Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Det synes jeg var en tåpelig sammenligning. Trailermannen har drept, voldtatt og mishandlet. Han er forvaringsdømt.

En skyldig mann er en skyldig mann. Trenger ikke være dypere enn det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den samtalen Henrik tok opp er jammen brutal.

Jeg er skikkelig imponert over Henrik der.

Jeg kjenner ikke til ham i det hele tatt, kanskje hørt han snakke to ganger på Dagsreveyen etter et løp.

Men her fikk jeg skikkelig respekt for ham, han forklarer rolig og veldig sakelig hvordan situasjonen er og hva som skal skje videre.

Slike samtaler er ikke enkle å ha med typer som Gjert i andre enden ... Kudos!

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra opptaket, vet ikke om dette referes alle steder:

"Diskusjonen ruller og går. Akkurat nå snakker de tre om hvorvidt Tone Ingebrigtsen har beskyttet datteren nok mot Gjert Ingebrigtsen.

– Jeg har jo beskyttet alle dere mot ham, svarer Henriks mor til dette."

Kilde: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/zAyjGq/ingebrigtsen-rettssaken-dag-6

• Liker 8
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt målløs her jeg sitter. Når Henrik sier at de kan få fortsette å følge dem som foreldre, og Gjert sier at det er han ikke interessert i. Ingen tvil om hvilken rolle som er viktigst for ham. Og det er ikke farsrollen…

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (12 minutter siden):

Den samtalen Henrik tok opp er jammen brutal.

Jeg er skikkelig imponert over Henrik der.

Jeg kjenner ikke til ham i det hele tatt, kanskje hørt han snakke to ganger på Dagsreveyen etter et løp.

Men her fikk jeg skikkelig respekt for ham, han forklarer rolig og veldig sakelig hvordan situasjonen er og hva som skal skje videre.

Slike samtaler er ikke enkle å ha med typer som Gjert i andre enden ... Kudos!

Hva gjelder det opptaket så viser Henrik seg som den bortskjemte, utaknemmelige riksklysa han er. Synes Gjert har poengene og at løpergutta er urimelige og utakknemmelige. Både Henrik og Jakob er regelrette drittsekker, Fillip er unntaket og sistnevnte virker å være en mye bedre person rett og slett.

Skremmende at dette er blitt en så til de grader overoppblåst sak som tar så store ressurser både fra politiet og rettsvesenet, blitt en prestisjesak uten like og det er ikke sammenheng mellom alvorlighetsgrad og ressursbruk i det hele tatt, en PR-jippo uten like.

Bare å heie frem Gjert som er den mest rasjonelle i familien Ingebrigtsen.

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren har et valg nå; enten må hun stå opp for barna sine og fortelle sannheten (det må hun som vitne) eller så vitner hun ikke og skal altså da leve med seg selv videre. Hun velger nok mest sannsynlig det siste dessverre…

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener vitterlig jeg husker at datteren ga julegave til han i serien Team Ingebrigtsen. En tegning i ramme av familien. Kan ikke huske han sa takk, ble heller snarere skuffa. 

Screenshot_20250401_140200_Chrome.jpg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 minutt siden):

Jeg er egentlig litt målløs her jeg sitter. Når Henrik sier at de kan få fortsette å følge dem som foreldre, og Gjert sier at det er han ikke interessert i. Ingen tvil om hvilken rolle som er viktigst for ham. Og det er ikke farsrollen…

Mange kan si helt dustete ting når ting står på, naivitet er å ta alt som sies i en opphetet situasjon som sannheter, selv mennesker som er glad i hverandre kan bevisst velge å si sårende ting og å støte fra seg den/dem de er glad i når de står midt i en absurd diskusjon...

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (4 minutter siden):

Hva gjelder det opptaket så viser Henrik seg som den bortskjemte, utaknemmelige riksklysa han er. Synes Gjert har poengene og at løpergutta er urimelige og utakknemmelige. Både Henrik og Jakob er regelrette drittsekker, Fillip er unntaket og sistnevnte virker å være en mye bedre person rett og slett.

Skremmende at dette er blitt en så til de grader overoppblåst sak som tar så store ressurser både fra politiet og rettsvesenet, blitt en prestisjesak uten like og det er ikke sammenheng mellom alvorlighetsgrad og ressursbruk i det hele tatt, en PR-jippo uten like.

Bare å heie frem Gjert som er den mest rasjonelle i familien Ingebrigtsen.

Pause?

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Moren har et valg nå; enten må hun stå opp for barna sine og fortelle sannheten (det må hun som vitne) eller så vitner hun ikke og skal altså da leve med seg selv videre. Hun velger nok mest sannsynlig det siste dessverre…

Håper og forventer at hun støtter Gjert dersom hun vitner, barna er utaknemmelige egoer som er urimelige.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (2 minutter siden):

Pause?

Fri hele dagen, avspasering og da kan jeg følge denne saken i hvert medie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at hva moren velger å gjøre sier noe om hva som har skjedd også. Forlater hun Gjert sier det tydelig hvilken side i konflikten hun mener har mest rett. Det samme om hun blir.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (3 minutter siden):

Mange kan si helt dustete ting når ting står på, naivitet er å ta alt som sies i en opphetet situasjon som sannheter, selv mennesker som er glad i hverandre kan bevisst velge å si sårende ting og å støte fra seg den/dem de er glad i når de står midt i en absurd diskusjon...

Du tuller nå? Dette er en halvannen times samtale som viser at Gjert overhode ikke forstår alvoret i situasjonen og viser at det er trenerollen og ikke papparollen som er det viktige for ham. Henrik sier jo gjentatte ganger at det han har oppnådd kan ingen ta fra ham, at de kan fortsette å følge dem som foreldre og at dette er vanskelig for dem også. Mener du på fullt alvor at folk som har foreldre som trener ikke kan bryte med en trener når det ikke funger for dem??? At de må stå i alt, samme  f ut fra en eller annen takknemlighetsgjeld? Jakob er ikke en gang tilstede i samtalen og likevel så mener du at dette opptaket beviser noe om Jakob (men ikke snille Fillip)? 

• Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at hva moren velger å gjøre sier noe om hva som har skjedd også. Forlater hun Gjert sier det tydelig hvilken side i konflikten hun mener har mest rett. Det samme om hun blir.

At hun blir viser med tydelighet det mange ser, at barna er overoppblåste og bortskjemte egoer som er svært dramatiserende (faren er ikke den eneste deres sterkt dramatiserende oppførsel har gått ut over)... Nordås er heller ikke den eneste, ser man på forholdet de har til noen av sine konkurrenter så kommer det som en direkte konsekvens av deres overoppblåste egoer (Henrik og Jakob, Fillip er vesentlig bedre og skiller seg ut på positivt vis).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (3 minutter siden):

Du tuller nå? Dette er en halvannen times samtale som viser at Gjert overhode ikke forstår alvoret i situasjonen og viser at det er trenerollen og ikke papparollen som er det viktige for ham. Henrik sier jo gjentatte ganger at det han har oppnådd kan ingen ta fra ham, at de kan fortsette å følge dem som foreldre og at dette er vanskelig for dem også. Mener du på fullt alvor at folk som har foreldre som trener ikke kan bryte med en trener når det ikke funger for dem??? At de må stå i alt, samme  f ut fra en eller annen takknemlighetsgjeld? Jakob er ikke en gang tilstede i samtalen og likevel så mener du at dette opptaket beviser noe om Jakob (men ikke snille Fillip)? 

Klart at Gjert er opptatt av trenerrollen sin når sønnene tar fra han det, han hadde sagt opp jobben sin og trenerjobben var alt han hadde når dette skjedde... Klart at han ville kjempe for at det ikke skulle skje og sa da ting deretter, du må ha realistiske forventninger (det virker det ikke som du har), skal han bare akseptere dette?

Alt indikerer at vi mennesker styres av mestring, vi mestrer det vi har talent for. Alle blir styrt mot det de har suksess mot, naturlig nok også Gjert. Resultatene Gjert hadde hatt som trener er ganske oppsiktsvekkende og enestående, nær sagt uansett idrett må han ansees som en av de beste trenerne i verden (resultatene er som sagt oppsiktsvekkende). Er det vanskelig å forstå at han ville holde frem med det han mestret aller best og hadde størst suksess med, som jo også var selve jobben og livsgrunnlaget hans...

Om du ikke forstår at noen kan si noe dumt, sårende og feil i en slik situasjon, Henrik kom for å gi han sparken, da har du ikke omgått mange for konflikter hvor mye dumt sies opplever enhver med mennesker rundt seg jevnlig. Komme deg i så fall ut av isolasjonen og du vil oppleve at mange sier mye dumt i kampens hete...

Synes Gjert taklet den samtalen bra jeg, fullstendig enig med han og er rystet over hvordan løpergutta behandlet faren (utakknemmelige egoer).

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men @tvertimot når Gjert ikke har gjort så mye gale som barna beskylder ham for, hvorfor sier ikke Gjert at han er utrolig lei seg for at guttene hans opplever det slik og at Gjert ber instendig om unnskyldning? Og videre si at han ikke har opplevd det som mishandling, men at han er så lei seg for at hans kjære barn har opplevd det slik.

Jeg lurer på hvorfor ikke forsvareren til Gjert veileder han med å si det på den måten? Bare at Gjert ikke viser kjærlighet og omsorg for barna nå, og er lei seg for at de har opplevd så mye vondt, det synes jeg er utrolig

Endret av exictence
  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (22 minutter siden):

Håper og forventer at hun støtter Gjert dersom hun vitner, barna er utaknemmelige egoer som er urimelige.

Ja, som vi har vært igjennom er ikke datteren løper, heller ikke Kristoffer.

Han har likevel oppført seg voldelig og truende mot dem.

Noe annet du vil feie under teppet?

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (3 minutter siden):

Er du Gjert Ingebrigtsen, @tvertimot?

Han er i rettsalen, jeg er det ikke.

Logikk tilsier at det kan jeg jo ikke være. Men støtter Gjert 100%, har jeg gjort fra dag en denne saken brøt ut. Intet har endret det!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...