Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

For det første så er det ikke kun det du skriver som er kommet fram. Bagatellisering framstår det som. 

Det er dette som fremkommer i media ifh til datteren. At du har opplevd noe annet i din oppvekst, er selvsagt ikke bra. Men det synes også å være noe av problemet - mange projiserer egne opplevelser inn i saken og gjør den til noe annet enn det den er.

• Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Helt enig i dette. Det var jo en spesiell tid, vi ble vel ganske koko veldig mange 🥴 (ikke forsvar av G!) Samtidig er jeg redd dette kan bli en avsporing. Det var jo ingen i myndighetene som mente at ungdom skulle avskjæres fra samvær med venner generelt. At toppidrettsutøvere levde ekstremt i den perioden er det ingen tvil om, men I var jo ikke det. 

jeg har inntrykk av at han har et nokså nevrotisk forhold til smitte, så jeg kan levende forestille meg at han har gått fullstendig overbord på dette området.

• Liker 10
Skrevet
Krimskrans skrev (3 timer siden):

Henrik er vel strengt tatt ferdig som løper og lever på Jakob nå… 

"Lever på Jakob", sånn som Gjert "levde på" blant annet Henrik før. Det er ganske naturlig at en toppidrettskarriere avsluttes etterhvert, når en er i den alderen som Henrik er. Da er det heller ikke uvanlig at disse tidligere idrettsutøverne blir hanket inn som trenere eller andre roller i for eksempel Olympiatoppen og lignende.

• Liker 23
Skrevet
MorTil2 skrev (2 timer siden):

Og denne tråden er vel en bekreftelse på noe av det som ble sagt på Debatten: hvordan saken følges minutt for minutt, og allmennheten blir et slags dommerpanel som mener at de har innsikt nok til å vite hvem som er skyldig og hvem som er uskyldig.

Jeg leser jo deler det som fremkommer på nrk selv, og for meg fremstår det som at begge parter muligens både overdriver og underdriver egen og motpartens handlinger.Men basert på det som fremkommer, og hvor velfungerende barna tross alt synes å være i dag, tenker jeg at det er langt mer alvorlig barnemishandling som foregår, og som kanskje har blitt nedprioritert på grunn av litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje).

Du mener at når han har barn som har fått PTSD av å vokse opp med han som pappa, er det å være velfungerende? Og når datteren har valgt å flytte i fosterhjem som 15-åring - er det å være velfungerende?IMG_5846.thumb.jpeg.40a252ef806f87c5b9eba46eec7c36b9.jpeg

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
MorTil2 skrev (35 minutter siden):

Og i mange andre hjem er det barn som kommer til å ende opp med PTSD og absolutt burde vært i fosterhjem, men som ikke får brøkdelen av den oppmerksomheten, støtten og definitivt null og niks av den juridiske hjelpen Ingebrigsten søskene får. Det er noe med proporsjonene av den "mishandlingen" som påstås begått, og den ressursbruken som medgår, som ikke står i forhold til hverandre.

Jeg lurer på hva de barna som virkelig opplever mishandling hver uke, føler når de ser at samfunnet velger å bruke enormt med ressurser på en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. 

Du skal ikke se bort i fra at dette potensielt kan bli en sak som vil rette fokuset mer på denne typer straffesaker, og at det vil kunne komme mange barn til gode i det lange løp.

Men tror du helt seriøst at alt dette har foregått bare én gang?

I retten nå er det Jakob og lillesøsteren som er fornærmede, men hadde det ikke vært for foreldelsesfrister, hadde det sannsynligvis vært minst tre eller fire andre fornærmede i denne saken.IMG_5844.thumb.jpeg.89a600d0438a80c42850cc9a2e8fc804.jpegIMG_5845.thumb.jpeg.454be1c8cee7983b9c8bf773459bdea8.jpegIMG_5846.thumb.jpeg.fab20b7db51055e791c50c79ee9589dd.jpeg

Endret av Soro123
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
MorTil2 skrev (44 minutter siden):

Og i mange andre hjem er det barn som kommer til å ende opp med PTSD og absolutt burde vært i fosterhjem, men som ikke får brøkdelen av den oppmerksomheten, støtten og definitivt null og niks av den juridiske hjelpen Ingebrigsten søskene får. Det er noe med proporsjonene av den "mishandlingen" som påstås begått, og den ressursbruken som medgår, som ikke står i forhold til hverandre.

Jeg lurer på hva de barna som virkelig opplever mishandling hver uke, føler når de ser at samfunnet velger å bruke enormt med ressurser på en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. 

Samme tenker jeg…  

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Soro123 skrev (32 minutter siden):

Mener det står i blant annet denne artikkelen, og at han forteller om det i podcast-episoden som er linket til i artikkelen:

https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen

IMG_5844.thumb.jpeg.154dd66c72f4cd3b7163d12532d8761c.jpegIMG_5845.thumb.jpeg.ebdbc8cdddb2f4718e1efab7bf0d38bf.jpegIMG_5846.thumb.jpeg.390b5b483cafedd7c28613628cab9f3a.jpeg

For ordens skyld; Det står ikke noe om PTSD i den artikkelen (jeg søkte nå) og nevnes heller ikke i podcasten såvidt jeg husker.

Jeg har kun lest om det her i tråden, har ikke lest eller hørt om det noe annet sted.

Jeg er sikker på at jeg ville husket det om jeg hadde lest om det et annet sted, da en person i nær familie har diagnosen kompleks PTSD.

Selv sier han dette i intervjuet:

"Flere har anbefalt Kristoffer å søke hjelp til å håndtere barndommen. Det har han ikke gjort. Men han sier han har hatt terapi i sitt eget hode i alle år.

Nå klarer han å holde angsten i sjakk, men psyken begrenser ham. I et møterom setter han seg ved døren. Når han kommer hjem fra jobben, må han ofte legge seg ned.

– Jeg klarer ikke helt de der nærhetsgreiene. Hvis kona liksom vil ligge inntil meg i sofaen. Det var et sjokk for meg da vi fikk jenter og de ville kravle på meg og holde om meg. Min største svakhet som far, er uroen jeg har. Jeg har kort lunte på grunn av alt dette.

36-åringen merker at stresset demper seg hvis han drikker alkohol.

– Jeg skulle sikkert vært medisinert, konstaterer han."

Nå vet vi at dette ikke er helt sant, om vi skal tro bistandsadvokaten som i dag sa at han har gått til psykolog siden 2023. Men jeg har ikke tenkt til å klandre ham for å ikke ville fortelle om det mens terapien pågår ❤️ 

Endret av lurker
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Soro123 skrev (39 minutter siden):

Mener det står i blant annet denne artikkelen, og at han forteller om det i podcast-episoden som er linket til i artikkelen:

https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen

IMG_5844.thumb.jpeg.154dd66c72f4cd3b7163d12532d8761c.jpegIMG_5845.thumb.jpeg.ebdbc8cdddb2f4718e1efab7bf0d38bf.jpegIMG_5846.thumb.jpeg.390b5b483cafedd7c28613628cab9f3a.jpeg

Nå venter vi bare på 'Akk, han er jo bare utakknemlig, det må da være lov til å kvele ungene litt! Ressursene skulle vært lagt på alle de andre, det er ungenes feil at det ikke er ressurser til vold mot barn! Politiet har henlagt masse saker mens dette har pågått, så de har helt klart brukt ressursene helt feil, så ergo bør Gjert gå fri for vold!'

Endret av 1600
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
MorTil2 skrev (36 minutter siden):

Det er dette som fremkommer i media ifh til datteren. At du har opplevd noe annet i din oppvekst, er selvsagt ikke bra. Men det synes også å være noe av problemet - mange projiserer egne opplevelser inn i saken og gjør den til noe annet enn det den er.

Jeg forholder meg til det som er referert fra retten. Jeg har et meget avklart forhold til min egen historie hva gjelder hva som er mitt og hva som er andre sitt, ang projisering. Man kan like gjerne si at de som ikke har erfaring med og kunnskap om vold i nære relasjoner ikke greier å se hva saken er. «Sannheten» er gjerne et sted midt på. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Soro123 skrev (29 minutter siden):

Men tror du helt seriøst at alt dette har foregått bare én gang?

Her er du nettopp ved kjernen av problemet : mange i denne tråden velger å ikke forholde seg de den faktiske tiltalen, men heller tro at det har skjedd mer enn det som fremkommer (både det som er foreldet og det saken rettslig omhandler)

Og det er det NRK Debatt handler om: hvordan mediaomtalen hauser opp en meningsutveksling som ikke nødvendigvis er basert på fakta og som dermed skaper et bilde av saken som til syvende og sist ikke kommer noen av partene til gode.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Soro123 skrev (46 minutter siden):

"Lever på Jakob", sånn som Gjert "levde på" blant annet Henrik før. Det er ganske naturlig at en toppidrettskarriere avsluttes etterhvert, når en er i den alderen som Henrik er. Da er det heller ikke uvanlig at disse tidligere idrettsutøverne blir hanket inn som trenere eller andre roller i for eksempel Olympiatoppen og lignende.

Ja, lever jo på Jakob da. Tror Jakob hadde gjort klokt i å ha andre rådgivere enn Henrik, som han dessuten ville sparke ut av treningsgruppa tidligere.

Skrevet

La oss være dønn ærlige. Hvis dette dreide seg om en ukjent familie fra f.eks Sarpsborg, så hadde ingen brydd seg om hverken håndkle episoder eller annet. Det er fordi dette er kjendiser/sportshelter at saken har fått så mye oppmerksomhet. Aller verst er at det er offentligheten som har satt i gang akkurat dette sirkuset, etter en kronikk fra sønnene. Og nå sitter vi her med daglige minutt for minutt oppdateringer - som om vi følger med på en sesong av "Team Ingebrigsten - train wreck edition".

• Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Callisto83 skrev (1 minutt siden):

La oss være dønn ærlige. Hvis dette dreide seg om en ukjent familie fra f.eks Sarpsborg, så hadde ingen brydd seg om hverken håndkle episoder eller annet. Det er fordi dette er kjendiser/sportshelter at saken har fått så mye oppmerksomhet. Aller verst er at det er offentligheten som har satt i gang akkurat dette sirkuset, etter en kronikk fra sønnene. Og nå sitter vi her med daglige minutt for minutt oppdateringer - som om vi følger med på en sesong av "Team Ingebrigsten - train wreck edition".

Pleier man ikke ofte å klage på at kjendiser/rikfolk kommer unna med alt? Er det ikke da topp at denne kjendistreneren ikke  slipper unna?

• Liker 20
  • Nyttig 10
Skrevet
Istapp skrev (7 timer siden):

Slik arbeidslivet er nå, så er det ikke bare bare å finne jobber. Selv de som er i 40-årene blir aldersdiskriminert ved jobbsøking. Og alvorlig talt - har egentlig disse sønnene tenkt, vurdert og sett konsekvensene av spesielt kronikken sin. Etter det som har kommet fram i retten til nå, så la kronikken mellom linjene frem et helt annet og langt alvorligere bilde. Nå er det jo ikke sønnene og datteren som har stilt faren til retten, men det er deres fortelling som har ført til at politiet tok ut tiltale. 

Temperaturen og dynamikken har G fått fra sin oppvekst i nord, den har de hatt i familien og slik J og E snakker sammen i den nye serien, men også som vi har sett sønnene både kan provosere frem sinne hos G eller at de kan snakke stygt og nedlatende seg i mellom, er egenskaper de har alle mann. 

Samtlige nordlendinger bør, dersom G blir dømt, avvennes sitt temperament, ordbruk og direktehet. Hvis ikke blir retten full av saker - køene kan bli uhorvelig lange i påvente av rettsaker. Denne saken viser vei for en terskelverdi som er langt lavere enn påtalemyndighet har vist før. Langt mer alvorlige og graverende voldssaker er blitt henlagt.

Det er da helt urelevant om 40 pringer blir diskrininert i arbeidslivet eller ikke. ALLE kan miste jobben, Gjert står ekstremt mye bedre i det en mange andre, men om så han var hjemløs så kan han ikke forlenge at barna hans skal betale han lønn av den grun. 

Så lurer jeg på hva du leste "mellom linjen"? Og hvordan du kan mene andre skal være ansvarlige for mer en hva som står på linjene.... Jacop har fortalt at faren sparket han i magen når han falt og slo seg, jeg kan ikke forstå at du ser på det å sparke et barn i magen som mindre alvorlig! 

Så er det helt sant at det ikke er barna men politiet som mener dette er strafbart. Det er også ganske åpenbart at barna ikke ønsket å fortele sinn historie, de tide stille veldig lenge på tros av gjentatte utspil fra Gjert. Det var ikke før Gjert ga et langt interju hvor han snaket med barna, at de til slut svarte. 

Så synes jeg det er stygt gjort å latte som om dette handler om å være nordlending!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krimskrans skrev (15 minutter siden):

Ja, lever jo på Jakob da. Tror Jakob hadde gjort klokt i å ha andre rådgivere enn Henrik, som han dessuten ville sparke ut av treningsgruppa tidligere.

Han lever ikke "på Jakob". Henrik er ansatt som trener og agent for Jakob + at han er daglig leder i Team Ingebrigtsen AS. Han utfører jobber han får betalt for.

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
MorTil2 skrev (3 timer siden):

Og denne tråden er vel en bekreftelse på noe av det som ble sagt på Debatten: hvordan saken følges minutt for minutt, og allmennheten blir et slags dommerpanel som mener at de har innsikt nok til å vite hvem som er skyldig og hvem som er uskyldig.

Jeg leser jo deler det som fremkommer på nrk selv, og for meg fremstår det som at begge parter muligens både overdriver og underdriver egen og motpartens handlinger.Men basert på det som fremkommer, og hvor velfungerende barna tross alt synes å være i dag, tenker jeg at det er langt mer alvorlig barnemishandling som foregår, og som kanskje har blitt nedprioritert på grunn av litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje).

Du er i din fulle rett til å mene på lik linje med andre, men synes du ikke at du selv også trekker noen konklusjoner som om du har god nok innsikt?

Her oppfatter i alle fall jeg at du mer eller mindre direkte sier at her kan det ikke stemme at det har skjedd særlig alvorlige ting mot flere av barna. "Litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje)."

Og selv om du ikke sier rett ut at saken har gått ut over voldsofre som hadde fortjent dette mer, virker det likevel som om du har konkludert med det. Før du har hørt hva vitner sier.

Endret av Capri
Skrivefeil
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Callisto83 skrev (10 minutter siden):

Jacop fortalte at faren hadde sparket han i magen, det skal politiet bry seg om i alle familier. Men det er litte resurser og for mange saker, så jeg er enig i at denne saken trolig er blitt prioritert på grund av at den er godt kjent. Det betyr ikke at den ikke hører hjeme i reten, men qt qndre saker som burde gå i retten desvere ikke gjør det.

Så er jeg heler ikke helt enig i at ofentligheten har sat den i gang, gutene kom med en forsonene presemelding etter brudet. Hadde ikke Gjert forsatt å oppsøke ofentligheten med presemeldinger og langt interjuer om konflikten, ser jeg ikke hvordan noen "ofentlighet" kune starta noe som helst. Det var først når Gjert valgte å snake ut i detalj om konflikten, at barna til slut svarte og politiet derfor ble klar over strafbare forhold. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Krimskrans skrev (26 minutter siden):

Nå er det vel ikke uvanlig at søsken krangler.... Gjert hevder de ville sparke Henrik ut, men Henrik er fremdeles der og Gjert er ut, så det kan jo tyde på at Gjert ikke forteler helle sanheten her heller. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Callisto83 skrev (21 minutter siden):

Hvis du hadde dratt en skrikende toåring inn i dusjen og spylt hen med iskaldt vann midt på natten for at du skulle slutte å skrike, hadde holdt kneet ditt over halsen på et lite barn som ligger og spreller på gulvet eller slått en åtteåring på begge sidene av hodet på grunn av et eller annet som skjedde på skolen, sparket noen i magen mens de ligger på bakken, dyttet syklende barn ut i en trafikkert vei, ja så håper jeg da virkelig at det hadde blitt forfulgt i rettsvesenet ja. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...