LivEinar Skrevet tirsdag kl 12:33 #4461 Del Skrevet tirsdag kl 12:33 Doolittle skrev (6 minutter siden): Er du Gjert Ingebrigtsen, @tvertimot? …eller en nærtstående? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstfjellet Skrevet tirsdag kl 12:34 #4462 Del Skrevet tirsdag kl 12:34 (endret) Og Tone sier i opptaket "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Synes det forholdet er utrolig merkelig. Hadde hun vært helt kuet av han hadde hun vel ikke turt å si slike ting til han. Og for det andre så vet hun jo at han tydeligvis ikke har oppført seg bra. Hvorfor drar hun ikke og støtter barna sine?? Endret tirsdag kl 12:34 av Høstfjellet 15 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet tirsdag kl 12:34 #4463 Del Skrevet tirsdag kl 12:34 exictence skrev (5 minutter siden): Men @tvertimot når Gjert ikke har gjort så mye gale som barna beskylder ham for, hvorfor sier ikke Gjert at han er utrolig lei seg for at guttene hans opplever det slik og at Gjert ber instendig om unnskyldning? Og videre si at han ikke har opplevd det som mishandling, men at han er så lei seg for at hans kjære barn har opplevd det slik. Jeg lurer på hvorfor ikke forsvareren til Gjert veileder han med å si det på den måten? Bare at Gjert ikke viser kjærlighet og omsorg for barna nå, og er lei seg for at de har opplevd så mye vondt, det synes jeg er utrolig Så enig med deg, han avslører seg jo helt nå, man hadde ikke oppført seg slik hvis man var uskyldig når det er egne barn det handler om. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 12:37 #4464 Del Skrevet tirsdag kl 12:37 1600 skrev (1 minutt siden): Ja, som vi har vært igjennom er ikke datteren løper, heller ikke Kristoffer. Han har likevel oppført seg voldelig og truende mot dem. Noe annet du vil feie under teppet? Leser man om sakene påtalemyndigheten går til sak med, søke opp og se hver enkelt hendelse med datteren og Jakob (ligger ute flere steder), latterlig at så uskyldige ting kan resultere i en så volsdom ressursbruk både hos politiet og rettsvesenet, denne saken er blitt en vannvittig prestisjesak og det er horribel vurdering av både politiet og rettsvesenet å bruke så mye ressurser på den. Noen burde sparkes umiddelbart, mine skattepenger finner jeg meg ikke i at skal bli misbrukt som i denne overoppblåste saken. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet tirsdag kl 12:38 #4465 Del Skrevet tirsdag kl 12:38 (endret) Det som blir blir gjengitt i media fra lydopptaket synes jeg står i grell kontrast til det han sa i et intervju for noen år siden: Jeg skulle ønske at guttene ga f ... og sluttet å plage meg med all den løpingen» …«For jeg har mye annet å bruke tiden på. Jeg synes det er helt pyton»… Kilde: https://www.fvn.no/sport/i/wO4O24/gjerts-hjertesukk Endret tirsdag kl 12:44 av BuffaloDuck 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet tirsdag kl 12:38 #4466 Del Skrevet tirsdag kl 12:38 Høstfjellet skrev (3 minutter siden): Og Tone sier i opptaket "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Synes det forholdet er utrolig merkelig. Hadde hun vært helt kuet av han hadde hun vel ikke turt å si slike ting til han. Og for det andre så vet hun jo at han tydeligvis ikke har oppført seg bra. Hvorfor drar hun ikke og støtter barna sine?? Hun har i hvert fall sjansen til å gjøre det nå, så får vi se om hun tar den. 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet tirsdag kl 12:39 #4467 Del Skrevet tirsdag kl 12:39 tvertimot skrev (7 minutter siden): Klart at Gjert er opptatt av trenerrollen sin når sønnene tar fra han det, han hadde sagt opp jobben sin og trenerjobben var alt han hadde når dette skjedde... Klart at han ville kjempe for at det ikke skulle skje og sa da ting deretter, du må ha realistiske forventninger (det virker det ikke som du har), skal han bare akseptere dette? Alt indikerer at vi mennesker styres av mestring, vi mestrer det vi har talent for. Alle blir styrt mot det de har suksess mot, naturlig nok også Gjert. Resultatene Gjert hadde hatt som trener er ganske oppsiktsvekkende og enestående, nær sagt uansett idrett må han ansees som en av de beste trenerne i verden (resultatene er som sagt oppsiktsvekkende). Er det vanskelig å forstå at han ville holde frem med det han mestret aller best og hadde størst suksess med, som jo også var selve jobben og livsgrunnlaget hans... Om du ikke forstår at noen kan si noe dumt, sårende og feil i en slik situasjon, Henrik kom for å gi han sparken, da har du ikke omgått mange for konflikter hvor mye dumt sies opplever enhver med mennesker rundt seg jevnlig. Komme deg i så fall ut av isolasjonen og du vil oppleve at mange sier mye dumt i kampens hete... Synes Gjert taklet den samtalen bra jeg, fullstendig enig med han og er rystet over hvordan løpergutta behandlet faren (utakknemmelige egoer). Enig med deg i dine vurderinger. Tatt i betraktning at G har ofret store deler av voksen-/yrkeslivet sitt på å følge ekstremt tett opp sønnene spesielt med treningsopplegg, så er ikke dette noe en aldrende person bare sier "ok klart - jeg forstår, det er ikke så nøye om ikke jeg har jobb og inntekt" osv. Han har hatt jobben som trener og vært pappa. Hvis vi som jobber, tenker oss om, så tilbringer vi mer tid på jobb og med kollegaer enn med våre avkom når de er i alderen til disse sønnene. Ergo er mye av våkentiden og yrkeslivet tid G brukte som trener. Og da tettere og mer intenst enn vi andre har i jobbutøvelse med tanke på å følge opp og bruke tid med "kollegaer". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet tirsdag kl 12:44 #4468 Del Skrevet tirsdag kl 12:44 Istapp skrev (3 minutter siden): Enig med deg i dine vurderinger. Tatt i betraktning at G har ofret store deler av voksen-/yrkeslivet sitt på å følge ekstremt tett opp sønnene spesielt med treningsopplegg, så er ikke dette noe en aldrende person bare sier "ok klart - jeg forstår, det er ikke så nøye om ikke jeg har jobb og inntekt" osv. Han har hatt jobben som trener og vært pappa. Hvis vi som jobber, tenker oss om, så tilbringer vi mer tid på jobb og med kollegaer enn med våre avkom når de er i alderen til disse sønnene. Ergo er mye av våkentiden og yrkeslivet tid G brukte som trener. Og da tettere og mer intenst enn vi andre har i jobbutøvelse med tanke på å følge opp og bruke tid med "kollegaer". Han har 8 millioner på konto, og ble kjøpt ut av teamet med stor gevinst. Det er ikke synd på Gjert. 17 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet tirsdag kl 12:44 #4469 Del Skrevet tirsdag kl 12:44 tvertimot skrev (11 minutter siden): Han er i rettsalen, jeg er det ikke. Logikk tilsier at det kan jeg jo ikke være. Men støtter Gjert 100%, har jeg gjort fra dag en denne saken brøt ut. Intet har endret det! Altså. Til og med Tone sier i opptaket at dette er en konsekvens av hvordan Gjert har oppført seg opp gjennom årene. Ikke en gang kona som har bodd med ham støtter ham 100%, men sier at bruddet er et konsekvens av Gjert sin oppførsel. 10 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet tirsdag kl 12:45 #4470 Del Skrevet tirsdag kl 12:45 Høstfjellet skrev (7 minutter siden): Og Tone sier i opptaket "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Synes det forholdet er utrolig merkelig. Hadde hun vært helt kuet av han hadde hun vel ikke turt å si slike ting til han. Og for det andre så vet hun jo at han tydeligvis ikke har oppført seg bra. Hvorfor drar hun ikke og støtter barna sine?? Hun prøver vel å ri to hester, hun forstår barna - men vil også forstå/forsvare også GI. En umulig posisjon… Sitat: «I lydopptaket sier Henrik Ingebrigtsen (34) at det ikke er faren som er offeret i denne saken. «Jo, han er også det», sier kona Tone Ingebrigtsen på et tidspunkt. På et tidspunkt snakker hun med sønnen uten at Gjert Ingebrigtsen sier noe. «Han må jo få lov til å være skuffa», sier hun til Henrik. «Han skal legge det over på oss. Han maler et bilde av at det er han som er offeret og at det er vi som er stygge», sier sønnen.» https://www.tv2.no/nyheter/ingebrigtsen-rettssaken?r=refresh 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 12:46 #4471 Del Skrevet tirsdag kl 12:46 Høstfjellet skrev (4 minutter siden): Og Tone sier i opptaket "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Synes det forholdet er utrolig merkelig. Hadde hun vært helt kuet av han hadde hun vel ikke turt å si slike ting til han. Og for det andre så vet hun jo at han tydeligvis ikke har oppført seg bra. Hvorfor drar hun ikke og støtter barna sine?? Nå er det du som tolker det utsagnet etter eget forgodtbefinnende, jeg skjønner at hvordan du hører det ikke nødvendigvis er det samme som hvordan hun mente å formidle det, det betyr i hvert fall ikke at hun sier at han er en voldelig drittsekk... Klart at klimaet mellom far og spesielt løperbrødrene, at det har vært anstrengt og fult av diskusjoner og uenighet til tider, at Gjert er sta og at han sier klart i fra er godt kjent (og er oppførsel det også). Han er ganske riggid å ha med å gjøre når han mener noe skal gjøres på den ene og ikke andre måten, og da ikke til å diskutere den saken med... Så du kan ikke overtolke dette etter eget forgodtbefinnende, som du ser står hun på Gjert sin side og ikke barna. Les rundt i forskjellige forum så skal du se at løperbrødrene mange steder for rimelig hard medfart, med rette da de er overoppblåste og utakknemmelige egoer, som var kjent lenge før denne saken brøt ut samt også når de sammarbeidet med faren. Altså var dette en ventet bombe som ville komme slik mange ser det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 12:50 #4472 Del Skrevet tirsdag kl 12:50 BuffaloDuck skrev (8 minutter siden): Det som blir blir gjengitt i media fra lydopptaket synes jeg står i grell kontrast til det han sa i et intervju for noen år siden: Jeg skulle ønske at guttene ga f ... og sluttet å plage meg med all den løpingen» …«For jeg har mye annet å bruke tiden på. Jeg synes det er helt pyton»… Kilde: https://www.fvn.no/sport/i/wO4O24/gjerts-hjertesukk Ganske vanlig at både utøvere og trenere kan føle det slik til tider, eller vi som står i jobb (noen ganger er det pyton og vi kan uttrykke frustrasjon, også vi som er glad i jobbene våre)... Er du overrasket over at man kan ha delte følelser for det man driver med, at man i en periode kan uttrykke seg noe annerledes enn i en annen periode... Om du skal se alt sort-hvitt gjennom et tynt rør, fortsett så med det, men er bedre måter å se ting på (så ser du mer og kan da forstå det du åpenbart ikke ser nå). 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet tirsdag kl 12:50 #4473 Del Skrevet tirsdag kl 12:50 (endret) tvertimot skrev (18 minutter siden): Han er i rettsalen, jeg er det ikke. Logikk tilsier at det kan jeg jo ikke være. Men støtter Gjert 100%, har jeg gjort fra dag en denne saken brøt ut. Intet har endret det! Denne tråden er stort sett et ekkokammer og fremstår forhåndsdømmende uansett. Du er et av få hederlige unntak. Bra! Men du ser også at du blir "nedvurdert" av de dømmende. Til og med hva Tone gjør eller ikke gjør blir feil i ekkokammerets øyne, om hun ikke går i mot G. Kun det er akseptabelt og "riktig" visstnok. Tror dessverre G har riktig at dette blir karakterdrap uansett rettsutfall. Forhåndsdømt av mange, inkludert friidrettsforbundet som har 110% tatt sønnenes ord og "dømt" lenge før tingretten skal foreta sin dom. Endret tirsdag kl 12:51 av Istapp Skriveleif 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet tirsdag kl 12:51 #4474 Del Skrevet tirsdag kl 12:51 tvertimot skrev (43 minutter siden): Håper og forventer at hun støtter Gjert dersom hun vitner, barna er utaknemmelige egoer som er urimelige. Får vel håpe hun sier sannheten primært, uansett hvem sin "favør" det går i. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet tirsdag kl 12:55 #4475 Del Skrevet tirsdag kl 12:55 (endret) tvertimot skrev (7 minutter siden): Ganske vanlig at både utøvere og trenere kan føle det slik til tider, eller vi som står i jobb (noen ganger er det pyton og vi kan uttrykke frustrasjon, også vi som er glad i jobbene våre)... Er du overrasket over at man kan ha delte følelser for det man driver med, at man i en periode kan uttrykke seg noe annerledes enn i en annen periode... Om du skal se alt sort-hvitt gjennom et tynt rør, fortsett så med det, men er bedre måter å se ting på (så ser du mer og kan da forstå det du åpenbart ikke ser nå). Du ser jo selv alt sort hvit og legger alt ansvar for farens vold og utrolig dårlige væremåte over på barna hans, så god dag, mann økseskaft. Jeg gjentar meg for ente gang. Datteren og flere av sønnene er ikke løpebrødre, så hvordan kan du være så bastant når flere av disse også er med på søsterens side? Jeg føler du kanskje bør ta til deg dine egne råd, og ikke forhåndsdømme barn for å ha blitt slått av far. Klippene og utsagnene til Gjert viser jo at han ikke klarer å holde en konsekvent linje i forklaringene, han sier han hater sport, men trener Narve, han sier han ikke har penger og må selge pga. tap av trenerjobben men har 8 millioner på konto, han sier han ikke tror på vold, så innrømmer han å ha knipset datteren på kinnet og slått henne på fingeren, og så neste dag sier han at han ikke gjorde det igjen. Fyren lyver, han klarer ikke holde snoren i løgnene sine lengre. Endret tirsdag kl 12:59 av 1600 12 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet tirsdag kl 12:56 #4476 Del Skrevet tirsdag kl 12:56 tvertimot skrev (48 minutter siden): Hva gjelder det opptaket så viser Henrik seg som den bortskjemte, utaknemmelige riksklysa han er. Synes Gjert har poengene og at løpergutta er urimelige og utakknemmelige. Både Henrik og Jakob er regelrette drittsekker, Fillip er unntaket og sistnevnte virker å være en mye bedre person rett og slett. Skremmende at dette er blitt en så til de grader overoppblåst sak som tar så store ressurser både fra politiet og rettsvesenet, blitt en prestisjesak uten like og det er ikke sammenheng mellom alvorlighetsgrad og ressursbruk i det hele tatt, en PR-jippo uten like. Bare å heie frem Gjert som er den mest rasjonelle i familien Ingebrigtsen. Det er ganske sykt for de fleste oppegående personer i Norge at du mener dette. Dette opptaket viser jo fullstendig hvor avhengig Gjert er av pengene og anerkjennelsen som kommer gjennom sønnene sine. Og han blir konfrontert med vold mot datter, og kan ikke svare for seg, alt han bryr seg om er penger og anerkjennelse, som han fullstendig innrømmer i dette klippet. Det ville vært interessent å vite hva du mener 5 av 6 barn (det siste barnet er mindreårig) har å tjene på å skille seg fra sine foreldre, om disse har vært fine omsorgspersoner gjennom livet. Hvorfor ønsker ne mindreårig datter å bo hos en fosterfamilie om ikke foreldre/far har gjort noe som helst? Er bare din generelle mening at barn skal stå retrett for foreldre og være takknemlige for at de er i livet? 20 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet tirsdag kl 12:56 #4477 Del Skrevet tirsdag kl 12:56 exictence skrev (27 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor ikke forsvareren til Gjert veileder han med å si det på den måten? Bare at Gjert ikke viser kjærlighet og omsorg for barna nå, og er lei seg for at de har opplevd så mye vondt, det synes jeg er utrolig Tror du Gjert er en som lar seg veilede? Han er jo helt blind for egne feil og mangler, alt er alle andre sin feil. Da er man ikke særlig mottakelig for veiledning heller. LivEinar skrev (20 minutter siden): …eller en nærtstående? Skjønner ikke hvorfor man gidder å spekulere. Vi vet at det finnes menn og kvinner der ute som mishandler, eller støtter mishandling av, både barn og partner og som ikke ser problemet med det. Selvfølgelig vil noen av dem også finnes på KG. Akkurat som det er umulig å få Gjert til å innse at han behandler familien sin dårlig vil det være umulig å overbevise disse menneskene også. Ignorer. 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 13:00 #4478 Del Skrevet tirsdag kl 13:00 HSV50 skrev (6 minutter siden): Altså. Til og med Tone sier i opptaket at dette er en konsekvens av hvordan Gjert har oppført seg opp gjennom årene. Ikke en gang kona som har bodd med ham støtter ham 100%, men sier at bruddet er et konsekvens av Gjert sin oppførsel. Absolutt ikke! Men er slik du overtolker dette... Du kan ikke basert på dette ta det som noen bekreftelse på at Gjert er voldelig, for det er det absolutt ikke. Hva gjelder Tone så tyder alt på at hun støtter Gjert i denne konflikten, mange av barna hennes har brutt med henne også (Henrik og Jakob spesielt er sterkt urimelige). At hun sier disse ordene kan ha annen mening, er kjent at Gjert er riggid og sta og nær har et tvangsnevrotisk forhold til de minste detaljer... Klart at det er vanskelig å leve med kravene og forventningene han har, spesielt til dem han trente. Blir naturlig nok mange uenigheter og diskusjoner ut av slik, å stå på egne meninger slik Gjert gjør er en oppførsel det også (uten at det nødvendigvis gjør enn voldelig)... Var aldri ment for deg og at du skulle tolke dem de ordene, så at du legger mer i dem enn hva du burde, det får stå for din egen manglende forståelse for at du ikke kan ilegge dette for mye mening (i så fall kan det jo ende fullstendig feil). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1600 Skrevet tirsdag kl 13:05 #4479 Del Skrevet tirsdag kl 13:05 (endret) tvertimot skrev (4 minutter siden): Absolutt ikke! Men er slik du overtolker dette... Du kan ikke basert på dette ta det som noen bekreftelse på at Gjert er voldelig, for det er det absolutt ikke. Hva gjelder Tone så tyder alt på at hun støtter Gjert i denne konflikten, mange av barna hennes har brutt med henne også (Henrik og Jakob spesielt er sterkt urimelige). At hun sier disse ordene kan ha annen mening, er kjent at Gjert er riggid og sta og nær har et tvangsnevrotisk forhold til de minste detaljer... Klart at det er vanskelig å leve med kravene og forventningene han har, spesielt til dem han trente. Blir naturlig nok mange uenigheter og diskusjoner ut av slik, å stå på egne meninger slik Gjert gjør er en oppførsel det også (uten at det nødvendigvis gjør enn voldelig)... Var aldri ment for deg og at du skulle tolke dem de ordene, så at du legger mer i dem enn hva du burde, det får stå for din egen manglende forståelse for at du ikke kan ilegge dette for mye mening (i så fall kan det jo ende fullstendig feil). "Dette er konsekvensen for hvordan du har oppført deg opp igjennom Gjert" Er det noen som tolker henne, så er det vel deg. Hun sier jo rett ut at Gjerts oppførsel har ført til dette. Endret tirsdag kl 13:05 av 1600 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 13:06 #4480 Del Skrevet tirsdag kl 13:06 Istapp skrev (10 minutter siden): Denne tråden er stort sett et ekkokammer og fremstår forhåndsdømmende uansett. Du er et av få hederlige unntak. Bra! Men du ser også at du blir "nedvurdert" av de dømmende. Til og med hva Tone gjør eller ikke gjør blir feil i ekkokammerets øyne, om hun ikke går i mot G. Kun det er akseptabelt og "riktig" visstnok. Tror dessverre G har riktig at dette blir karakterdrap uansett rettsutfall. Forhåndsdømt av mange, inkludert friidrettsforbundet som har 110% tatt sønnenes ord og "dømt" lenge før tingretten skal foreta sin dom. Sirkus uten like denne saken, den er så overoppblåst og hauset opp som noe kan få blitt, det har Gjert helt rett i og det burde alle se. Om man leser hendelsene saken bygges på også, noen hos politiet og i rettsvesenet MÅ sparkes umiddelbart, dette er vannvittig ressursmisbruk jeg ikke vil at mine skattepenger skal brukes på... Det burde altså ikke være en sak lik det den er. Bevisst valg fra min side og være en motvekt mot hylekoret som virker å være samstemt fordømmende her i forumet, trenger ikke det i andre forum hvor Gjert har vesentlig større støtte, og derfor skriver jeg som jeg gjør. Er en som fordømmer vold i nære relasjoner jeg også, men akkurat denne saken bør og skulle ikke vært det den er (at det har gått så langt som dette er utelukkende ødeleggende for samtlige parter i saken). 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå