Frømiks Skrevet tirsdag kl 09:37 #4421 Del Skrevet tirsdag kl 09:37 refill skrev (1 minutt siden): Mhm. Greit at det er viktig med klare spørsmål i en sånn situasjon, men "skal jeg ha skreket i tre år?" (fritt sitert). Dude.. Ja, den reagerte jeg også på. Selvfølgelig menes ikke at han har stått sammenhengende i tre år og bare skreket. Og det forstår han naturligvis. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllerBelle Skrevet tirsdag kl 09:43 #4422 Del Skrevet tirsdag kl 09:43 Jeg tenker stadig på noe som stod på Nettavisen.no hvor Gjert forklarte seg i går angående håndkleepisoden. Han sa datteren stod så nære at hun hadde pekefingeren like ved ansiktet hans. Så forklarer han at han holdt et håndkle men det var så lite at det ikke kunne treffe ansiktet hennes. Jeg forstår ikke hvordan han som er mann og har lengre armer enn datteren og tillegg har et håndkle som gir enda lengre rekkevidde ikke skulle rekke bort i ansiktet hennes når hun var nesten oppi ansiktet hans... 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet tirsdag kl 10:02 #4423 Del Skrevet tirsdag kl 10:02 lurker skrev (20 timer siden): Nei, det har jeg dessverre ikke sett. Men de jeg kan huske å ha sett oppgitt å skulle vitne, er disse: Henrik og Kristoffer, samt deres koner Fostermor for datter, samt noen fra barnevernet. Gjerts mor Sakkyndig på vold i nære relasjoner Per Svela og Narve Gilje Nordås Håvard Tjørhom (Friidrettssjef) Morten Olsen (kommunikasjonsrådgiver i Norges Friidrettsforbund) Erlend Slokvik (sportssjef i friidrettsforbundet). Linn Therese Amundsen og Silje Evensmo Jacobsen (fra produksjonsselskapet bak Team Ingebrigtsen) Tror det kan være flere familiemedlemmer/omgangsvenner også. Edit: Glemte Tone Ingebrigtsen, hun er også innkalt, men usikker på om hun møter. Er det ikke Kristoffers kone som er fostermoren også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet tirsdag kl 10:14 #4424 Del Skrevet tirsdag kl 10:14 (endret) Voyager skrev (12 minutter siden): Er det ikke Kristoffers kone som er fostermoren også? Det tror jeg ikke. Hun bodde vel bare der i starten. Endret tirsdag kl 10:14 av Djækklåsst 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet tirsdag kl 10:18 #4425 Del Skrevet tirsdag kl 10:18 EllerBelle skrev (34 minutter siden): Jeg tenker stadig på noe som stod på Nettavisen.no hvor Gjert forklarte seg i går angående håndkleepisoden. Han sa datteren stod så nære at hun hadde pekefingeren like ved ansiktet hans. Så forklarer han at han holdt et håndkle men det var så lite at det ikke kunne treffe ansiktet hennes. Jeg forstår ikke hvordan han som er mann og har lengre armer enn datteren og tillegg har et håndkle som gir enda lengre rekkevidde ikke skulle rekke bort i ansiktet hennes når hun var nesten oppi ansiktet hans... Og håndkleet hadde han over skuldrene, så selv om det ikke er badehåndkle så snakker vi heller ikke vaskeklut. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet tirsdag kl 10:29 #4426 Del Skrevet tirsdag kl 10:29 Å lese Gjert benekte, forsøke å styre narrativet, fraskrive seg ansvar og skylde på andre er som å høre Trailermannen ... 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet tirsdag kl 10:39 #4427 Del Skrevet tirsdag kl 10:39 refill skrev (2 timer siden): Fra NRK Er det noen som vet hvor gammel Henrik var da Gjert begynte å trene han? Mener jeg har lest fra ca 12-års alderen et sted, men finner det ikke igjen akkurat nå. Men tror det kan stemme ca. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet tirsdag kl 10:55 #4428 Del Skrevet tirsdag kl 10:55 -Gjert sier de hadde ingen regler og ingen straff. - i grunnen det eneste han kan si der, iom at barna forteller mange regler ( som ble praktisert ulikt hver eneste dag.) Hvis han påsto de hadde faste regler, måtte han begynt å fortelle om hver og en av dem. Og det kan han jo ikke, da det sannsynligvis var et virvar. - Han sier at datteren har en hud reaksjon som gjør henne rød i ansiktet ved påkjenninger, derav de røde merkene. At Jacob har lignende på halsen. Joda kjenner til f.eks. røde flekker i ansiktet ved gråt, men har aldri hørt om at røde striper kan opptre isolert på ett kinn foråsidetsånn. Igjen- så bra at Liva tok det bildet. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet tirsdag kl 10:57 #4429 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 Herlighet, han sitter jo bare og forskyver alt på barna, alt er deres feil. De ville trene og bli best og han har bare gjort alt for de. Så går han alene og forlatt på et lite mørkt rom og gråter innimellom. Barna er så fæle og sjalu på alt fra graviditeter til søsken og han og fruen har bare lagt seg paddeflate og gjort ALT. Alt som har vært bra er hans fortjeneste og dritten kommer fra barna. Er ikke overrasket av forklaringen hans for dette var akkurat det jeg forventet av denne typen. Vitnemålet virker godt innøvd iallfall. 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 10:58 #4430 Del Skrevet tirsdag kl 10:58 Zenhouse skrev (Akkurat nå): -Gjert sier de hadde ingen regler og ingen straff. - i grunnen det eneste han kan si der, iom at barna forteller mange regler ( som ble praktisert ulikt hver eneste dag.) Hvis han påsto de hadde faste regler, måtte han begynt å fortelle om hver og en av dem. Og det kan han jo ikke, da det sannsynligvis var et virvar. - Han sier at datteren har en hud reaksjon som gjør henne rød i ansiktet ved påkjenninger, derav de røde merkene. At Jacob har lignende på halsen. Joda kjenner til f.eks. røde flekker i ansiktet ved gråt, men har aldri hørt om at røde striper kan opptre isolert på ett kinn foråsidetsånn. Igjen- så bra at Liva tok det bildet. Jeg synes ikke han klarer seg så godt i vitnestolen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet tirsdag kl 11:04 #4431 Del Skrevet tirsdag kl 11:04 Ungene bygde opp livsgrunnlaget til foreldrene… det er til å bli syk av å få referert fra det opptaket. Usj! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet tirsdag kl 11:05 #4432 Del Skrevet tirsdag kl 11:05 Doris Becker skrev (6 minutter siden): Jeg synes ikke han klarer seg så godt i vitnestolen. Litt som rettssaken mot Rune Øygard? Uten sammenligning for øvrig ... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet tirsdag kl 11:06 #4433 Del Skrevet tirsdag kl 11:06 Interessant hvordan han endrer «fortellermåte» utifra de ulike situasjonene. F.eks. når han får spørsmål om hendelsen i bil og glemt pulsklokke, da snakker han i tredjeperson og mer hypotetisk; Sitat «hvis det sitter et agitert ungt menneske på sida av deg å skriker hold kjeft til pappa mens han kjører bil. – Så kan det godt være at den pappaen kommer med en form for reaksjon.» En måte å snakke seg ut av situasjonen uten å innrømme noe direkte 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet tirsdag kl 11:12 #4434 Del Skrevet tirsdag kl 11:12 (endret) FrøkenMånestråle skrev (17 minutter siden): Herlighet, han sitter jo bare og forskyver alt på barna, alt er deres feil. De ville trene og bli best og han har bare gjort alt for de. Så går han alene og forlatt på et lite mørkt rom og gråter innimellom. Barna er så fæle og sjalu på alt fra graviditeter til søsken og han og fruen har bare lagt seg paddeflate og gjort ALT. Alt som har vært bra er hans fortjeneste og dritten kommer fra barna. Er ikke overrasket av forklaringen hans for dette var akkurat det jeg forventet av denne typen. Vitnemålet virker godt innøvd iallfall. Og det er jo veldig tydelig at dette reagerer mange på og avslører han veldig, denne nedsnakkingen og ansvarsoverførselen til barna. Det er faktisk helt sykt å følge med på. På en annen side viser han så utrolig tydelig hvordan dette med vold i nære relasjoner utspiller seg og hvorfor det er så skadelig. Og det med å få et barn til; det handler jo selvfølgelig om hvordan de andre har hatt det og og at de ikke ønsker at enda et barn skal ha det sånn! Gjert forstår tydeligvis ikke at dette er utrolig selvfølgelig for de fleste andre, og det han holder på med nå viser jo også viktigheten at dette kommer frem i åpen rett. Og for meg avslører han seg ved at en far som ikke har gjort det han blir beskyldt for hadde aldri oppført seg slik i rettssalen som han gjør, aldri. Endret tirsdag kl 11:15 av Jobbermedbarn 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 11:12 #4435 Del Skrevet tirsdag kl 11:12 Djækklåsst skrev (3 minutter siden): Litt som rettssaken mot Rune Øygard? Uten sammenligning for øvrig ... Skyldige burde vel si minst mulig. "Ingen kommentar". Ikke skrive lange unnskyldninger, ikke la seg intervjue på tv, og si minst mulig i vitnestolen. De lurer nesten ingen. Men dessverre lurer de noen. Og noen ganger er det dommerne. Vanskelig å skjønne rettssystemet til tider. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet tirsdag kl 11:21 #4436 Del Skrevet tirsdag kl 11:21 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Og det er jo veldig tydelig at dette reagerer mange på og avslører han veldig, denne nedsnakkingen og ansvarsoverførselen til barna. Det er faktisk helt sykt å følge med på. På en annen side viser han så utrolig tydelig hvordan dette med vold i nære relasjoner utspiller seg og hvorfor det er så skadelig. Og det med å få et barn til; det handler jo selvfølgelig om hvordan de andre har hatt det og og at de ikke ønsker at enda et barn skal ha det sånn! Gjert forstår tydeligvis ikke at dette er utrolig selvfølgelig for de fleste andre, og det han holder på med nå viser jo også viktigheten at dette kommer frem i åpen rett. Og for meg avslører han seg ved at en far som ikke har gjort det han blir beskyldt for hadde aldri oppført seg slik i rettssalen som han gjør, aldri. Jeg kan tenke meg at når de skulle få et barn til så følte de andre på en slags forpliktelse for å bli værende i nærheten og for å "passe" på. Er glad Henrik har hatt vett til å ta opp samtalen for der viser Gjert hvem han er og hva som er viktig. Prestisje og penger, det å være forelder ikke så viktig. Ja og så prøver han å gjøre Jakob til syndebukken for alt som var galt innad i familien...altså hallo. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet tirsdag kl 11:21 #4437 Del Skrevet tirsdag kl 11:21 FrøkenMånestråle skrev (22 minutter siden): Barna er så fæle og sjalu på alt fra graviditeter til søsken og han og fruen har bare lagt seg paddeflate og gjort ALT. Hva ble sagt om graviditeter? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet tirsdag kl 11:25 #4438 Del Skrevet tirsdag kl 11:25 BuffaloDuck skrev (1 minutt siden): Hva ble sagt om graviditeter? Mener Gjert og Tone ble gravide og så var det et av barna som hadde reagert for de hadde visst prøvd lenge eller noe sånt. Kan tenke meg til at de kanskje har vist skuffelse noe som er forståelig om man selv har prøvd lenge og så kommer foreldrene med nyheter om enda et barn. Men så er det smartere og fortelle det på en annen måte slik at man kan prøve å vis at alle barna er noen bortskjemte fæle drittunger. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet tirsdag kl 11:26 #4439 Del Skrevet tirsdag kl 11:26 Nooni skrev (52 minutter siden): Å lese Gjert benekte, forsøke å styre narrativet, fraskrive seg ansvar og skylde på andre er som å høre Trailermannen ... Det synes jeg var en tåpelig sammenligning. Trailermannen har drept, voldtatt og mishandlet. Han er forvaringsdømt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet tirsdag kl 11:28 #4440 Del Skrevet tirsdag kl 11:28 Callisto83 skrev (1 minutt siden): Det synes jeg var en tåpelig sammenligning. Trailermannen har drept, voldtatt og mishandlet. Han er forvaringsdømt. Som du sikkert skjønner så viser jeg til adferd når de blir konfrontert. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå