Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Henrik er vel strengt tatt ferdig som løper og lever på Jakob nå… 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (3 timer siden):

Interessant å høre Debatten i går om saken. Der problematiseres det voldsomme medietrykket rundt saken, at dette har blitt et sirkus og en fortsettelse på realityen på et vis. 

Ble også satt søkelys på politiets uproporsjonale ressursbruk rundt saken. 

Og denne tråden er vel en bekreftelse på noe av det som ble sagt på Debatten: hvordan saken følges minutt for minutt, og allmennheten blir et slags dommerpanel som mener at de har innsikt nok til å vite hvem som er skyldig og hvem som er uskyldig.

Jeg leser jo deler det som fremkommer på nrk selv, og for meg fremstår det som at begge parter muligens både overdriver og underdriver egen og motpartens handlinger.Men basert på det som fremkommer, og hvor velfungerende barna tross alt synes å være i dag, tenker jeg at det er langt mer alvorlig barnemishandling som foregår, og som kanskje har blitt nedprioritert på grunn av litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (54 minutter siden):

Samtlige nordlendinger bør avvennes sitt temperement, ordbruk og direktehet i en hvilken som helst jobb (utenfor nord). Tenk deg en leder som skriker og kjefter på arbeidsplassen, og det er ok fordi han er fra nord? 

Vi kan heller ikke godta at nordlendinger unnskylder misbruk av barn pga hvor de er fra. Norges lover gjelder også i Nord-Norge.

Jeg jobber med en nordlending. Han verken skriker, roper eller banner. Han er en rolig sindig fyr. At istapp forsøker å fremstille nordlendinger som løse kanoner med utestemme og ustyrlig temperament er bare latterlig. 

• Liker 15
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (7 timer siden):

Men Henrik gjorde skjulte opptak av Gjert allerede i 2022. Hvorfor gjorde han det? Hva så Henrik for seg det skulle være godt for?

Det kommer han sannsynligvis til å svare på i retten, men det kan jo i utgangspunktet ha vært for å dokumentere det som ble sagt om den forretningsmessige siden av saken, i tilfelle uenighet og krangel i ettertid om hva som ble sagt om at de ønsket Gjert ut av bedriften og trenerjobben. To av partnerne i familiebedriften var ikke i møtet, så desto viktigere å dokumentere helt korrekt. Evt også hvis det hadde blitt en konflikt med advokat involvert er det en fordel med korrekt framstilling og dokumentasjon.

Men dette er jo spekulasjon fra min side. Korrekt svar er det han som har. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (10 minutter siden):

Og denne tråden er vel en bekreftelse på noe av det som ble sagt på Debatten: hvordan saken følges minutt for minutt, og allmennheten blir et slags dommerpanel som mener at de har innsikt nok til å vite hvem som er skyldig og hvem som er uskyldig.

Jeg leser jo deler det som fremkommer på nrk selv, og for meg fremstår det som at begge parter muligens både overdriver og underdriver egen og motpartens handlinger.Men basert på det som fremkommer, og hvor velfungerende barna tross alt synes å være i dag, tenker jeg at det er langt mer alvorlig barnemishandling som foregår, og som kanskje har blitt nedprioritert på grunn av litt høylytt stemmebruk, et og annet dytt, og et håndkle som landet i et ansikt og ikke på fingre (kanskje).

Det er PTSD diagnose og fosterhjem inne i bildet her for 2 av barna. 

Patrick Sjøberg er et av mange eksempler på at barn med vanskelig oppvekst har lykkes i  voksen alder. I hans tilfelle var det seksuelle overgrep fra trener.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (3 minutter siden):

Patrick Sjøberg er et av mange eksempler på at barn med vanskelig oppvekst har lykkes i  voksen alder. I hans tilfelle var det seksuelle overgrep fra trener.

"Men han var jo så god! Hadde han ikke blitt seksuelt misbrukt av treneren, så hadde han sikkert ikke vunnet like mye! Han bør være takknemlig overfor treneren!"  /s

• Liker 21
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krimskrans skrev (1 time siden):

Henrik er vel strengt tatt ferdig som løper og lever på Jakob nå… 

Han er vel ansatt i Friidrettsforbundet, og er derfra knyttet opp mot Jakob. Så ja, han tjener nok penger på den jobben også. Henrik har jo hele veien vært en viktig brikke i brødrenes løperkarriere, ved at han har gått foran med prøving/feiling. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så irriterer det meg at han i absolutt alle sammenhenger der han blir spurt om han har ansvar for noe sier «min del av ansvaret». Det er aldri noe som er hans ansvar alene tydeligvis, selv ikke overfor ungene. 

• Liker 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (14 minutter siden):

Og så irriterer det meg at han i absolutt alle sammenhenger der han blir spurt om han har ansvar for noe sier «min del av ansvaret». Det er aldri noe som er hans ansvar alene tydeligvis, selv ikke overfor ungene. 

Det er jo uansett helt verdiløs informasjon fra Gjert. På hvilken måte tar han egentlig ansvar?? Han tar jo null ansvar. Hjelper ikke å si at man tar ansvar men fortsette akkurat som før og skylde på alle andre. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (1 time siden):

Som nå er anmeldt for utpressing, bedrageri og tvang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20250402_140221_Chrome.thumb.jpg.ab6cee555e0e13b0dc226eef6304441e.jpg

Flaut at datter motsvarer feil på fakta fra tiltalte. 

Corona-restriksjoner opphørte ikke for godt høsten 2021. Det var en voldsom oppblomstring den vinteren. Hele tidslinjen ligger på regjeringen.no 

Hendelsen med håndkleet var vel rundt 5.januar 22? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (2 minutter siden):

Screenshot_20250402_140221_Chrome.thumb.jpg.ab6cee555e0e13b0dc226eef6304441e.jpg

Flaut at datter motsvarer feil på fakta fra tiltalte. 

Corona-restriksjoner opphørte ikke for godt høsten 2021. Det var en voldsom oppblomstring den vinteren. Hele tidslinjen ligger på regjeringen.no 

Hendelsen med håndkleet var vel rundt 5.januar 22? 

Omikron kom vel i julebordssesongen i 2021, da ble det jo veldig strengt igjen en periode, men det var sluppet opp en periode før det. Jeg var i Oslo midt i november, da var det «slakkere» enn på lenge, også fordi så mange var fullvaksinert. Så det ble sluppet opp en del den høsten, før det så ble strengere igjen i slutten av november. Helsepersonell ble også pålagt munnbind igjen i november etter 5-6 mnd med «etter situasjonen»-regler. I starten av 2022 var det jo det sjuke ringsystemet i Oslo og omegn. 
Men det var jo også store lokale variasjoner, store deler av landet levde jo ganske fritt, det glemmer nok mange av vi som bor på Østlandet. Kan det ha virket inn her? (Ikke uenig i at «opphørte for godt» er feil altså, mer nyansene)

I mars 2022 var i alle fall obligatorisk karantene for nærkontakter opphevet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (1 time siden):

Og i mange andre hjem er det barn som kommer til å ende opp med PTSD og absolutt burde vært i fosterhjem, men som ikke får brøkdelen av den oppmerksomheten, støtten og definitivt null og niks av den juridiske hjelpen Ingebrigsten søskene får. Det er noe med proporsjonene av den "mishandlingen" som påstås begått, og den ressursbruken som medgår, som ikke står i forhold til hverandre.

Jeg lurer på hva de barna som virkelig opplever mishandling hver uke, føler når de ser at samfunnet velger å bruke enormt med ressurser på en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. 

• Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MorTil2 skrev (2 minutter siden):

Og i mange andre hjem er det barn som kommer til å ende opp med PTSD og absolutt burde vært i fosterhjem, men som ikke får brøkdelen av den oppmerksomheten, støtten og definitivt null og niks av den juridiske hjelpen Ingebrigsten søskene får. Det er noe med proporsjonene av den "mishandlingen" som påstås begått, og den ressursbruken som medgår, som ikke står i forhold til hverandre.

Jeg lurer på hva de barna som virkelig opplever mishandling hver uke, føler når de ser at samfunnet velger å bruke enormt med ressurser på en far som er beskyldt for å treffe datteren med et håndkle EN GANG, som har dyttet henne EN GANG, som har kjeftet på en henne under en biltur EN GANG. 

Det er ingen tvil om at jobben og hjelpen mot vold i nære relasjoner bør tilføres mer ressurser. Men det bør gjøres ved å løfte frem hele fagfeltet, ikke ved å sette sårbare grupper mot hverandre og argumentere for at noen av dem får for MYE hjelp. Fullstendig bakvendttenkning.

For øvrig tror jeg oppmerksomhet rundt denne form for mishandling, som gjelder psykisk vold like mye som fysisk vold, er bra. Kanskje flere som blir utsatt for det forstår at det er galt og tør å be om hjelp. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (1 minutt siden):

Det er ingen tvil om at jobben og hjelpen mot vold i nære relasjoner bør tilføres mer ressurser. Men det bør gjøres ved å løfte frem hele fagfeltet, ikke ved å sette sårbare grupper mot hverandre og argumentere for at noen av dem får for MYE hjelp. Fullstendig bakvendttenkning.

For øvrig tror jeg oppmerksomhet rundt denne form for mishandling, som gjelder psykisk vold like mye som fysisk vold, er bra. Kanskje flere som blir utsatt for det forstår at det er galt og tør å be om hjelp. 

Dette. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (3 minutter siden):

For det første så er det ikke kun det du skriver som er kommet fram. Bagatellisering framstår det som. 

Jeg kan snakke for meg selv. Jeg opplevde grov omsorgssvikt, grov psykisk vold og fysisk vold i oppveksten. Jeg opplever dette som bra, altså saken. At slike saker forsømmes og at det er altfor lite ressurser er helt klart et stort problem. Det gjør ikke saken mindre viktig. Jeg som har opplevd det jeg har gjort har null problemer med å se at dette ikke er så enkelt som «velfungerende unger» og «litt hissig pappa». Det er masse forskning på dette. Svært mange som har opplevd vold i nære relasjoner greier seg ganske bra lenge, før mange så begynner å dekompensere i 30-40 års alder, gjerne også ifb med økte krav knyttet til arbeid og familieliv hvor konsekvensene av å vokse opp slik ofte blir mer synlig fordi man må samfungere på en helt annen måte. Jakob beskriver jo klare relasjonelle problemer, også opp mot det å bli far.

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ninaen skrev (25 minutter siden):

Omikron kom vel i julebordssesongen i 2021, da ble det jo veldig strengt igjen en periode, men det var sluppet opp en periode før det. Jeg var i Oslo midt i november, da var det «slakkere» enn på lenge, også fordi så mange var fullvaksinert. Så det ble sluppet opp en del den høsten, før det så ble strengere igjen i slutten av november. Helsepersonell ble også pålagt munnbind igjen i november etter 5-6 mnd med «etter situasjonen»-regler. I starten av 2022 var det jo det sjuke ringsystemet i Oslo og omegn. 
Men det var jo også store lokale variasjoner, store deler av landet levde jo ganske fritt, det glemmer nok mange av vi som bor på Østlandet. Kan det ha virket inn her? (Ikke uenig i at «opphørte for godt» er feil altså, mer nyansene)

I mars 2022 var i alle fall obligatorisk karantene for nærkontakter opphevet.

ja, det var litt ut i desember 2021 at det kom innstramminger, og det kan godt være at der var lokale variasjoner, men det var strengt i det aktuelle distriktet i desember 2021 og begynnelsen av 2022. Her er en rapport som skriver at de nasjonale tiltakene ble lettet på 13. januar 2022: NOU 2023: 16

Jeg oppfattet at datterens frustrasjon over å være inne refererte til hele høsten, og ikke bare den dagen med håndkleet, og da har hun jo rett i at det var åpent store deler av høsten, mens det også stemmer at det var strengt i første halvdel av januar 2022.

Så det koker fort ned til om konflikten gjelder den bestemte dagen, eller hele høsten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (2 minutter siden):

Kanskje flere som blir utsatt for det forstår at det er galt og tør å be om hjelp. 

De jeg snakker om er barn, ikke ressurssterke, voksne mennesker med et enormt støtteapparat rundt seg.

Og hvis det på noen måte settes sårbare grupper opp mot hverandre, så er det vel nettopp det som skjer her. Politiet bruker enormt med ressurser på en familie, ressurser som kunne vært fordelt på langt flere og langt mer sårbare familier.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (3 minutter siden):

Jeg kan si at dette for meg har gjort at jeg til slutt nå har turt å si høyt i behandling hva jeg ble utsatt for, fordi det relativt sett er mye mer ekstremt enn det som kommer fram i retten, og når rettsapparatet har tatt dette på alvor så er jo det jeg har opplevd også alvorlig, frykten for å ikke bli trodd og å bli bagatellisert ble brått mye mindre. Jeg forventer ikke at folk som ikke har vokst opp med traumer skal forstå dette. Men siden det hele tiden dras inn «de som har opplevd mye verre» så kan jo vi også si noe om hva vi synes da…

• Liker 8
  • Hjerte 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (1 minutt siden):

ja, det var litt ut i desember 2021 at det kom innstramminger, og det kan godt være at der var lokale variasjoner, men det var strengt i det aktuelle distriktet i desember 2021 og begynnelsen av 2022. Her er en rapport som skriver at de nasjonale tiltakene ble lettet på 13. januar 2022: NOU 2023: 16

Jeg oppfattet at datterens frustrasjon over å være inne refererte til hele høsten, og ikke bare den dagen med håndkleet, og da har hun jo rett i at det var åpent store deler av høsten, mens det også stemmer at det var strengt i første halvdel av januar 2022.

Så det koker fort ned til om konflikten gjelder den bestemte dagen, eller hele høsten.

Helt enig i dette. Det var jo en spesiell tid, vi ble vel ganske koko veldig mange 🥴 (ikke forsvar av G!) Samtidig er jeg redd dette kan bli en avsporing. Det var jo ingen i myndighetene som mente at ungdom skulle avskjæres fra samvær med venner generelt. At toppidrettsutøvere levde ekstremt i den perioden er det ingen tvil om, men I var jo ikke det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...