Voyager Skrevet tirsdag kl 13:06 #4481 Del Skrevet tirsdag kl 13:06 tvertimot skrev (36 minutter siden): Klart at Gjert er opptatt av trenerrollen sin når sønnene tar fra han det, han hadde sagt opp jobben sin og trenerjobben var alt han hadde når dette skjedde... Klart at han ville kjempe for at det ikke skulle skje og sa da ting deretter, du må ha realistiske forventninger (det virker det ikke som du har), skal han bare akseptere dette? Ja, farsrollen var ikke så viktig, tydeligvis Alt indikerer at vi mennesker styres av mestring, vi mestrer det vi har talent for. Alle blir styrt mot det de har suksess mot, naturlig nok også Gjert. Resultatene Gjert hadde hatt som trener er ganske oppsiktsvekkende og enestående, nær sagt uansett idrett må han ansees som en av de beste trenerne i verden (resultatene er som sagt oppsiktsvekkende). Er det vanskelig å forstå at han ville holde frem med det han mestret aller best og hadde størst suksess med, som jo også var selve jobben og livsgrunnlaget hans... Suksess som far er vel det de aller fleste oppegående personer vil se på som suksess, men du mener at å trene idrettstalenter er viktigere? Om du ikke forstår at noen kan si noe dumt, sårende og feil i en slik situasjon, Henrik kom for å gi han sparken, da har du ikke omgått mange for konflikter hvor mye dumt sies opplever enhver med mennesker rundt seg jevnlig. Komme deg i så fall ut av isolasjonen og du vil oppleve at mange sier mye dumt i kampens hete... Nei, de aller flest foreldre snakker ikke sånt til sine barn. Om du gjør det, eller dine foreldre har gjort det mot deg, så er det forståelig om du vil skape en slags anerkjennelse over ta dette er ok, men det er det faktisk ikke. Synes Gjert taklet den samtalen bra jeg, fullstendig enig med han og er rystet over hvordan løpergutta behandlet faren (utakknemmelige egoer). At dette er en samtale du synes han kommer godt ut av er helt utrolig. Jeg håper dine potensielle barn er trygge og har det fint, og at dette ikke er en normal hverdag for dem 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet tirsdag kl 13:08 #4482 Del Skrevet tirsdag kl 13:08 Nå som du er her i tråden igjen, @tvertimot (Nei, jeg gir meg ikke - fordi dette er avgjørende for at jeg skal klare å forstå meningene dine) Hva tenker du dersom det i løpet av rettssaken kommer tydelihe bevis for at Gjert har vært fysisk voldelig mot Jakob eller søsteren? Du anerkjenner flere ganger i tråden her at Gjert har kjeftet, kontrollert og truet barna sine. Men mener du fast bestemt at alle de barna som har sagt at Gjert har vært fysisk voldelig mot dem, lyver? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 13:08 #4483 Del Skrevet tirsdag kl 13:08 1600 skrev (2 minutter siden): "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Er det noen som tolker henne, så er det vel deg. Hun sier jo rett ut at Gjerts oppførsel har ført til dette. Derfor jeg sier at du ikke skal overtolke, er intet å legge i det utsagnet der (jeg tolker det ikke, advarer bare andre mot det)... Noen tolker det derimot som en bekreftelse på at Gjert kan demoniseres, det er idioti slik jeg ser det... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet tirsdag kl 13:12 #4484 Del Skrevet tirsdag kl 13:12 (endret) tvertimot skrev (5 minutter siden): Derfor jeg sier at du ikke skal overtolke, er intet å legge i det utsagnet der (jeg tolker det ikke, advarer bare andre mot det)... Noen tolker det derimot som en bekreftelse på at Gjert kan demoniseres, det er idioti slik jeg ser det... Tone bekrefter jo at det er Gjerts handlinger som har ført til bruddet. Du tolker det dithen at det ikke betyr noe, som er noe merkelig for å si det mildt. Gjert skal tros på 100% fra din side, mens Tone og barna skal mistros, selv de som ikke løper. Mentalgymnastikk. Endret tirsdag kl 13:14 av 1600 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 13:24 #4485 Del Skrevet tirsdag kl 13:24 1600 skrev (10 minutter siden): Tone bekrefter jo at det er Gjerts handlinger som har ført til bruddet. Du tolker det dithen at det ikke betyr noe, som er noe merkelig for å si det mildt. Gjert skal tros på 100% fra din side, mens Tone og barna skal mistros, selv de som ikke løper. Mentalgymnastikk. Hva tolker du det som? Bekreftelse på at Gjert er et monster som er fysisk voldelig mot barna? I så fall er det du som overtolker det hele etter eget forgodtbefinnende, nettopp hva jeg advarer mot. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet tirsdag kl 13:26 #4486 Del Skrevet tirsdag kl 13:26 (endret) tvertimot skrev (1 minutt siden): Hva tolker du det som? Bekreftelse på at Gjert er et monster som er fysisk voldelig mot barna? I så fall er det du som overtolker det hele etter eget forgodtbefinnende, nettopp hva jeg advarer mot. Jeg tolker det som Tone sier, at han har skyld i bruddet. Hvorfor, er opp til retten å bevise. Men det tegner jo et bilde av at hans kone sier rett ut at han har gjort feil som har ført til et brudd på det du kaller et så suksessfullt trener og utøver-team. Kanskje på tide å innrømme at Gjert også er litt høy på seg selv og har gjort feil som gjør at 5/7 av hans barn ikke vil ha noe med han og kona hans å gjøre? Endret tirsdag kl 13:27 av 1600 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet tirsdag kl 13:31 #4487 Del Skrevet tirsdag kl 13:31 (endret) tvertimot skrev (31 minutter siden): Absolutt ikke! Men er slik du overtolker dette... Du kan ikke basert på dette ta det som noen bekreftelse på at Gjert er voldelig, for det er det absolutt ikke. Hva gjelder Tone så tyder alt på at hun støtter Gjert i denne konflikten, mange av barna hennes har brutt med henne også (Henrik og Jakob spesielt er sterkt urimelige). At hun sier disse ordene kan ha annen mening, er kjent at Gjert er riggid og sta og nær har et tvangsnevrotisk forhold til de minste detaljer... Klart at det er vanskelig å leve med kravene og forventningene han har, spesielt til dem han trente. Blir naturlig nok mange uenigheter og diskusjoner ut av slik, å stå på egne meninger slik Gjert gjør er en oppførsel det også (uten at det nødvendigvis gjør enn voldelig)... Var aldri ment for deg og at du skulle tolke dem de ordene, så at du legger mer i dem enn hva du burde, det får stå for din egen manglende forståelse for at du ikke kan ilegge dette for mye mening (i så fall kan det jo ende fullstendig feil). Ok. Du har tydeligvis en relasjon til Gjert som jeg ikke har. For jeg «overtolker» ikke noe. Jeg sier bare at Tone i opptaket sier at «dette er en konsekvens av hvordan du har oppført det gjennom årene». At hun samtidig også sier at Gjert er et offer når han mister trenerjobben endrer ikke noe på det at hun støtter Henrik i at Gjert faktisk har gjort noe for å fortjene å miste den. Til og med jeg synes synd på Gjert som mister trenerjobben og inntektene som følger med, og forstår at det gjør vondt både i hjertet og lommeboka. Og jeg lurer virkelig på hvilken relasjon du har til Gjert og familien siden du er så tydelig i din støtte til Gjert, ditt hat mot Jakob, Henrik og Kristoffer, samtidig som du har et behov for å fortelle at Fillip egentlig er en god gutt. Du klager på at alle andre forhåndsdømmer og tolker, samtidig som du selv dømmer de fornærmede nedenom og hjem, frikjenner Gjert og forteller alle andre at de over- og feiltolker det som sies. Endret tirsdag kl 13:31 av HSV50 17 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 13:45 #4488 Del Skrevet tirsdag kl 13:45 HSV50 skrev (2 minutter siden): Ok. Du har tydeligvis en relasjon til Gjert som jeg ikke har. For jeg «overtolker» ikke noe. Jeg sier bare at Tone i opptaket sier at «dette er en konsekvens av hvordan du har oppført det gjennom årene». At hun samtidig også sier at Gjert er et offer når han mister trenerjobben endrer ikke noe på det at hun støtter Henrik i at Gjert faktisk har gjort noe for å fortjene å miste den. Til og med jeg synes synd på Gjert som mister trenerjobben og inntektene som følger med, og forstår at det gjør vondt både i hjertet og lommeboka. Og jeg lurer virkelig på hvilken relasjon du har til Gjert og familien siden du er så tydelig i din støtte til Gjert, ditt hat mot Jakob, Henrik og Kristoffer, samtidig som du har et behov for å fortelle at Fillip egentlig er en god gutt. Du klager på at alle andre forhåndsdømmer og tolker, samtidig som du selv dømmer de fornærmede nedenom og hjem, frikjenner Gjert og forteller alle andre at de over- og feiltolker det som sies. Ingen relasjon til Gjert, han bor på Vestlandet og jeg bor på Østlandet, aldri møtt Gjert jeg... Trenger jeg heller ikke for å se hele denne saken som fullstendig vannvittig og blåst ut av enhver dimensjon. Også lest hva politiet og påtalemyndighetene bygger sak på her (mange medier har listet de hendelsene), det er ganske milde saker sett i lys av all den grove volden man ser i nære relasjoner som er langt mer alvorlig. Også fulgt familien i flere år i media, er åpenbart at både faren og løperbrødrene er store egoer (begge parter) så jeg er ikke akkurat overrasket over at det har endt i et opprivende brudd... Måten bruddet kom på er derimot overdramatiserende, og når jeg sågar ser hvor dramatiserende løpergutta er overfor andre (som ikke er part i saken), Nordås og løperguttas konkurrenter etc... Jeg er ikke overrasket når jeg ser persongalleriet her og også i serien så hvor sta og egosentrisk begge partene var... Her har politiet og påtalemyndighetene sviktet oss skattebetalere, benyttet voldsomme ressurser på noe som ikke skulle blitt en så stor sak som det har blitt, jeg vil ikke at skattepengene mine skal misbrukes slik (noen må det få konsekvenser for, de bør sparkes fra politiet og rettsvesenet da dette er en særs dårlig vurdering å blåse opp saken så til de grader). Saken skulle heller aldri vært noe pressen fikk grafse i, men er blitt det fordi det er blitt en gedigen prestisjesak hvor hendelser ikke er så alvorlige som størrelsen på saken tilsier, veldig ufornuftige beslutninger er åpenbart tatt... De burde prioritere alvorligere saker enn dette og media skulle holdt seg unna en familiekonflikt som dette (at det blir hauset slik opp er utelukkende ødeleggende). 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet tirsdag kl 13:48 #4489 Del Skrevet tirsdag kl 13:48 tvertimot skrev (2 minutter siden): Ingen relasjon til Gjert, han bor på Vestlandet og jeg bor på Østlandet, aldri møtt Gjert jeg... Trenger jeg heller ikke for å se hele denne saken som fullstendig vannvittig og blåst ut av enhver dimensjon. Også lest hva politiet og påtalemyndighetene bygger sak på her (mange medier har listet de hendelsene), det er ganske milde saker sett i lys av all den grove volden man ser i nære relasjoner som er langt mer alvorlig. Også fulgt familien i flere år i media, er åpenbart at både faren og løperbrødrene er store egoer (begge parter) så jeg er ikke akkurat overrasket over at det har endt i et opprivende brudd... Måten bruddet kom på er derimot overdramatiserende, og når jeg sågar ser hvor dramatiserende løpergutta er overfor andre (som ikke er part i saken), Nordås og løperguttas konkurrenter etc... Jeg er ikke overrasket når jeg ser persongalleriet her og også i serien så hvor sta og egosentrisk begge partene var... Her har politiet og påtalemyndighetene sviktet oss skattebetalere, benyttet voldsomme ressurser på noe som ikke skulle blitt en så stor sak som det har blitt, jeg vil ikke at skattepengene mine skal misbrukes slik (noen må det få konsekvenser for, de bør sparkes fra politiet og rettsvesenet da dette er en særs dårlig vurdering å blåse opp saken så til de grader). Saken skulle heller aldri vært noe pressen fikk grafse i, men er blitt det fordi det er blitt en gedigen prestisjesak hvor hendelser ikke er så alvorlige som størrelsen på saken tilsier, veldig ufornuftige beslutninger er åpenbart tatt... De burde prioritere alvorligere saker enn dette og media skulle holdt seg unna en familiekonflikt som dette (at det blir hauset slik opp er utelukkende ødeleggende). Nei jeg er jo at påtalemyndighetene bare kunne ha spurt deg og sluppet både etterforsking og sak, siden du er på innsiden av hodet til alle i denne saken og vet hva alle har tenkt, men og følt. 15 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet tirsdag kl 13:50 #4490 Del Skrevet tirsdag kl 13:50 tvertimot skrev (3 minutter siden): Ingen relasjon til Gjert, han bor på Vestlandet og jeg bor på Østlandet, aldri møtt Gjert jeg... Trenger jeg heller ikke for å se hele denne saken som fullstendig vannvittig og blåst ut av enhver dimensjon. Også lest hva politiet og påtalemyndighetene bygger sak på her (mange medier har listet de hendelsene), det er ganske milde saker sett i lys av all den grove volden man ser i nære relasjoner som er langt mer alvorlig. Også fulgt familien i flere år i media, er åpenbart at både faren og løperbrødrene er store egoer (begge parter) så jeg er ikke akkurat overrasket over at det har endt i et opprivende brudd... Måten bruddet kom på er derimot overdramatiserende, og når jeg sågar ser hvor dramatiserende løpergutta er overfor andre (som ikke er part i saken), Nordås og løperguttas konkurrenter etc... Jeg er ikke overrasket når jeg ser persongalleriet her og også i serien så hvor sta og egosentrisk begge partene var... Her har politiet og påtalemyndighetene sviktet oss skattebetalere, benyttet voldsomme ressurser på noe som ikke skulle blitt en så stor sak som det har blitt, jeg vil ikke at skattepengene mine skal misbrukes slik (noen må det få konsekvenser for, de bør sparkes fra politiet og rettsvesenet da dette er en særs dårlig vurdering å blåse opp saken så til de grader). Saken skulle heller aldri vært noe pressen fikk grafse i, men er blitt det fordi det er blitt en gedigen prestisjesak hvor hendelser ikke er så alvorlige som størrelsen på saken tilsier, veldig ufornuftige beslutninger er åpenbart tatt... De burde prioritere alvorligere saker enn dette og media skulle holdt seg unna en familiekonflikt som dette (at det blir hauset slik opp er utelukkende ødeleggende). Kan du svare på hva 5 av 6 barn får ut av å bryte med foreldrene sine, en av de ende opp i fosterhjem...? Hva mener du er deres intensjoner om Gjert har vært en kjærlig og god far? 22 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet tirsdag kl 13:55 #4491 Del Skrevet tirsdag kl 13:55 1600 skrev (46 minutter siden): "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Hun sier jo rett ut at Gjerts oppførsel har ført til dette. Her er jeg dessverre enig med @tvertimot at denne enkeltstående kommentaren ikke nødvendigvis er en kritikk til Gjert. Det kan også være en støtte til ektemannen. "hvordan du har oppført deg" kan vise til at han har vært "for streng", men også en mer ironisk måte å si at han har vært "for snill/ettergivende". Det kan ogs tolkes som :"Dette er takken du får etter å ha ofret alt for barna dine" Jeg minner om at jeg har vært tydelig på at jeg tror og støtter barna her, men som sagt, denne enkeltkommentaren kan tolkes begge veier. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet tirsdag kl 14:01 #4492 Del Skrevet tirsdag kl 14:01 tvertimot skrev (1 time siden): Leser man om sakene påtalemyndigheten går til sak med, søke opp og se hver enkelt hendelse med datteren og Jakob (ligger ute flere steder), latterlig at så uskyldige ting kan resultere i en så volsdom ressursbruk både hos politiet og rettsvesenet, denne saken er blitt en vannvittig prestisjesak og det er horribel vurdering av både politiet og rettsvesenet å bruke så mye ressurser på den. Noen burde sparkes umiddelbart, mine skattepenger finner jeg meg ikke i at skal bli misbrukt som i denne overoppblåste saken. Ble faktisk litt fornøyd nå, tanken på at DINE skattepenger går direkte til denne saken morer meg stort. 8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllerBelle Skrevet tirsdag kl 14:13 #4493 Del Skrevet tirsdag kl 14:13 Gjert var villig til å la gutta få aksjene i selskapet gratis mot at de hjalp han med å få kontakt med datteren. Gutta betalte han tre millioner. 2 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet tirsdag kl 14:15 #4494 Del Skrevet tirsdag kl 14:15 HSV50 skrev (42 minutter siden): Ok. Du har tydeligvis en relasjon til Gjert som jeg ikke har. For jeg «overtolker» ikke noe. Jeg sier bare at Tone i opptaket sier at «dette er en konsekvens av hvordan du har oppført det gjennom årene». At hun samtidig også sier at Gjert er et offer når han mister trenerjobben endrer ikke noe på det at hun støtter Henrik i at Gjert faktisk har gjort noe for å fortjene å miste den. Til og med jeg synes synd på Gjert som mister trenerjobben og inntektene som følger med, og forstår at det gjør vondt både i hjertet og lommeboka. Og jeg lurer virkelig på hvilken relasjon du har til Gjert og familien siden du er så tydelig i din støtte til Gjert, ditt hat mot Jakob, Henrik og Kristoffer, samtidig som du har et behov for å fortelle at Fillip egentlig er en god gutt. Du klager på at alle andre forhåndsdømmer og tolker, samtidig som du selv dømmer de fornærmede nedenom og hjem, frikjenner Gjert og forteller alle andre at de over- og feiltolker det som sies. Vent nå til Fillip har vært i vitneboksen, da får pipa hans en annen lyd. Den gode gutten tenker jeg er glemt etterpå. La oss påminne ham neste uke. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet tirsdag kl 14:18 #4495 Del Skrevet tirsdag kl 14:18 Lillemor_Meg skrev (13 minutter siden): Her er jeg dessverre enig med @tvertimot at denne enkeltstående kommentaren ikke nødvendigvis er en kritikk til Gjert. Det kan også være en støtte til ektemannen. "hvordan du har oppført deg" kan vise til at han har vært "for streng", men også en mer ironisk måte å si at han har vært "for snill/ettergivende". Det kan ogs tolkes som :"Dette er takken du får etter å ha ofret alt for barna dine" Jeg minner om at jeg har vært tydelig på at jeg tror og støtter barna her, men som sagt, denne enkeltkommentaren kan tolkes begge veier. Det er jo ingen enn Tone selv som kan vite hva hun la i de ordene, men om noen hadde sagt til meg at jeg bare kunne takke meg selv når jeg oppførte meg sånn, så hadde det vært vanskelig å tolke det som noe annet enn akkurat det. En beskjed om at jeg hadde meg selv å takke. I en opphetet diskusjon tviler jeg på at ironi var mye brukt. Det naturlige å si om man ville trøste eller støtte ville vel vært «dette er takken for alt du har ofret for dem» eller noe sånn. Men ingen av oss har hørt hele samtalen i sin helhet. Men i følge referatet sier Henrik umiddelbart etterpå «Det er helt sant», så en eventuell ironi fikk tydeligvis ham helt forbi. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet tirsdag kl 14:20 #4496 Del Skrevet tirsdag kl 14:20 Denne saken skulle aldri politiet gått videre med, den skulle ikke vært reist for retten. Eneste grunnen til det var at personene er så profilerte. Jo mer jeg hører og leser om saken fremstår dette mer og mer som offentlig skittentøyvask american style, og noe som heller skulle vært løst i et konfliktråd eller noe. Det er ikke tvil om at familien på mange måter har vært svært dysfunksjonell, og at Gjert har gitt sitt bidrag i høy grad til det, men jeg greier ikke å la være å tenke på alle de mye mer alvorlige sakene med familievold som ikke blir avdekket, og som hvertfall ikke kommer i retten. Var vel senest går at en kvinne og hennes tenåringsdatter ble drept i eget hjem. Når det er sagt, det saken belyser aller mest for meg er den dårlige dynamikken som kan oppstå i familier med mange barn. Det er noe som krever en god del, ikke minst av foreldrene men barna også etterhvert som de vokser til. Hvis man da har store egoer, skjærer det seg fort… som et barn oppvokst i en storfamilie har jeg kjennskap til dette. Store barneflokker er ikke alltid den idyllen vi blir presentert for. Den beste løsningen er ofte å komme seg bort, starte sitt eget liv men dette viste seg å ikke bli så enkelt for sønnene her. Tragisk for alle, og skjønner at Tone står i et dilemma. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet tirsdag kl 14:31 #4497 Del Skrevet tirsdag kl 14:31 Bacteria skrev (7 minutter siden): Denne saken skulle aldri politiet gått videre med, den skulle ikke vært reist for retten. Eneste grunnen til det var at personene er så profilerte. Jo mer jeg hører og leser om saken fremstår dette mer og mer som offentlig skittentøyvask american style, og noe som heller skulle vært løst i et konfliktråd eller noe. Det er ikke tvil om at familien på mange måter har vært svært dysfunksjonell, og at Gjert har gitt sitt bidrag i høy grad til det, men jeg greier ikke å la være å tenke på alle de mye mer alvorlige sakene med familievold som ikke blir avdekket, og som hvertfall ikke kommer i retten. Var vel senest går at en kvinne og hennes tenåringsdatter ble drept i eget hjem. Når det er sagt, det saken belyser aller mest for meg er den dårlige dynamikken som kan oppstå i familier med mange barn. Det er noe som krever en god del, ikke minst av foreldrene men barna også etterhvert som de vokser til. Hvis man da har store egoer, skjærer det seg fort… som et barn oppvokst i en storfamilie har jeg kjennskap til dette. Store barneflokker er ikke alltid den idyllen vi blir presentert for. Den beste løsningen er ofte å komme seg bort, starte sitt eget liv men dette viste seg å ikke bli så enkelt for sønnene her. Tragisk for alle, og skjønner at Tone står i et dilemma. Interessante refleksjoner rundt familier med mange barn🙏 Men mener du helt ærlig at straffbare forhold ikke hører hjemme i en rettssal? Er det andre straffbare forhold du mener ikke skal løses i retten? Det vil alltid være noe som er mer alvorlig. 10 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet tirsdag kl 14:31 #4498 Del Skrevet tirsdag kl 14:31 EllerBelle skrev (5 minutter siden): Gjert var villig til å la gutta få aksjene i selskapet gratis mot at de hjalp han med å få kontakt med datteren. Gutta betalte han tre millioner. Det henger jo ikke på greip noe av dette. For han sier at han var villig til å gi aksjene vederlagsfritt, samtidig så beskriver han en kamp for å få betalt, at det var sønnene som ville ha dem vederlagsfritt. Og at de ikke ville bruke 3. part. Og han sier jo også at han ikke har snakket med dem. Men da burde jo alt dette vært godt skriftlig dokumentert. Bistandsadvokaten sier Jakob vil kommentere dette i morgen. Så får vi se hva hans historie er. Og Henrik og Fillip. De er jo under vitneansvar, og kan ikke lyve. Det som ble sagt i samtalen fra Henrik sin side stemmer jo med det som Henrik sa til media da bruddet ble kjent, at de ønsket at faren skulle fokusere på farsrollen i stedet. Guttene brøt med faren som trener, ikke med faren som pappa i den samtalen Henrik hadde med ham. Så da er det jo rimelig å anta at det er det som har skjedd etterpå som har gjort at de også brøt med ham som far. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet tirsdag kl 14:47 #4499 Del Skrevet tirsdag kl 14:47 Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden): Interessante refleksjoner rundt familier med mange barn🙏 Men mener du helt ærlig at straffbare forhold ikke hører hjemme i en rettssal? Er det andre straffbare forhold du mener ikke skal løses i retten? Det vil alltid være noe som er mer alvorlig. Ja, det er klart. Nå er vel en stor del av tiltalen mot Gjert knyttet til psykisk vold? Problemet med det er at det er veldig subjektivt og vanskelig å bevise. Blir ord mot ord, hvis det da ikke er veldig graverende. Joda, det har nok forekommet vold, men tenker at dette store apparatet er i sving og så er det slag med håndkle og denslags som kommer frem…syns bare det er så.. uproporsjonalt. Den håndkleepisoden skjedde vel også i en kontekst, en ungdom som ville besøke en venn under covid (selv om man selvsagt ikke skal slå!) På meg fremstår Gjert som en rigid nevrotiker. Det at datra ikke skulle få løpe alene på kvelden, er angst. Slik sosial kontroll har jeg selv opplevd. Hadde også en nevrotisk forelder. Men aldri blitt slått. Skulle jeg anmeldt min forelder for å være nevrotisk da? Sosial kontroll? Det er jo det det ender i, selv om det ikke er intensjonen. Løsningen min ble å flytte hjemmefra så tidlig jeg kunne. Men min og andres opplevelser satt til side, ingen av oss vet vel til fulle hva som har skjedd i dette hjemmet. Syns bare det er så trist. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet tirsdag kl 14:52 #4500 Del Skrevet tirsdag kl 14:52 Nå har tydeligvis faren og moren mer enn nok penger, etter som det som vises på skattelister. Men, jeg kan skjønne at han ikke uten videre ville gi fra seg sin bit av kaka/sine aksjer. I det minste i forhold til de andre barna, at de skal ha sin del (etter arv) av det som ble tjent i løpet av trenerkarrieren. Nå tror jeg absolutt ikke det var det han tenkte på under disse samtalene, men det ville vært urettferdig overfor de andre som ikke var løper-ess. Både være nedprioritert med tid og i tillegg gå glipp av sin del av inntjeningen når arv en gang skal gjøres opp. Den slags kan ødelegge søskenforhold. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå