Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pinnsvine skrev (1 minutt siden):

Hvis du hadde dratt en skrikende toåring inn i dusjen og spylt hen med iskaldt vann midt på natten for at du skulle slutte å skrike, hadde holdt kneet ditt over halsen på et lite barn som ligger og spreller på gulvet eller slått en åtteåring på begge sidene av hodet på grunn av et eller annet som skjedde på skolen, sparket noen i magen mens de ligger på bakken, dyttet syklende barn ut i en trafikkert vei, ja så håper jeg da virkelig at det hadde blitt forfulgt i rettsvesenet ja. 

Æsj - det er til å grine av

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers er det jo et mønster i at alle episodene jo nærmere de kommer i tid, jo mindre tør han å nekte for at det har skjedd. Han har aldri brukt vold, men innrømmer at han dyttet datteren, han innrømmet pisking med håndkle men var uenig om hvor det traff og ugrei kommunikasjonsform.

Ellers viste det skjulte opptaket at også det om at sønnene ville ordne opp men han nektet også var helt riktig. Han skulle ha kontroll til sønnene sluttet å løpe, basta bom. Ikke snakk om å kun ha en familierelasjon. Og derfor forfulgte han idrettsatsingen deres selv om de ville ha avstand, ville at han skulle være far, og ikke trener. Sønnenes versjon har vist seg å holde vann, både med tanke på beskrivelsene av episoden og med tanke på at de faktisk ØNSKET å ha en relasjon til faren, mens faren ikke klarte å styre seg og i tillegg bruker tiden i retten på å forsøke å kontrollere adferden aktoratet også, på toppen av alt annet. 

• Liker 35
Skrevet
Pippi Lotta skrev (9 minutter siden):

Nå er det vel ikke uvanlig at søsken krangler.... Gjert hevder de ville sparke Henrik ut, men Henrik er fremdeles der og Gjert er ut, så det kan jo tyde på at Gjert ikke forteler helle sanheten her heller. 

Mulig, eller at Henrik har lykkes med sin agenda…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Callisto83 skrev (32 minutter siden):

La oss være dønn ærlige. Hvis dette dreide seg om en ukjent familie fra f.eks Sarpsborg, så hadde ingen brydd seg om hverken håndkle episoder eller annet. Det er fordi dette er kjendiser/sportshelter at saken har fått så mye oppmerksomhet. Aller verst er at det er offentligheten som har satt i gang akkurat dette sirkuset, etter en kronikk fra sønnene. Og nå sitter vi her med daglige minutt for minutt oppdateringer - som om vi følger med på en sesong av "Team Ingebrigsten - train wreck edition".

Nettopp 🎯

• Nyttig 2
Skrevet
Callisto83 skrev (32 minutter siden):

La oss være dønn ærlige. Hvis dette dreide seg om en ukjent familie fra f.eks Sarpsborg, så hadde ingen brydd seg om hverken håndkle episoder eller annet. Det er fordi dette er kjendiser/sportshelter at saken har fått så mye oppmerksomhet. Aller verst er at det er offentligheten som har satt i gang akkurat dette sirkuset, etter en kronikk fra sønnene. Og nå sitter vi her med daglige minutt for minutt oppdateringer - som om vi følger med på en sesong av "Team Ingebrigsten - train wreck edition".

Du bidrar jo litt til medie sirkuset selv..

Det er ikke en "episode" det med håndkle,og det ligger mer der. Det vet du godt... Jenta havna i fosterhjem.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MorTil2 skrev (1 time siden):

De jeg snakker om er barn, ikke ressurssterke, voksne mennesker med et enormt støtteapparat rundt seg.

Og hvis det på noen måte settes sårbare grupper opp mot hverandre, så er det vel nettopp det som skjer her. Politiet bruker enormt med ressurser på en familie, ressurser som kunne vært fordelt på langt flere og langt mer sårbare familier.

Store sakker som denne snakes gjerne om på skoler og mellom venner. Det er jo heller ikke bare små barn som blir utsat for vold og man trenger ikke være resursvak eller uten støte aperat, bare fordi man utsetes for psykisk eller fysisk vold. Som barna i denne saken også sier, de fortalte det ikke til noen.... Første steg for å få hjelp er ofte og forstå at man kan be om det, og det tror jeg mange unge kan forstå av denne saken.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Krimskrans skrev (6 minutter siden):

Mulig, eller at Henrik har lykkes med sin agenda…

Hva skulle den agendaen være da? Tror du han har tvunget Gjert til å være psykisk og fysisk voldelig mot barna sine? 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Hva skulle den agendaen være da? Tror du han har tvunget Gjert til å være psykisk og fysisk voldelig mot barna sine? 

Sikre seg selv, selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet
Pinnsvine skrev (18 minutter siden):

Hvis du hadde dratt en skrikende toåring inn i dusjen og spylt hen med iskaldt vann midt på natten for at du skulle slutte å skrike, hadde holdt kneet ditt over halsen på et lite barn som ligger og spreller på gulvet eller slått en åtteåring på begge sidene av hodet på grunn av et eller annet som skjedde på skolen, sparket noen i magen mens de ligger på bakken, dyttet syklende barn ut i en trafikkert vei, ja så håper jeg da virkelig at det hadde blitt forfulgt i rettsvesenet ja. 

Hæ. Hvor står alt dette?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Capri skrev (22 minutter siden):

Du er i din fulle rett til å mene på lik linje med andre, men synes du ikke at du selv også trekker noen konklusjoner som om du har god nok innsikt?

Her oppfatter i alle fall jeg at du mer eller mindre direkte sier at her kan det ikke stemme at det har skjedd særlig alvorlige ting mot flere av barna. "Litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje)."

Og selv om du ikke sier rett ut at saken har gått ut over voldsofre som hadde fortjent dette mer, virker det likevel som om du har konkludert med det. Før du har hørt hva vitner sier.

Nei, det er ikke det jeg sier. Det jeg sier, er at slik saken fremkommer i media, så er hendelsene tiltalen knytter seg til, ikke proporsjonal hverken med politi og rettssystems bruk av tid, eller medias enorme interesse. Jeg sier ingenting om at politiet ikke skulle etterforske og ta ut tiltale. Men til normalt, så ville slike hendelser knapt fått en notis i nyhetene. 

Dette handler ikke om å "fortjene" rettferdighet for den urett som er begått overfor en. Men å bruke begrensede ressurser på en måte som favner om flest mulig ofre.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ævv skrev (21 minutter siden):

Hæ. Hvor står alt dette?

https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen

En toåring i dusjen

Søsteren led av nattskrekk, akkurat som Kristoffer hadde gjort.

– En gang hev Gjert henne inn i dusjen og spylte henne med kaldt vann for å få nattskrekken ut av henne. Jeg hørte spyling og tror moren min sa: «Du kan ikke spyle henne!» Han gjorde det likevel. Hun var to-tre år, forteller han.

(...)

– Henrik var bare to-tre år og hadde gjort noe galt. Jeg var seks. Gjert sto med benet oppå hodet hans, og liksom trykket nedover, mens Henrik lå på gulvet og sprellet med bena. Det fortalte jeg i avhør også.

(...)

En annen gang løp de fra Lura til Vibemyr. Da følte Kristoffer at faren drev og «gnålte» om at sønnen skulle bli god. Men tenåringen ville ikke bli verdens beste og svarte: «Jeg har ikke lyst til å bli god i det hele tatt!»

– Da slo han på en måte som dyttet meg ut i veibanen. Der det kjørte biler. Jeg sprang videre, helt i sjokk. Da slo han meg igjen.

(...)

• Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Pinnsvine skrev (Akkurat nå):

https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen

En toåring i dusjen

Søsteren led av nattskrekk, akkurat som Kristoffer hadde gjort.

– En gang hev Gjert henne inn i dusjen og spylte henne med kaldt vann for å få nattskrekken ut av henne. Jeg hørte spyling og tror moren min sa: «Du kan ikke spyle henne!» Han gjorde det likevel. Hun var to-tre år, forteller han.

(...)

– Henrik var bare to-tre år og hadde gjort noe galt. Jeg var seks. Gjert sto med benet oppå hodet hans, og liksom trykket nedover, mens Henrik lå på gulvet og sprellet med bena. Det fortalte jeg i avhør også.

(...)

En annen gang løp de fra Lura til Vibemyr. Da følte Kristoffer at faren drev og «gnålte» om at sønnen skulle bli god. Men tenåringen ville ikke bli verdens beste og svarte: «Jeg har ikke lyst til å bli god i det hele tatt!»

– Da slo han på en måte som dyttet meg ut i veibanen. Der det kjørte biler. Jeg sprang videre, helt i sjokk. Da slo han meg igjen.

(...)

😱

• Liker 2
Skrevet
MorTil2 skrev (4 timer siden):

Og denne tråden er vel en bekreftelse på noe av det som ble sagt på Debatten: hvordan saken følges minutt for minutt, og allmennheten blir et slags dommerpanel som mener at de har innsikt nok til å vite hvem som er skyldig og hvem som er uskyldig.

Jeg leser jo deler det som fremkommer på nrk selv, og for meg fremstår det som at begge parter muligens både overdriver og underdriver egen og motpartens handlinger.Men basert på det som fremkommer, og hvor velfungerende barna tross alt synes å være i dag, tenker jeg at det er langt mer alvorlig barnemishandling som foregår, og som kanskje har blitt nedprioritert på grunn av litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje).

Det er så trist at det sitter voksne folk rundt omkring som mener at de overdriver bare fordi de klarer seg bra , skremmende  og veldig enkel tankegang 

• Liker 26
  • Nyttig 18
Skrevet
MorTil2 skrev (2 timer siden):

Og i mange andre hjem er det barn som kommer til å ende opp med PTSD og absolutt burde vært i fosterhjem, men som ikke får brøkdelen av den oppmerksomheten, støtten og definitivt null og niks av den juridiske hjelpen Ingebrigsten søskene får. Det er noe med proporsjonene av den "mishandlingen" som påstås begått, og den ressursbruken som medgår, som ikke står i forhold til hverandre.

Jeg lurer på hva de barna som virkelig opplever mishandling hver uke, føler når de ser at samfunnet velger å bruke enormt med ressurser på en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. 

Så fordi andre kan ha det verre, så bør ikke den saken frem i media eller opp i rettssystemet?? Hva er det for en kjip tankegang ..

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Krimskrans skrev (43 minutter siden):

Hvordan da? Hva snaker du om? Høres ut som en vag anklage uten noen rasjonalitet eller poeng? Ufatelig lavmål å sitte på internet og anklage barne i en slik sak om sånt tull. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Krimskrans skrev (45 minutter siden):

Virkelig ? Du tenker de dikter opp alt eller overdriver for å sikre seg?

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Litt artig at de to partene legger "skylden" på hverandre for å være pådriveren for ambisjonene innen løping.

Jeg er ikke i tvil om at ambisjonene kommer fra Gjert. Barn finner ikke plutselig på at de vil bli verdensmester i løping. Kommer greit frem i Team Ingebrigtsen når Gjert filmer dem som unge (Kristoffer, Henrik. Filip og Martin) og spør hva ambisjonene deres er for sesongen. Da er kanskje Martin 7-8 år. Tviler på at han kom på disse ambisjonene av seg selv.

Tipper Henrik, Filip og Jakob er fornøyde med hva løpingen har gitt dem. Håper de er takknemlige til tross for situasjonen. De ville tross alt aldri vunnet noe av betydning uten Gjert.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Orly skrev (23 minutter siden):

Det er så trist at det sitter voksne folk rundt omkring som mener at de overdriver bare fordi de klarer seg bra , skremmende  og veldig enkel tankegang 

Ja, jeg blir helt sjokert over hvor litte enkelte forstår av vanlige meneskelige reaksjoner. Det at et barn overpresterer, er akurat likkr stort "fare signal" som at et barn utagerer i denne type saker. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 16
  • Nyttig 9
Skrevet
Orly skrev (16 minutter siden):

Virkelig ? Du tenker de dikter opp alt eller overdriver for å sikre seg?

Vi får se…

Skrevet
Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg blir helt sjokert over hvor litte enkelte forstår av vanlige meneskelige reaksjoner. Det at et barn overpresterer, er akurat likkr stort "fare signal" som at et barn utagerer i denne type saker. 

Ja, og apropos mentalisering, som Larsen i dag snakket om: Det er flere enn Gjert som sliter med det.

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...