Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Istapp skrev (44 minutter siden):

De som kommer fra familier med mange bar selv får ofte flere barn når de selv stifter familie. Vi i Norge ser oftest dette som unormalt, bortsett fra de som altså kommer fra tallrike barnefamilier, men unormalt for dem er det ikke.

Det er ikke sånn med de jeg kjenner, derimot har de med mange søsken selv fått færre barn , for de ikke føler seg sett i oppveksten. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nowayback skrev (27 minutter siden):

Min synsing er at jeg tror Gjert har utøvd noe vold, men at det muligens er overdrevent fra barna side. Når det gjelder sparking i magen på 8 år gamle Jakob så klarer jeg bare ikke se det. 17 år tilbake er lenge, spesielt for en som er veldig ung. Det er ikke lett å huske eksakt.

Jeg tror det blir vanskelig å domfelle Gjert da det mer eller mindre blir påstand mot påstand.

Det er da ikke vanskelig å huske , man husker mye fra man er 8 år og det du sier gjør at folk ikke tør å stå frem, ufint.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (9 minutter siden):

Nå er det Gjert som far denne rettssaken handler om (presisering vel så mye til meg), men siden mange (ikke nødvendigvis du) skriver at det må være så vanskelig å være trener for barna sine, at det ikke er rart at han har gjort det han har gjort, osv... Jeg har tenkt mange ganger den siste uka at det hadde vært nyttig å høre hvordan Markus Rooth og pappaen har opplevd det samme, om Markus har opplevd pappaen sin som truende og skrikende. Jeg tviler..... Det trenger ikke være sånn at en må oppføre seg som Gjert selv om en er trener for sine barn som er toppidrettsutøvere.

Kan høre med Klæbo også, tror ikke faren hans oppfører seg truende og skrikende heller…

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Kan høre med Klæbo også, tror ikke faren hans oppfører seg truende og skrikende heller…

Og med Northug, der har det jo vært litt «svær i kjeften», men ikke inntrykk av at bestefaren(?) holdt på sånn som Gjert…?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (2 timer siden):

Du synes sikkert at barna har utvist frykten også opp igjennom etter hva de har fortalt og du har sett i tv-serien?

Jeg synes ikke barna utviser en holdning og handling av frykt. Jeg utviser mer respekt og etter dette frykt for mine foresatte (noe jeg ikke har), da jeg aldri hadde kjeftet stygt i ordbruken imot mine foresatte, ei hadde jeg skreket "hold kjeft" til dem og jeg hadde ikke opponert mot de reglene jeg hadde fått og provosert med å gjort stikk motsatt. Jeg synes det viser utrolig lite frykt og respekt for foreldregenerasjonen.

Dette er overhodet ikke en uvanlig dynamikk i en familie hvor barna har opplevd psykisk vold over lang tid, til slutt begynner man å ta tilbake og kommunisere på samme måte som voldsutøver.

Med en forelder/foreldre som dette, så mister man sakte men sikkert respekten.

Med kamera tilstede, skapte det nok ett rom for å snakke tilbake.

Hele dynamikken er usunn og den er det ikke barna som har satt en standard for.

Endret av moroklompen
  • Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (22 minutter siden):

For brødrene brøt ikke med ham som far i den samtalen, de brøt med ham som trener. Henrik sa flere ganger at han ønsket at de skulle fokusere på å være familie. 

Men de gjorde det da han trente en annen ? Hvorfor ? Når de ikke har noe å gjøre med hverandre profesjonelt ? Fordi de følte sin suksess truet med Gjert som trener for en annen konkurrent. Her kunne de kommet til en løsning, og lett fortsatt som en familie. Alt her tyder på at det var kjørt uansett for minst av tre av disse barna. I alle fall Henrik, Jacob og jentungen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (1 time siden):

Du, det er ikke ment som dømming. Men det er jo veldig uvanlig, kjenner ikke mange som har sju barn. Og det å ha mange barn er ikke for alle.

Nei, enig - har man dårlig økonomi (som de hadde i starten) og faren er en hissigpropp med utestemme inne, så er det jo ikke sjakktrekk å skaffe seg så mange barn. Det pleier ikke å hjelpe på utfordringer man måtte ha…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (54 minutter siden):

Det er bare å se på skattelistene. Gjert lyver jo regelrett om hva de har av inntekter. Det skjønner alle med litt i huet, og en basiskunnskap på skattelister. Om de ikke klarer seg med 16 millioner, er det noe alvorlig feil.

Om de 16 mill er parkert i et AS kan du trekke fra utbytteskatt. Det koster 38 % pr krone å bruke av de. 

Endret av Kardemommete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 timer siden):

Ingen relasjon til Gjert, han bor på Vestlandet og jeg bor på Østlandet, aldri møtt Gjert jeg...

Trenger jeg heller ikke for å se hele denne saken som fullstendig vannvittig og blåst ut av enhver dimensjon.

Også lest hva politiet og påtalemyndighetene bygger sak på her (mange medier har listet de hendelsene), det er ganske milde saker sett i lys av all den grove volden man ser i nære relasjoner som er langt mer alvorlig.

Også fulgt familien i flere år i media, er åpenbart at både faren og løperbrødrene er store egoer (begge parter) så jeg er ikke akkurat overrasket over at det har endt i et opprivende brudd...

Måten bruddet kom på er derimot overdramatiserende, og når jeg sågar ser hvor dramatiserende løpergutta er overfor andre (som ikke er part i saken), Nordås og løperguttas konkurrenter etc... Jeg er ikke overrasket når jeg ser persongalleriet her og også i serien så hvor sta og egosentrisk begge partene var...

Her har politiet og påtalemyndighetene sviktet oss skattebetalere, benyttet voldsomme ressurser på noe som ikke skulle blitt en så stor sak som det har blitt, jeg vil ikke at skattepengene mine skal misbrukes slik (noen må det få konsekvenser for, de bør sparkes fra politiet og rettsvesenet da dette er en særs dårlig vurdering å blåse opp saken så til de grader).

Saken skulle heller aldri vært noe pressen fikk grafse i, men er blitt det fordi det er blitt en gedigen prestisjesak hvor hendelser ikke er så alvorlige som størrelsen på saken tilsier, veldig ufornuftige beslutninger er åpenbart tatt... De burde prioritere alvorligere saker enn dette og media skulle holdt seg unna en familiekonflikt som dette (at det blir hauset slik opp er utelukkende ødeleggende).

Du ordlegger seg som om du kjenner de involverte og deres personligheter SVÆRT godt ? Hva legger du til grunn om du ikke har omgått disse menneskene personlig over tid ? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (15 minutter siden):

Men de gjorde det da han trente en annen ? Hvorfor ? Når de ikke har noe å gjøre med hverandre profesjonelt ? Fordi de følte sin suksess truet med Gjert som trener for en annen konkurrent. Her kunne de kommet til en løsning, og lett fortsatt som en familie. Alt her tyder på at det var kjørt uansett for minst av tre av disse barna. I alle fall Henrik, Jacob og jentungen.

Nå har jeg ikke inngående kunnskap til dette, men hvis jeg skal tenke meg en liknende situasjon så var det vel det at Gjert i stedet for å velge å være far valgte å trene noen andre. Og Jakob og Ingrid vitnet vel om at han hadde sagt han skulle gjøre det han kunne for å ødelegge for dem. Så om det stemmer - jeg antar det kommer vitneforklaringer som støtter dette - så var det vel det som gjorde at bruddet ble slik det ble? At Gjert viste at det som var viktig for ham var å være Gjert - treneren, og ikke Gjert - pappa. Men det er basert på det jeg har lest til nå, så får vi se hva som kommer fram senere i rettssaken. 

Jeg tror overhode ikke at dette skyltes at de følte seg truet av Narve/Svela - de tilbød jo både Narve og Svela å trene sammen med dem. De trener jo sammen med andre løpere nå også. 

• Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt rettsaken så tett, men ut fra de bruddstykker jeg har fått med meg ser jeg narsissisten i full blomst. Ingen tvil om at det har vært en vanskelig oppvekst under alle de hersketeknikkene han bedriver. Serien gjorde meg uvel, og jeg håper Gjert blir dømt. Ufyselig både som far og trener. 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (17 minutter siden):

Om de 16 mill er parkert i et AS kan du trekke fra utbytteskatt. Det koster 38 % pr krone å bruke av de. 

Det er fremdeles mye penger, selv etter 38% skatt. Og som sagt har de jo andre penger i tillegg, som aktor fikk fram i dag. Dette er ikke to mennesker som ble satt på bar bakke da Gjert mistet trenerjobben. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LisbethBerg skrev (1 time siden):

jeg blir flau på vegne av rettsstaten som nedprioriterer en haug av alvorlige tilfeller av vold, samtidig som dette sirkuset går for åpne dører. 

det kan jeg være enig i. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler man selskapet til Gjert og Tone hadde det 20 mill i egenkapital i regnskapet for 2023. Altså. Da har man til salt i maten og litt til. 

i 2022 ble det tatt ut 1 mill i lønn og 6 mill i utbytte. Som selv etter skatt er mye (i 22 var det vel bare 24% i utbytte også om jeg ikke husker feil). 

Endret av HSV50
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange barn er ikke vanlig lenger. Var det før. Min mor har kun 1 søster. Det var lite og unormalt på den tiden de ble født. Pappa er yngst av 6 søsken. Det var mer normalt. Selv har jeg en søster. Det er mer normalt nå. Nå er jo ofte de med mange unger med i sekter der prevensjon ikke er godtatt, som f.eks Smiths venner. Trodde Ingebrigtsen var en sekt jeg og før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HSV50 skrev (6 minutter siden):

Googler man selskapet til Gjert og Tone hadde det 20 mill i egenkapital i regnskapet for 2023. Altså. Da har man til salt i maten og litt til. 

i 2022 ble det tatt ut 1 mill i lønn og 6 mill i utbytte. Som selv etter skatt er mye (i 22 var det vel bare 24% i utbytte også om jeg ikke husker feil). 

35% i 2022... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (4 minutter siden):

35% i 2022... 

fremdeles en god lønn når totalen var 7 mill i inntekt, før skatt. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (4 minutter siden):

fremdeles en god lønn når totalen var 7 mill i inntekt, før skatt. 

Greit nok, men vi kan snakke penger på papiret og i virkeligheten når du har hatt formuen din i et AS en stund ;) Det er andre ting som kan gjøre det vrient å få ut de pengene og... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (4 minutter siden):

Greit nok, men vi kan snakke penger på papiret og i virkeligheten når du har hatt formuen din i et AS en stund ;) Det er andre ting som kan gjøre det vrient å få ut de pengene og... 

Nå er jeg både bedriftseier med AS og har et holdingselskap da, men ok.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...