er begått overfor en. Men å bruke begrensede ressurser på en måte som favner om flest mulig ofre. Ok, da forstår jeg hva du mente. Det som denne særbehandlingen visstnok har bestått i, er at det er hentet inn tung kompetanse innen etterforskningsledelse og avhør fra felles etterforskningsenhet, som vanligvis ikke jobber med mishandling i nære relasjoner. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/jQknGL/ingebrigtsen-saken-fikk-spesialbehandling-av-politiet Så i alle fall ressursbruken i etterforskningen tolker jeg med bakgrunn i dette, at ikke direkte har gått ut over ofre for mishandling i nære relasjoner, men at kilder mer generelt synes at flere ofre burde fått tilgang til slike ressurser. Det er jo lett å være enig i det. Endret 2. april av Capri 2
Istapp Skrevet 2. april #4666 Skrevet 2. april Voyager skrev (6 timer siden): Samtlige nordlendinger bør avvennes sitt temperement, ordbruk og direktehet i en hvilken som helst jobb (utenfor nord). Tenk deg en leder som skriker og kjefter på arbeidsplassen, og det er ok fordi han er fra nord? Vi kan heller ikke godta at nordlendinger unnskylder misbruk av barn pga hvor de er fra. Norges lover gjelder også i Nord-Norge. Ordbruk som hestkuk fremført av nordlending til politi er frikjent i norsk rett. Så nordlendinger har lov til å ha sterk ordbruk har norsk rett vurdert. Ergo har også G lov til å ha sterk ordbruk, faktisk mildere slik det til nå har kommet frem, enn hestkuk. Som G selv sa i retten, han har temperament og utestemme, som kan oppfattes av andre som aggressiv. Selv har jeg tydelig stemmebruk og blir ved konferanser, taler, i retten roset for å være tydelig og klar i kommunikasjonsmåten. Vi har alle vår egenart i stemmebruk og oppfattes ulikt. Jeg reagerer som tidligere nevnt i tråden, på hvordan Gs barn snakker til foreldregenerasjonen både ved å provosere, bruke stygg ordbruk og manglende respekt. Ser det samme i ny serie, men da mellom brødrene og deres kjerringer. 2
Istapp Skrevet 2. april #4667 Skrevet 2. april Kardemommete skrev (6 timer siden): Det er PTSD diagnose og fosterhjem inne i bildet her for 2 av barna. Patrick Sjøberg er et av mange eksempler på at barn med vanskelig oppvekst har lykkes i voksen alder. I hans tilfelle var det seksuelle overgrep fra trener. Skal psykolog eller psykiater vitne? Kan ikke huske å ha sett eller hørt noe om dette. Dersom det foreligger vurdering og diagnostisering av PTSD hadde det vært helt naturlig å ha sakkyndig vitneførsel i retten omkring dette. Er det selvdiagnostisert så foreligger i realiteten ikke en PTSD diagnose, men en kan selv synes at trekk fra diagnosen er noe man kjenner igjen hos seg selv. Det betyr likevel ikke at det foreligger en PTSD diagnose. Fosterhjem medfører heller ikke PTSD diagnose automatisk. Fosterhjem benyttes som et frivillig tilbud også og et nødvendig tilbud i saker hvor f.eks. foresatt er alvorlig syk og ikke hjemmeboende. 2
Lurvetjofsa Skrevet 2. april #4668 Skrevet 2. april Istapp skrev (24 minutter siden): Ordbruk som hestkuk fremført av nordlending til politi er frikjent i norsk rett. Så nordlendinger har lov til å ha sterk ordbruk har norsk rett vurdert. Ergo har også G lov til å ha sterk ordbruk, faktisk mildere slik det til nå har kommet frem, enn hestkuk. Som G selv sa i retten, han har temperament og utestemme, som kan oppfattes av andre som aggressiv. Selv har jeg tydelig stemmebruk og blir ved konferanser, taler, i retten roset for å være tydelig og klar i kommunikasjonsmåten. Vi har alle vår egenart i stemmebruk og oppfattes ulikt. Jeg reagerer som tidligere nevnt i tråden, på hvordan Gs barn snakker til foreldregenerasjonen både ved å provosere, bruke stygg ordbruk og manglende respekt. Ser det samme i ny serie, men da mellom brødrene og deres kjerringer. 🤦🏼♀️ 14 2
velociraptor Skrevet 2. april #4669 Skrevet 2. april Kardemommete skrev (6 timer siden): Det er PTSD diagnose og fosterhjem inne i bildet her for 2 av barna. Patrick Sjøberg er et av mange eksempler på at barn med vanskelig oppvekst har lykkes i voksen alder. I hans tilfelle var det seksuelle overgrep fra trener. Simone Biles er et veldig godt eksempel. Fratatt den narkomane moren som 2-åring og vokst opp i fosterhjem. I voksen alder vil moren nå gjerne ha penger 😳 MorTil2 skrev (4 timer siden): Og i mange andre hjem er det barn som kommer til å ende opp med PTSD og absolutt burde vært i fosterhjem, men som ikke får brøkdelen av den oppmerksomheten, støtten og definitivt null og niks av den juridiske hjelpen Ingebrigsten søskene får. Det er noe med proporsjonene av den "mishandlingen" som påstås begått, og den ressursbruken som medgår, som ikke står i forhold til hverandre. Jeg lurer på hva de barna som virkelig opplever mishandling hver uke, føler når de ser at samfunnet velger å bruke enormt med ressurser på en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. Det er jo ikke bare det som har skjedd. MorTil2 skrev (3 timer siden): De jeg snakker om er barn, ikke ressurssterke, voksne mennesker med et enormt støtteapparat rundt seg. Og hvis det på noen måte settes sårbare grupper opp mot hverandre, så er det vel nettopp det som skjer her. Politiet bruker enormt med ressurser på en familie, ressurser som kunne vært fordelt på langt flere og langt mer sårbare familier. Jeg tenker at det er utrolig bra og viktig at det blir en rettssak ut av dette, som forhåpentligvis kan sette presedens for at psykisk mishandling er minst like ille som fysisk! Pinnsvine skrev (2 timer siden): Hvis du hadde dratt en skrikende toåring inn i dusjen og spylt hen med iskaldt vann midt på natten for at du skulle slutte å skrike, hadde holdt kneet ditt over halsen på et lite barn som ligger og spreller på gulvet eller slått en åtteåring på begge sidene av hodet på grunn av et eller annet som skjedde på skolen, sparket noen i magen mens de ligger på bakken, dyttet syklende barn ut i en trafikkert vei, ja så håper jeg da virkelig at det hadde blitt forfulgt i rettsvesenet ja. Dette! Ævv skrev (2 timer siden): MorTil2 skrev (47 minutter siden): Hvor står det at jeg mener at de overdriver? Jeg skriver at i forhold til andre saker, så mener jeg at ressursbruken er uproporsjonal med forholdene som trener/far er tiltalt for. Men jeg forstår også at det ikke er åpning i denne tråden for å mene noe annet enn ekkokammeret som dominerer. Så da er det nok bare å melde seg ut. Ikke vær så lettkrenket da. Det handler ikke om at det er et ekkokammer, men at du bagatelliserer og latterliggjør saken, med påstander som at alt som har skjedd her er «en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. » LisbethBerg skrev (28 minutter siden): Om vi skal kjøre rettssak mot alle som mente at det var riktig at ungdommen skulle holde seg hjemme i 2020-2022, så blir det god plass i gatene.. Herlig ironisk at de samme folka som ikke kunne få det strengt nok under korona, nå mener at det var psykisk vold å nekte en tenåring å besøke en venninne dagen før hun skulle på utenlandsreise midt under restriksjonene. (Man kan gjerne kalle det psykisk terror, men det var jo laget av styresmakter og en befolkning som ba om det, ikke en enkeltstående forelder). Du må nesten legge ved sitatbevis for at det er de samme menneskene som ikke kunne få det strengt nok under corona og som «nå mener at det var psykisk vold å nekte en tenåring å besøke en venninne dagen før hun skulle på utenlandsreise midt under restriksjonene». Jeg tror nemlig overhodet ikke at det er de samme menneskene. Og forøvrig var det psykisk terror påført av myndighetene, og all forskning nå i ettertid viser at de ga enorme negative utslag for unges psykiske helse uten å redde noen liv. Den totale dødeligheten enste opp lik i land med og uten restriksjoner, men de med restriksjoner har mye mer problem med psykisk helse i ettertid. Link: https://www.nettavisen.no/okonomi/ny-bok-covid-lockdown-forte-ikke-til-farre-dode/s/5-95-2352844?fbclid=IwY2xjawJSgOVleHRuA2FlbQIxMQABHUFHy-YKh6janyXiqGVkccgIJn-44b1P8GVz9Mqh-2KzjkftbfaL1VB9Cg_aem_CpfrY8TcDKheEao8sdFKuw Det var forøvrig en digresjon og ikke relevant, for det er uansett ingen som har påstått at det å nekte en tenåring å besøke en venninne EN spesifikk kveld, er psykisk mishandling. 12 1 6
Istapp Skrevet 2. april #4670 Skrevet 2. april MorTil2 skrev (2 timer siden): Nei, det er ikke det jeg sier. Det jeg sier, er at slik saken fremkommer i media, så er hendelsene tiltalen knytter seg til, ikke proporsjonal hverken med politi og rettssystems bruk av tid, eller medias enorme interesse. Jeg sier ingenting om at politiet ikke skulle etterforske og ta ut tiltale. Men til normalt, så ville slike hendelser knapt fått en notis i nyhetene. Dette handler ikke om å "fortjene" rettferdighet for den urett som er begått overfor en. Men å bruke begrensede ressurser på en måte som favner om flest mulig ofre. Nettopp! I første rettsuke av G-saken gikk det to parallelle saker i samme tingrett. Begge de to øvrige sakene hadde graverende vold og langt alvorligere omfang. Den ene saken var berammet i tre dager, den andre i fem og G-saken i sju hele uker, basert på langt mildere påtale punkter. 2 4
Hallepalle2 Skrevet 2. april #4671 Skrevet 2. april tvertimot skrev (På 1.4.2025 den 14.15): At hun blir viser med tydelighet det mange ser, at barna er overoppblåste og bortskjemte egoer som er svært dramatiserende (faren er ikke den eneste deres sterkt dramatiserende oppførsel har gått ut over)... Nordås er heller ikke den eneste, ser man på forholdet de har til noen av sine konkurrenter så kommer det som en direkte konsekvens av deres overoppblåste egoer (Henrik og Jakob, Fillip er vesentlig bedre og skiller seg ut på positivt vis). Så det du sier er at herr og fru Ingebrigtsen har feilet fullstendig i oppdragelsen av fem av sine syv barn? 11 3
Pippi Lotta Skrevet 2. april #4672 Skrevet 2. april LisbethBerg skrev (56 minutter siden): Om vi skal kjøre rettssak mot alle som mente at det var riktig at ungdommen skulle holde seg hjemme i 2020-2022, så blir det god plass i gatene.. Herlig ironisk at de samme folka som ikke kunne få det strengt nok under korona, nå mener at det var psykisk vold å nekte en tenåring å besøke en venninne dagen før hun skulle på utenlandsreise midt under restriksjonene. (Man kan gjerne kalle det psykisk terror, men det var jo laget av styresmakter og en befolkning som ba om det, ikke en enkeltstående forelder). Om du ikke har fått med deg at tiltalen handler om mye mer en den enne enkelthendelsen, så synes jeg ikke du skal utale deg. 9 14
Hallepalle2 Skrevet 2. april #4673 Skrevet 2. april LisbethBerg skrev (1 time siden): Om vi skal kjøre rettssak mot alle som mente at det var riktig at ungdommen skulle holde seg hjemme i 2020-2022, så blir det god plass i gatene.. Herlig ironisk at de samme folka som ikke kunne få det strengt nok under korona, nå mener at det var psykisk vold å nekte en tenåring å besøke en venninne dagen før hun skulle på utenlandsreise midt under restriksjonene. (Man kan gjerne kalle det psykisk terror, men det var jo laget av styresmakter og en befolkning som ba om det, ikke en enkeltstående forelder). Hvordan vet du hvem som mener hva, og ikke minst hvordan vet du at det er ‘de samme folka’? 7 3
Orly Skrevet 2. april #4674 Skrevet 2. april LisbethBerg skrev (1 time siden): Om vi skal kjøre rettssak mot alle som mente at det var riktig at ungdommen skulle holde seg hjemme i 2020-2022, så blir det god plass i gatene.. Herlig ironisk at de samme folka som ikke kunne få det strengt nok under korona, nå mener at det var psykisk vold å nekte en tenåring å besøke en venninne dagen før hun skulle på utenlandsreise midt under restriksjonene. (Man kan gjerne kalle det psykisk terror, men det var jo laget av styresmakter og en befolkning som ba om det, ikke en enkeltstående forelder). Er du seriøs? Det handler ikke om en episode eller tros du virkelig ett barn flytter i fosterhjem pga en episode? Det er ikke til å tro det jeg leser 17 8
Ninaen Skrevet 2. april #4675 Skrevet 2. april Istapp skrev (50 minutter siden): Skal psykolog eller psykiater vitne? Kan ikke huske å ha sett eller hørt noe om dette. Dersom det foreligger vurdering og diagnostisering av PTSD hadde det vært helt naturlig å ha sakkyndig vitneførsel i retten omkring dette. Er det selvdiagnostisert så foreligger i realiteten ikke en PTSD diagnose, men en kan selv synes at trekk fra diagnosen er noe man kjenner igjen hos seg selv. Det betyr likevel ikke at det foreligger en PTSD diagnose. Fosterhjem medfører heller ikke PTSD diagnose automatisk. Fosterhjem benyttes som et frivillig tilbud også og et nødvendig tilbud i saker hvor f.eks. foresatt er alvorlig syk og ikke hjemmeboende. Ja, det er sakkyndig som skal vitne. Var det Per Isdal tro? Skal se om jeg finner igjen artikkelen. 3 1 3
Jobbermedbarn Skrevet 2. april #4676 Skrevet 2. april Ninaen skrev (8 minutter siden): Ja, det er sakkyndig som skal vitne. Var det Per Isdal tro? Skal se om jeg finner igjen artikkelen. Det er veldig bra🙏 2
Gjest KomleKjetil Skrevet 2. april #4677 Skrevet 2. april Men på den annen side, kanskje det er bra at saken er som den er, i motsetning til saker som er så alvorlige og overveldende at man ikke engang orker å sette seg inn i det, siden det er så ubehagelig.
Populært innlegg Ævv Skrevet 2. april Populært innlegg #4678 Skrevet 2. april Får helt hakeslepp av de som mener at fordi det går bra med dem så kan det ikke ha vært så ille.. Jeg og mine søsken ble seksuelt misbrukt I hele barndommen av en av våre omsorgspersoner. I rettssaken fikk han datidens lengste straff i Norge for gitte forhold. Det går jo bra med alle oss, utad. Alle mine søsken har gode utdanninger, familie og egne barn. Jeg jobber innen finans og har klart meg utrolig godt. I hele 2024 hadde jeg 3 sammenhengende sykedager pga korona, og jeg har et over gjennomsnittet godt sosialt nettverk. Men det er jo ingen som vet at jeg utviklet alvorlig ocd og tvangstanker da jeg ble mamma, hvor jeg så for meg at babyen min ble voldtatt hver gang den skrek. Jeg hadde null funksjonsevne i over et halvt år før jeg fikk behandling for det. Og at hverken jeg eller mine søsken tåler fysisk kontakt i lange perioder, heller ikke fra våre ektefeller. Og en hel haug med andre problemer som har fulgt oss opp igjennom årene. At det går bra med noen utad fordi man har sett dem på tv og i media er så latterlig å si at jeg ikke har ord. Det vet man jo absolutt ingenting om. Og det tar heller ikke bort alvoret i saken. Ingen hadde gjennomgått smerten av å stå I rettsak mot sin egen far hvis de ikke mente det var riktig. Hele familien blir skadeskutt av det. Vår ble splittet og ødelagt av å gjennomgå det. Skam dere, dere som antyder det. 13 78 8
Kollontaj Skrevet 2. april #4679 Skrevet 2. april @Ævv❤️ Det skulle ikke vært nødvendig å si fra så klart som du gjør her, men takk for at du orker å gjøre det. 8 18 5
miss spjåk Skrevet 2. april #4680 Skrevet 2. april (endret) FrøkenMånestråle skrev (11 timer siden): Jeg kan tenke meg at det er blitt tatt opp samtaler i ny og ne fordi erfaringen de har tilsier at ting som blir sagt blir vrengt og vridd på. En forelder som prøver å sette barn opp mot hverandre blir jo til slutt avslørt og for å slippe forvirring seg i mellom så har det nok vært veldig greit med opptak. Det ser vi jo i rettsaken nå. Gjert er skremmende manipulerende. Lett å se hvordan han prøver å distrahere og avspore fra volden ved å f.eks påstå at ungene krevde at han skulle stille opp, at de var bortskjemte og materialistiske. Interessant også hvordan han formulerer seg når han blir spurt om de forskjellige punktene om psykisk og fysisk vold. Lett gjennomskuelig for folk som et vant til den type ehm.. mennesketype. Han er totalt blottet for selvinnsikt. Han gjentok flere ganger at han ikke var bitter. Opptaket, truslene han kom med mot Jacob, alle uttalelsene han har kommet med på Instagram om b.la "avkommet" (han slettet disse) osv viser det helt motsatte. Han sa til datteren at han skulle ødelegge livet hennes. Forfølge jacob. En hevngjerrig aggressiv person som ser på folk som enten tapere eller vinnere. Endret 2. april av miss spjåk 12 20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå